پارس ناز پورتال

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستند

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستند

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستند 

داشتن بخشش وقتی افراد به ثروت زیادی دست پیدا می کنند می‌تواند بسیار لذت بخش و پسندیده باشد مثل افراد ثروتمند سرشناس که نیکوکار میباشند. اندرو کارنگی، سرمایه دار و نیکوکار آمریکایی می گوید: «هیچکس نمی تواند بدون ثروتمند کردن دیگران ثروتمند شود. مردی که ثروتمند می‌میرد بی حیثیت می‌میرد.»

 

شمار زیادی از سرمایه داران پیروز در نقطه‌اي از زندگیشان درمورد تقسیم کردن و پس دادن سرمایه شان به جامعه فکر می کنند و در کارهای خیر شرکت میکنند. برخی می گویند اینکار از روی سخاوتشان هست و برخی دیگر فکر میکنند برای فرار از مالیات هست. به هرحال پولی که برای اهداف خیریه صرف می شود نیاز هست و روی زندگی افراد زیادی تاثیر می گذارد. این افراد در مجموع ۸. ۱۰۶ میلیارد دلار اهدا کرده اند.

 

دیتمار هوپ

کارآفرین فناوری اطلاعات آلمانی «دیتمارهوپ» شرکت سرشناس نرم افزار «SAP» را راه اندازی کرد. او در مجموع یک میلیارد دلار برای تعلیم، ورزش و سلامتی در شهر خودش در کشور آلمان اهدا کرد. او ۳. ۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندپیر امیدیار

پیر امیدیار تاجر فرانسوی-ایرانی-آمریکایی و موسس و رئیس فعلی eBay هست. او در سال ۱۹۹۸ بنیاد امیدیار را با همسرش راه اندازی کرد. این سازمان سرمایه زیادی برای کارآفرینی ها، غذا، تکنولوژی و انرژی اهدا میکند. امیدیار در سال ۲۰۱۵، ۲۷۰ میلیون دلار از سهام‌ اي بی را صرف خیریه کرد. او تا کنون حدود یک میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندمایکل دل

رئیس و مدیر عامل تولیدکننده رایانه دل «DELL» به پشتیبانی از تعلیم، خدمات انسانی و اجتماعی، هنر و فرهنگ و گسترش جامعه علاقه زیادی دارد. او در مدت عمرش حدود ۱.۱ میلیارد دلار اهدا کرده هست. او ۲۵ میلیون دلار برای تولید یک بیمارستان ۲۱۱ تختخوابی در تگزاس صرف کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندجیمز سیمونز

جیمز سیمونز رئیس رنسانس تکنولوژی هست که ۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد. او با همسرش مریلین بنیاد سیمونز را بنا نهاد که از تعلیم و تحصیل پشتیبانی میکند. آن‌ها هم چنین دو سازمان به یاد دو پسرشان که در سال ۱۹۹۶ و ۲۰۰۳ جان خود را از دست دادند باز کردند. در مجموع سمونز‌ها 1.2 میلیارد دلار اهدا کردند.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندتد ترنر

احتمالاً درمورد نیکوکار و سرمایه دار آمریکایی تد ترنر شنیده اید. او شبکه سی ان ان «CNN» را راه اندازی کرد. او در سال ۱۹۹۷ یک میلیارد دلار به سازمان ملل برای کارهای مربوط به زنان، سلامت کودکان، محیط زیست، صلح جهانی و امنیت پرداخت کرد. او در کل 1.2 میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندجان هانتسمن

جان هانتسمن بنیادگذار شرکت شیمیایی هانتسمن، بزرگ ترین تولید کننده پلی استایرن در آمریکاست. پلاستیک‌هاي هانتسمن کاربردهای بسیار متنوعی دارند. نیکوکاری‌هاي هانتسمن به ۲. ۱ میلیارد دلار میرسد و روی تحقیقات سرطانی تمرکز دارد. او کمپینی راه انداخت که ثروتمندترین مردم دنیا را تشویق می کند که متعهد شوند اکثر ثروتشان را صرف کارهای خیر کنند.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندلي کا شینگ

لي کا شینگ یکی از سرمایه داران و نیکوکاران هنگ کنگی هست. او یکی از ثروتمندترین مردان آسیاست. بنیاد لي کا شینگ از تعلیم، درمان، فرهنگ و موارد مربوط به جامعه پشتیبانی می کند. او یکی با اهدای ۲. ۱ میلیارد دلار از ثروتش تبدیل به یکی از برترین نیکوکاران آسیا شده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندمارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ یکی از جوان ترین میلیاردرهای خودساخته دنیا هست. او تعهد داده که دست کم نیمی از ثروتش را در طول زندگی قسمت کند. او تا کنون ۶. ۱ میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندپل آلن

