پارس ناز پورتال

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما 

تا همین چندسال پیش اگر میخواستیم به سفر برویم,باید چمدان لباس را می بستیم و حرکت اما امروز اوضاع کاملا فرق کرده است. معمولا قبل از سفر به جمع آوری اسباب و وسایل مورد نیاز خود در طول سفر فکر می کنیم که چه چیزی کم داریم ایا تا به حال به این فکر کرده اید که برای سفر چه وسایلی را برای ارتباط با محیط اینترنت و سرگرمی های دیگرلازم دارید ما دراینجا ازاین وسایل مدرن صحبت می کنیم .

 

همه ما معمولا در سفرهای خود از وسایلی مثل موبایل ،واکمن ،دوربین عکاسی و لپ تاب بهمراه میبریم و شاید این وسایل بقدری برای سفر زیاد باشند ، با ما همراه باشید تا از تجربه ها که از سالها سفرکردن و کار در محیط اینترنتی به دست آمده بهره مند شوید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

لپ تاب

امروزه اینترنت در هر منزلی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است که این امر باعث تعطیلی محیط ها و کافه های ارائه اینترنت را شده است .در این مواقع استفاده از یک لپ تاب با کارایی بالا ملزوم می باشد.

 

شما با این وسیله می توانید به راحتی با اطرافیان ارتباط برقرار کنید و این محصول به آسانی قابل حمل و انتقال به مکان های دیگربه خصوص در سفر می باشد، در این مواقع ما به شما پیشنهاد می کنیم که لپ تاب که استفاده می کنید در نوع خود پیشرفته باشد تا بتواند نیاز های شما را برطرف کند در اینجا راهنمایی هایی در مورد انتخاب لپ تاب مدرن را توضیح می دهیم :

 

سایز لپ تاب :

برای خریداری لپ تاب سایز صفحه نمایش باید بیشتراز ۱۳ اینچ نباشد و وزن آن حدود ۱ کیلوگرم باشد تا شما را در حمل اذیت نکند .به این نکته نیز دقت کنید که وزن باتری استفاده شده در ان زیاد نباشد زیرا همین مورد باعث سنگینی لپ تاپ می شود.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

کیفیت :

همیشه لپ تاپی را انتخاب کنید که از مواد عالی در آن استفاده شده باشد تا در هنگام ضربه احتمالی شکسته و خورد نشود.برای جلوگیری از خراش بر روی دستگاه از کاورهای مناسب محصول استفاده کنید که در ساخت آنها از الیاف قوی و اسفنجی استفاده شده است از کیفیت این کاورها مطمئن شوید.

 

طول عمر باتری:

محصولاتی که زمان استفاده از آنها به ۵ تا ۶ ساعت می رسد مناسب می باشند اما اگر با وسایل نقلیه نظیر اتوبوس یا قطار در رفت آمد هستید بهتر است باتری با زمان استفاده ۸ ساعت را انتخاب کنید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

هجم و فضای ذخیره سازی:

امر دیگری که در استفاده از این محصول حائز اهمیت است فضای ذخیره سازی آن می باشد که کمترین فضا ۱۲۸ گیگابایت می باشد ، هرچه این فضا برای ذخیره سازی بیشتر باشد بهتر است زیرا می توانید هجم زیادی از اطلاعات را در آن ذخیره و نگه داری کنید.

 

درگاه SD card :

این نیز یکی از ویژگی های خوب در استفاده از لپ تاپ می باشد ولی زیاد کاربردی ندارد ، اما در مواردی که دوربین عکاسی بهمراه دارید و قصد خالی کردن اطلاعات ان را دارید براحتی می توانید مموری را از دوربین خارج کرده و به دستگاه خود بزنید واطلاعات را در دستگاه خود وارد کنید.

 

هزینه :

شما می توانید ازخرید لپ تاپ با قیمت بالا بپرهیزید زیرا هرچه دستگاه شما قیمت کمتری داشته باشد احتمال ضرر شما در موارد دزدی یا گم شدن کمتر می شود ، اگر هزینه لازم برای خرید این محصول را ندارید و اینکه موارد استفاده شما از لپ تاپ کم است می توانید تبلت ویا دستگاه های قدیمی تر مثل نوت بوک را جایگزین قرار دهید البته لازم بذکر است که پیدا کردن نوت بوک ها در بازار امروز کمی سخت است.

 

تبلت :

وسیله ای بسیار سبک و راحت برای حمل و نقل ،ارزان و با عمر باتری بالا نسبت به لپ تاب ها موارد استفاده بیشتری دارند. در اینجا به بهترین برند موجود در بازار اشاره می کنیم که ساخته شرکت اپل می باشد و ای پد نام دارد.

