پارس ناز پورتال

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند 

اکنون در پیش بینی هایی کـه انجام میشود می توانیم تکنولوژی های چندین سال بعد را کـه زندگی بشر را متحول میکنند حدس بزنیم. هرچه پیشرفت می‌کنیم با تکنولوژی‌هایی روبرو می‌شویم کـه در دهه‌هـای گذشته تنها می ‌شد در فیلم‌هـای هالیوودی با آنها آشنا شد. حال قصد داریم ۱۱ تکنولوژی را بـه شـما معرفی کنیم

 

کـه نه تنها از واقعیت بـه ما نزدیک‌تر هستند بلکه میتوانند شیوه زندگی انسان‌ها را نیز متحول سازند.در سال ۱۸۲۰، یک فرد تنها می‌توانست بـه عمری کمتر از ۳۵ سال فکر کند. ۹۴ درصد از مردم دنیا در فقر شدید زندگی میکردند و کمتر از ۲۰ درصد مردم دنیا باسواد بودند. امروزه شرایط فرق کرده است و یک فرد امروزی می‌تواند بـه عمری حتی بیشتر از ۷۰ سال فکر کند.

 

کمتر از ۱۰ درصد مردم دنیا در فقر شدید زندگی میکنند و همچنین ۸۰ درصد مردم دنیا باسواد هستند. بشر این دست آوردها را مدیون پیشرفت در تکنولوژی است کـه از عصر صنعت «انقلاب صنعتی اروپا» شروع شد و امروزه با نام عصر اطلاعات ادامه دارد.
این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهنددر حال حاضر تکنولوژی‌هـای بسیاری وجود دارد کـه شیوه زندگی انسان‌ها را متحول کرده‌اند و بی‌شک این روند ادامه‌دار نیز خواهد بود. قصد داریم ۱۱ تکنولوژی هیجان‌انگیز بـه شـما معرفی کنیم کـه انتظار میرود شیوه زندگی انسان‌ها را درخور تغییراتی کرده و بـه نحوی، زندگی را برای بشر راحت‌تر خواهند ساخت.

 

ماشین‌هـای خودران

اتومبیل‌هـای خودران در حال حاضر ساخته شده و استفاده میشوند. هدایت خودروها ایمن‌تر از رانندگی انسان‌ها بوده و در بسیاری از موارد بدون هیچگونه برخورد یا تصادفی میتوانند از مبدأ بـه مقصد برسند. هرچند در حال حاضر دوران تست و آزمایش خود را پشت سر می گذراند تا بعد از مدتی شاهد تولید انبوه این‌گونه از خودروها باشیم.

 

بی‌شک بعد از ۳ الی ۵ سال، ماشین‌هـای خودران از آن چـه اکنون هستند نیز ایمن‌تر شده و با ورود بـه سیستم حمل و نقل، دنیای ما را متحول خواهند ساخت.

 

رانندگی قبل از ماشین‌هـای خودران چگونه بود؟

– ما خودمان رانندگی می‌کردیم!

واقعا، کسی بـه این روش نمی‌مرد؟

– میلیون‌ها نفر بر اثر تصادفات رانندگی کشته شدند.

گریگوری ارسکین «@cat_beltane»

 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده کـه هر ساله نزدیک بـه ۱.۲۵ میلیون نفر بر اثر تصادفات رانندگی مصدوم میشوند. نیمی از این تصادفات منجر بـه مرگ فرد مصدوم میشود کـه سوار بر دوچرخه یا موتورسیکلت بوده است. همچنین گفته شده کـه تصادفات اتومبیل دلیل اصلی برای مرگ جوانانی از سن ۱۵ تا ۲۹ سال است.

