پارس ناز پورتال

بیایید مانند ثروتمندان فکر کنیم

بیایید مانند ثروتمندان فکر کنیم

بیایید مانند ثروتمندان فکر کنیم 

فکر ثروتمندان حتما با بقیه تفاوت داشته که توانسته اند به جایگاه کنونی خود برسند.اما فکر ثروتمندان چگونه کار می کند؟ عجیب است در بسیاری از موارد می‎شنویم که می‎گویند: فلانی چقدر بلندپرواز است. یعنی با لحن منفی می‎گویند.

 

در صورتی که در جوامع توسعه ‎یافته بلند پرواز بودن یکی از ویژگی‎های مثبت است. ما اگر فرزندمان بلندپرواز باشد از او ایراد می‎گیریم و جالب این‎جاست که در قبال آن انتظار داریم که فرزندمان موفق شود، ثروتمند، پولدار، مشهورو… شود. یکی از اسرار موفق‎شدن و ثروتمندشدن و شاخص‎شدن این است که بلندپرواز باشیم.بیایید مانند ثروتمندان فکر کنیمبیاییم اگر تا به حال بلندپرواز بوده‎ایم و پنهان کرده‎ایم؛ اکنون آشکارا فریاد بزنیم و بگوییم من بلندپرواز هستم و از بلندپروازبودن نمی‎ترسم و اگر بلندپرواز نبوده‎ایم، روحیه بلندپروازی صحیح را در خود پرورش دهیم و یاد بگیریم. چرا که تقریبا تمامی افراد ثروتمند کسانی هستند که بلندپروازانه همچون عقاب فکر می‎کنند

 

و فکر می‎کنند که روزی آن‎ها بیش از آن است که همچون مرغی بر زمین نوک بزنند و در بین خاک دنبال روزی خود بگردند. آن‎ها تصورشان بر این است که ما عقاب‎هایی هستیم که باید در آسمان پرواز کنیم و در بالاترین نقاط به دنبال روزی خود بگردیم و بعد، بهترین‎ها را انتخاب کنیم. کسی که نمی‎تواند پرواز کند و اوج بگیرد نمی‎تواند بهترین‎ها را به دست بیاورد.

 

بیاییم بلندپروازی را یاد بگیریم و با افتخار بگوییم می‎خواهم یک آدم بلندپرواز شوم.

 

ثروت‎آفرینی را به دیگران بیاموزیم. یکی از راه‎هایی که می‎توانیم بهتر یاد بگیریم این است که یاد بدهیم. همواره در آموزش این مطرح است که وقتی شما چیزی را یاد می‎دهید خودتان را اصلاح می‎کنید و خودتان بهتر یاد می‎گیرید.

 

در دوران مدرسه، خوب یادمان هست که معلم‎مان برای این‎که ما قوی‎تر شویم به ما تکلیف می‎داد که به فلان همکلاسی فلان درس را خوب یاد بدهیم و ما زمانی که می‎خواستیم به همکلاسی‎مان آموزش بدهیم، خودمان بهتر یاد می‎گرفتیم. ثروتمندان کسانی هستند که برای درآمد بیشتر و کسب ثروت بیشتر، به دیگران همواره آموزش می‎دهند که چگونه ثروت کسب کنند.

 

چرا که وقتی خودشان مشغول یاد دادن به دیگران می‎شوند گاهی اوقات روی سخن را به سمت خود بر می‎گردانند و قبل از آن که به دیگران بگویند خودشان از خودشان می‎پرسند که چرا من نباید آن‎چه را که می‎گویم انجام دهم و از طرف دیگر معلم‎ها همیشه چیزی را که از رفتار، ادب، کردار به بچه‎ها می‎گویند، خودشان انجام می‎دهند.

 

چرا که نمی‎خواهند بچه‎ها بگویند پس چرا خودتان انجام نمی‎دهید.ثروتمندان با آموزش ثروت‎آفرینی به دیگران احساس بزرگی می‎کنند. احساس بزرگی یعنی اعتماد به نفس و اعتماد به نفس یعنی عملکرد بهتر. عملکرد بهتر یعنی بهره‎وری بیشتر و بهره‎وری بیشتر یعنی سود بیشتر و سود بیشتر یعنی ثروت بیشتر.

