پارس ناز پورتال

تکلیف این چیزها را قبل از وقوع در زندگی مشخص کنید

تکلیف این چیزها را قبل از وقوع در زندگی مشخص کنید

تکلیف این چیزها را قبل از وقوع در زندگی مشخص کنید 

برخی از مسایل هستند که باید قبل از اتفاق افتادن در زندگی درباره آن ها بحث شده باشد. مانند ارتباط به خانواده و ولخرج بودن و خیلی چیزهای دیگر. چه در شروع یک زندگی مشترک باشید و چه در بیستمین سالگرد ازدواج، چیزی هست که همیشه در زندگی همراه شما خواهد بود

 

و آن هم یکسری بحث ها و درگیری هاست. درگیری ها همیشه بد نیستند و حتی بعضی از آن ها برای زندگی ضروری نیز هستند. اگر هیچوقت عدم موافقت خود را با دیگری بروز ندهید ممکن است نارضایتی و عصبانیت شما به شکل تلافی بروز دهد و رابطه شما را دچار مشکل کند.

 

بیشتر درگیری ها نیازی به صدای بلند و درگیری های فیزیکی ندارد. موضوع بحثتان هر چه که باشد باید بتوانید نگرانی ها و اولویت هایتان را بیان کنید. باید بتوانید برنامه ای معقولانه بریزید که باعث رنجش هیچکدام از دو طرف نشود. باید بتوانید به جای جنگیدن با یکدیگر صحبت کنید. در این جا چند نمونه از این درگیری ها همراه با نحوه مدیریت آن ها آورده ام.

 

درگیری اول: پول خود را چگونه خرج می کنید

حتی با تفاهم ترین زوج ها نیز نحوه پول خرج کردنشان با یکدیگر متفاوت است. زوج های زیادی هستند که در جنبه های مختلف امور مالی زندگی با یکدیگر بحث می کنند. ممکن است این بحث پیرامون هزینه یک سفر یا خرید قهوه از بیرون به جای درست کردن آن در خانه باشد. موضوع اصلی در اینجا خرج کردن پول نیست بلکه درگیری پیرامون ارزش هاست.

 

این بار که خواستید ولخرجی کنید اما همسرتان مخالفت کرد بنشینید و این را در نظر بگیرید که آیا آن شخص مخالف چیزی را قربانی این ولخرجی شما خواهد کرد؟ (به عنوان مثال خرید کامپیوتر جدید او باعث می شود نتوانید تلویزیونی که دوست دارید را بخرید) اگر پاسخ مثبت است پس باید یک بودجه ای برای چیزی که می خواهید آماده کنید.

 

اما اگر با وجود داشتن بودجه باز هم با مخالفت مواجه شدید باید با یکدیگر صحبت های عمیق تری داشته باشید. صمیمانه با یکدیگر به صحبت بنشینید تا بتوانید پیش روی کنید.

 

درگیری دوم: عصبانیت خود را چگونه بروز می دهید

اگر یکی از دو طرف عصبانیت را زود فراموش می کند اما طرف دیگر با صداهای بلند عصبانیت خود را بروز می دهد، بی شک این دو وارد تنش هایی در زندگی خواهند شد. توصیه من این است: در مورد مسائل هر وقت که آرام هستید صحبت کنید و سعی کنید علت عصبانیت را تشخیص داده و بدون انفجار آن را بروز دهید. عصبانیت نشانه توقف است. پس هر گاه احساس کردید عصبانی هستید مکث کنید.

 

درگیری سوم: خانواده همسرتان چه نقشی در زندگی شما دارند

آیا هر آخر هفته مهمان مادرشوهر بودن برایتان ناخوشایند است؟ آیا همسرتان از این که خانواده شما برای مدت طولانی مهمان شما باشند دلخور می شود؟ وقت آن رسیده است که کمی برای زندگی خود حد و مرز تعیین کنید. لزومی ندارد که حتما درباره این مسائل هم عقیده باشید. اما باید با یکدیگر در این مورد صحبت کرده و به نظرات یکدیگر احترام بگذارید.

 

هیچوقت از یکدیگر به خصوص خانواده های یکدیگر انتقاد نکنید. به عنوان مثال اگر دوست ندارید خواهر همسرتان درباره روابط خصوصی شما با همسرتان صحبت کند و این شما را واقعا ناراحت می کند با پرخاشگری به او حمله ور نشوید بلکه به او توضیح دهید که این ها مسائل خصوصی شما هستند و با این کار او احساس ناامنی می کنید.

 

درگیری چهارم: وقتی یکی از شما کارتان را از دست می دهید چه می کنید

با اوضاع اقتصادی کنونی از دست دادن شغل چیز بعیدی نیست. اگر این اتفاق برای شما افتاد در اسرع وقت درباره انتظاراتتان با او صحبت کنید. باید از موافقت یکدیگر اطمینان حاصل کنید تا درگیری های بیشتری بوجود نیاید. اینگونه فکر کنید که دیر یا زود فرصت های دیگری نیز برای او پیش خواهد آمد. برای این که دچار درگیری و افسردگی نشوید باید با این مسئله کنار بیایید.

 

درگیری پنجم: وظیفه هر شخص در خانه چیست

هر چقد هم وظایف و نقش های شما روشن و مشخص باشد باز هم باید با یکدیگر بنشینید و تعیین کنید که چه کسی زباله ها را بیرون ببرد، چه کسی ظرف ها را بشوید و…