 

همان‌گونه کـه ماشین توانست قرن بیستم را رونق بخشد بی‌شک این ماشین خودران است کـه قرن بیست و یکم را دچار تحول خواهد ساخت. در اکثر شهرها چیزی در حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد فضای قابل استفاده را ماشین هـای پارک شده اشغال کرده‌اند و بیشتر این اتومبیل‌ها ۹۵ درصد مواقع پارک هستند و از آنها استفاده نمی‌شود.
این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهندماشین‌هـای خودران بیشتر مواقع در حرکت هستند و بـه احتمال زیاد از طریق اپلیکیشن گوشی‌ها نیز میتوان انها را هدایت کرد، بنابراین میتوانند نیاز بـه فضای پارک را کاهش دهند. ماشین‌هـای خودران با یکدیگر در ارتباط خواهند بود تا مانع از تصادفات و همچنین ترافیک شوند. سرنشینان ماشین نیز میتوانند زمان خود را برای انجام کارهای مفیدی مانند مطالعه سپری کنند یا قبل از رسیدن بـه محل کار خود چرت کوتاهی بزنند.

 

انرژی پاک

یکی از مشکلاتی کـه الان بشر با آن دست و پنجه نرم میکند شرایط بد آب و هوایی است. بـه همین دلیل تلاش فراوانی شده تا مصرف انرژی کاهش یابد تا بشود گرمایش زمین را مهار کرد، اما بـه دلیل نیاز بشر برای رشد و همچنین تامین نیازها، مصرف انرژی همچنان ادامه داشته و نه تنها کاهش نیافته بلکه در حال افزایش نیز هست.

 

با این شرایط تنها راهی کـه برای دانشمندان و مهندسین باقی می ماند تغییر انرژی مصرفی بشر بـه انرژی پاک است. با پیشرفت تکنولوژی هزینه ساخت و تولید انرژی خورشیدی از سال ۱۹۷۷ تاکنون چیزی در حدود ۹۹.۵ درصد کاهش داشته است.

 

هزینه ساخت توربین‌هـای بادی نیز کاهش یافته و با توسعه ساخت توربین‌هـای بادی، ایالات امریکا توانسته در دهه گذشته یک سوم انرژی مورد نیاز خود را از این طریق برطرف سازد. سازمان‌هـای آینده نگر نیز اقداماتی مانند آن چـه دولت کشور کشور آمریکا انجام داده است در دستور کاری خود قرار داده‌اند و اگر چنین اقداماتی ادامه داشته باشد میتوان انرژی پاک را جایگزینی مناسب و ارزان قیمت برای سوخت‌هـای فسیلی دانست.

 

کمپانی تسلا در حال ساخت خودروهایی است کـه عملکرد بالایی دارند و از انرژی پاک بـه جای سوخت فسیلی استفاده میکنند. این کمپانی در حال ساخت پایگاه‌هـای شارژ الکتریکی در سرتاسر دنیا است تا برای جایگزینی اتومبیل هـای الکتریکی با اتومبیل هـای بنزینی زمینه‌سازی کند.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

امید فراوانی وجود دارد کـه انرژی پاک بـه زودی بتواند جهانی شود و دولت‌‌هـای بیشتری را مشاهده کنیم کـه اقدام بـه تولید انرژی پاک کرده و شهروندان خود را تشویق بـه استفاده از این انرژی بکنند، برای مثال در ژاپن ایستگاه‌هـای شارژ ماشین از ایستگاه‌هـای بنزینی بیشتر شده است. کشور کشور آلمان نیز بـه قدری در تولید انرژی تجدید پذیر پیشرفت کرده کـه میتواند بیشتر از مصرف خود انرژی پاک تولید کند.

 

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

یکی از مواردی کـه بی‌شک دنیای ما را متحول خواهد ساخت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. پردازنده‌هـای کامپیوتر توانسته‌اند بـه سرعتی برسند کـه برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مناسب باشند. کمپانی‌هایی مانند فیسبوک، گوگل، اپل و مایکروسافت نیز میلیاردها دلار بر روی این دو تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند انها را هرچه بهتر کرده و استفاده از انها را برای کاربر راحت‌تر کنند.

