پارس ناز پورتال

جذب مشتری با تولید محتوا در شبکه اجتماعی

جذب مشتری با تولید محتوا در شبکه اجتماعی

جذب مشتری با تولید محتوا در شبکه اجتماعی 

این روزها که مردم اکثر وقشتان را در شبکه های اجتماعی می گذرانند می‌توان به بازاریابی و جذب مشتری در این محیط واقعا فکر کرد.امروزه شبکه‌هاي اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از کسب و کارها تبدیل شده‌اند. بازاریابی از طریق شبکه‌هاي اجتماعی یکی از روش‌هاي بازاریابی در عصر نوین هست که در پیشبرد استراتژی‌هاي بازاریابی تاثیر به سزایی دارد

 

موفقیت در رسانه‌هاي اجتماعی نیز مثل سایر روش‌ها نیازمند داشتن یک استراتژی قوی و اثر بخش هست. از آنجایی که مردم در عصر دیجیتال ساعتها از وقت خود را صرف فعالیت در شبکه‌هاي اجتماعی می کنند. برای موفقیت استراتژی بازاریابی این رسانه‌ها لازم هست که کسب و کارها نیز برنامه‌ي از پیش تعیین شده‌اي برای ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی داشته باشند.

 

زیرا بهره گیری از ایده‌هاي خلاقانه و مردم پسند در ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی میتواند تاثیر فوق‌العاده‌اي بر فروش و رشد یک کسب و کار داشته باشد.در ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی اضافه بر خلاقیت و برنامه‌ریزی باید به جذابیت و افزایش تعامل با کاربران نیز دقت کرد. زیرا جذابیت سبب به اشتراک‌گذاری پست توسط کاربران میشود.

 

تعامل با کاربران نیز سبب جلب اعتماد شده و به ماندگاری نام برند در ذهن مشتری کمک میکند. در ادامه این مقاله ایده‌هایي را برای ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی برای بازاریابان و مدیران فروش گردآوری شده‌اند

جذب مشتری با تولید محتوا در شبکه اجتماعی

برای موفقیت استراتژی بازاریابی رسانه‌هاي اجتماعی لازم هست که کسب و کارها برنامه‌ي از پیش تعیین شده‌اي برای ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی خود داشته باشند.

 

برنامه و تم هفتگی داشته باشید

داشتن یک برنامه‌ي دقیق برای محتوای شبکه‌هاي اجتماعی می تواند تاثیر به سزایی در رشد و توسعه کسب و کارها داشته باشد. سعی کنید در برنامه‌ي ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی کسب و کار خود موضوعات متنوعی را تحت پوشش قرار دهید. گرچه دقت داشته باشید که از موضوع کسب و کار خود خارج نشوید.

 

زیرا هدف از بازاریابی شبکه‌هاي اجتماعی افزایش تعامل با کاربران، ایجاد اعتماد و در نهایت افزایش فروش هست. گزینه تم و رنگ هفته‌ي متناسب با ماه‌هاي سال نیز با تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتری، نقش موثری در پیشبرد بازاریابی احساسی کسب و کارها دارد.

 

به مناسبت‌ها دقت کنید

مناسبت‌ها برترین زمان برای ساخت محتوای مناسبتی و پیشبرد استراتژی بازاریابی مناسبتی میباشند. برای کمک به ماندگاری نام برند خود در ذهن مشتری سعی کنید اضافه بر مناسبت‌هاي تقویم ملی مناسبت‌هاي بامزه‌ي تقویم جهانی را نیز تحت پوشش قرار دهید. ساخت محتوای خلاق اضافه بر پیشگیری از کسل کننده شدن فرآیند بازاریابی سبب جلب دقت مشتریان نیز میشود.

