پارس ناز پورتال

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

رکوردهای گینس همیشه بخش جالب و سرگرم کننده ای برای تماشاگران بوده است. در این رقابت جهانی عجیب ترین رکوردها به ثبت رسیده است. 

 

بزرگترین باربیکیو

در شهر مکزیک مونتری خوردن استیک یا گوشت کباب شده پر ادویه در فضای بیرون یک رسم فرهنگی است و بنابراین ایالت نوئوو لئون تصمیم گرفت راه منحصربفرد خودش در تاریخ را با یک باربیکیوی عظیم بیابد و با حضور 45252 شرکت کننده در فضای باز زیر آفتاب رکورد شکستند. دیدن مردم مونتری که با چنین تعداد زیادی بیرون آمدند

 

واقعا الهام بخش است. رکورد قبلی بزرگترین باربیکیو حدود 20 سال پیش در سیدنی به دست آمده بود. اما برای مردم مونتری، بیشتر از ثبت یک رکورد تاریخی، آماده کردن غذا و به اشتراک گذاشتن یک بعد از ظهر به یادماندنی هدف مهم تری بود.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بلندترین موی گربه

نام «کلنل میو» گربه ای با بلندترین موی دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. موی این گربه هیمالیا پرشین 22.87 سانتیمتر است و در کتاب رکوردهای گینس سال 2014 ثبت شده است. صاحبان این گربه «آنه ماری اوی» و «اریک روزاریو» به دلیل اخم و موهای حماسی اش نام او را کلنل نهادند. صاحبان این گربه دوساله باید دو تا سه بار در هفته موهای او را شانه کنند

 

و از هیچ محصولی جز آب و برس برای موهای او استفاده نمی کنند اگر کثیف شود. اندازه گیری موهای او توسط سه دامپزشک به صورت جداگانه و براساس میانگین 10 تارمویش انجام شد.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)سریعترین تک چرخ موتورسیکلت روی یخ

رکورد سریعترین تک چرخ با موتورسیکلت توسط رایان ساچانک از ایالات متحده با سرعت 174.61 کیلومتر بر ساعت در ویسکانسین به دست آمد. او 22 کیلومتر بر ساعت سریعتر از رکورد قبلی خود در سال 2011 حرکت کرد و رکورد خودش را شکست. برای کسب این رکورد باید حداقل 200 متر در این حالت روی دریاچه منجمد و در دمای انجماد حرکت می کرد.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بزرگترین حباب صابون در فضای آزاد

این حباب که 20.65 مترمکعب حجم داشت توسط «مگان کالبی پارکر» از ایالات متحده در ماساچوست به دست آمد. شاهکار پارکر کار آسانی نبود همان طور که کسی نتوانسته بود در چهار سال اخیر این رکورد را بشکند. او از یک چوب ساخته شده از قلاب ماهیگیری و نخ به علاوه محلول حباب صابون که خودش ساخته بود استفاده کرد. یکی از انگیزه های او برای شکستن این رکورد این بود که قبل از او تقریبا همه رکوردهای حباب های بزرگ جهان در دست مردان بود.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بزرگترین نعل اسب

بزرگترین نعل اسب 1.56 متر طول و 1.73 متر عرض دارد و توسط نمایشگاه کشاورزی مارتینزویل در ایلینوی به دست آمده است. مفهوم ساخت نعل اسب از تاریخ غنی مسابقات اسب سواری در مارتینزویل سرچشمه می گیرد که بیش از 100 سال است هرسال مسابقات اسب سواری در آن برگزار می شود.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بیشترین لایه تخت میخی

تیمی از مردان قوی و فوق العاده جسور رزمی کار رکورد جهانی بیشترین تخت میخی را در کرالا در هند شکستند. برای این چالش دردناک و به طور بالقوه خطرناک، مرد پایینی روی تختی از میخ دراز می کشد و یک لایه تخت میخی بین او و شخصی که به طبقه بالایی این برج انسانی اضافه می شود، گذاشته می شود.