 

شاید در حال حاضر کاربران بـه این فکر کنند کـه از این دو تکنولوژی می‌شود تنها برای بازی‌هـای رایانه‌ای استفاده کرد، اما باید در نظر داشته باشید کـه بازی‌هـای رایانه‌ای تنها بخش کوچکی از قابلیت‌هایی خواهد بود کـه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بـه کاربران ارائه خواهند کرد. از این دو تکنولوژی میتوان استفاده‌هـای مختلفی داشت کـه برای مثال میشود بـه موارد آموزشی اشاره کرد.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

از ملاقات دوستانتان در یک محیط مجازی گرفته تا کار کردن گروهی با همکاران خود از سراسر دنیا، میتواند ذره‌ای از آن انچه باشد کـه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ما هدیه خواهند آورد. فرض کنید بـه جای رفتن بـه پیش دکتر، با استفاده از یک هدست و سنسورهایی کـه بـه بدن خود متصل میکنید پزشکی بتواند شـما را ویزیت کرده و سپس بیماریتان را تشخیص داده و داروی مورد نیازتان را برای شـما ارسال کند.

 

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از جمله تکنولوژی‌هایی هستند کـه علاقه‌مندان بـه فیلم‌هـای علمی تخیلی سال ها است آرزوی محقق شدنشان را دارند.

 

پهپادها و ماشین‌هـای پرنده

جاده‌ها؟ ما بـه دورانی داریم میرسیم کـه دیگر نیازی بـه جاده‌ها نخواهیم داشت.«دکتر امت براون»جی‌پی‌اس ابتدا یک تکنولوژی بود کـه برای ارتش ساخته شد، اما بـه جایی رسیده‌ایم کـه تاکسی‌ها نیز از این تکنولوژی بهره می برند. پهپاد‌ها نیز مانند این تکنولوژی ابتدا برای ارتش ساخته شدند،

 

اما می‌شود بـه مسابقاتی راه یافت کـه با استفاده از پهپادتان باید شرکت کرده و برنده مسابقه شوید. از پهپادها استفاده‌هـای فراوانی میتوان داشت، برای مثال میشود از آنها برای شناسایی آسیب دیدگان در بلاهای طبیعی استفاده کرد.آمازون و گوگل نیز بـه دنبال ساخت پهپادهایی هستند تا بتوانند اجناس خریداری شده را بـه صاحبانشان تحویل دهند.

 

استارتاپ زیپ‌لاین نیز از پهپادها برای ارسال دارو بـه مناطقی کـه امکان ارسال با اتومبیل نیست استفاده میکند.استارتاپ‌هـای جدیدی نیز شروع شده‌اند کـه بر روی اتومبیل هـای پرنده کار میکنند. دو عدد از این استارتاپ‌ها توسط لری پیج، موسس گوگل تاسیس شده‌ است.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

ماشین هـای پرنده از همان تکنولوژی استفاده کرده‌اند کـه در پهپاد‌ها میتوان یافت البته با این تفاوت کـه سعی شده بـه قدری بزرگ و پیشرفته باشند کـه بتوانند انسان‌ها را نیز جا بـه جا کنند. بـه لطف مواد استفاده شده برای ساخت، باتری و نرم‌افزار، ماشین هـای پرنده میتوانند نسبت بـه هواپیما و هلیکوپترهای کنونی بسیار مقرون بـه‌صرفه‌تر باشند.

 

هوش مصنوعی

نیاز بـه شاید صد سال باشد تا یک کامپیوتر بتواند انسان‌ها را در بازی Go شکست دهد. «روزنامه نیویورک تایمز – ۱۹۹۷»هوش مصنوعی بـه لطف الگوریتم‌هـای جدید، رشد وسعت اطلاعات جمع‌آوری شده و افزایش سرعت محاسبات کامپیوترها توانسته در دهه‌هـای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

 

هوش مصنوعی را تقریبا می‌توان در هر زمینه‌ای بـه کار برد، برای مثال در عکاسی قابلیتی وجود دارد کـه بـه لطف آن میشود عکس ثبت شده را تبدیل بـه تابلوی نقاشی کرد.گوگل هوش مصنوعی ساخته کـه در پایگاه داده استفاده می‌شود و با تنظیم انرژی مصرفی میتواند صدها میلیون دلار صرفه‌جویی کند.

 

در صورتی کـه بخواهیم آینده هوش مصنوعی را بـه زبانی ساده بیان کنیم مانند آن چـه در انقلاب صنعتی رخ داد و انسان‌ها بـه لطف ماشین آلات از انجام وظایف فیزیکی رها شدند، هوش مصنوعی نیز ما را از انجام وظایف هوشی رها خواهد کرد تا بشر بتواند بـه جای سپری کردن وقت خود در انجام کارهای یکنواخت و روزمره بـه دنبال اکتشافات جدید برود.