پل آلن مردی هست که همراه با بیل گیتس مایکروسافت را بنیاد نهاد و حالا رئیس وولکان، یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی هست. بنیاد خانواده آلن میلیون‌ها دلار برای سلامتی دنیا خرج کرده اند. او تا به امروز دو میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندمایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ بنیادگذار و مدیرعامل رسانه بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک سیتی و بنیادگذار بنیاد بلومبرگ هست. بنیاد او به او دانشگاه جان هاپکینز، سازمان سلامتی جهانی، بنیاد ریه جهانی و مدرسه سلامت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ کمک میکند. او در مجموع ۳ میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندجورج کایسر

جورج کایسر رئیس شرکت مالی BOK هست. او بنیاد خانواده جورج کایسر را بنا نهاد که از امور آموزشی، درمانی، مذهبی، اجتماعی و گسترش جامعه پشتیبانی می کند. او تا به حال حدود ۳. ۳ میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندالی براود

الی براود تنها کسی هست که الی براود بعنوان یک رهبر کسب و‌کار شناخته می شود که دو شرکت را راه اندازی کرده و طی ۵ دهه به فهرست ۵۰۰ شرکت برتر فورچون وارد کرده هست. او دو بنیاد راه اندازی کرده و در مجموع ۳. ۳ میلیارد دلار از دارایی اش را اهدا کرده هست

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندکارلوس اسلیم

کارلوس اسلیم یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای خودساخته در دنیا هست. او یکی از سه ثروتمند برتر دنیاست. او در بنیادهای گوناگون حدود ۴ میلیارد دلار تا به حال صرف امور خیر کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندگوردون مور

گوردون مور بنیادگذار شرکت اینتل هست. او در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد و حالا با همسرش در کارهای خیریه شرکت میکند. آن‌ها با هم بنیاد گوردون و بتی مور را راه اندازی کردند و ۵ میلیارد دلار به شرکت هایي که به حفاظت محیط زیست، درمان و علم میپردازند اهدا کرده اند.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندسلیمان بن عبدالعزیزالراجی

سلیمان بن عبدالعزیزالراجی بنیادگذار بانک الراجی در سال ۱۹۵۷ با سه برادرش هست. این بانک یکی از بزرگ ترین بانک‌هاي اسلامی دنیا هست. خانواده الراجی یکی از ثروتمندترین خانواده‌هاي غیرسلطنتی عربستان سعودی میباشند. سلیمان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که اکثر سرمایه ۷. ۷ میلیارد دلاری اش به امور خیریه اهدا میکند. او تا کنون ۷. ۵ میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندچارلز فرانسیس فینی

از چارلز فرانسیس فینی با عنوان جیمز باند نیکوکاری یاد می شود. او که مصمم هست همۀ سرمایه خود را صرف کارهای خیر کند تا کنون ۳. ۶ میلیارد دلار اهدا کرده هست. بنیادهای او از تعلیم، علم، درمان، دستمزد شهروندی پشتیبانی میکنند و در کشورهای گوناگونی شامل ایالات امریکا، ویتنام و برمودا فعالیت می کنند.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندعظیم پرمجی

عظیم پرمجی یک کارگزار، سرمایه گذار و نیکوکار بزرگ هندی هست. او رئیس یک شرکت مشاوره آی تی wipro limited هست. او مصمم هست که ثروت خود را در راه داشتن دنیایی بهتر برای میلیون‌ها نفر صرف کند و تا کنون ۸ میلیارد دلار اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندجورج سوروس

جورج سوروس سرمایه گذار، نویسنده و نیکوکار و رئیس هیئت مدیره بنیاد مالی سوروس هست. از او با عنوان «مخرب بانک انگلیس» یاد میشود، زیرا در چهارشنبه سیاه سال ۱۹۹۲ با فروش استقراضی ده‌ها میلیارد دلار لیراسترلینگ به یکباره سیستم پولی انگلیس را دچار نوسان کرد

 

و در حالی‌که یک شبه میلیارد‌ها دلار به سرمایه وی افزوده شد، بانک مرکزی انگلیس را مجبور کرد تاوان اقتصادی سنگینی را بپردازد. سوروس تا به حال ۸ میلیارد دلار برای گسترش جامعه، خدمات اجتماعی، سلامتی و تعلیم اهدا کرده هست.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستندوارن بافت

رئیس و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی و یکی از ثروتمندترین و سخاوتمندترین مردان دنیاست. او تا به امروز ۲۱. ۵ میلیارد دلار اهدا کرده هست. او در سال ۲۰۰۶ تعهد داد که ۸۵ درصد از ثروتش را اهدا خواهد کرد.

ثروتمندان مشهور که در کارهای خیریه پیشتاز هستند