پارس ناز پورتال

تپش قلب باید مورد توجه قرار گیرد

تپش قلب باید مورد توجه قرار گیرد

تپش قلب باید مورد توجه قرار گیرد 

اگر تپش قلب دارید باید نسبت به آن حساس شوید چون ممکن است این تپش های زیاد به گشاد شدن دریچه قلب شما منجر گردند. نشانه های تپش قلب با توجه به ماهیت این وضعیت ساده هستند. هنگامی که ضربان قلب شما افزایش می یابد ممکن است احساس سرگیجه یا تنگی نفس، درد در قفسه سینه، لرزش قلب و یا حتی غش را تجربه کنید.

 

تپش قلب به عنوان حالتی تعریف شده که در آن ضربان قلب به شدت و به طور ناگهانی افزایش می یابد. در شرایطی که این حالت می تواند در برخی موارد طبیعی و سالم باشد، اما در برخی موارد نیز نشانه ای از وجود مشکلی جدی در فرد است. از این رو، آگاهی از نشانه ها و درمان های خانگی بالقوه برای تپش قلب مهم است

 

زیرا این شرایط فشار بیش از حدی روی قلب وارد کرده و می تواند زمینه ساز شکل گیری سناریوهای خطرناک سیستم قلبی عروقی شود.ضربان قلب عادی به عنوان ضربان قلب در حال استراحت نیز شناخته می شود. برای بیشتر بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۵ سال، ضربان قلب در حال استراحت عادی چیزی حدود ۱۰۰ تپش در دقیقه است.

 

هر چیزی فراتر از این مرز به عنوان وضعیت تپش قلب در نظر گرفته می شود. هنگامی که ورزش می کنید و یا فعالیت های شدید دیگر را انجام می دهید، ضربان قلب به طور طبیعی بالا می رود و این شرایط کاملا سالم و بخشی عادی از سلامت کلی شما است.

 

با این وجود، هنگامی که با افزایش غیر طبیعی ضربان قلب بدون انجام فعالیتی سنگین مواجه می شوید، این شرایط می تواند نشانه ای از نقص در قلب شما باشد.تپش قلب می تواند به واسطه چیزهای مختلفی شکل بگیرد اما برخی از شایع‌ترین عوامل بروز آن شامل آمفتامین ها، کوکائین، تب، ترس، پر کاری تیروئید، اضطراب، ورزش، نیکوتین، و فشار خون بالا می شود.

 

بسیاری از این عوامل موجب تپش قلب می شوند، اگرچه تپش قلب اغلب نشانه ای برای پزشکان درباره یک موضوع پزشکی ناشناخته است. از این رو، به رغم وجود چندین درمان طبیعی و گیاهی برای تپش قلب، اگر ضربان قلب شما همچنان به طور طبیعی بالا باقی مانده است، مراجعه به پزشک ضروری است.

 

نشانه های تپش قلب با توجه به ماهیت این وضعیت ساده هستند. هنگامی که ضربان قلب شما افزایش می یابد ممکن است احساس سرگیجه یا تنگی نفس، درد در قفسه سینه، لرزش قلب و یا حتی غش را تجربه کنید. در همین راستا، هرگونه فعالیت قلبی عروقی غیر معمول را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا می تواند نشانه ای از یک حمله قلبی یا سکته مغزی قریب الوقوع باشد.

 

درمان هایی برای تپش قلب

پتاسیم

هنگامی که ضربان قلب شما بدون دلیل خاصی افزایش می یابد، نشانه ای از این است که فشار خون از کنترل خارج شده و قلب به طور غیر طبیعی مشغول پمپاژ خون بیش از اندازه در بدن است. پتاسیم یک گشاد کننده شناخته شده است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و با آرام کردن تنش در شریان ها و رگ های خونی از تپش قلب جلوگیری کند.