 

بعضی از مردم نگران هستند کـه هوش مصنوعی میتواند شغل‌هـای زیادی را حذف کند. البته باید گفت کـه همیشه یک تکنولوژی جدید باعث میشود روش‌هـای قدیمی کنار گذاشته شده و بـه همراه انها، مشاغل مرتبط با انها نیز حذف گردد، اما در نظر داشته باشید کـه همراه این تکنولوژی‌هـای جدید،

 

مشاغل جدیدی نیز ایجاد میشود کـه مرتبط با انها هستند، برای مثال با تولید کامپیوترهای شخصی شغل‌هـای مختلفی نیز رشد کردند کـه از جمله میتوان بـه طراحی گرافیکی اشاره کرد.

 

استاد بازی Go توسط هوش مصنوعی گوگل مغلوب شد. «روزنامه نیویورک تایمز – ۲۰۱۶»

 

البته شرایط کنونی با گذشته متفاوت است. احتمال این کـه یک شغل با تحول دچار شود بسیار بیشتر از این است کـه شغل جدیدی جایگزین آن گردد، برای مثال میلیون‌ها نفر بـه عنوان تولیدکنندگان اپلیکیشن فعالیت میکنند و با پیشرفت هوش مصنوعی، جنبه جدیدی بـه شغل آنها اضافه خواهد شد تا بتوانند از قدرت فوق العاده بالای هوش مصنوعی هرچه بهتر در اپلیکیشن‌هـای خود استفاده کنند.

 

امروزه مشاغلی مانند توسعه دهندگان اپلیکیشن، هدایت کنندگان پهپاد و بازاریابان شبکه‌هـای اجتماعی، مشاغلی هستند کـه کمتر کسی می‌توانست در دهه‌هـای اخیر بـه وجود انها فکر کند، چـه برسد بـه این کـه کسی بتواند از این طریق درآمد نیز داشته باشد. این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ما شاهد افرادی خواهیم بود کـه دارای مشاغلی مرتبط با هوش مصنوعی هستند.

 

ابرکامپیوترهای جیبی برای همه ی ي

من یک اتومبیل پرنده می‌خواستم و تنها چیزی کـه داشتم روشی بود کـه تمام دنیا بتوانند توسط کامپیوترهای قدرتمند جیبی در یک لحظه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. «فریزر اسپیرز – 2013»

 

تا سال ۲۰۲۰ تقریبا ۸۰ درصد از بزرگسالان کره زمین دارای تلفن هوشمند متصل بـه اینترنت خواهند بود. یک آیفون 6 دارای دو میلیارد ترانزیستور است، چیزی در حدود ۶۲۵ برابر بیشتر از آن چـه در کامپیوترهای پنتیوم اینتل در ۱۹۹۵ وجود داشت. امروزه گوشی‌ها چیزی هستند کـه می‌توان بـه انها لقب ابرکامپیوتر را داد.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

در عکس بالا میتوانید تفاوت جمعیتی کـه در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۱۳ بـه تماشای پاپ رفته بودند را مشاهده کنید. این قابلیتی است کـه گوشی‌هـای هوشمند مجهز بـه اینترنت بـه کاربران معمولی داده است، چیزی کـه تا مدت زمانی قبل تنها در اختیار ثروتمندان و افراد مخصوصی قرار داشت.

 

در حال حاضر شهروندی کـه در کنیا زندگی میکند ارتباطات بهتری با موبایل نسبت رئیس جمهور ایالات امریکا در ۲۵ سال گذشته دارد. اگر او با گوشی خود از گوگل استفاده کند میتواند بـه اطلاعاتی بیشتر از آن چـه رئیس جمهور ایالات امریکا در ۱۵ سال پیش می‌توانست دست پیدا کند در اختیار بگیرد. «پیتر دیاماندز»

 

ارز رمزگذاری شده و بلاک چین‌ها

پروتکل‌ها را می‌توان نبض‌هـای اینترنت خواند. هرچند بیشتر این پروتکل‌هایی کـه در حال حاضر ما از انها استفاده می کنیم در دهه‌هـای گذشته توسط آکادمی‌ها و دولت‌ ایالات امریکا طراحی شده است. از آن پس توسعه پروتکل‌ها متوقف شد و توسعه دهندگان بـه سمت توسعه شبکه‌هـای اجتماعی و اپلیکیشن‌هـای پیام رسانی رفتند.

