پارس ناز پورتال

آموزش روش های جذب مشتریان برای مشارکت بیشتر

آموزش روش های جذب مشتریان برای مشارکت بیشتر

آموزش روش های جذب مشتریان برای مشارکت بیشتر 

اگر می‌خواهید در کسب و کار خود مشتریان بیشتری جذب کنید و آنان را در کارها همکاری دهید بازدهی بسیار خوبی نصیبتان خواهد شد. ما در دنیایی به روز زندگی می‌کنیم که مصرف کنندگان از برندها انتظار دارند خواسته ها و نیازهایشان را پیش بینی و در کمترین زمان به آن ها رسیدگی کنند.

 

بنابراین هر روز مرز میان بازاریابی و خدمات به مشتری ها برای بازاریابان باریک تر می‌شود. تجربه مشتریان با هر برند فقط شامل روند خرید انها نمی‌شود, بلکه شامل ارتباط آن ها بعد از خرید و پاسخگویی به دشواری های آن ها نیز هست.اضافه بر بازاریابی و خدمات به مشتری ها, برندها باید به فکر راهکارهایی برای تشویق مشتری ها به همکاری نیز باشند

 

“همکاری مشتری” به چه معناست؟ همکاری دادن مشتری یعنی تشویق او به ارتباط اکثر و بیان تجربه اي که با کسب و کار یا برند شما داشته هست. ایجاد یک ارتباط حرفه اي و قوی میان شما و مشتریان موجب رشد و ترویج سریع تر برندتان میشود. برندهایی که روی ایجاد این ارتباط تمرکز می‌کنند, به اعتبار اکثر از درآمدزایی بها می‌دهند. سخنرانی آن ها ارزشمند و فراتر از یک سخنرانی معمولی برای فروش اکثر هست.

 

در این جا به هفت راه حل برای ایجاد ارتباط اي قوی و وفادار میان شما و مشتری هایتان اشاره می‌کنیم.

 

1. رضایت مشتری نخستین اولویت هست.

همانگونه که جف بزوس مدیرعامل آمازون میگوید; “شما باید کاری کنید که مشتری ها عاشق برند شما شوند.” نخستین قدم گفتگو با کارمندان به خصوص تیم خدمات مشتری هایتان هست; آن ها مهمترین نقش را در شکل گرفتن تجربه خوب مشتری ها دارند زیرا شما از این راه میتوانید باعث ایجاد رضایت و وفاداری مشتری ها شوید.

 

به نوع کسب و کارتان فکر کنید; چطور می‌توانید باعث رضایت اکثر مشتری ها شوید؟ مشتری ها کی به شما نیاز دارند؟ چند ساعت در روز باید در دسترس باشید؟ به جواب این سوال ها فکر کنید تا بتوانید ارتباط اي قوی میان خودتان و مشتری ها ایجاد کنید.

 

2. برندتان را پرطرفدار تر کنید.

بسیار مهم هست که مشتری حس کند میتواند با شما در ارتباط باشد و شما نیازهایش را درک میکنید. ایجاد این حس برای برندهایی مثل “ردبول” و “نایک” و… بسیار آسان تر از بانک ها و برندهای سنتی هست; اما حتی این کسب و کارها نیز می‌تواند اصلاحاتی انجام دهند تا برندشان پرطرفدار تر شود.

 

برای نمونه یکی از کارمندانتان راکه روابط عمومی بالایی دارد و عاشق برندتان هست انتخاب کنید و به او اجازه بدهید که نماینده برندتان باشد و با وبلاگ نویسی, انتشار ویدئوهای گوناگون و کتاب هاي اینترنتی باعث پرطرفدار شدن برندتان و همکاری اکثر مشتری ها شود.

 

3. در شبکه هاي مجازی عامیانه گفتگو کنید…

شما می‌توانید در شبکه هاي مجازی کمی آسان تر باشد. عامیانه گفتگو کردن در توییتر متعارف هست و با بهره گیری از این طریق علاقه و تعامل مخاطبان افزایش خواهدیافت و ممکن هست به سرعت مشهور شوید. برای نمونه وندی با توییت هاي طنز و جالبش درمورد برگر فروشی هاي زنجیره اي, دقت افراد زیادی را به خود جلب کرد و باعث مشهور شدن آن برند شد. بطوری که شمار زیادی از برندها از وندی درخواست میکنند درمورد برند آن ها نیز مزاح کند.

 

4. … اما حدود را رعایت کنید.

عامیانه گفتگو کردن و مزاح کردن تا جایی خوب هست که اهانت آمیز نباشد. به اشتراک گذاشتن مطالب اهانت آمیز اعتبار و ارزش برندتان را پایین می آورد. مطمئن هستم که شمار زیادی از مدیران اشتباهات زیادی در این اساس داشته اند که باعث خراب شدن برنامه هایشان شده هست. پست هاي خنده داری که از گذشته حاضر کرده‌اید و درست بعد از یک رخداد خوفناک و ناراحت اجتماعی به طور اتوماتیک آپلود میشوند, مثال خوبی میباشند.

 

5. ارتباط با مشتری هایتان را شخصی سازی کنید.

در سال 2017 شناسایی مشتری تبدیل به اولویت اول 70 درصد از خرده فروشان ایالات متحده شده هست. با شناخت مشتری شما می‌توانید روز تولد مشتری ها را تبریک بگویید یا محصولات پیشنهادی تان را براساس سلیقه و معیارهای خاص هر مشتری تنظیم کنید. سایت هاي “آمازون” و “نت فلیکس” در این اساس برترین میباشند.

 

6. مطالب خوب به اشتراک بگذارید.

امروزه به اشتراک گذاشتن مطالب خوب و افزایش اطلاعات مشتری ها باعث جلب رضایت و خشنودی آن ها می‌شود. طبق تحقیقات گوگل, 48 درصد از کاربران موبایل هاي هوشمند از شرکت هایي خرید می‌کنند که در وب سایتشان ویدئوهای آموزشی محصولاتشان را آپلود می‌کنند.

 

7. به نظرات مخاطبان دقت کنید.

کاربرد دیگر شبکه هاي مجازی این هست که به مخاطبان نشان دهید اعتراض و دشواری های مشتری ها برای برند شما مهم هست و شما پاسخگو خواهید بود زیرا در این صورت اعتماد و وفاداری انها اکثر میشود. مخاطبان را به نظر دادن تشویق کنید و همۀ وقت} نظرات و انتقادهای انها را بخوانید; کمترین سود اینکار این هست که با گوش کردن به نظرات مشتری ها هدف هاي بلندمدت شما مشخص میشود.