پارس ناز پورتال

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی 

مالزی کشوری بسیار توریستی هست, مناطق طبیعی بسیار خوشگل و آب و هوای گرم و ساختار گردشگری این کشور باعث شده تا به یکی از قطب هاي جهان در اساس توریستی بدل گردد. مالزی را اکثرا به برجهای دوقلوی پتروناس که بلند ترین ساختار دوقلوی جهان و پنجمین آسمان خراش بلند در جهان میباشند, می شناسند.

 

برجهایی که بوسیله پل آسمانی به هم متصل شده اند تا بلند ترین پل دو طبقه اي باشد که امکان دیدن اطراف را فراهم می کند.این برجها در نگاه بیننده شرق اسیا را تداعی می کند و همۀ نگاه ها متوجه این جاذبه سرشناس مالزی می شود.

 

اما برای شما که احتمالاً عاشق سفر به کشورهای آسیایی باشید خواهیم گفت که مالزی فقط برجهای دوقلوی پتروناس نیست و گذراندن تعطیلات تابستانی در مالزی شما را حیرت زده خواهد کرد.

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزیچرا مالزی

برای آنهایی که قصد دارند تعطیلات تابستانی را در کنار خانواده گذرانده و بیشترین بهره را از جاذبه‌هاي طبیعی وتاریخی ببرند, مالزی برترین انتخاب هست. کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته هست و درشمال تایلند, در جنوب سنگاپور و از طرف غرب اندونزی را همسایگی می کند.

 

مالزی با آب و هوای استوایی و نم بالا امکان سفر در تمام سال را ممکن ساخته هست اما احتمالاً باران‌هاي موسمی برای بعضی از افراد خوشایند نباشد. گردشگران مالزی به دلایل گوناگونی به این کشور سفر میکنند, اضافه بر لذت بردن از ساحل و دریا و طبیعت خوشگل, بازدید از جاذبه‌هاي فرهنگی تاریخی این کشور و یا تجربه ي مزه غذا هاي محلی, می تواند دلایل دیگری باشد.

 

مسافرت برای تفریحات ساحلی به این کشور نیازمند انتخاب منطقه سفر هست چراکه در این کشور هرمنطقه برای زمان خاصی از سال مناسب هست. برترین زمان سفر به ساحل شرقی مالزی بین ماه‌هاي جون تا جولای هست که با بارش کمتری مواجه می شوید. اگر هم در ماه‌هاي نوامبر تا فوریه به این کشور سفر کنید منطقه ي مناسب, ساحل غربی شبه جزیره هست و برای گردش در سارواک هم ماه‌هاي جون تا جولای مناسب میباشند.

 

دیدار با کوسه ها

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

یکی از جذابترین اماکن گردشگری پارک زیر آب KLCC هست. این آکواریوم پیشرفته بیش از پنج هزار نوع گوناگون از موجودات آبی و زمینی را در خود جای داده هست. این پارک زیر آبی شما را از آبهای گرمسیری آسیا تا جنگل‌هاي آمازون با خود همراه می کند تا با دنیای عجیب‌وغریب جانداران دریایی آشنا شوید.

 

این جا از تماشای کوسه‌هاي سند تایگر, پوماهی‌ها, لاک پشت‌هاي آبی و سایر موجودات دریایی که بدون مخفی شدن در اطراف این آکواریم وسیع شنا میکنند, حیرت زده می شوید.

 

با عشق خرید کنید

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

کوالالامپور واقع بهشت خریداران هست; شهری که سه تا از ده مرکز بزرگ خرید در جهان را در خود جای داده هست. پرسه زدن در محدوده «BBKLCC» انتخاب‌ هاي فراوان برای خرید و لذت بردن مثل مد روز, غذا و سرگرمی و دیگر جذابیت‌هاي یک خرید مفید را به شما خواهد داد. باورکنید ٩ مرکز خرید واقع شده در این منطقه شما را غرق خواهند کرد در انتخاب عظیمی از مارک‌هاي محلی و بین‌المللی.

 

به کوالالامپور محدود نشوید

در سفر به مالزی کوشش کنید محدود به کوالالامپور نباشید, مالزی ایالت‌هاي بسیار جذابی دارد که میتوانید در هرکدام از انها تجربایت متفاوتی را خلق کنید. اهل کوه نوردی باشید اگر توصیه میکنیم سعود به کوه کینَبالو را جزء یکی از برنامه‌هاي خود داشته باشید. این کوه در ایالت صباح قرار دارد.

 

برای طبیعت گردان لازم به تذکر هست که صعود به این کوه دست کم دو روز طول میکشد که گذشته از هر گونه اقدام نیز باید در سایت رسمی آن ثبت اسم و مجوز صعود را اخذ کنند.

 

تماشای هیجان بیس جامپینگ

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

بی تردید یکی از هیجان انگیز‌ترین رویدادهای جهان, پرش بدون طناب از بلندی هست. “بیس جامپینگ” در مالزی یک حادثه بین‌المللی هست که طی چهار روز با حضور صدنفر از کشورهای گوناگون جهان هر سال در ماه‌هاي سپتامبر و اکتبر برگزار میشود.