 

هم‌سخنی با ثروتمندان. یک اصل وجود دارد که اگر می‎خواهید آتش را خاموش کنید به آتش نزدیک شوید. تفاوت آتش‎نشانان با مردم عادی در مقابله با آتش در این است که مردم عادی از آتش فرار می‎کنند. ولی آن‎ها به آتش نزدیک می‎شوند و پس از خاموش‎شدن آتش، قهرمان، آتش‎نشان است و مردم عادی برای آن‎ها کف می‎زنند. بسیاری از ما ناخواسته از افراد پولدار و ثروتمند فاصله می‎گیریم.

 

چراکه فکر می‎کنیم آن‎ها با ما متفاوت هستند، آن‎ها از ما برتر و بالاتر هستند؛ در صورتی که در واقع این‎گونه نیست. در تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد پولدار گفته‎اند که مردم از ما فاصله می‎گیرند، مردم به دلیل حسادت، به ما طور دیگر نگاه می‎کنند و مردم ما را دوست ندارند چرا که ما ثروتمندتر از آن‎ها هستیم.

 

این واقعیت را برای شما روشن کنم که ثروتمندان همانند ما هستند، احساسات و عواطف آن‎ها مثل ماست و این فقط ما هستیم که با برخوردهای واکنشی خود، آن‎ها را نسبت به خود حساس می‎کنیم و با فاصله گرفتن از آن‎ها از تجربیات‌شان محروم می‎شویم. به ثروتمندان نزدیک شویم؛ نه برای این‎که پول آن‎ها را به دست بیاوریم. بلکه از طرز فکر، نوع نگاه، سبک زندگی و نحوه کارکردن‌شان یاد بگیریم.

 

بسیاری از ثروتمندان دوست دارند که ما با آن‎ها نشست و برخاست داشته باشیم و به آن‎ها نزدیک شویم و دوست دارند که تجربیات خود را در اختیار ما قرار بدهند. ولی اگر گاهی اوقات می‎بینیم که آن‎ها از ما فاصله می‎گیرند به این علت است که ما می‎خواهیم ثروت آن‎ها را بگیریم.

 

ما می‎خواهیم چون آن‎ها پولدارهستند، پول آن‎ها را بگیریم. این طرز فکر را باید از خود دور کنیم. ما باید طرز فکر و اندیشه آن‎ها را یاد بگیریم.

 

به دنبال علاقه‌مان برویم. شاید تیتر ما کمی عاشقانه باشد ولی در کسب و کار، کسی که عاشق کسب وکار است و می‎خواهد برای رسیدن به تکامل و تعالی و کمک به خلق ثروتمند شود، کسی که شب و روز فکرش این است که ثروتمند شود، ولی این فکر و خواسته را در درون خود کنترل می‎کند

 

و به نوعی تا کنون کشته است، باید از امروز به روش دیگری عمل کند. برخیزیم و به دنبال آن‎چه عاشقش هستیم برویم.

 

ثروتمندان بی‎محابا و بی‌پروا می‎گویند من عاشق ثروت هستم ولی اسیر و برده ثروت نیستم می‎گویند: عاشق پول هستم چرا که پول می‎تواند بسیاری از مشکلات من را حل کند. پول می‎تواند بسیاری از مشکلات اطرافیان من و جامعه من را حل کند، پول می‎تواند به من کمک کند که به جای این که نگران یک لقمه نان باشم، نگران مسایل دیگر باشم و به چیزهای کوچک فکر نکنم.

 

آن‎ها شجاعانه می‎گویند که من از کودکی مشغول کسب و کار بودم برای این‌که ثروتمند و کارفرما شوم و به جای این‎که استخدام شوم، استخدام کنم. به جای حقوق‎بگیربودن، حقوق‎پرداز باشم. این جملات را با وزن بخوانید؛ با اقتدار بخوانید من می‎خواهم این‎گونه باشم. من عاشق ثروت‌سازی و عاشق کسب و کار هستم و من برای این‎که به این نقطه برسم از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.