 

تکنولوژی ارز رمزگذاری شده و بلاک چین‌ قرار است این روند را تغییر دهد و با شکل دادن بـه یک کسب و کار جدید، پروتکل‌هـای جدیدی برای اینترنت بسازد. تنها در همین سال، صدها میلیون دلار برای توسعه پروتکل‌هـای مبتنی بر بلاک چین هزینه شد.

 

اگر از مردمی کـه در سال ۱۹۸۹ زندگی میکردند می‌پرسیدید کـه برای بهتر شدن زندگی بـه چـه چیزی نیاز دارند احتمالا بـه این موضوع اشاره نمیکردند کـه یک شبکه غیر متمرکز کـه از گره‌هـای اطلاعاتی تشکیل داده شده و میتواند توسط هایپرتکست‌ها لینک شود. «Farmer & Farmer»

 

پروتکل‌هـای مبتنی بر بلاک چین‌ها نیز دارای قابلیت‌هایی هستند کـه پروتکل‌هـای قبلی نداشتند، برای مثال افریوم «Ethereum» یک پروتکل مبتنی بر بلاک چین است کـه میشود از آن برای ساخت قراردادهای هوشمند و پایگاه‌هـای داده قابل اعتماد استفاده کرد کـه در برابر خطرات در امان است.

 

آموزش آنلاین

در حالی‌کـه شهریه دانشگاه سر بـه فلک کشیده است، هر کسی می‌تواند بـه لطف یک گوشی هوشمند در هر زمینه‌ای بـه صورت آنلاین آموزش ببیند و بـه مطالب درسی و آموزشی بـه صورت مجانی دسترسی داشته و آن را با کیفیت بالا مشاهده کند.دانشنامه بریتانیکا در گذشته ۱۴۰۰ دلار قیمت داشت.

 

حال هر کسی میتواند با استفاده از یک تلفن هوشمند بـه ویکی پدیا دسترسی داشته باشد، آن هم بـه صورت مجانی. شـما در گذشته نیاز بـه ثبت نام در کلاس‌هـای برنامه نویسی داشتید یا می‌بایست کتاب‌هـای آموزشی خریداری می کردید تا بتوانید برنامه نویسی را فرا گیرید، اما در حال حاضر میتوانید از Stack Overflow کـه جامعه‌ای تشکیل یافته

 

از بیش از چهل میلیون برنامه نویس است بـه راحتی برنامه نویسی را یاد بگیرید.شبکه‌هـای اشتراک‌گذاری مانند یوتیوب نیز دارای میلیون‌ها ساعت ویدیوهای آموزشی هستند کـه با استفاده از انها میتوانید هر آن چـه می خواهید را یاد گرفته و دیگر نیازی بـه پرداخت شهریه کلاس‌هـای آموزشی نداشته باشید. از پول مهمتر زمان است کـه در این‌گونه یادگیری تماما بـه نفع شـما خواهد بود.

 

برای یادگیری یک درس، شـما باید ساعت‌هـای خاصی از روزهای هفته بـه موسسه‌ای رفته و بـه یادگیری درس مورد نظرتان بپردازید، اما در یادگیری اینترنتی دیگر این مشکل را نداشته و خودتان قادر بـه تنظیم زمان‌هایی کـه علاقه ‌دارید درس مورد نظرتان را فرا بگیرید خواهید بود.

 

کیفیت آموزش آنلاین نیز نسبت بـه سال‌هـای گذشته بـه مراتب بهتر شده است. برای ۱۵ سال گذشته، دانشگاه MIT توانسته بیش از ۲۰۰۰ دوره آموزشی تهیه کرده و در فضای مجازی قرار دهد. البته باید در نظر داشت کـه MIT از هر نظر نسبت بـه رقبای خود جلوتر است و انتظار میرود در دهه‌ای کـه رو بـه روی خود داریم شاهد فعالیت گسترده دیگر دانشگاه‌ها نیز در فضای مجازی باشیم.

