پارس ناز پورتال

جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلف

مجموعه : مدل لباس عروس
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلف

جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلف 

طبق سنت و آداب و رسوم هر کشوری لباس عروس نیز متفاوت است و مدل های متنوع را در کشورها می توان مشاهده نمود. مراسم عروسی یکی از مراسم هایی است که عروس ها دوست دارند آن را به یکی از به یادماندنی ترین خاطره زندگی شان تبدیل کنند و عروس های تمام قاره های دنیا لباس عروس را یکی از دلایل به یادماندنی شدن مراسم می دانند.

 

ما مجموعه ای از لباس عروس های سنتی و چشمگیر را از نقاط مختلف دنیا جمع آوری کردیم که مطمئنا تماشای آنها خالی از لطف نیست.تصاویر زیر بخش اول از لباس عروس های سنتی مرسوم در کشورهای مختلف است:

 

بلغارستان
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در بلغارستان

 

در یک مراسم عروسی سنتی در ریبنووُ- بلغارستان، عروس صورت خود را به رنگ سفید نقاشی می کند و خانم های خانواده همسرش صورت او را با پولک های رنگی تزئین می کنند. این سنت صدها سال قدمت دارد و مراسم عروسی دو روز طول می کشد.

 

پاکستان
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در پاکستان

 

عروس پاکستانی اغلب لباس عروس خود را از رنگ های قرمز تند، انواع صورتی و بنفش انتخاب می کند.  به گزارش پارس ناز  برخی زوج ها حلقه گل نیز به نشانه عشق به لباس طرف مقابل اضافه می کنند.

 

ناحیه گورا بین کوزوو و مقدونیه
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در گورا

 

عروس در حالی که با یک روسری پوشانده شده سوار بر اسب سفید می شود، معمولا در مراسم های عروسی از یک چتر تزئینی نیز در طول مراسم استفاده می شود. همچنین عروس با همراهی خانواده اش به خانه ای در همسایگی همسر آینده اش می رود.

 

ترکیه

جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در ترکیه

 

در یک عروسی سنتی ترکیه ای ، برادر یا عمو، دایی عروس یک کمربند قرمز به دور کمر عروس می بندد و سپس او راهی مراسم عروسی می شود. رنگ قرمز نماد خوش شانسی و خوشبختی است.

 

اندونزی
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در اندونزی

 

سه روز قبل ازمراسم عروسی، عروس اندونزیایی ناخن ها، دست ها و پاهایش را با حنا آرایش می کند.

 

نیجریه
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در نیجریه

 

عروس نیجریه ای برای لباس عروس خود یک بلوز گیپور در رنگ های روشن و یک لباس بلند طرح دار به تن می کند که معمولا از پارچه های هندی دوخته می شود. همچنین در کنار آن از گردنبد مهره ای و و سربند مرجانی رنگ برای کامل کردن این لباس استفاده می شود.

 

مراکش
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در مراکش

 

در یک مراسم عروسی سنتی در مراکش، عروس در مراسم عروسی سه بار لباس عروسش را تغییر می دهد. او یک لباس بلند سفید خاصی می پوشد که نشانه ناحیه خانوادگی اوست.

 

عراق
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در عراق

 

عروس عراقی رکورد دار داشتن بیشترین تغییر در لباس عروس است. او در این مراسم هفت دست لباس می پوشد که هر هفت لباس به رنگ های مختلف رنگین کمان است. قرمز نماد عشق است.

 

ژاپن
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در ژاپن

 

در یک مراسم عروسی سنتی در ژاپن، عروس معمولا یک کیمونوی سفید رنگ را به عنوان لباس عروس می پوشد و از یک شنل همرنگ ابریشمی نیز استفاده می کند.

 

کره
جالب ترین لباس عروس ها در کشورهای مختلفمراسم عروسی در کره

 

هزاران سال است که لباس سنتی هانبوک توسط عروس های کره ای در مراسم های عروسی سنتی پوشیده می شود. طبق یک سنت باستانی، داماد باید همسرش را روی پشتش حمل کرده و به دور میز حرکت کند تا عروس بداند که شوهرش مردی قابل اطمینان است.