پارس ناز پورتال

تکنسین های سامسونگ عاجز در کشف دلیل انفجارها

تکنسین های سامسونگ عاجز در کشف دلیل انفجارها

تکنسین های سامسونگ عاجز در کشف دلیل انفجارها 

مهندسین و تکنسین های سامسونگ هنوز نتوانسته اند دلیل انفجار فبلت های گلکسی نوت 7 را مشخص کنند. این اتفاقات در تمام دنیا شهره خاص و عام شده است. اگرچه فروش گلکسی نوت 7 حالا به صورت کامل متوقف شده و تمامی آنها قرار است در جعبه‌های ضد حریق به کارخانه‌های سامسونگ بازگردند،

 

اما هنوز دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 مشخص نشده است. زمانی که سامسونگ در تاریخ دوم سپتامبر (12 شهریور ماه) با اعلام فراخوانی جهانی تمام نوت 7 ها را از سراسر دنیا جمع‌آوری نمود، اعلام کرد دلیل منفجر شدن این گوشی هوشمند، باتری دستگاه است. اما پس از عرضه دوباره باز هم شاهد انفجار آن در مناطق مختلف بودیم.

 

حال بر اساس گزارش جدیدی که خبرگزاری نیویورک تایمز منتشر کرده، حتی با تلاش صدها مهندس توانمند، باز هم سامسونگ نتوانسته مشکل پرچم دار خود را حل کند. اگر اتفاقات مربوط به فراخوان اول از این گوشی هوشمند را به یاد داشته باشید، سامسونگ، شرکت SDI که مسئولیت تولید بخشی از باتری های نوت 7 را بر عهده داشت،

 

مقصر اصلی این آتش‌سوزی‌ها اعلام کرد. پس از آن نیز با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، تلاش کرد تا از شارژ شدن باتری به صورت کامل جلوگیری کند. به گزارش پارس ناز  اما بعد از عرضه دوباره این گوشی، ما باز هم شاهد آتش گرفتن پرچم دار گلکسی نوت 7 بودیم و همین موضوع نشان می‌دهد که احتمالا باتری این گوشی، دلیل اصلی انفجار نبوده است.

 

پس از آن، برخی از کارشناسان مدعی شدند که پورت USB Type-C و سیستم شارژ سریع آن دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت 7 است، اما این صحبت‌ها نیز اثبات نشد.در مصاحبه‌ای که آقای Park Chul-wan، مدیر عامل بخش باتری های پیشرفته در مؤسسه فناوری الکترونیک کره (Korea Electronics Technology Institute)

 

با خبرگزاری نیویورک تایمز داشت، با استناد به مدارک رسمی و صحبت با مهندسین خبره، اعلام کرد که باتری های نوت 7 مشکلی نداشته و یا نمی‌توانند دلیل اصلی آتش گرفتن گلکسی نوت 7 باشند. شاید این صحبت‌ها برای شرکت TDK که بخشی از باتری های این گوشی هوشمند را تولید کرده بود، چندان خوشایند نباشد چرا که اخیرا این شرکت مسئول تولید باتری‌ نسخه‌های ایمن از گلکسی نوت 7 شده بود.

 

اما حالا سامسونگ تصمیم به اوراق کردن گلکسی نوت 7 گرفته است. با انتشار این خبر، می‌توان گفت که دلیل اصلی منفجر شدن این گوشی هوشمند، باتری دستگاه نبوده و از بین بردن تمامی آنها، نشان می‌دهد که مهندسین سامسونگ نتوانسته‌اند مشکل اصلی را بیابند.

 

به هر شکل سامسونگ نسبت به این موضوعات واکنشی نشان نداده و تمام تمرکز خود را بر روی بازگرداندن این گوشی های هوشمند قرار داده است.