پارس ناز پورتال

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی 

زوج اروپایی از کشور اوکراین به ایران آمدند و از شهرهای مختلف و جاذبه های دیدنی ایران بازدید نمودند و حاصل این سفر را را دیگران به اشتراک گذاشته اند. ایران با زیبایی های چشم نواز و منحصر به فردش همواره سرزمینی مورد توجه برای گردشگران خارجی به شمار آمده است.

 

هرچند که دلایل متعددی از جمله تبلیغات منفی و مغرضانه ی رسانه های غربی باعث شده تا مردمان جهان کم تر سراغی از ایران بگیرند و به نوعی عطای آن را به لقایش ببخشند، اما خوشبختانه در دو سه سال گذشته و اتفاقات سیاسی مفیدی که در مورد ایران در جهان پیش آمد و لغو تحریم ها سبب ساز حضور گردشگران بیشتری در کشورمان شد.

 

امروز با تصاویری از ایگور شاورسکی ( Igor Shaversky ) و اولنا پتروسیوک ( Olena Petrosyuk )، زوج ماجراجوی اوکراینی همراهتان هستیم.این زوج خوش ذوق و ماجراجو در تابستان سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفتند تا زندگی خود را دگرگون کنند و با کوله پشتی های غول پیکر و حجم زیادی از شور و شوق و جاه طلبی، بزرگترین ریسک زندگی را تجربه کنند؛

 

پس راهی سفر شدند آن هم به روش بک پک یا کوله گردی. امروزه هر چند که بخش عظیمی از ثروتشان در راه سفر دور دنیا تمام شده اما آن ها همچنان دست از این خوش گذرانی های فوق العاده بر نداشته اند. اگرچه روش مسافرت هایشان از هتل های مجلل به چادر نشینی و اقامت در محل های ارزان تر تبدیل شده اما آن ها مشتاقانه به شیوه دوست داشتنی خود ادامه می دهند.

 

در این میان اتفاقات عجیب و ناراحت کننده ای هم برایشان پیش آمده که از آن ها هم با ذوق و قریحه ای خاص یاد می کنند؛ مثل به سرقت رفتن اموالشان در آتن، یا ریختن لیوان چای به روی مک بوک عزیزشان و حتی راننده تاکسی های ایران که می خواستند پول بیشتر از آن ها بگیرند. کشف بازار سیاه تهران،

 

گشت و گذار یواشکی در پاکستان، سرگردانی در کوچه پس کوچه های استانبول یک وعده غذای گرم در مسجدی ایرانی، تجربه پروازی هیجان انگیز و مجانی و شرکت در مراسم عروسی در گُوا (Goa) خاطراتی هستند که هرگز فراموش نمی شوند. آن ها از ملاقات و معاشرت با مردم در طول سفرهایشان بسیار مشعوف می شوند و امیدوارند تا الهام بخش افراد بیشماری در جهان باشند برای یافتن حس ماجراجویی درونشان.

 

در ادامه تصاویری می بینیم که حاصل سفر این زوج به ایران است. آن ها این مجموعه را با عنوان ۱۰ مکانی که باید در ایران دید، منتشر کردند. البته لحظات خوب آن ها در ایران تنها شامل این تصاویر نمی شود، به زودی تصاویر بیشتری از سفر آن ها به ایران را در اختیارتان می گذاریم.

 

با پارس ناز همراه شوید تا به همراه این زوج اوکراینی گشت و گذاراری در ایران را تجربه کنیم و نظرشان در مورد دیدنی ترین جاذبه ها در ایران را بخوانیم.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی

۱- روستای سحرآمیز ماسوله
روستایی مه آلود و مرموز در جنگل های شمال با خانه هایی پله ای که بر سر هم سوار شده اند و هر از چندگاهی یک محلی از میان کوچه های باریک یا بام خانه ای سرک می کشد. اگر می خواهید تجربه ای جادویی و متفاوت از این روستا داشته باشید در فصل غیر گردشگری به آن سری بزنید.و تصاویری بیشتر از زیبایی های ماسوله:

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی
۲- خانه های سنتی کاشان
خانه های سنتی در کاشان، گمشده هایی ارزشمند در صحرا هستند. خانه های قدیمی تجار ثروتمند که امروزه به موزه های دولتی تبدیل شده اند. رنگ آمیزی های متفاوت، دالان های طولانی، نقاشی های دیواری لذت بخش و دکوراسیون زیبا از ویژگی های این جواهر کویری هستند. تصویری خیره کننده از گنجینه ای در شهرستان شن و ماسه، خانه طباطبایی ها را مشاهده می کنید.

