پارس ناز پورتال

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

مجموعه : اخبار سینما
جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی 

اقدام به جراحی بینی و صورت در بین بازیگران ایرانی بسیار پرتعداد است که ما دراین پست جنجالی ترین آنها را معرفی میکنیم. در تعداد زیادی از سریال ها و فیلمهای سینمایی تاریخی, دیدن چهره شخصیت هاي تاریخی با بینی عمل کرده ملموس نیست و همیشه کارگردان چنین طرح هایي, در پی بازیگری است

 

که بینی اش عمل کرده نباشد. بازیگری که خندیدن و گریه کردنش مصنوعی نباشد و بتواند حس بگیرد, اما قرارداد بستن و هنرپیشگی برای بازیگری که صورتش و هیچ یک از اعضای آن, متعلق به خودش نیست, ممکن و شدنی نیست.

 

چه بسا بازیگری هم که دنبال مدل شدن است و میـــخواهد صورتش فانتزی و عروسکی باشد, به درد بازی در چنین طرح هایي نمی‌خورد, یا باید مبدل به بازیگر کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی بشود یا اصلا قید بازیگری را بزند.

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

اتفاقا در سریالی مانند شهرزاد هم پرند بازیگرانی که دماغ عمل کرده اند و کارگردان نتوانسته آنرا مخفی کند. اما ماجرای دماغ عمل کردن و زیبایی صورت یک طرف و مبدل شدنت به یک عروسک چینی طرفی دیگر. اگر این جراحی هاي زیبایی در راستای التیام قیافه و طبیعی تر جلوه دادن آن باشد, مسئله متمایز تر از زمانی است

 

که با افتادن دراین مرداب و تقلا کردن بیشتر و بیشتر غرق میشوی. دراین گزارش نگاهی داشته ایم به عمل هاي مشهور و پرسر و صدایی که میان بازیگران زن ایرانی انجام شده است و البته گفتگویی هم با خودشان داشتیم.

 

سه بار بینی ام شکست!

جراحی بینی یکی از متعارف ترین و رایج ترین جراحی هاي پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی قلمداد میشود, که در بیشتر مواقع با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان آنها متعارف شده است. قبل و بعد از انقلاب هم تعداد زیادی از بازیگران زن که دغدغه مشهور و چهره شدن در سینما را داشتند,

 

تصمیم رفتند که با اندکی تغییر و با انجام یک جراحی, فرم صورتشان را برای مخاطب قابل پذیرش تر کنند. البته غالباً این جراحی ها در آن دوره, در جهت رفع نواقص و کوچک کردن بینی بزرگ بود, که به زیبایی و ترکیب چهره ها کمک میکرد. اما به مرور این دغدغه از علت اصلی اش خارج شد و بازیگران جوان تری هم که به عرصه بازیگری پیوستند, با این‌که بینی شان هیچ ایرادی نداشت, آنرا جراحی کردند.

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

نگار فروزنده, از جمله بازیگرهای جوان سینمای کشور ایران بود که درسال 77, به علت عمل زیبایی که روی صورتش انجام داد, مسیر بازیگری اش هم تغییر کرد. او با انجام این عمل و درشت تر نشان داده شدن چشمانش, از چهره اي معصومانه و دست نخورده, به دختری پرجنب و جوش و گاهی هم شوخ طبع و شر مبدل شد.

 

به گونه اي که اگر نقش هاي قبل از عمل وی را , با نقش هایي که در فیلمهای «دعوت», «محاکمه در خیابان» و «اخراجی ها» نقش بازی کرده مشاهده نمایید, به سهولت متوجه این نغییرات می‌شوید.او که به گفته خودش ناخواسته وادار شده در سن 18 سالگی به عمل زیبایی تن دهد, دراین باره میگوید: «سر سریال «راه سوم»,

 

در یکی از سکانس ها, ناگهان حواسم پرت شد و صورتم با در برخورد کرد. همان لحظه به بیمارستان سجاد منتقلم کردند, احتمال می رفت که حتی ضربه مغزی هم شده باشم! اما این آسیب دیدگی به شکستگی بینی ام منجر شد و متاسفانه از سه نقطه ضربه دید. برای همین, به اجبار بینی ام را جراحی کردم چون اگر این رخداد برایم نمی افتاد, هیچگاه چنین جراحی و ریسک بزرگی را انجام نمی دادم.

