پارس ناز پورتال

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017 

خودروهای 2017 نوع غیرمنتظره ای از تکنولوژی را به مخاطبان ارائه کردند که جای بسی خوشحالی برای صنعت خودرو جهان است. اگر به دنبال خرید یک ماشین در سال 2017 باشید،گزینه های زیادی از ماشین ها برای شما وجود دارد که پیشرفتهای زیادی در زمینه تکنولوژی در آنها مشاهده خواهید کرد.

 

بیشتر این ماشین ها از سیستم ناوبری اتو اندروید و اپل کارپلی استفاده میکنند که استفاده از آنها برای رانندگان بسیار ارزان تمام می شوند.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017بیشتر ماشینهای با سایز متوسط و حتی کوچک سیستم کنترل تطبیقی سفر موسوم به Stop and go را نیز ارائه می دهند.دوربین های عقب به کاررفته در این ماشین ها در حد کلاس بالای جهانی هستند به علاوه اینکه شما دو درگاه USB در کنسول جلوی ماشین خواهید داشت و در برخی از این ماشینها دو درگاه USB در عقب نیز تعبیه شده است.

 

این یک مورد کوچک اما مهم در این ماشین ها به شمار می رود و در برخی از آنها در هر صندلی سرنشین یک درگاه USB قرار داده شده است.در زیر 10 خودروی برتر سال 2017 اعم از SUV و کراس اور را بررسی میکنیم که در سال 2017 به بازار خواهند آمد. سدان های جای خود را به کراس اورها داده اند ،

 

ماشینهای شش سیبندر نیز جای خود را به ماشینهای با 4 توربوشارژ داده اند. دنده اتوماتیک ها نیز از 8 دنده به 10 دنده ارتقا پیدا کرده اند و موارد بسیاری که به راننده در حین رانندگی کمک خواهند کرد به این ماشینها اضافه شده اند.

 

کراس اور اکویناکس شورلت 2018

این ماشین یک بازطراحی بی نظیر است که اکویناکس را با بهترین SUV کامپکت های بازار مثل فورد اسکیپ، هوندا Cr-V ، هینودای تاکسان، مزدا CX-3 ، سوبارو فارستر، تویوتا RAV4 قابل رقابت می سازد .این ماشین 183 اینچ طول دارد که حتی با این ابعاد قابلیت رقابت با کراس اورها متوسط را نیز به این خودرو می دهد.

 

نکته جالب در مورد این ماشین این است که مدل 2018 به آن داده اند در حالی که در سه ماه اول سال 2017 به بازار عرضه خواهد شد.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017اکویناکس در واقع تلفیقی از بسیاری از ماشینهای دیگری است که در سال 2017 به بازار خواهند آمد. این مدل یک SUV است و نه یک ماشین تنها! این مدل که تماماً بازطراحی شده است با 10 درصد کاهش وزن به وزنی حدود 400 پوند رسیده است.برای صرفه اقتصادی در این ماشین از یک موتور چهار سیلندر و توربوشارژ استفاده شده است.

 

موتورهای 2 لیتری گازوئیلی با یک موتور 1.6 لیتری دیزلی توربو 9 دنده که اتوماتیک نیز هست ترکیب شده است و قدرت خوبی را برای این ماشین به همراه آورده اند.مدل از این ماشین که هر چهار چرخ درگیر هستند،توانایی این را دارد تا در صورت نیاز نیرورسانی به محور دو چرخ عقب را قطع کند

 

تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.اکویناکس توانیی کشیدن وزنی معادل 3500 پوند را دارد در حالی که بسیاری از مدل های هم کلاس این مدل تنها توانایی حمل 2000 پوند را دارند. اکویناکس دنده ایمنی های متنوعی دارد که برخی از انها استاندارد هستند و برخی دیگر اختیاری و در صورت نیاز از انها استفاده می شود.

