پارس ناز پورتال

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت 

شرکت ال جی نیز در زمینه تولید ساعت های هوشمند قدم بزرگی برداشته است تا از رقبا عقب نماند و آخرین تکنولوژی ها را وارد ساعت خود کرده است. نزدیک به 2 سال از معرفی اولین نسخه از سیستم عامل اندروید ویر می‌گذرد تا اینکه شب گذشته شاهد رونمایی ساعت های هوشمند واچ استایل (LG Watch Style) و واچ اسپرت (LG Watch Sport) همراه با نسل جدید این سیستم عامل یعنی اندروید ویر 2.00 بودیم.

 

 ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت نسخه گران‌تر از محصولات جدید ال جی محسوب می‌شود که امکانات بالای آن سبب شده تا بتوان آن را مجهزترین دستگاه اندروید ویری فعلی بنامیم. بعد از بررسی اولیه واچ استایل، حال می‌خواهیم نگاهی عمیق و نزدیک به واچ اسپرت داشته باشیم.

 

قابلیت‌های فراوان ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت باعث شده تا کاربران به وسیله دیگری برای انجام فعالیت‌های خود نیاز نداشته باشند. بسیاری از کاربران از اینکه همیشه برای ورزش کردن یا انجام فعالیت‌های مختلف مجبور به استفاده از گوشی هوشمند خود هستند، خسته شده‌اند.

 

واچ اسپرت محصولی مستقل و کامل بوده و حتی می‌تواند جایگزین گوشی های موبایل نیز باشد. به کمک جی پی اس امکان رده‌یابی مسیر وجود دارد و اگر در راه نیازی به خرید داشته باشید، با وجود ان اف اسی و سیستم پرداخت اندروید پی، حتی نیازی به استفاده از پول نقد هم نخواهد بود. در مورد تماس‌های تلفنی هم نیازی به نگرانی نیست

 

چراکه با یکپارچه‌سازی ساعت با گوشی موبایل از طریق “NumberSync” و استفاده از اسپیکر داخلی، امکان پاسخگویی به تمام تماس‌های دریافتی با واچ اسپرت وجود خواهد داشت.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت با تجهیز شدن به آخرین امکانات و تکنولوژی های موجود، یکی از کامل‌ترین گجت‌های پوشیدنی بازار محسوب می‌شود. هرچند در مقایسه، ساعت هوشمند سامسونگ گیر (Samsung Gear) به یک دوربین کوچک نیز مجهز شده که واچ اسپرت فاقد آن است. به هر صورت درادامه نگاهی نزدیک به این ساعت جدید خواهیم داشت.

 

طراحی 

موردی که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند، اندازه کلی و ضخامت نسبتا بالای آن در مقایسه با دیگر ساعت های هوشمند موجود در بازار خواهد بود. صفحه نمایش 1.38 اینچی واچ اسپرت در کمتر محصولی دیده شده و ضخامت آن نیز با اندازه 14.2 میلی‌متر، 3.4 میلی‌متر بیشتر از برادر کوچکتر خود یعنی واچ استایل است.

 

به‌علاوه، سازندگان با بهره‌گیری از زوایای مخروطی تلاش کرده‌اند اندازه واچ اسپرت را تا حد ممکن کاهش دهند؛ ولی هنوز هم نمی‌توان از واچ اسپرت به عنوان یک محصول باظرافت یاد کرد.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

سمت چپ: ایسوس زن واچ 2، وسط: هواوی واچ، سمت راست: ال جی واچ اسپرت

 

شاید بهتر باشد برای درک بهتر اندازه ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت نگاهی به تصویر بالا داشته باشید. البته شاید هیچ‌کس از اندازه نسبتا بزرگ این ساعت شکایت نکند، اما احتمالا واچ اسپرت برای دستان کوچک مناسب نباشد.

 

نباید فراموش کنیم که ما با محصولی اسپرت و قدرتمند رو به رو هستیم، محصولی که علاوه بر اندازه بزرگتر نسبت به دیگر محصولات موجود، قیمت بالاتر و ویژگی‌های بهتری نیز دارد. کافی‌ست واچ اسپرت را با بسیاری از رده‌یاب‌های اختصاصی مخصوص دوچرخه‌سواری یا تناسب اندام که فقط به جی پی اس مجهز شده‌اند، مقایسه کنید.