 

این محصول تمام نیازهای شما را در سفر فراهم می کند،ولی اگر به دنبال دستگاه های ارزان تری نیز هستید می توانید از محصولات با سیستم عامل اندروید استفاده کنید.از موارد استفاده این محصول می توان به وب گردی در صفحات اینترنت ،تماشای فیلم و عکس، و نیز نوشتن مطالب نام برد.

 

در این مورد نیز دستگاهی را انتخاب کنید که فضای بالایی برای ذخیره سازی داشته باشد و از درگاه مموری برخوردار باشد.برای نگه داری اطلاعات در تب لت ها میتوانید از SD card  استفاده کنید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

تلفن همراه :

در عصر جدید اطلاعات داشتن تلفن همراهی که ویژگی هایی نظیر ذخیره سازی موزیک ،عکس،ویدئو،نرم افزارها و سرگرمی ها را داشته باشد ضروری می باشد .توجه داشته باشید که نسخه بدون قفل و اصلی راتهیه کنید تا بتوانید از تمام سیم کارت های اعتباری کشورها استفاده کنید و متقبل هزینه رومینگ نشوید و از اینترنت ارزان استفاده کنید.

 

اگر وارد کشورهای دیگر می شوید از سرویس اپراتور محلی استفاده کنید که هزینه کمتری مصرف شود، این نکته را بیاد داشته باشید که هنگام ورود به کشورهای دیگر دیتای گوشی خود را خاموش کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی خودداری شود.در اینجا نرم افزارهای ارتباطی که در طول سفر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند را معرفی می کنیم :

 

اسکایپ skype:

این نرم افزار یکی از بهترین و پرطرفدراترین نرم افزار ارتباطی محسوب می شود که دارای سرعت بالا و کیفیت بالا در تصویر می باشد به وسیله این نرم افزار می توانید ساعت ها با مشترک مورد نظر خود ارتباط تصویری و صوتی برقرار کنید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

تریپ ایت Triplt :

برای کنترل رزرو هواپیماها ،هتل ها، رستوران ها ، اجاره وسایل نقلیه مورد نیاز در سفر نرم افزارهای مختلفی وارد بازار تکنولوژی شده است اما این برنامه بهترین و اسان ترین در نوع خود می باشد.

 

این نرم افزاررا می تواند به ایمیل خود متصل کنید و می توانید برنامه های سفر خود را در یک جا جمع اوری کنید.از ویژگی های دیگر این نرم افزار اطلاع از جدول زمانی و تاخیر در تهیه بلیط های هواپیمایی را نام برد .

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

مترجم گوگل:

گوگل در اپدیت های خود این نرم افزار مترجم را وارد بازار کرده است.این نرم افزار قابلیت استفاده آفلاین را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که می توانید بسته های زبان را به صورت آفلاین دانلود و استفاده کنید . با کمک این برنامه می توانید هدف و منظور نوشته های مختلف را که به زبان های مختلف است را ترجمه کنید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

کتابخوان الکتریکی :

امروزه بسیاری از استفاده کنندگان از گوشی های مدرن از سیستم کتابخوانی به سبک سنتی به سیستم مدرن الکترونیکی روی اورده اند که باعث شده کتابخوانی طرفداران زیادی پیدا کند. این نرم افزار حجم کمی از فضای گوشی برای ذخیره سازی اشغال می کند.فضای شبیه سازی ان شبیه به کاغذ نوشتاری طراحی شده است که محیطی جذاب را پدید آورده است.

 

قابلیت ذخیره کردن صدها کتاب و حتی راهنمای سفر و هر نوشته ی دیگری را احتیاج داشتید را دارا می یاشد.اما از دیگر موارد استفاده آن اجازه دسترسی به ویکی پدیا می باشد.در صورت استفاده از این دستگاه ها پیشنهاد ما استفاده از کیندل آمازون است که سبک ،کوچک و ارزان می باشد و دارای عمر باتری بالا می باشد ،صفحه آن قابل تنظیم بصورت خودکار در نور آفتاب می باشد .

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما

پشتیبان گیری:

حتما تا بحال برای شما اتفاق افتاده است که اطلاعات خود را از دست داده اید ، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به فضای ذخیره سازی موجود در دستگاه های خود قانع نباشید و برای ذخیره اطلاعات خود از هارد اکسترنال استفاده کنید که براحتی قابل حمل می باشد و می تواند محیطی امن برای اطلاعات خود محیا کنید.

تکنولوژی همراه جدید سفرهای ما