 

از دیگر امکانات به کار رفته در این مدل می توان به هشدار تصادف با جسمی در پیش رو با ترمز اتوماتیک در سرعت کم و سیستم هشدار رانندگی در بین خطوط و شناسایی نقاط کور و هشدار ترافیک در پشت ماشین در صورت دنده عقب رفتن و چهار دوربین که در چهار طرف ماشین تعبیه شده است

 

و صندلی هایی با قالبیت ویبره(لرزش) که در مواقع لزوم و هشدار تنها راننده را با لرزاندن صندلی هشیار می کند و … اشاره کرد . لازم به ذکر است تنها کمک راننده ای که در اکویناکس به چشم نمی خورد سیستم کنترل تطبیقی سفر است. 

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

شورلت یکی از بهترین سیستم های تفریحی در ماشین های هم کلاس خود را با سیستم MyLink دارد به طوری که 7 LCD هشت اینچ را برای هر سرنشین در نظر گرفته و در سیستم هوشمند ماشین می توان به کارپلی و اتواندروید و سیستم OnStar و هات اسپات وای فای چندکاربره اشاره کرد.

 

به نظر جالب می رسد که بدانیم شورلت از خودروی پیشتاز هوندا تقلید کرده و با تعبیه LCD بزرگ و شیک در کنسول جلوی راننده، خریدار را مجبور به استفاده از سیستم ناوبری کارپلی یا اتو اندروید نمی کند.نکته دیگر در مورد این ماشین این است که همه این مشخصات در مدل تراین GMC 2018 شورلت نیز به چشم می خورد

 

که برخی خصوصیات مشترک را با این مدل به اشتراک گذاشته است و تنها تفاوتش با اکویناکس بدنه آن است که کمی بزرگتر است.چرا اکویناکس مهم است: شورلت از سال 2013 تا 2016 یک کار خوب انجام داد و خط تولید سدان هایش را مثل ایمپالا و مالیبو و کروز را به روز کرد. حال نوبت SUV ها رسیده

 

و همین مسئله تولید اکویناکس را مهم جلوه می دهد چرا که این ماشین دررتبه دوم بهترین ماشین ها در تمام مجموعه جنرال موتورز پس از پیک آپ سیلواردو محسوب می شود.

 

شورلت بولت 2017

یک ماشین برقی که 250 مایل را با یکبار شارژ طی می کند و شما می توانید تا قبل از پایان سال 2016 آن را خریداری نمایید. بولت 2017 به نظر می رسدادعاهای شورلت در مورد طی مسافت زیاد توسط این ماشین را به حقیقت نزدیک کرده است.مسئولین شورلت می گویند این ماشین قادر است

 

با با سیکل EPA مسافتی نزدیک به 238 مایل را طی کند.گروهی از متخصصین که با این ماشین رانندگی کرده اند می گویند این ماشین توانسته 240 مایل در خط ساحلی کالیفرنیا را طی کند و پس از رسیدن به پایان مسیر همچنان توانایی طی 30 تا 40 مایل دیگر را نیز داشته است.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017رانندگان عادی معتقدند شورلت بولت از لحاظ راحتی و رانندگی مثل دیگر خودروها است با این تفاوت که این خودرو برقی است.این ماشین یک مینی کامپکت با طول 164 اینچ است، اما با همین طول نسبتا کم صندلی های عقب راحتی دارد.

 

بولت برقی از یک موتور برقی برای به حرکت در آوردن چرخهای جلویی استفاده می کند. باتری 60 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی آن از 288 سلول تشکیل شده است و در زیر ماشین قرار دارد. با تعبیه ترمز خودکار در این ماشین، امکان رانندگی تنها با یک پدال فراهم شده است ؛

 

بدین معنا که وقتی راننده پا را از روی پدال گاز بر میدارد، مقاومت کمی از سوی پدال برای برگشت به حالت اصلی وجود دارد که باعث کم شدن سرعت ماشین و نهایتاً توقف ماشین می شود. برای اینکه ترمز سنتی نیز وجود داشته باشد یک اهرم در ماشین قرار داده شده تا در صورت نیاز با کشیدن آن به صورت دستی ماشین را متوقف کنید.