 

من چهره و فرم اصلی و سابق صورتم را خیلی دوست داشتم و مایل بودم با همان شکل و شمایلی که کارم را شروع کردم آنرا ادامه بدهم, اما رخداد دیگری برایم افتاد و مسیرم تغییر کرد. من برعکس خیلی از بازیگرها که عمل زیبایی خودرا مخفی میکنند, از همان ابتدا این موضوع را در رسانه ها مطرح کردم و حتی دو سه روزبعد از مرخصی از بیمارستان, با همان بینی پانسمان شده و صورت ورم کرده, در دفتر یکی از روزنامه ها حضور پیدا کردم و گفتگو مفصلی دراین باره انجام دادم.»

 

البته خیلی ها می‌گویند که فروزنده دو بار بینی اش را عمل و حتی گونه هایش را هم برجسته کرده, اما او به شدت این قضیه را تکذیب می‌کند: «بعد ازآن رخداد, دو دفعه دیگر هم بینی ام دچار ضربه شد و حتی یکبار دیگر شکست, منتها اینبار ریسکی انجام ندادم و حتی اقدام به روتوش شکستگی بینی ام هم نکردم.

 

نخستین و آخرین جراحی ام همان بود که در 18 سالگی انجام دادم و گونه ام را برجسته و تزریق لب نکرده ام. چون غالباً بانوان 50 تا 60 ساله, این نوع جراحی ها را انجام می‌دهند, اما من متولد 57 هستم و احتیاجی به این عمل ندارم.بازیگرهای زیادی هستند که لبشان را جراحی میکنند و گونه می گذارند, اما هیچگاه صحبتی از انها نیست

 

جالب این جاست که من شدم, سردمدار این موضوع چرا نام آن بانو بازیگری که بینی اش را در 15 سال گذشته, سه دفعه عمل کرده و بینی اش اندازه یک بند انگشت شده و حتی هزارجور جراحی دیگر روی صورتش انجام داده, اسمش در هیچ جا نیست. نمی‌دانم داستانش چیست

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

اما اگر تصاویر من را در اینترنت جست و جو کنید و صورتم را مشاهده نمایید, از سن 18 سالگی به بعد, همه ی به یک شکل هستند. این چیزی نیست که نتوانم آنرا اثبات کنم, حتی حاضرم خودم را در دسترس معاینه هم قرار دهم تا به بعضی رسانه ها ثابت کنم, هیچ نوع عمل زیبایی به غیر از جراحی بینی انجام نداده ام. کافی است هر شخصی عکس رادیولوژی بگیرد تا هر پروتزی در صورتش کار شده باشد, بي درنگ در عکس رادیولوژی مشخص شود.»

 

جالب است فروزنده برخلاف کسانی که با عمل جراحی مخالف هستند و معتقدند که چنین بازیگرانی با محدودیت انتخاب نقش روبه‌رو میشوند, اما او چنین اعتقادی ندارد: «همین حالا یک مقدار شرایط بازیگران متمایز شده, شاید اصلا ملاک هیچ یک از اینها نباشد.

 

ولی حداقل در دو سه سال اخیر, هیچ یک از آنها دخیل نبوده. حتی به نظرم بازیگرانی که صورتشان را جراحی کردند, خیلی بیشتر از بازیگرهایی که هیچ نوع عملی را روی صورتشان انجام ندادند, دارند بازی می‌کنند! متاسفانه این نوع بازیگرها, دچار یک سری زد و بندها میشوند و سیاست هایي را در پیش می‌گیرند که غالباً پوسترها و بیلبوردهای فیلم ها را هم بخود اختصاص می‌دهند.»

 

فروزنده اما مخالفتی هم با انجام عمل هاي زیبایی در بین زنان ندارد: «به هرحال بعضی افراد, نواقصی روی صورتشان دارند که ناچارند جراحی زیبایی انجام دهند. بنابر این این جراحی ها, تا اندازه اي, خیلی خوب و زیباست. اما چیزی که اینروزها مد شده, حالت وسواس گونه و اغراق در انجام این نوع عمل هاست. به گونه اي که انگار شابلون گذاشته اند و همه ی صورت ها به یک شکل درآمده است. به نظرم این‌ها از کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس, یک سری از آدم ها سرچشمه می‌گیرد.»

