پارس ناز پورتال

توصیه های کاربردی برای بهتر شستن فرش ها

توصیه های کاربردی برای بهتر شستن فرش ها

توصیه های کاربردی برای بهتر شستن فرش ها 

برای بهتر شسته شدن فرش هاي شما نکات مهم و ویژه اي داریم تا به راحتی با به کار گرفتن ترفندهایی به برترین نحو فرش خود را بشویید. معمولا بهتر هست که فرش ها را سالی یک‌بار و حتی تا هر ۱۸ ماه یک‌بار شستشو دهید. شستشوی کافی، مناسب و نظارت شده فرش ها باعث افزایش طول عمر و صد گرچه زیبایی آن ها خواهد شد.

 

خیلی از افراد خودشان به سراغ شستشوی فرش هایشان می‌روند که طبعا این مسئله به نوبه خود اشتباهاتی را نیز به دنبال خواهد داشت. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اشتباهات متعارف در شستشوی فرش آشنا کنیم و بگوییم که چرا اکثر پیشنهاد میشود فرش هایتان را به دست افراد کاربلد و متخصص در این اساس بسپارید.

 

اشتباهات متعارف در شستشوی فرش در خانه
زمانی که تصمیم به شستشوی فرش در خانه و شستشوی دستی فرش می‌گیریم طبیعتا به علت سخت و سنگین بودن آن، انرژی زیادی از ما صرف میشود که با این حال، کافی هم نیست. ممکن هست مجبور شویم ترفندهایی را به کار ببریم که همان ترفندها باعث خراب شدن و فرسودگی فرش شما گردد.

 

این در حالی هست که شما می‌توانید شستشوی فرش خود را به متخصصین این امر بسپارید تا با برترین و مناسب ترین روشها همراه با صرف انرژی بسیار، بتوانند به خوبی از پس شستشوی فرش شما بر آیند. با این حال اگر دست به شستشوی فرش در خانه می‌زنید سعی کنید از این سه کار اجتناب نمایید:

 

• بهره گیری بیش از حد از شامپو
• بهره گیری بیش از حد از آب بر روی فرش
• محافظت از فرش خیس در مقابل مبلمان و سایر وسایل

 

• بهره گیری بیش از حد از شامپو در شستشوی فرش

طبیعتا بهره گیری بیش از حد از شامپو در شستشوی فرش همانقدر خطرناک و مخرب هست که شستن بیش از حد فرش! اینکار باعث به هم خوردن بافت رنگی و ضعیف شدن بافت فرش می‌شود. سعی کنید برای انجام اینکار به سراغ یک فرد آگاه و متخصص بروید و از او کمک بگیرید و به قول قدیمی ها کار را به کاردان خود بسپارید!

 

• بهره گیری بیش از حد از آب بر روی فرش در زمان شستشو
 به گزارش پارس ناز طبیعتا خیس کردن بیش از حد فرش، تمامی بافت هاي فرش را تحت تاثیر قرار داده و خیس خواهد کرد. به دلیل داشته باشید که خیس شدن بیش از حد فرش می‌تواند باعث به هم ریختن بافت رنگ هاي فرش شود. بعضی از فرش ها هم بعد از آب خوردن و خیس شدن بیش از حد کوچک شده

 

و به قول مشهور آب میروند! پس هیچ گاه فراموش نکنید که خیس شدن بیش از حد فرش و بافت هاي آن میتواند موجب ایجاد چه آسیب هایي جدی گردد.

 

• محافظت از فرش خیس در مقابل مبلمان و سایر وسایل
صدمه نهایی اي که می‌تواند بر بدنه فرش وارد شود، لکه ها و نشانه هاي ناشی از مبلمان و سایر وسایل خواهد بود. امکان دارد مبلمان و وسایل بر روی فرش خیس قرار گرفته و بر روی آن رنگ دهند. رنگی که ممکن هست حالا حالاها فرشتان را رها نکند. حتی ممکن هست پایه فلزی مبلمان شما بر روی فرش قرار بگیرد و از رطوبت ناشی از فرش دچار زنگ زدگی شود!

 

چرا به سراغ متخصصین شستشوی فرش و قالیشویی برویم؟
زمانی که متخصصین این حوزه و شرکت هاي قالیشویی دست به شستشوی فرش شما میزنند، آن را با رطوبت نظارت شده اي می شویند و به همین نسبت نیز فرش شما را به شکل نظارت شده اي خشک می نمایند.این شرکت ها دارای اتومبیل هاي شستشویی میباشند که از برس هاي شستشوی ضد گرد و غبار برخوردار میباشند.

 

مواد شوینده اي که به کار میرود با اندازه اي کافی و بازرسی شده بوده و شستشوی منظم و مرتبی بر روی فرش شما اعمال می‌کنند. این روش تا جایی ادامه پیدا می‌کند که فرش شما بعد از طی کردن و پشت سر گذاشتن مراحلی منظم و بازرسی شده به آرامی شروع به خشک شدن میکند.

 

تعداد زیادی از متخصصین، روش دیگری نیز برای شستشوی فرش دارند؛ روشی مانند بهره گیری از اسپری اي که حاوی مواد شوینده بود و فرش شما را بدون وارد شدن هرگونه آسیبی بر بافت و بدنه آن، شستشو خواهد داد. بعضی از افراد با این روش مخالف میباشند و معتقدند که ممکن هست این روش، فرش شما را به صورت کامل و مطمئنی شستشو ندهد،

 

اما مسئله اي که در این اساس وجود دارد این هست که این روش، فرش شما را بدون خیس شدن و وارد شدن آسیبی به بافت آن شستشو می‌دهد. این تقریبا همان چیزی هست که فرش به آن احتیاج دارد. بعضی از متخصصین، روش اول را گزینش می‌کنند و بعضی نیز روش دوم. در هر دوی این روشها تلاش و توجه بالایی لحاظ می‌شود و شما میتوانید اطمینان دلیل حاصل نمایید که فرش شما به برترین حالت ممکن شستشو یافته هست.

 

فراموش نکنیم که سپردن کار شستشوی فرش به متخصصین این حوزه از دو جنبه، مزیت به حساب می‌آید:

 

اول این که این شرکت ها در اساس جا به جایی و حرکت دادن فرش هاي بزرگ و سنگین، هیچ مشکل و محدودیتی ندارند.

 

دوم این که انها به خوبی می‌دانند که با رعایت چه اصول و شرایطی، فرش شما را به برترین حالت ممکن شستشو دهند.