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

شورلت با قیمتی حدود 37500 دلار به بازار می آید، و این بدان معناست که فروشنده احتمالا 7500 دلار نیز بابت مالیات فدرالی از شما می گیرد. این ماشین اواخر سال جاری به بازار عرضه می شود.

 

اهمیت شورلت بولت به خاطر چیست؟

نگرانی هایی بابت نسل اول ماشین های برقی که حداکثر 100 مایل را طی می کردند وجود داشت. بولت اولین ماشین برقی با قیمت مناسبی است که از مرز 200 مایل عبور کرده و انتظارات را بالا برده است.

 

تسلا 2018 مدل 3

تسلا به عنوان سنگ محک تمام خودروسازان برقی محسوب می شود.تسلا با مدل 3 جدید خود می کوشد قیمت های گزاف ماشین های خود را به عرف بازار نزدیک تر کند. این ماشین یک سدان متوسط و تقریبا کوچک است که قادر است 215 مایل را طی کند و قیمت ـن بدون در نظر گرفتن مالیات فدرالی نزدیک 35000 دلار می باشد. البته این قیمتها با توجه به رقابت در بازار خودروهای برقی و پیشرفت تکنولوژی ممکن است تغییر کند.

 

برخلاف شورلت بولت، تسلا 3 امکان سواری با چند گزینه را به شما می دهد: که گزینه های آن عبارتند از یک و دو موتوره، استفاده از قدرت دو یا چهار چرخ و ظرفیت باتری چندگانه که احتمالا بین 40 تا 60 کیلو وات ساعت است(شرلت بولت 60 کیلووات ساعتی بود) 

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

بنیانگذار تسلا ایلان ماسک می گوید تسلا به زودی سخت افزار راندن اتوماتیک را در طراحی اولیه ماشین ها قرار میدهد. طبیعتا این ویژگی جدید برای کار کردن به شارژ بیشتری نیاز دارد.. تسلا معتقد است فضای داخلی تسلا3 دیگر ماشین های این کلاس را شکست می دهد(طول تسلا3 حدود 184 اینچ است)

 

اگرچه افرادی که نشستن در صندلی عقب این ماشین را آزمایش کرده اند معتقدند آنقدرها هم که مسئولین تسلا می گویند فضای راحت در عقب ماشین وجود ندارد.با تمام این تفاسیر یک سوال هنوز وجود دارد و آن اینکه آیا تسلا به سمت بدنه تمام آلمینیومی می رود(این کار باعث کاهش وزن و افزایش قیمت می شود) یا به سمت بدنه فلزی گرایش پیدا می کند؟ (افزایش وزن ماشین و کاهش قیمت را به همراه دارد)

 

تسلا برای مدل تسلا3 خود توانسته 400000 سفارش از سراسر جهان دریافت کند که بیشتر این افراد می بایست 1000 دلار به عنوان پیش پرداخت بپردازند و یکسال بعد ماشین خود را تحویل بگیرند و به این رقم باید 7500 دلار مالیات فدرالی را نیز اضافه کنیم. طرفداران تسلا می گویند،

 

هیچ فرد وفاداری تسلا را رها نمی کند تا شورلت بولت بخرد. باید منتظر ماند و دید آمار فروش کدام یک از این دو خودرو ساز در مجوع بهتر خواهد بود.

 

چرا باید به تسلا 3 توجه ویژه ای بکنیم؟

تسلا ماشین های برقی با قیمت 100 هزار دلار میسازد.تسلا اعتبار خود را وسط گذاشته تا تولید خود را به صورت فزاینده ای افزایش دهد،تولید باتری ها را متوقف نکند، به در آمد های شرکت بیافزاید .. این سه چالشی است که تسلا در یکسال آینده باید با آنها دست و پنجه نرم کند.

