پارس ناز پورتال

با کدام تیپ شخصیتی باید ازدواج کنید؟

با کدام تیپ شخصیتی باید ازدواج کنید؟

با کدام تیپ شخصیتی باید ازدواج کنید؟ 

اگر تیپ های شخصیتی همخوان با هم ازدواج کنند مطمئنا زندگی خوبی با هم خواهند داشت و باید بدانید که چه تیپ هاي شخصیتی بین افراد وجود دارد. قطعا شما هم همسرانی را دیده اید که خیلی متفاوت با یکدیگر رفتار میکنند و سبک زندگی متفاوتی را دارند و همین مساله باعث ایجاد اختلاف بین آنها شده هست.

 

این مساله مربوط میشود به نوع تیپ هاي شخصیتی متفاوتی که هر کدام از آنها دارند و گرچه هیچ کدام از آنها هم نمی‌دانند که باید با طرف مقابلشان چگونه رفتار کنند.

 

تیپ شناسی شخصیت
شناخت تیپ شخصیتی همسرتان بسیار مهم هست و میتواند به شما برای داشتن یک زندگی صمیمی تر کمک کند. هیچ نوع تیپ شخصیتی به تیپ شخصیتی دیگری برتری ندارد. فقط باید در ازدواج یا دو تیپ نمونه با هم ازدواج کنند و یا اینکه اگر تیپ ها متفاوت بود، هر طرف به شناخت کامل ویژگی هاي شخصیتی همسرش بپردازد.

 

چه شخصیی داری؟
8 نوع تیپ شخصیتی را می‌توانیم در ازدواج بررسی کنیم و شناخت هر کدام از ویژگی هاي آنها میتواند به ایجاد صمیمیت اکثر همسران کمک کند. این تیپ ها از این قرار میباشند

 

1- برون گرا
2- درون گرا

 

بهتر هست گذشته از ازدواج دختر و پسر از نوع تیپ شخصیتی خود و طرف مقابلشان آگاهی کامل به دست بیاورند.

 

3- حسی
4- شهودی
5- فکری
6- احساسی
7- با ساختار
8- منعطف

 

برون گراها و درون گراها چه کسانی میباشند؟
برون گراها و درون گراها دو تیپ مقابل همدیگر میباشند. برون گراها کسانی میباشند که از صحبت کردن با دیگران انرژی میگیرند و تعداد دوستان بیشتری را دارند. این افراد روابط اجتماعی بسیار زیادی را دارند. به راحتی می‌توانند با هر شخصی هیچ تیپ شخصیتی به تیپ شخصیتی دیگری برتری ندارد.

 

ارتباط برقرار کنند و برای خودشان دوست پیدا کنند. این افراد تمایل دارند که کانون دقت باشند و ارتباطات کلامی را خیلی دوست دارند. اگر مدت زمان زیادی را تنها باشند احساس منفی به سراغشان می‌آید و دوست دارند که به اصطلاح معاشرت هاي زیادی را داشته باشند.

 

درون گراها کاملا برعکس این افراد میباشند. با افرادی که نمی شناسند نمی‌توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. دوست دارند زمان زیادی را در تنهایی بگذرانند و اغلب خجالتی به نظر می‌آیند. گذشته از حرف زدن مفید فکر می‌کنند که چه باید بگویند. این افراد تمایلی به اینکه کانون دقت باشند ندارند.

 

چه کسی حسی هست و چه کسی شهودی؟
این بعد از شخصیت مربوط به نحوه جمع آوری اطلاعات می باشد. افرادی که حسی میباشند به حواس 5 گانه خودشان اهمیت میدهند برای آنها چیزی اهمیت دارد که از طریق حواس 5 گانه قابل درک باشد ولی افرادی که شهودی میباشند از حس شش خودم کمک می‌گیرند. افراد حسی واقع بین میباشند دوست دارند حرف بزنند،

 

بشنوند و تفسیر کنند، دیدن گران خوبی میباشند اغلب مواقع جزئیات را به خوبی به خاطر می سپارند، از لحظه حال لذت می‌برند ولی افراد شهودی، به جزئیات اهمیت نمیدهند و کلی نگر میباشند میتوانند در اغلب اوقات درمورد چند موضوع فکر کنند، از ضرب و المثل در صحبت هایشان بهره گیری میکنند کارهای ابتکاری و نو را دوست دارند دقت کمی به محیط پیرامونشان دارند.

 

شخصیت فکری در مقابل شخصیت احساسی
این بعد به طرز تصمیم گیری افراد مربوط هست. افراد فکری ترجیح می‌دهند تصمیماتی را بگیرند که از روی عقل و منطق باشد ولی افراد احساسی در تصمیم گیریهایشان اکثر به احساسات دقت می‌کنند. افراد فکری میتوانند به خوبی فکر کنند ودر ازدواج همسران باید با دقت به نوع تیپ شخصیتی یکدیگر، از هم انتظار داشته باشند.

 

تصمیم بگیرند بحث کردن راجع به نظریات گوناگون را دوست دارند، گاهی اوقات بحث کردن را صرفا به علت جلب دقت نظر دیگران انجام میدهند، گاهی مواقع تحلیل گر به نظر می‌آیند و به احساسات دیگران بهایی نمی‌دهند. رک و بی پرده صحبت می‌کنند احساساتشان را به نمایش نمی گذارند، از انتقاد کردن دیگران خجالتی نمیکشند.

 

شخصیت باساختار در مقابل شخصیت منعطف
 به گزارش پارس ناز سبک و طرز زندگی افراد نیز با یکدیگر متفاوت هست. افراد باساختار کسانی میباشند که اکثر در چارچوب خاصی میباشند و حتما باید در کارهایشان برنامه ریزی داشته باشند. افراد منعطف کسانی میباشند که در کارهای خودشان انعطاف بیشتری به خرج می‌دهند. افراد منعطف می‌توانند چند کار را همزمان انجان بدهند

 

اما افراد با ساختار باید ترجیح می‌دهند یک کار را به خوبی انجام بدهند و بعد به سراغ کار دیگری بروند. افراد با ساختار تا تصمیم گیری نکنند نمی‌توانند کاری را رها کنند. لیست کارهایشان را تهیه میکنند دوست ندارند دیگران به ویژه در لحظات آخر، تصمیمشان را تغییر بدهند. گذشته از انجام هر کاری وسایل مورد نیازش را کامل تهیه می‌کنند. این افراد برایشان بسیار اهمیت دارد که همه ي وسایل مورد نیازشان کاملا در دسترس باشند.

 

گذشته از تمام شدن هر کاری، دوست دارند تا کارهای ناتمام را تکمیل کننده. گذشته از کامل شدن کاری، به سراغ کار دیگری میروند. دیگران آنها را دقیقه نودی میدانند. اگر در لحظه آخر برنامه شان تغییر کند می‌توانند خود را سازگار کنند. از چیزهای غیر منتظره لذت می‌برند از دیگران دقیقه نودی به حساب می‌آیند.