پارس ناز پورتال

جذاب و دوست داشتنی به نظر رسیدن در نگاه اول

جذاب و دوست داشتنی به نظر رسیدن در نگاه اول

جذاب و دوست داشتنی به نظر رسیدن در نگاه اول 

در ملاقات و نگاه اول در چشم دیگران می توان دوست داشتنی به نظر رسید اگر نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا تاثیر آن را مشاهده نمایید. شاید اعتراف کردن به این موضوع برای بعضی افراد دشوار باشد، اما این یک حقیقت هست که همه ي‌ي ما انسان‌ها به این که دیگران درمورد‌ي ما چه فکری میکنند، اهمیت می‌ دهیم و کم یا چندان، همۀ‌ي ما تمایل داریم که زیبا باشیم

 

یا دست‌کم از ما خوش‌شان بیاید. افراد اغلب در عرض چند ثانیه‌ي اول دیدار با ما شروع به فکر و قضاوت درمورد‌ي شخصیت‌مان می‌ کنند و این ارزیابی‌ها و قضاوت‌ها ممکن هست روی این تصمیم که ما را استخدام کنند، یا با ما قرار بگذارند یا دوست شوند تأثیر بگذارد. پس باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، برترین تأثیر را روی افراد بگذاریم. بدیهی هست

 

که برای این که دوست داشته شویم، اساسا باید انسان‌هاي مفید، باملاحظه و معقولی باشیم. اما نکاتی ریزتر و ظریف‌تر نیز وجود دارند که رعایت کردن آن ها تأثیر بسیار عمیق‌تری روی دید دیگران نسبت به ما می‌ گذارد. با این که این نکات ممکن هست بی‌اهمیت به نظر برسند، ولی اگر به طور روزمره آن ها را در روابط‌مان به کار ببریم، کم‌کم میان دیگران به فردی محبوب تبدیل میشویم. در این مطلب ‌میخوانید که چطور در نگاه اول دوست‌داشتنی باشیم.

 

به همن منظور، کتابِ «چطور در کمتر از ۹۰ ثانیه مردم را متقاعد کنید که شما را دوست داشته باشند» نوشته‌ي «نیکلاس بوثمن»، نویسنده و سخنران بریتانیایی را بررسی کرده‌ایم. این کتاب بر استراتژی مهمی تاکید می‌ کند تا بتوانید هنگام «درود و احوال‌پرسی» با طرف مقابل‌، خود ما را محبوب و مورد پسند آن ها نشان دهیم.

 

برترین بخش ماجرا این هست که کل این روند تنها ۴ ثانیه طول میکشد. پس برای این که بدانید چطور بی‌معطلی دوست‌داشتنی به نظر برسید، ادامه‌ي این مطلب را از دست ندهید.

 

گام ۱: گشاده‌رو باشید

 به گزارش پارس ناز بوثمن میگوید:شما باید هم چهره‌اي گشاده داشته باشید، هم برخوردی صمیمانه.بوثمن درمورد‌ي زبان بدن می‌ گوید: «باید قلب‌تان را مستقیما به سمت شخص مقابل‌تان نشانه‌ بروید. قلب‌تان را با دست‌ها یا بازوهای‌تان نپوشانید. اگر کت پوشیده‌اید، حتما پیش از ملاقات، دکمه‌هاي آن را باز کنید.»

 

داشتن برخوردی مثبت نیز به همان اندازه اهمیت دارد. بوثمن میگوید: «هنگامی که با طرف مقابل‌تان درود و احوال‌پرسی می‌ کنید، خودتان نیز باید این حس مثبت را احساس کنید و نسبت به آن آگاه باشید.»

 

گام ۲: ارتباط چشمی برقرار کنید

بوثمن می‌ گوید:شما باید فردی باشید که ارتباط چشمی را آغاز می کند. همین طور اجازه دهید که چشمان‌تان برخورد مثبت‌ شما را منعکس کنند.اگر شما نیز در برقرار کردن ارتباط چشمی، احساس راحتی نمیکنید و معذب هستید، بوثمن برای این که به اینکار عادت کنید، روشی توصیه می‌ دهد: «هنگام تماشای تلویزیون، به رنگ چشم افرادِ روی صفحه دقت کنید و آن رنگ‌ها را در ذهن‌تان نام ببرید. روز بعد، همین‌ کار را در مورد افرادی که ملاقات میکنید، تکرار کنید.»

 

فقط حتما گهگاهی ارتباط چشمی را قطع کنید و به جای دیگری نگاه کنید. همان‌طور که «کارول کینسی گومَن»، نویسنده و سخنران سرشناس، در وب‌سایتِ «فوربس» (Forbes) مینویسد: «ارتباط چشمیِ طولانی ممکن هست به نظر طرف مقابل بی‌ادبانه یا حتی وحشتناک باشد.»

 

گام ۳: بدرخشید

بوثمن توصیه می کند:نخستین کسی باشید که لبخند می‌ زند. با اینکار به دیگران این پیام را می‌ دهید که فردی صادق و صمیمی هستید.تحقیقات نشان داده هست که در موقعیت‌هاي شاد وقتی کسی را ملاقات می‌ کنید، با لبخند زدن باعث میشوید که او شما را به خاطر بسپارد.

 

گام ۴: درود کنید

چه بگویید «درود»، «درود» یا هر جور «درود و علیک» دیگری، باید به گونه‌اي به نظر برسید که از آشنایی با آن شخص شاد شده‌اید.سپس، دست‌تان را دراز کنید و حتما محکم دست بدهید، زیرا تأثیر مثبت‌تری به جا می‌ گذارد.هنگامی که طرف مقابل‌تان نامش را به شما میگوید، سعی کنید چند باری در صحبت‌هاي‌تان آن را تکرار کنید. برای مشابه، بگویید: «سارا! از آشناییِ شما خوشحالم، سارا!»

 

 به گزارش پارس ناز هنگامی که چندین نفر را ملاقات میکنید و دست دادن با همۀ ممکن نیست، بوثمن توصیه می‌ کند که می‌ توانید روشِ «دست دادنِ بی‌دست» را انجام دهید. به این صورت که هر کاری راکه هنگام دست دادن با یک نفر انجام میدهید، تکرار کنید. قلب‌تان را به سمت آن ها نشانه بگیرید، درود کنید و لبخند بزنید، اما دست‌تان را دراز نکنید.

 

گام ۵: به جلو خم شوید

نیازی نیست که کاملا به سمت فرد مقابل‌تان خم شوید یا روی او بیفتید!بوثمن «تمایلی تقریبا نامحسوس و رو به جلو» را توصیه میکند تا نشان دهید که به صحبت‌هاي طرف مقابل‌تان علاقه‌مندید.