 

بی ام دابلیو سری 5 مدل 2018

نسل هفتم سدان های میان رده BMW ویژگی های فیبرکربنی قدرتمند سری هفت BMW بزرگ را به ارث برده است.در طول پنج سال گذشته ، BMW از ماشین های مسابقه ای فیبر کربنی با بدنه های CF مثل ماشین های برقی و هیبریدی i3 تا i8 که در سال 50000 تولید داشت

 

به تولید سالانه 350000 تایی سری پنج خود رسیده است. BMW احتمالا از آلومینیوم برای سبکی بیشتر بدنه و وزن ماشین در ساخت این خودرو استفاده خواهد کرد .

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

در سری هفت، شرکت قصد دارد از 15 تکه فیبرکربن برای تقویت ماشین استفاده کند که مواردی که این قسمتها قرار است در آنجا کار شود عبارتند از قسمت بالایی شیشه جلوی اتومبیل، پوشش درب ها،تونل انتقال،زوایا و کانالهای عقب جلو کردن و چپ و راست کردن سقف، ستون B شکل بین در عقب و جلو، ستون C شکل، صندوق عقب و …
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017تصویر بالا به خوبی بادگیر بالایی و کانال تقویت سقف را نمایش می دهد.هدف از انجام این تمهیدات، کاهش وزن تا حداقل 100 کیلوگرم است.سری های مختلف BMW از جمله سدان ها و SUV های سری 3،5،7 در حال حاضر بسیاری از آچشن های کمک راننده را دارا می باشند. اما گزارشها حاکی از آن است که سری جدید از سیستم کنترل و ناوبری جدید و پیشرفته تر سود خواهد برد که شامل امکانات ذیل است:

 

ترکیب حالت خودران با ACC، سیستم راندن در بین خطوط، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم سونار که به راننده اجازه می دهد تا مدت معینی بدون نگه داشتن فرمان به رانندگی خود ادامه دهد، سیستم فرمان فعال که به معنای این است که راننده می تواند در سرعت های کم یا زیاد تایرهای عقب را نیز هدایت کند

 

و یک دکمه سواری تطبیقی که به راننده این امکان را میدهد حالت سواری راحت یا اسپورت را برای موتور انتخاب کند که در سیستم انتقال و تعلیق ماشین بسیار موثر خواهد بود.سری 5 جدید bmw که اسم مستغار آن G30 خواهد بود احتمالا در نمایشگاه بین المللی ماشین در دیترویت (ژانویه 2017) به طور رسمی معرفی می شود و در بهار 2017 نیز راهی بازار خواهد شد.

 

چرا باید به سری 5 BMW توجه کنیم؟

BMW میخواهد به دنیا نشان دهد که این خودروساز توانایی ساخت 300 هزار خودروی فیبرکربنی در سال را دارد.(i3,i5, سری 5,سری 7) این در حالی است که این عدد در سال 2015 تولید سالانه 100 هزار ماشین فیبر کربنی بوده است.

 

لکسوس سه ردیفه RX 2017

بهترین مدل لکسوس که فروش خوبی هم داشته یک SUV میان رده RX است که نسبت به طراحی سال 2016 پنج اینچ بزرگتر شده و طول آن به 193 اینچ رسیده است.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017این ابعاد برای لکسوس کافی است تا یک ماشین سه ردیفه برای سال بعد تولید کند. این ماشین احتمالا به واسطه همین ویژگی که دارد مشتریان فراوانی به دست خواهد آورد چرا که والدین بیشتر به دنبال چنین خودروهای خانوادگی هستند تا افراد بیشتری در آن جا شوند.

 

مزیت رقابتی اصلی لکسوس بر مبنای سواری راحت راننده و سرنشینان در محیطی لوکس استوار است. تنوع مدل های RX بسیار زیاد هستند: RX 350 AWD که تمام چرخ های ان از موتور نیرو می گیرند برای کشورهایی که برف در آنها زیاد می بارد مناسب است؛ RX 450h هیبریدی برای افرادی که به کارایی ماشین بیشتر اهمیت می دهند مناسب است؛

 

RX 3550F اسپورت برای علاقه مندان به انجام حرکات ورزشی با ماشین مناسب است؛ RX 450h F اسپورت نیز برای افرادی که هم به کارایی و هم به یک کراس اور اسپورت علاقه دارند مناسب است و حالا در سال 2017، آپشن سه ردیفه بودن این مدل ها نیز به این ماشین افزوده شده است.