 

اغذیه بهتر بـه کمک علم

زمین با مشکلی جدی رو بـه رو است و در حال حاضر زمین‌هـای قابل کشت و همچنین آب مناسب برای زراعت نسبت بـه گذشته بسیار کمتر شده است. از مهم‌ترین دلایل نیز افزایش هر روزه تقاضا است کـه بـه خاطر رشد روز افزون جمعیت، تقاضا برای خوراک نیز افزایش مییابد. از طرفی سیستم تولید غذا نیز بسیار ناکارآمد است. برای تهیه یک تکه گوشت نیاز بـه ۱۷۹۹ گالن آب است کـه رقمی حیرت آور بـه نظر میرسد.

 

خوشبختانه تکنولوژی‌هـای متعددی رو بـه پيشرفت هستند کـه میتوانند تولید مواد غذایی را بهینه سازند، برای مثال کارآفرینان رو بـه پيشرفت محصولات غذایی جدیدی هستند کـه خوشمزه و مقوی بوده و همچنین بـه حفظ منابع طبیعی نیز کمک میکنند. در استارت آپی بـه نام غذای غیرممکن، گوشتی تولید شده کـه مزه‌‌ و بویی مانند نمونه واقعی دارد، اما در واقع از گیاه تولید شده است.

 

تولید این گوشت بـه ۹۵ درصد زمین کمتر و ۷۴ درصد آب کمتر برای تولید نیاز داشته و همچنین ۸۷ درصد گاز گلخانه‌ای کمتری تولید میکند. در استارت آپ‌هـای دیگر می‌توان بـه تولید شیر مصنوعی اشاره کرد کـه از گیاه‌ها تهیه شده است، همچنین تخم مرغ مصنوعی نیز یکی دیگر از اهداف دانشمندان بوده و قصد دارند محصولی مشابه نمونه واقعی تولید کنند.

 

بعضی از این محصولات با استفاده از اصلاح ژنتیکی تولید میشوند، یک تکنیک قدرتمند علمی کـه متاسفانه بـه اشتباه خطرناک خوانده می‌شود. طبق مطالعات سازمان Pew، نزدیک بـه ۸۸ درصد از دانشمندان معتقد هستند کـه اصلاح ژنتیکی خطرناک نیست.

 

یکی دیگر از روش‌هـای تولید محصولات غذایی، تولید انها در گلخانه‌ها است. بـه لطف پیشرفت در تولید انرژی خورشیدی، حسگرها، نور مصنوعی، رباتیک و هوش مصنوعی، می‌توان در گلخانه‌ها بـه کاشت محصولات مختلف پرداخت.نسبت بـه روش سنتی، در روش گلخانه‌ای چیزی در حدود ۱۰ برابر کمتر بـه آب

 

و زمین برای زراعت نیاز است. محصولات تولید شده در گلخانه‌ها وابسته بـه آب و هوا نبوده و همچنین نیازی بـه سم برای پیشگیري از آفت‌زدایی ندارند.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهندداروهای کامپیوتری

تا چندی پیش از کامپیوترها برای تحقیق و توسعه داروها استفاده می‌شد. امروزه دانشمندان قصد دارند با ترکیب علوم کامپیوتری و داروسازی بـه دستاوردهای شگرفی برسند.برای مثال در ۱۵ سال گذشته نزدیک بـه سه میلیارد دلار پول نیاز بود تا بتوان ژن انسانی را مرتب‌سازی کرد.

 

هرچند همین اقدام در حال حاضر بـه چند هزار دلار کاهش یافته و در ادامه ارزان‌تر نیز خواهد شد، بـه نحوی کـه مرتب‌سازی ژن‌ها بـه یکی از روتین‌هـای داروسازی تبدیل میگردد.مرتب‌سازی ژن مسبب دست یافتن بـه اطلاعات گسترده‌ای میشود کـه این عمل در حال حاضر توسط نرم‌افزارهای تحلیلگر صورت میگیرد.