 

فیبر غذایی

پلاک های شریانی یکی از عوامل اصلی گرفتگی رگ ها و فشار خون بالا هستند که در طول زمان تشکیل می شوند و موجب تپش قلب می شوند. فیبر غذایی نه تنها برای گوارش خوب است، بلکه سیستم قلبی عروقی را نیز پاکسازی می کند و این پلاک ها را از بین می برد. این شرایط به بهبود جریان خون کمک می کند و قلب می تواند به ضربان در حال استراحت عادی خود باز گردد.

 

مدیتیشن

مطالعات مختلف نشان داده اند که انجام منظم مدیتیشن به کاهش سطوح استرس، یکی از عوامل اصلی بروز تپش قلب، کمک می کند. اضطراب موجب ترشح آدرنالین می شود که اساسا بدن را در حالت آمادگی افزایش یافته قرار می دهد. بر همین اساس، اگر قصد دارید تپش قلب را از بین ببرید تا حد ممکن در زندگی خود از استرس دوری کنید.

 

فلفل کاین

شاید فکر کنید خوردن یک ماده غذایی تند مانند فلفل کاین تنها به افزایش دمای بدن و ضربان قلب منجر می شود، اما در حقیقت، ماده فعال موجود در فلفل که به نام کپسایسین شناخته می شود به کاهش التهاب در بدن انسان کمک کرده و به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. این برای سلامت قلب شما بسیار مفید خواهد بود و به عنوان درمانی موثر برای تپش قلب در نظر گرفته شده است.

 

پرهیز از محرک ها

مشکل طبیعت انسانی این است که عادات بدی داریم و تمایل به اعتیاد به برخی چیزها در ما وجود دارد. محرک ها مانند کافئین و نیکوتین از رایج‌ترین موارد در این زمینه محسوب می شوند و اگرچه عملکرد پایه آنها فراهم کردن انرژی بیشتر برای انسان است، اما این قبیل مواد می توانند در چرخه های طبیعی بدن اختلال ایجاد کنند و از این رو به بروز تپش قلب منجر شوند.

 

آب نارگیل

یکی از قابل توجه‌ترین مزایای آب نارگیل توانایی ایجاد تعادل در الکترولیت های بدن است و از این رو به تنظیم توازن آب و فشار خون کمک می کند. آب نارگیل به طور چشمگیری می تواند احتمال ابتلا به تپش قلب را کاهش دهد.

 

ورزش

در شرایطی که ممکن است متضاد به نظر برسد، اما ورزش کردن روشی فوق العاده برای آموزش بدن برای یافتن ضربان قلب در حال استراحت خود و باقی ماندن در این حالت است. در حقیقت، فراهم کردن یک خروجی برای هورمون های استرس و انرژی اضافی احتمال ابتلا به تپش قلب را کاهش می دهد.

 

ورزش کردن به بهینه سازی سوخت و ساز در بدن کمک می کند و از این رو قلب را سالم نگه می دارد و به حفظ ضربان عادی آن کمک می کند.

 

ریشه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب به عنوان یک آرامش بخش افسانه ای قرن ها است که در قالب ماده ای برای کمک به خواب بهتر، کاهش استرس، ضد التهاب، ضد درد، و داروی مسکن مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که بحث درمان تپش قلب مطرح می شود، ریشه سنبل الطیب بسیار موثر است زیرا مصرف آن موجب آرامش بدن و ذهن می شود.

 

هشدار پایانی

همان گونه که پیش‌تر در این مطلب اشاره شد، تپش قلب می تواند فشار جدی و فرساینده ای به بدن وارد کند و اگر نشانه های مزمن آن را تجربه کرده اید، بی درنگ به پزشک مراجعه کنید. تپش قلب می تواند پیش نشانه ای از بیماری های جدی‌تر باشد و از این رو درمان های ارائه شده در اینجا تنها زمانی باید مد نظر قرار بگیرند که از در معرض خطر نبودن خود اطمینان حاصل کرده اید.