 

در پایان باید گفت اگر در آینده لکسوس باز هم طول ماشین هایش را برای تعبیه یک اتاقک استراحت در ماشین، افزایش داد اصلا تعجب نکنید.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017اما لکسوس های RX از چه لحاظ مهم هستند؟ بسیار زیاست که شاهد این باشیم ماشینی بدون کمترین نقص ممکن ارتقا پیدا می کند؛ این مسئله انگیزه ای برای دیگر خودروسازان این صنعت می شود تا این مسیر را طی کنند. اگر سه ردیفه شدن این مدل از لکسوس باعث جذب مشتری بیشتری شود

 

(فقط مشتریان لکسوس های دو ردیفه بخواهند ماشین های خود را تعویض کنند) فروش این خودروساز دو برابر رقبای خود خواهد شد.

 

هوندا کلریتی 2017 با سه مدل سلول سوختی، برقی، هیبریدی

هوندا سه ماشین با سوختهای مکمل را تا پایان سال 2017 با عنوان هوندا کلریتی به بازار معرفی می کند. کلریتی یک سدان میان رده است که تقریبا هم اندازه آکورد به شمار می رود.اولین محصولی که به بازار می آید، کلریتی با سلول سوختی است که تا پایان سال 2016 مراحل تولیدش به اتمام می رسد.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017این ماشین از گاز هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می کند تا برق تولید کند و کلریتی را قادر می سازد تا 300 مایل را طی کند. دو تانک ذخیره 10000 (psi) در قسمت تحتانی خودرو و زیر صندلی های عقب مابین دو چرخ عقب قرار دارد. همچنین یک باتری لیتیوم یونی کوچک برای استفاده از امکان توربوشارژ در شتاب گیری های سریع ماشین در آن تعبیه شده است.

 

کلریتی در کالیفرنیا عرضه خواهد شد؛ جایی که نزدیک 2000 جایگاه سوخت هیدروژن وجود دارد و شهر دوم احتمالا نیویورک خواهد بود که جایگاه های سوخت هیدروژن بسیار زیاد هستند.هوندا اعلام کرده است که قیمت این مدل نزدیک 60000 دلار خواهد بود که این رنج قیمت در ردیف قیمت مدلی از تویتاهای سوخت هیدروژنی به نام تویوتا میرای قرار می گیرد.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017کلریتی برقی هوندا سال آینده با مدل های 2018 به بازار عرضه می شود. هوندا هنوز برای این مدل قیمتی اعلام نکرده است. تفاوت زیادی بین 100 مایل مسافت و 200 مایل وجود دارد و هنوز به طور دقیق مشخص نیست این خودرو چه مسافتی را طی میکند تا بر روی ان قیمت گذاری دقیقی انجام شود.

 

در فاز اول ممکن است این مدل از کلریتی در بازارهای محدودی عرضه شود مثلا کلا شهرها. هوندا همچنین یک مدل هیبریدی شارژی از کلریتی 2017 را نیز روانه بازار خواهد کرد که حرکت تنها با باتری آن می تواند 40 مایل خودرو را به حرکت در آورد. این ماشین در سطح جهان عرضه خواهد شد.

 

چرا باید به کلریتی هوندا توجه کنیم ؟ سوخت هیدروژنی احتمالا هدف بلند مدت صنعت خودروسازی است. هوندا، جنرال موتورز، هیوندای، تویوتا در این مسیر در حال حرکت هستند.