 

بعد از اینکه لایه ها تکمیل شد آن ها باید حداقل یک دقیقه در این حالت بمانند تا رکورد ثبت شود. هرکدام از این میخ ها 15.25 سانتیمتر طول و باهم 5 سانتیمتر فاصله داشتند. رکورد قبلی بیشتر لایه تخت میخی چهار لایه بود و در سال 2000 در اوهایو به دست آمده بود. رهبر این تیم «K.V Saidalavi» 27 سال است که یک هنرمند رزمی کار حرفه ایست. او در کاراته، کونگ فو، تکواندو و کلاری استاد است و اکنون رکورددار نیز هست.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بیشترین پله ای که یک نفر سوار بر سر یک نفر دیگر بالا رفته اند
دو برادر ویتنامی قوی رکورد بالا رفتن از بیشترین پله درحالیکه سر یکی از آن ها روی سر دیگری متعادل شده بود را در اسپانیا شکستند. «Giang Quoc Nghiep» و «Giang Quoc Co» در این حالت از 90 پله کاتدرال سنت ماری بالا رفتند. در یک نمایش فوق العاده از قدرت و ثبات، یک مرد از پله ها بالا می رود در حالیکه دیگر به حالت وارونه روی سر او قرار گرفته است.

 

آن ها در زمان باورنکردنی 52 ثانیه به بالاترین نقطه رسیدند و یک چالش فوق العاده را ثبت کردند. آن ها رکورد قبلی را که 25 پله بود حدود سه برابر افزایش دادند. آن ها برای رسیدن به این مهارت 15 سال تمرین کردند و با صدمات و جراحات زیادی در طول تمرینات خود مواجه شدند.

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)رکورد بزرگترین فرش گل

 به گزارش پارس ناز رنگ و شکوه 126 هزار گل در 11 نوع یک رکورد زیبای جدید در مرلس مکزیک به بار آورد. نمایشی باورنکردنی از این گل ها در فرشی به مساحت 14200 مترمربع رکورد بزرگترین فرش گل را به دست آورد. برای ایجاد این اثر هنری باشکوه، یک سال برنامه ریزی انجام شد و با کاشت گل ها و طراحی تصویر آغاز شد. این رکورد بخشی از یک رویداد سالانه بود

 

که توسط «باغ های مکزیک» از سال 2014 هرسال زمستان برگزار می شود. رکورد قبلی در اوکراین و یک فرش گل 13075.1 مترمربعی بود.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)

جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)کوچکترین ماشین جاده ای جهان

خودروساز سفارشی «آستین کولسون» همیشه می دانست که جاده او را به یک تاریخ رکوردشکن می برد. کولسون به عنوان دارنده کوچکترین ماشین جاده ای جهان وارد کتاب گینس 2014 شد به این معنی که او از نظر قانونی می تواند مینی اتومبیلش را به جاده ببرد. اتومبیل کولسون 63.5 سانتیمتر ارتفاع، 65.41 سانتیمتر عرض و 126.47 سانتیمتر طول دارد.

 

برای به دست آوردن این رکورد، کولسون نیاز داشت خودرو را ثبت کند و مورد بازرسی قرار گیرد و ویژگی های ایمنی مورد نیاز را روی آن نصب کند. از جمله ایمنی شیشه ها، عملکرد برف پاک کن و چراغ ها و کمربند ایمنی و بوق.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)بزرگترین آبپاش فضای مسکونی

این آبپاش 8.26 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.57 متر ارتفاع دارد و این رکورد توسط جویسی واتر در پارک ویکتوریا در لندن به دست آمده است. آن ها این آبپاش را در پارک ویکتوریا قرار دادند تا بازدیدکنندگان بتوانند در یک بعدازظهر به دمای 27.8 سانتیگراد خنک شوند. ساخت این آبپاش 360 ساعت طول کشید و فواره ها آب را تا ارتفاع 5.5 متر می پاشند.
جالب ترین اخبار رکوردهای کتاب گینس (31)