پارس ناز پورتال

جایگاه وسایل مسی در خانه شما

مجموعه : دکوراسیون
جایگاه وسایل مسی در خانه شما

جایگاه وسایل مسی در خانه شما 

وسایل مسی اکنون بیشتر در انباری های خانه ها جای دارند چون در زمان های قدیم استفاده داشتند اما اکنون هم می توان آن ها را در خانه جای داد. چند سالی است که ظروف مسی از ته گنجه‌ها و انباری‌ها بیرون آمده تا جای ظروف تفلون، استیل و… را بگیرد.

 

قدیمی‌ها ظرف‌های مسی را به دلیل وزن سنگین و رنگ متفاوت‌شان می‌شناختند و از آن برای طبخ غذا، درست کردن مربا و… استفاده می‌کردند. سینی‌های سنگین مسی هم که جای خودش را داشت…اما این روزها ظروف مسی کاربردی دکوراتیو پیدا کرده است. البته هنوز هم ظروف مسی انتخاب بسیاری از آشپزهای حرفه‌ای است

 

چون بهترین رسانای حرارت است و سریع و یکنواخت داغ می‌شود؛ البته هزینه‌ای که باید بابت این ظروف بپردازید به مراتب بیشتر است.در بازار دو دسته ظروف مسی وجود دارد؛ ظروفی که به جنس مس است و ظرف‌هایی که فقط رنگ آن مسی است. برای تهیه ظروف مسی حتما سری به بازار مسگرها بزنید.

 

این بازار رونق سابق را ندارد و بسیاری از حجره‌ها تعطیل شده‌اند. اما با کمی جست‌و‌جو در بازارهایی مثل تجریش، مغازه‌های سطح شهر و برندهای معتبر انواع مختلفی از این ظروف را پیدا خواهید کرد.شاید به یاد داشته باشید که سینی‌های مسی قدیمی به قدری سنگین بود که اگر وسیله دیگری هم روی آن می‌گذاشتید، قطعا دچار درد از ناحیه دست و کتف می‌شدید! اما ظروف مسی جدید سبک‌تر هستند.

 

شاید به این دلیل که به غیر از هزینه‌ای که بابت طرح آن می‌پردازید، فروشنده هزینه بیشتری بابت وزن ظرف از شما دریافت می‌کند؛ مگر اینکه از برندهایی که این ظروف را تولید می‌کنند خرید کنید که در این صورت ماجرا فرق می‌کند.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماحتما می‌دانید داخل ظروف مسی مثل قابلمه را سفید می‌کنند تا برای پخت و پز مناسب باشد؛ چراکه در غیر این صورت از این ظروف برای طبخ غذا نمی‌توان استفاده کرد. بسیاری از قدیمی‌ها مربای به را داخل قابلمه‌های مسی درست می‌کردند و اعتقاد داشتند مربا در این ظرف‌ها خوش‌رنگ‌تر می‌شود.
جایگاه وسایل مسی در خانه شمااگر وسایل زیادی از جنس مس در خانه داشته باشید، حتما دل‌تان یکی از این ظرف‌های تهیه دمنوش مسی را هم می‌خواهد!

جایگاه وسایل مسی در خانه شماداشتن یک میز با طرح مسی به سبک روستیک (دکوراسیون یا اکسسوری‌هایی با طرح قدیمی) برای کنجی از خانه بی‌نظیر است. این میز باید در قسمتی از خانه قرار بگیرد که به خوبی دیده شود.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماپیمانه مسی برای ادویه! این اکسسوری ضمن اینکه کاربردی است، متفاوت هم هست.
جایگاه وسایل مسی در خانه شماگرچه یک کتری مسی وزنی بالاتر از همین وسیله با جنس دیگری دارد اما این روزها ظرف‌های مسی به نسبت گذشته سبک‌تر و کاربردی‌ترند. آب داخل کتری مسی سریع‌تر داغ می‌شود به همین خاطر گزینه مناسبی برای هر آشپزخانه‌ای است.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماتصور کنید اگر سطل زباله به جنس مس بود چقدر سنگین می‌شد؟! بعضی از اکسسوری‌های مسی موجود در بازار فقط با رنگ مس یا با استفاده از روکش‌های نازک مسی روی یک متریال دیگر تولید می‌شود.
جایگاه وسایل مسی در خانه شمااز گذشته پارچ‌های مسی در کنار سینی، قابلمه و… در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شد. این روزها انواع مختلفی از این پارچ‌ها در بازار موجود است. 

جایگاه وسایل مسی در خانه شمااین ظرف‌ها مناسب برای قراردادن میوه‌های رنگی است؛ چون طرح اصلی‌شان لانه زنبوری است، رنگ میوه داخل آن به خوبی دیده می‌شود.
جایگاه وسایل مسی در خانه شمالوسترهایی به رنگ مس جزو اکسسوری‌هایی است که کمتر پیدا شده و عموما به صورت سفارشی تولید می‌شود.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماست قاشق و چنگال با دسته‌های مسی آنقدر متفاوت است که برای همیشه جزء اکسسوری‌های خاص خانه شما خواهد بود. به غیر از دسته‌های مسی، باقی قسمت‌های ست قاشق و چنگال سفید شده و به رنگ مس نیست تا قابل استفاده باشد.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماپنکه‌هایی با بدنه‌ای به رنگ مس را حتما دیده‌اید. آنقدر رنگ و برق بدنه این پنکه‌ها جذاب است که کسانی هم که علاقه‌ای به مس ندارند، برای خرید پنکه سراغ این مدل‌ها می‌روند.

جایگاه وسایل مسی در خانه شمارنگ مسی این ست قند و شکر هر آشپزخانه‌ای را گرم نشان می‌دهد. طرح قلم‌زنی‌های روی بدنه این ظروف یادآور هنر اصیلی است که این روزها باز هم مورد توجه قرار گرفته، گرچه تولید‌کننده‌های سنتی کمتر سراغ تهیه چنین اکسسوری‌هایی می‌روند و این محصولات بیشتر متعلق به برندهای معروف خارجی است.
جایگاه وسایل مسی در خانه شمااکسسوری‌هایی کوچک برای نمک و ادویه که می‌تواند کاربردی دکوراتیو داشته باشد و روی میز ناهارخوری هم نمای خوبی دارد.

جایگاه وسایل مسی در خانه شماساعتی با بدنه‌ای به رنگ مس برای هر خانه‌ای حتی عاری از وسایل مسی هم جالب به نظر می‌رسد و به خوبی به چشم می‌آید.
جایگاه وسایل مسی در خانه شما