 

هیوندای 2017 در سه مدل لونیک هیبریدی، هیبریدی شارژی، برقی

هیوندای هم مثل هوندا سه خودرو جدید به دنیای ماشین ها معرفی میکند. هیوندای در حال حاضر یک خودروی با سلول سوختی دارد که یک SUV کامپکت با نام تاکسان است. بنابراین هیوندای لونیک 2017 یک سدان خواهد بود که در سه مدل برقی، هیبریدی، هیبریدی – برقی خواهد بود و پاییز امسال به بازار عرضه خواهند شد

 

و حد فاصل زمستان تا تابستان سال آینده به بازار عرضه می شوند. این مدل از هیوندای 176 اینچ طول دارد و یک کامپکت محسوب می شود که کمی کوچکتراز هیوندای النترا است.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017از لحاظ طی مسافت، لونیک برقی بیشتر از نیسان لیف و شورلت بولت و حتی تسلا 3 قادر است جاده ها را طی کند چرا که این ماشین می تواند 110 مایل را با یکبار سوخت گیری و شارژ طی کند و همین مسئله آن را به ماشینی شهری و برون شهری تبدیل کرده است.

 

هیوندای میگوید مدت زمانی که این ماشین با برق 240 ولت کاملا شارژ می شود 4 ساعت و 24 دقیقه است اما با شارژ سریع برق DC قادر است ظرف 33 دقیقه نود درصد شارژ شود.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017با دیدن لونیک هیبریدی شارژیدر جاده ها بیش از شش ماه دیگر فاصله داریم. این خودرو با باتری 8.9 کیلووات بر ساعتی لیتیوم یونی خود می تواند بیش از 25 مایل طی کند. برای شارژ کامل این ماشین با برق 240 ولت به حدود دو ساعت و نیم زمان نیاز است. لونیک هیبریدی از یک باتری لیتیوم یونی 1.56 کیلو وات بر ساعتی استفاده میکند.

 

هر دو مدل هیبریدی از موتوری 4 سیلندری 1.6 لیتری که با سیکل انکینسون کار میکنند بهره می برند که این موتور قدرتی معادل 104 اسب بخار با شش دنده اتوماتیک دو کلاچی را به این ماشین می دهد.

 

چرا باید به طور خاص به لونیک نگاه کنیم؟

لونیک به خودروسازان نشان میدهد که برای ساخت ماشینهایی با سوخت مکمل اعتماد به نفس داشته باشند تا بتوانند مدل هایی بدون استفاده از سیستم های سنتی تولید کنند.

 

ولوو 2018 XC40

از وقتی که فورد، ولوو را به کمپانی چینی جیلی در سال 2010 فروخت، سر ولوو خیلی شلوغ شد چرا که بر روی ساخت ماشین های دو ماژوله بیشتر تمرکز کرد. در سال 2017، اولین نمونه های پلتفرم های کوچک این خودروساز را که با معماری ماژولار فشرده(CMA) به بازار عرضه می شود. اولین ماشین از این نسل ولوو مدل XC40 خواهد بود.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017یک ولوی SUV/ کراس اور که امیدوار است بتواند با مدل BMW X1 و مرسدس بنز GLA رقابت کند.این ماشین دیفرانسیل جلو است و از یک موتور توربوشارژ سه سیلندر بهره می برد که در مدلی دیگر از همین ماشین شاهد موتور چهار سیلندر هستیم که دو دیفرانسیل ه ساخته می شود. ولوو معمولا تکنولوژی های ایمنی و کمک راننده خودروسازان بزرگ را به خودروهای خود انتقال می دهند.

 

XC40 احتمالا ادامه دهنده راه سدان S40 و V40 و مدل Cross Country خواهد بود.مدل های هیبریدی و برقی از این ماشین نیز به فروش خواهد رسید.از طرفی به طور همزمان ولوو قصد دارد کامپکتی با سایز کوچک از سری 60 در اواخر سال 2017 روانه بازار کند.

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

چرا باید به ولوو سری 40 توجه کنیم ؟ ولوو می خواهد حقانیت خود را به دیگر خودروسازان ثابت کند و از اعتبار خود دفاع کند. سری 40 محصوصا مدل XC40 این شانس را به ولوو می دهد که دیگر خودروسازان مطرح دنیا را به چالش بکشد.