 

تصویری از خانه طباطبایی های کاشان
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۳- بازار تبریز
از آثار فهرست میراث جهانی یونسکو و از قدیمی ترین بازارها در خاورمیانه است و به نوعی بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به شمار می آید. معماری و ساختار پیچیده و باورنکردنی و گنبدی زیبا دارد و از مراکز مهم تاریخی، تبادلات فرهنگی و سیاسی ایران و البته منطقه ای موثر در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بوده است.

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۴- روستای ابیانه
روستای قرمز رنگی که در زمان گم شده است. هنگامی که سرگردان در میان کوچه ها راه می روید ممکن است اتفاقی فردی که سرک کشیده است را در میان کوچه پس کوچه ها و یا از پنجره خانه ها ببینید. شما در این روستا احساس می کنید به گذشته ها سفر کرده اید چرا که مردم اعجاب انگیز این منطقه همچنان به شیوه سال های دور، با همان لباس های رنگین، در همان خانه ها و با دین زرتشتی و آداب و سنن گذشتگان زندگی می کنند.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۵- پل های اصفهان
معماری در اصفهان در راس تمام معماری هاییست که تا به حال دیده اید و پل های این شهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سیصد متر اثر هنری! چنین چیزی تخیل شما را به بازی می گیرد. این پل ها شبیه به شهرهای کوچک هستند و این قابلیت را دارند که برای ساعت ها مرور زندگی بر گذرگاه های آن را به نظاره بنشینید.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۶- بادگیر های یزد
بادگیر های باستانی از عناصر معروف این شهر کویری هستند. نوع معماری سنتی ابنیه در این منطقه به ایجاد تهویه های طبیعی این چنینی نیاز دارد و همچنین اختراع وسیله ای جهت ایجاد برودت، با کارایی کولر اما به شکلی طبیعی در خانه های یزد اولین نمونه ها در خاورمیانه هستند.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۷- تخت جمشید
شهری باستانی که ساخته شد تا شایسته امپراطوری هخامنشی باشد. پایتخت با عظمت ایران با تنها نامی که مناسب آن است: تخت جمشید!حقیقتی که به دست اسکندر مقدونی ویران شد اما تاریخ همچنان در میان ستون ها، دیوار ها و آجر های آن جریان دارد.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۸- لانه جاسوسی، سفارت سابق آمریکا
امروزه از جالب ترین نقاط گردشگری تهران به شمار می آید. اهمیت تاریخی این مجموعه را نمی توان نادیده گرفت. به ویژه با تاثیرات چشمگیر و عمیقی که بر سرنوشت ایران داشته است. نقاشی ها و نوشته ها بر روی دیوار سفارت حتی جالب تر از خود ساختمان است. نقاشی هایی از آمریکا و اسرائیل به عنوان شیطان بزرگ و حتی تصویری از مجسمه آزادی که سر آن شبیه یک جمجمه نفرت انگیز است.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی۹- روستای کندوان
روستایی مسکونی که در مقایسه با کاپادوکیه (Cappadocia)، روستایی با همین شیوه در ترکیه، به مراتب گردشگر کمتری به سراغش می رود هر چند که بسیار زیباتر و جالب تر است. خانه هایی در دل صخره های آتشفشانی که یادآور سرزمین کوتوله ها و یا خانه اسمورف هاست.این روستای زیبا می تواند انتخابی فوق العاده برای سفر یک روزه از تبریز باشد.
جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپاییروستای کندوان

 

۱۰- میدان نقش جهان
میدانی وسیع در مرکز شهر اصفهان قرار دارد که اطراف آن مساجد و کاخ ها و البته بازاری قدیمی رخ نمایی می کنند. قدمت این میدان و ابنیه اطراف آن به قرن هفدهم میلادی می رسد. شما می توانید ساعت ها در بازار قیصریه صرف خرید شیرینی های سنتی، گلاب و یا صنایع دستی کنید و اگر هم خسته شدید وعده غذایی در فضای باز رستوران سنتی و یا عصرانه ای در قهوه خانه آزادگان میل کنید.

جاذبه های گردشگری ایران از زبان زوج عاشق اروپایی