 

رنگ، جنس بدنه و شکل کلی

فریم اصلی و جلویی دستگاه از جنس فلز ضد زنگ، بخش پشتی از جنس پلاستیک و بندها نیز از جنس پلی یورتان ترموپلاستیک (TPU) هستند. به‌علاوه واچ اسپرت در دو رنگ تیتانیوم و آبی تیره به فروش خواهد رسید که رنگ دوم تنها از فروشگاه اختصاصی گوگل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

شاید در نگاه اول شیفته طراحی فریم ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت نشوید، اما شکل آن در مقایسه با محصولات قبلی این شرکت تفاوت زیادی دارد. گجت‌های قبلی ال جی با گوشه‌های کاملا دایره‌ای روانه بازار شده بودند، اما واچ اسپرت از آن حالت بسیار ساده خارج شده است.

 

در مورد بند ساعت، شاید بهتر بود سازندگان از مواد دیگری به جای پلی یورتان ترموپلاستیک استفاده می‌کردند. با وجود این مواد، هوا به خوبی در جریان نبوده و به دست کردن آن نیز کمی سخت شده است. به‌علاوه شکل ظاهری آن همانند محصولات ارزان‌قیمت است که البته چنین موردی در دیگر محصولات اسپرت نیز دیده می‌شود. اما آزاردهنده‌ترین بخش، زاویه جلو آمدن بندها است که در عین راحتی و انعطاف‌پذیری بالا، حس خوبی را القا نمی‌کنند.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

تاج دیجیتال و دکمه‌های کنترلی 

بسیاری از کارشناسان، گجت‌های پوشیدنی مختلف و سازندگان آنها را بابت تعبیه کلید چرخشی برای کنترل و عوض کردن صفحات سرزنش می‌کنند. اما با تجهیز واچ اسپرت به اندروید ویر 2.0، حالا پشتیبانی از تاج دیجیتالی میسر شده است.

 

اگرچه به این تاج دیجیتالی نیاز چندانی نخواهید داشت، اما به کمک آن امکان پیمایش در صفحه، اپلیکیشن‌های مختلف، پنجره اعلان‌ها و مشاهده بخش‌های دیگر وجود دارد. به‌علاوه زمانی‌که در حال خواندن متنی هستید، دیگر انگشت یا دستان شما مزاحم نخواهند بود. همانند واچ استایل، فعلا این حالت تنها به اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل محدود است که در آینده و با انتشار به‌روزرسانی‌های لازم، توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز می‌توانند از بهره برند.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

در یک جمله کوتاه، عملکرد تاج دیجیتالی واقعا خوب است. تمام دستورات روان بوده و طی بررسی، رد پایی از لکنت و یا گیر کردن صفحه هنگام پیمایش دیده نشد. همچنین این تاچ به‌نرمی حرکت کرده و خبری از تغییر پله به پله نخواهد بود.

 

دو طرف تاج اصلی، کلیدهای دیگری هم دیده می‌شوند که به صورت پیش‌فرض با فشردن کلید بالایی، پلتفرم سلامتی گوگل فیت (Google Fit) باز شده و کلید پایین نیز سیستم پرداخت اندروید پی را پیش روی کاربران قرار خواهد داد. البته تغییر عملکرد این کلیدها و قرار دادن اپلیکیشن‌های مورد نظر هم امکان‌پذیر است.

 

از آنجایی که برای استفاده از این کلیدها باید مستقیما به ساعت خود نگاه کنید، احتمالا چندان کاربردی نباشند. اما وجود آنها هنگام استفاده از نرم افزارهای مختلف مکمل خوبی خواهد بود. به عنوان مثال هنگام برقرای تماس می‌توان از این کلیدها برای کنترل صدا استفاده کرد.