 

هیوندای جنسیس G70 – یک سدان اسپورت

مدل های جنسیس هیوندای در حال حاضر برند متمایزی محسوب می شون؛ درست مثل لکسوس که برند متمایزی از تویوتا محسوب می شود و اینفینیتی نیز برند لوکس و متمایز نیسان به شمار می رود. G90 در واقع نمونه اولیه هیوندای ایکاس(Equus) به شمار می رود و G80 به عنوان هیوندای جنسیس در بازار مطرح است.

تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017

اواخر سال 2017 زمانی است که جنسیس قصد دارد با G70 تا پاسخی به سری سوم BMW داده باشد. این ماشین احتمالا دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیله خواهد بود و از 4 یا 6 سیلندر بهره خواهد برد و نوع دیگری از مدل های هیبرید را در این ماشین خواهیم دید.

 

به طور کلی می توان گفت یک مدل کوپه از این ماشین احتمالا جایگزین جنسیس کوپه 30 هزار دلاری فعلی خواهد شد. بر خلاف اسمش، مدل جدید بیشتر از ایکه یک جنسیس باشد یک هیوندای است .با توجه به اینکه بازار خودروهای سایز کوچک سدان ها در حال اشباع شدن است،

 

جنسیس به فکر عرضه کراس اور نیز است. یک کراس اور میان رده که قابلیت رقابت با آئودی Q5/Q7 و BMW X5 . مرسدس بنز GLe و لکسوس RX را داشته باشد.احتمالا این ماشین مدل 2019 خواهد بود که در اواخر 2018 مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد. این ماشین از سه ردیف صندلی بهره می برد

 

و موتورهای 4 یا شش سیلندره و یک هیبرید در آن سوار خواهد شد.با توجه به اینکه دیگر فروشندگان ماشین های اختصاصی(آکورا،مرسدس،BMW) چگونه به فروش خود ادامه دهند؛ SUV این مدل می تواند جزو پر فروش ترین ماشین های سال لقب گیرد. در نهایت باید گفت این ماشین بسیار شبیه کراس اور های کامپکت مثل BMW X3 و مرسدس GLC خواهد بود.

 

چرا باید به G70 توجه کنیم؟ خودروسازان کره ای خود را کیفیت و قابل اعتماد بودن خودروهای خود ثابت کرده اند اما همچنان دو چالش پیش رو باقی میماند: بهترین شدن در دنیا و ساخت ماشین های اسپورت مثل آلمانی ها

 

کراس اور اینفینیتی QX30 مدل 2017

اینفینیتی همواره یک جای خالی در چیدمان نوع ماشین های خود داشته : کراس اورهای کامپکت و ساب کامپکت و سدان . این خودروساز می خواهد این حفره را با کراس اور اینفینیتی QX30 و هاچبک Q3 پر کند.QX30 طولی برابر 174 اینچ دارد که طولی برابر با کراس اورهای BMW X1 و مرسدس GLA و آئودی Q3 به شمار می رود

 

که این ماشین را در زمره ساب کامپکت ها قرار می دهد.یک QX30 پیشرفته از سیستم کنترل تطبیقی سفر، سیستم هشدار حرکت در بین خطوط ، تشخیص نقاط کور، سیستم پیشرفته پارک موازی و دنده عقب اتوماتیک، سیستم تشخیص جسم متحرک، و مانیتورهای جانبی بهره می برد.
تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای 2017QX30 در انگلستان و بر اساس همکاری مشترک بین رنو-نیسان و مرسدس بنز ساخته می شود.معماری غول آسای این خودرو شبیه مرسدس CLA و GLA است و قیمت آن با توجه به آپشن های درخواستی مشتری از 30 هزار تا 40 هزار دلار خواهد بود.

 

چرا باید به QX30 توجه کنیم؟ بازار کراس اورهای ساب کامپکت بسیار کوچک است و مجموعاً 75000 دستگاه ماشین در این کلاس در هر سال تولید می شود و از این حیث می توان گفت QX30 میتواند اینفینیتی را در زمره پیشگامان این حوزه بدل کند.