پارس ناز پورتال

توضیحات تهیه کننده خندوانه درباره حواشی غیر اخلاقی

مجموعه : اخبار سینما
توضیحات تهیه کننده خندوانه درباره حواشی غیر اخلاقی

توضیحات تهیه کننده خندوانه درباره حواشی غیر اخلاقی 

شوخی هاي برنامه ویژه خنداننده شو در خندوانه این روزها بسیار غوغایی شده هست و به نظر بسیاری کمدین ها از طنزهای غیراخلاقی بهره گیری میکنند. برنامه «خندوانه» در این چند شب، طی اکران مسابقه «خنداننده شو»، واکنش‌هاي بعضی رسانه‌هاي رسمی و شبکه‌هاي مجازی را در پی داشت که سیدعلی احمدی، تهیه کننده این برنامه در یادداشتی ضمن ارایه توضیحاتی درخواست کرده هست با دیده اغماض به این خطا نگریسته شود.

 

متن این یادداشت به شرح زیر هست:

 

«بینندگان ارجمند و دوست داشتنی خندوانه

 

تولید برنامه‌اي با موضوع خنده و شادی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین انواع برنامه‌سازی تلویزیون هست خاصه آنکه در بیشتر شب‌هاي هفته روی آنتن شبکه‌اي پرمخاطب باشد. در روش‌هاي مرسوم جهانی، مذهب، سیاست و مسائل جنسی اصلی‌ترین دست‌مایه کمدین‌هاي جهان برای شوخی کردن هست اما در کشور ما به جهت بایسته‌هاي فرهنگی و اعتقادی

 

جامعه که در بسیاری موارد پسندیده و درست و در معدود مواردی نیز از فهم نابجا نشات می گیرد، نمیتوان با این موارد شوخی کرد و تنها گاهی میتوان از کنار آن ها به سرعت گذشت!

 

اکران نخستین شب از مرحله دوم مسابقه «خنداننده شو» در برنامه «خندوانه» با اعتراض‌هاي دلسوزانه و در بسیاری موارد درست بعضی از اصحاب فرهنگ و هنر همراه شد؛ بد نیست چند نکته را مرور کنیم:

 

• جوانانی کم تجربه و با انگیزه از مراحلی سخت گذشتند و به مرحله اصلی مسابقه «خنداننده شو» رسیدند؛ آن ها هنوز آن قدر حرفه‌اي و کارآزموده نیستند که بتوانند در عین شوخ طبعی و خنداندن مخاطب از مرز حساسیت‌هاي مذهبی، قومی و سیاسی عبور نکنند. باید به آن ها فرصت بدهیم تا این فضا را بشناسند و از هیجانات کاذب فاصله بگیرند و کارآزموده شوند تا بتوانند در این مسیر سخت ادامه راه دهند.

 

• خنداننده شو یک رقابت جدی هست و باید زیبا، بامزه و بدیع باشد تا مخاطب را با خود همراه کند، در چنین مواردی حتی تعداد زیادی از کارآزموده‌هاي این حوزه به خطا و اشتباه می‌افتند، بنابراین باید با دیده اغماض به خطای این جوانان تازه نفس نگریست.

 

• برنامه «خندوانه» بیش از پانصد قسمت هست که همراه نجیب منزل هایمان هست، قطعا در برنامه‌هاي قبل نیز اشتباهاتی وجود داشته هست که شما با دیده مهربانی و عطوفت از آن ها گذر کردید. اکنون نیز انتظار داریم با دیده خطاپوش شما همراهان مهربان مواجهه شویم و تمامی لحظه‌هاي عالی و تجربه‌هاي مفید، تاثیرگذار و قابل توجهی راکه در طول این سه سال با هم داشته‌ایم، فراموش نکنید.»