پارس ناز پورتال

تولید انرژی برق بیش از نیاز جهان در چین

تولید انرژی برق بیش از نیاز جهان در چین

تولید انرژی برق بیش از نیاز جهان در چین

کشور چین وضعیت بسیار عجیبی در زمینه تولید پنل های خورشیدی دارد بطوریکه از یک سو تولید کنندگان چینی در حال آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در داخل این کشور و حتی خارج از مرزهای چین هستند ولی از سوی دیگر دولت این کشور هنوز هدف خود در زمینه ظرفیت مورد نیاز برای این سلول ها در نیمه دوم سال 2016 میلادی را تعیین نکرده است.

 

افزایش و توسعه ظرفیت برای سلول های یاد شده با عدم اطمینان درباره میزان تقاضا در کشور چین روبرو خواهد بود و این امر موجب ایجاد نگرانی هایی جهانی درباره سلول های خورشیدی و تامین بیش از حد مورد نیاز در نیمه دوم سال جاری میلادی شده است.

 

حال به نظر می رسد که افزایش و توسعه ظرفیت برای سلول های یاد شده با عدم اطمینان درباره میزان تقاضا در کشور چین روبرو خواهد بود و این امر موجب ایجاد نگرانی هایی جهانی درباره سلول های خورشیدی و تامین بیش از حد مورد نیاز در نیمه دوم سال جاری میلادی شده است و حتی گزارش های بزرگان این صنایع نیز این موضوع را تایید می کند.

 

تخمین زده می شود که میزان ظرفیت سلول های خورشیدی ای که قرار است توسط شرکت های چینی به مجموع ظرفیت های جهانی افزوده شوند برابر با 15 GWp خواهد بود و این امر به این معناست که حجم بسیار زیادی از نیرو در نیمه دوم سال جاری میلادی از طریق یاد شده تامین خواهد گشت.

 

به این ترتیب پیش بینی می شود که بازار چین به تنهایی بخش عمده ای از این میزان تولیدی را در اختیار بگیرد که رقم مورد نظر کارشناسان در این زمینه برابر با 7 GWp در نیمه نخست سال 2016 بوده است که ممکن است در بازه زمانی کوتاهی به 14 الی 15 GWp افزایش پیدا کند.

 

با تمام این تفاسیر در صورتی که انرژی یاد شده بدون مصرف باقی مانده و از ظرفیت مورد نیاز در جهان بالاتر باشد می توان انتظار یک پسرفت بزرگ در زمینه صنایع تولید انرژی خورشیدی را به واسطه ضرر مالی ایجاد شده داشت.

 

منبع:سیناپرس