 

یک اپلیکیشن ساخته شده کـه با تحلیل نمونه خون میتواند سرطان را شناسایی کند. دانشمندان قصد دارند در آینده اپلیکیشن‌هایی را طراحی کنند کـه بـه لطف انها بتوانند بهترین راه درمان برای یک بیماری را شناسایی کنند.یکی دیگر از فواید ترکیب علوم کامپیوتر با علوم پزشکی،

 

ساخت اندام مصنوعی است کـه در آینده میشود اندامی ساخت کـه فوق العاده شبیه بـه اندام واقعی انسان بوده و عملکردی مشابه با انها داشته باشند و کاربر بتواند با ذهن خود اندام مصنوعی را بازرسی کند.کامپیوترها در شناسایی بیماری‌ها و تحلیلشان نیز بسیار موثر واقع شده‌اند.

 

یک هوش مصنوعی توانسته با مطالعه بیست میلیون گزارش بیماری سرطان، الگوهایی را یافته و بیماری نادری را شناسایی کند کـه دکترها نتوانسته بودند آن را شناسایی کنند.

 

عصر جدیدی در فضا

از شروع دهه ۵۰ میلادی تاکنون، بیشتر سرمایه مورد نیاز برای مطالعات فضایی را دولت‌ها در اختیار محققان قرار داده‌اند. هرچند در گذر زمان این بودجه با کاهش رو بـه رو بوده است، برای مثال دولت کشور ایالات امریکا بودجه ناسا را از ۴.۵ درصد از بودجه فدرال در دهه ۶۰ میلادی بـه ۰.۵ درصد از بودجه فدرال در زمان فعلی رسانده است.

 

خبر خوب این است کـه کمپانی‌هـای خصوصی این خلاء را پر کرده‌اند. این کمپانی‌ها در محدوده‌هـای وسیعی در حال عرضه خدمات و محصولات هستند کـه میتوان بـه ایستگاه‌هـای پرتاب موشک، تحقیقات علمی، ارتباطات پیشرفته و ماهواره‌هـای تصویربرداری اشاره کرد.

 

مشهور ترین کمپانی خصوصی فعال در زمینه هوا و فضا، کمپانی اسپیس ایکس متعلق بـه ایلان ماسک است کـه توانسته تاکنون چندین راکت را بـه فضا ارسال کرده و بـه سلامت بـه خانه برای استفاده مجدد بازگرداند.

این تکنولوژی ها آینده بشر را تغییر می دهند

احتمالا جذاب‌ترین شرکت خصوصی Planetary Resources است کـه سعی میکند پیشگام در یک صنعت جدید باشد: استخراج مواد معدنی از سیارک‌ها.اگر اقدامات این شرکت خصوصی با موفقیت رو بـه رو شود باعث خواهد شد کـه شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران متعددی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند و همین امر بـه توسعه تکنولوژی‌هـای جدید ختم خواهد شد.

 

این‌ها تنها چند تکنولوژی فوق العاده هستند کـه رو بـه پيشرفت بوده و در دهه‌هـای آینده شاهد تکامل انها خواهیم بود. سال ۲۰۱۶ شروعی است بر یک عصر شگفت انگیز. همان طور کـه کوین کلی گفته است:اگر سوار بر ماشین زمان شده و بـه ۳۰ سال بعد سفر کنید و از آن زمان نگاهی بـه تاریخ بیندازید مشاهده خواهید کرد مهم‌ترین محصولاتی کـه مردم آن زمان استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۱۶ اختراع نشده بودند.

 

مردم در آینده بـه تکنولوژی‌هایی کـه از انها استفاده میکنند نگاه کرده و بـه شـما می گویند: در زمان شـما اینترنت بود؟بنابراین حقیقت این است کـه در حال حاضر سال ۲۰۱۶ بهترین زمان برای استارتاپ‌ها است. در طول تاریخ زمانی بـه مناسبی حال حاضر نبوده تا بتوان اختراع یا اکتشافی را بـه نام خود ثبت کرده و در ذهن آیندگان ماند.

 

زومیت