 

با طرح سوالاتی ذهن خواننده را درگیر کنید

به یاد داشته باشید که هدف از ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی افزایش تعامل با مخاطبان و افزایش فروش هست. بنابراین طرح سوالاتی که ذهن مخاطبان را به چالش می کشد می تواند نقش موثری در پیشبرد استراتژی شبکه‌اي اجتماعی داشته باشد. این سوالات می توانند موضوعاتی مثل نظرسنجی در مورد محصول، تحلیل استراتژی، استراتژی قیمت گذاری و …

 

را تحت پوشش قرار دهند. این نوع سوالات اضافه بر افزایش تعامل با مشتری می تواند اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطبان در اختیار کسب و کارها قرار دهد.

 

با انتشار جمله‌اي ناتمام از کاربران بخواهید که جای خالی را با کلمه دلخواه خود پر کنند

نظرسنجی، اتمام جمله‌هاي ناتمام و یا ارائه تعریف یکی از استراتژی‌هایي هست که از دیر باز محتوای شبکه‌هاي اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده هست. تحقیقات نشان داده هست که تعداد زیادی از کاربران شبکه‌هاي اجتماعی از اینکه میتوانند نظرات خود را در این مطلب‌ها مطرح کنند احساس خوبی دارند. همین امر نیز باعث می شود

 

که این جملات بازخورد بالایی را به خود اختصاص دهند. سعی کنید در ساخت محتوای شبکه‌هاي اجتماعی خود راهکار هوشمندانه‌اي را در پیش بگیرید تا اطلاعات مفیدی را از تحلیل داده‌هاي آن‌ها به دست آورید.

 

تصویر‌هاي مختلفی از کسب و کار و اعضای تیم خود منتشر کنید

انتشار تصویر‌هایي از مراحل طراحی و ساخت محصول، جلسات ایده‌پردازی و اعضای تیم طراحی و فروش محصول می تواند ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند. از این رو انتشار تصویر‌هاي حقیقی از مراحل گوناگون کسب و کار میتواند برترین نوع محتوا برای جلب اعتماد مشتریان در شبکه‌هاي اجتماعی باشد.

 

برای تاثیرگذاری اکثر این نوع تصویر‌ها می توانید اعضای تیم خود را روی تصویر‌ها تگ کنید تا مخاطبان بتوانند با مراجعه به صفحه‌ي شخصی آن‌ها با علایق و روحیات آن‌ها آشنا شوند.

 

از مخاطبان خود بخواهید برای کسب و کار شما ساخت محتوا کنند

محتوای ساخت شده توسط کاربر یکی از موثرترین روش‌ها برای بازاریابی مدرن هست. برگزاری کمپین، مسابقه و یا انتشار تصویر‌هاي مربوط به یکی از محصولات با هشتگ اختصاصی از جمله مهم‌ترین روش‌هاي ساخت محتوا توسط کاربر هست. برای تاثیرگذاری اکثر محتوای شبکه‌هاي اجتماعی خود می توانید از مشتریان خود بخواهید

 

 به گزارش پارس ناز که تجربه‌ي بهره گیری از محصولات شما را در قالب پاراگراف کوتاهی به همراه تصویر محصول برای شما ارسال کنند. انتشار این تصویر و نظر کاربران میتواند تاثیر مثبتی در جلب اعتماد مشتریان داشته باشد.

 

محتوای ویدیویی را فراموش نکنید

ساخت محتوای ویدیویی و یا بازاریابی ویدیویی یکی از موثرترین روش‌هاي بازاریابی در عصر دیجیتال هست. با دقت به افزایش کاربران شبکه‌هاي اجتماعی انتشار ویدیوهای کوتاه و خوشگل در رسانه‌هاي اجتماعی کسب و کارها می تواند تاثیر مثبتی بر استراتژی بازاریابی آن‌ها داشته باشد. اضافه بر ویدیوهای مربوط به محصول، قرار دادن ویدیوهای خوشگل انگیزشی و ارائه دهنده ایده‌هاي خلاقانه نیز می تواند محتوای مناسبی برای شبکه‌هاي اجتماعی برندها باشد.