 

باتری 

طی بررسی‌های اولیه، بیش از 12 ساعت زمان صرف آماده کردن، راه‌اندازی و آزمایش ویژگی‌های جدید شده بود که در این زمان عملکرد واچ اسپرت قابل قبول بود. بدون شک عملکرد چنین محصولاتی باید در شرایط استاندارد بررسی شوند اما بررسی کوتاه ما از باتری نه‌چندان قدرتمند ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت حکایت داشت

 

البته نباید فراموش کنیم که این ساعت به جدیدترین تکنولوژی‌های موجود مجهز شده که مصرف باتری را افزایش می‌دهد. ولی احتمالا محصول جدید ال جی با هر بار شارژ شدن حداقل 24 ساعت روشن بماند.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

اندروید ویر 2.0

همین حالا هم برخی از کاربران با دریافت نسخه آزمایشی از اندروید ویر 2.0 تا حدودی با نسخه جدید سیستم عامل گوگل آشنا هستند. ما اینجا قصد بررسی نسخه جدید این سیستم نرم افزاری را نداریم اما شاید بد نباشد به چند مورد اشاره کنیم.

 

اول، این ساعت‌ها روان‌تر از همیشه کار می‌کنند. به‌جرات می‌توان گفت تجربه‌ای که ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت همراه با اندروید ویر 2.0 پیش روی کاربران قرار می‌دهد با تمام محصولاتی که پیشتر به نسخه اول از اندروید ویر مجهز شده بودند، تفاوت دارد. هنگام کار با این ساعت خبری از کاهش سرعت، لکنت، تاخیر در نمایش تصاویر،

 

افت فریم یا موارد مشابه نیست. حتی می‌توان تجربه استفاده از این ساعت را همانند مهاجرت از یک گوشی قدیمی و ضعیف به گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) تشبیه کرد. حتی اگر هیچ مورد دیگری در اندروید ویر 2.0 تغییر نکرده باشد، عملکرد بهتر نسخه جدید این سیستم عامل به عنوان یک تغییر، کافی خواهد بود.

جدیدترین ساعت هوشمند LG واچ اسپرت

دوم، دیگری خبری ار شکل‌ها و طرح‌های اغراق‌آمیز نیست و مهندسان از طرح‌هایی بسیار زیبا برای صفحه اصلی و نمایش ساعت در اندروید ویر 2.0 استفاده کرده‌اند. پیش از این بسیاری از شرکای شرکت گوگل طرح‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دادند که علاوه بر اغراق‌آمیز بودن، چهره زیبایی نیز نداشتند. اما حالاتمامی این طرح‌های جدید از ویجت‌های مختلف پشتیبانی کرده و امکان قرار دادن اپلیکیشن‌های متنوع روی آنها نیز وجود دارد.

 

لازم به ذکر است که ساعت های هوشمند ال جی دیگر تنها محصولات مجهز به اندروید ویر 2.0 نبوده و ساعاتی پیش شاهد معرفی رسمی ساعت هوشمند ویر 24 شرکت ورایزن ((Verizon Wear244) بودیم.

 

نتیجه‌گیری نهایی

ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت محصولی کامل با امکانات بی‌شمار است که آن را به یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی موجود تبدیل می‌کند. به‌علاوه باید بگوییم که این ساعت هوشمند مناسب همه نیست. اندازه نسبتا بزرگ واچ اسپرت احتمالا مناسب استفاده روزمره بسیاری از افراد مخصوصا بانوان نباشد. با این‌حال محصول جدید ال جی با 349 دلار قیمت، یکی از بهترین محصولاتی خواهد بود که به‌زودی روانه بازار می‌شود.

 

در ادامه می‌توانید نگاهی دقیق به مشخصات فنی و گالری عکس این ساعت جدید داشته باشید.مشخصات فنی ساعت هوشمند ال جی واچ اسپرت

سیستم عاملاندروید ویر 2.0
صفحه نمایش1.38 اینچی، 480×480، P-OLED، روشنایی خودکار، گوریلا گلس 3
تراشهاسنپدراگون ویر 2100 با کلاک 1.1 گیگاهرتز
حافظه رم768 مگابایت
حافظه داخلی4 گیگابایت
باتری430 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی سیم
اتصالاتوای فای، بلوتوث، جی پی اس، ان اف سی، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب
مقاومت در برابر آباستاندارد IP68
بندپلی یورتان ترموپلاستیک (TPU)، غیر قابل تعویض
ابعاد45.4 در 51.21 در 14.2 میلی‌متر
رنگ‌بندیتیتانیوم، آبی تیره (انحصاری فروشگاه گوگل)
قیمت349 دلار