 

فستیوال بادبادک‌ها را از دست ندهید

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

فستیوال بین‌المللی 5 روزه کلانتان هر ساله در تومپات مالزی برگزار می شود. این فستیوال در اواخر ماه مه یا ژوئن برگزار می شود و شما می توانید سفر خود را در این ماه‌ ها انجام دهید تا شاهد هزاران هزار بادبادک رنگی در آسمان باشید; فستیوالی که در هیچ کجای جهان بدیل آن را نخواهید یافت.

 

در این فصل اگر سفر کردید قدم زدن در طولانی‌ترین پل معلق جهان را از دست ندهید; پلی که 530 متر طول و 40 متر بلندی دارد که برای افراد ماجراجو فرصت تجربه هیجان مضاعف با قدم زدن در شب و دیدن حیوانات شب‌ زنده‌ دار را فراهم کرده هست. یکی دیگر از تفریحات بی‌نظیر در سفر به مالزی, چتربازی هست.

 

در طول این ماجراجویی جالب از شما فیلم‌ برداری می شود و حالات چهره‌ تان ثبت می شود و شما بعداً میتوانید آن را تماشا کنید. این تمام ماجرا نیست و شما اگر در ماه مارس عازم مالزی شده باشید پیروز به حضور در فستیوال بین‌المللی بالن‌ سواری پوتراجایا خواهید شد. در این حادثه سه روزه بالن‌ها دو بار در روز در ساعات 7 صبح و 6 بعد‌ از ظهر به پرواز درمی‌ آیند.

 

پنانگ, برترین مقصد گردشگری خوراکی جهان

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

گردشگری خوراکی یکی از جذابیت‌هاي کشورهای صاحب سبک هست. امروز شاخه جدیدی از گردشگری به اسم گردشگری غذا طرف داران زیادی پیدا کرده هست. کشورهای توریستی در رقابت شدید برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذا هاي خاص دارند. در مالزی نیز پنانگ به‌عنوان یکی از مقاصد

 

گردشگری خوراکی مهم در جهان شناخته می شود بطوریکه چند سال پیش پنانگ به‌عنوان مقصد گردشگری خوراکی عدد یک جهان معرفی شد. پس برای لذت بردن از غذا هاي گوناگون هم که شده سری به این شهر بزنید و بعد از صرف غذا با اجاره دوچرخه و گشت زنی در شهر یک روز بیادماندنی را برای خود بسازید.

 

پارک آبی سان‌وِي

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

سان‌وِي, پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور هست. این پارک به علت محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌هاي شنی, هر ساله ساله} گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به سمت خود جذب میکند. مرکز خرید به سبک معماری مصری, زمین پاتیناژ, موج سواری روی آب, ترن هوایی‌هاي هیجان انگیز,

 

پل معلق با 428 متر بلندی, باغ وحش, استخرهای بازی و شنای کودکان و بزرگسالان, استخر موج, رودخانه خروشان و سرسره‌هاي بزرگ و متنوع آبی, دو برج قلعه مثل در دو سوی پارک, تونلها و آبشار‌هاي مصنوعی و شهر بازی با بازیهای بزرگ و هیجان انگیز از جمله امکانات این پارک هست که میتواند هر گردشگری را برای یک‌بار رفتن ترغیب کند.

 

غار میمونها

معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

غار میمونها یکی از اماکن مقدس هندو هاستو این غار پله‌هاي بسیارزیادی داشته و یک مجسمه بزرگ از الهه‌اي هندو و چند معبد کوچک در دل آن جای دارد که محل مهمی برای پرستش, پرستش و گردهمایی هندوها هست. برای بازدید از این غار باید از 272 پله بالا رفته تا به غارهای باتو برسید. به محض ورود به غار, میمون‌ها از شما پیشباز میکنند.

 

اواخر ژانویه یا اوایل فوریه اگر در گردشگری مالزی بودید در روز تایپوسام می توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ي جشن هندی‌ها باشید. این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا هست. مسیر پیاده روی و جذابیت‌هاي فراوان این غار ارزش یک بار دیدن را دارد.

 

“معبد” جاکالیامان
معرفی دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی

معبدی بی‌ نظیر در مالزی در معبد” آرولمیگو سری را جاکالیامان” همه ي جا از کف زمین گرفته تا ستونها دیوار و سقف ازشیشه پوشیده شده هست. معبدی که فرآوریِ آن یک میلیون دلار خرج در برداشته هست تا امروز یکی از جالب‌ترین اماکن مالزی باشد.

 

این معبد سال 1923 ساخته شد و در طولِ گذر زمان کامل شد تا این که سال 1991 راهب سری سیناتامبی مسئولیتِ معبد را از پدر خود گرفت و در مدت 5 سال آن را کاکل کرد. این راهب پس از سفر به تایلند تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزیین کند. در تزئین این معبد از 300 هزار قطعه شیشه قرمز, آبی, زرد, سبز, بنفش و سفید بهره گیری شده هست.