 

حکایت آش نخورده و دهن سوخته

بعضی بازیگران به شکل شاید ظریف و نامحسوس, چهره شان را جراحی میکنند و وقتی از آنها می پرسی که صورتت را دست زده اي یا نه, منکر این قضیه می‌شوند! کسانی هم هستند که با این‌که اجزای صورتشان خدادادی و طبیعی است, این وسط, متهم به انجام انواع و اقسام این جراحی ها می‌شوند,

 

لیلا بلوکات که جزو این دسته است, می‌گوید: «من به علت بینی کوچک و گونه برجسته اي که دارم, بارها مورد قضاوت قرار گرفته ام. حتی غالباً کارگردان ها فکر میکنند که هیچ جای صورتم مال خودم نیست! اما سوگند میخورم که حتی یکبار هم صورتم را جراحی یا از ژل هم استفاده نکرده ام. من جراحی را دوست ندارم و اصلا خوشم نمیآید که دخترها, جراحی هاي خفن«!» روی صورت خود انجام دهند و قیافه هایشان شبیه به هم باشد.»

 

به اعتقاد او, در سینما اصلا به این جور بازیگرها هیچ توجهی نمیکنند: «هیچگاه کارگردان کاربلد و حرفه اي, دنبال بازیگری نمیرود که صورتش را جراحی کرده است, حتی اگر استار باشد. بازیگرهای خوب سینما, مانند هدیه تهرانی, مریلا زارعی, ترانه علیدوستی, لیلا حاتمی و فاطمه معتمد آریا,

 

تابه حال هیچ نوع عملی روی صورتشان انجام نداده اند و همیشه هم در فیلمهای خوب بازی و کارگردان ها از انها استقبال کرده اند. این جوان ها هستند که صورتشان را دستکاری میکنند. متاسفانه من هم که صورتم را جراحی نکرده ام, انگش به من خورده است.»

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

البته بعضی از نام هایي که بلوکات نام برده تسلیم بوتاکس شده اند و کاملا عمل تزریق بوتاکس به زیر پوست انها واضح است اما واقعا این نوع بازیگرها, به چه قیمت راضی میشوند اینکار را انجام دهند, او در جواب به این سوال می‌گوید: «این بازیگرها به خسارت خودشان کار میکنند,

 

چون در حوزه انتخاب نقش, با محدودیت روبه‌رو میشوند. به نظرم همه ی بازیگرهای زن, بسیار زیبا و قشنگ هستند؛ چه با عمل و چه بی عمل. حیف است واقعا بازیگرها صورتشان را دست بزنند, چون فقط برای بازی در فیلمهای تجاری دنبال انها می‌آیند ودر فیلمهای معناگرا و ناب و با کارگردان هاي معروف نمی‌توانند بازی کنند.

 

مثلاً هیچگاه مجید مجیدی یا اصغر فرهادی دنبال بازیگرانی که صورتشان را جراحی کرده اند, نمی‌روال. اگر به رزومه کاری این کارگردان ها نگاه کنید, می‌بینید هیچ یک از بازیگرهایشان تا حالا هیچ نوع جراحی روی صورتشان و حتی بوتاکس که ظریف ترین کار ممکن است, انجام نداده اند.» البته اگر در بین فیلمهای مجیدی و جدید ترین فیلم فرهادی, مینا ساداتی با دماغ عمل کرده اش را برای نقش آمنه فاکتور بگیریم.

 

او هم چنین به اتهامی که سر یکی از فیلم ها به او زدند و گفتند صورتش را جراحی کرده, اشاره می‌کند: قرار بود در فیلم محمد رسول الله بازی کنم, اما چون کارگردان فکر کرد صورتم را جراحی کردم, شانس بازی دراین فیلم را از دست دادم. شاید آقای مجیدی حق داشت

 

که این طوری فکر کند چون مدل بینی من سربالاست و این شائبه ایجاد می شد که آنرا عمل کرده باشم. با این حال, کارگردان وقتی بازیگری را برای یک کار تاریخی انتخاب می‌کند, خیلی به این مسئله معتقد است که بازیگرش صورت طبیعی داشته باشد.»

 

او درمورد این‌که آیا به اثبات کردن شائبه ها و حواشی که دراین طرح در مورد چهره اش مطرح شد, برآمد یا نه, میگوید: «چه جوری ثابت میکردم! تمام گریمورهایی که با من کار کردند, می‌دانند که صورتم مال خودم است. چون تنها کسیکه به صورت بازیگر دست میزند, گریمور است و او می‌داند صورت تو جراحی نیست.»

 

او همینطور درمورد شباهت عجیب دخترهای ایرانی نسبت به هم میگوید: «یک هنگام تو معضلی را در خودت داری که یه کم عجیب‌وغریب است و واقعا ازآن خجالت می‌کشی و می خواهي آنرا حل کنی, خب این ایرادی ندارد. اما نه این‌که بخواهی همه ی نقاط صورتت را دستکاری کنی! به نظرم غالباً بازیگرهای ما حتی دخترهای ایرانی واقعا خوشگل هستند. اما از خوشی زیاد است که فکر می‌کنند

 

دستی به صورتشان بکشند و تغییری در آن ایجاد کنند. به نظرم این آدم ها, انتخاب ها و موقعیت هاي خودشان را محدود می‌کنند.» بلوکات هم چنین درمورد افزایش تعداد بازیگرهای مرد که نسبت به زنها, بیشتر به عمل زیبایی گرایش پیدا می‌کنند, میگوید: «خوشبختانه در بین مردها کمتر دیدم که کسی صورتش را جراحی کند, اما مرد که نباید صورتش را دست بزند.»

 

پشیمانی از یک هوس آنی

شراره رخام, که یکی از نخستین بازیگرهایی است که به تزریق ژل لب روی آورده, زیاد هم از اینکار رضایت ندارد. او میگوید: «اینکار یک هوس آنی یا یک نوع سلیقه شخصی بود. فکر می‌کنم من باید کمی بیشتر روی این موضوع فکر میکردم و تامل بیشتری برای اینکار انجام می دادم چون این موضوع تاثیر منفی روی کارم گذاشت. مشخصا با چهره اي که من داشتم, یک سری از نقش ها مانند نقش هاي تاریخی و پلیسی رابه من نمی دادند.

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

او که مدتی است ژل لبش را تخلیه کرده, در مورد عوارض دیگر این ژل ها میگوید: «زمانی که من به لب ام ژل تزریق کردم, باید از مواد دائمی استفاده می‌کردم چون هنوز ژل هاي موقت و شش ماهه به بازار نیامده بود. اما این نوع ژل ها, مورد تایید نظام دکتری نیست و تمام چیزهایی

 

که دائمی باشد برای بدن زیان آور است. خیلی ها نسبت به ژل هاي دائمی حساسیت و آلرژی پیدا کردند و حتی نیمی از صورتشان به شکل دائمی کبود شد و زیبایی شان از بین رفت, اما این ژل ها برای من عوارضی نداشت, شاید اگر تخلیه اش نمی‌کردم, چند سال بعد هم بدن و صورت من نسبت به آن مواد, واکنش و حساسیت نشان می داد و دچار آسیب می‌شدم,.»

 

رخام هم چنین در جواب به این سوال که آیا برای دیده شدن دوچندان تصمیم به تزریق لب کرده بود یا نه, می‌گوید: «حقیقت این است که من آن زمان, خیلی تحت تاثیر آنجلینا جولی قرار گرفته بودم. البته او به شکل طبیعی همین است. منتها آن هنگام هوس کردم اینکار را انجام دهم. شاید اگر آن زمان تفکر الانم را داشتم

 

اینکار را نمی‌کردم. اما از تمام بانو هاي ایرانی خواهش میکنم که اینکار را انجام ندهند و اگرهم میخواهند ژل تزریق کنند؛ حداقل دنبال ژل هاي دائمی نروند. مثلاً از ژل هاي موقت دو سه ماهه که بعد از چند ماه تاثیرشان از بین میرود, استفاده کنند. ولی مواد دائمی خطرناک است و من به کسی توصیه نمیکنم. مطمئنم اگر زمان به عقب برگردد, هیچگاه اینکار را نخواهم کرد.»

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانیو دیگران…

در ادامه بازیگران دیگری هم بودند, که دنبالشان رفتیم تا انگیزه اصلی شان را برای جراحی هایي که روی صورت خود انجام داده اند, جویا شویم. یکی از کسانی که بینی اش به شکل آشکاری جراحی شده, بهنوش بختیاری است. وقتی با او تماس گرفتیم, تماس مان را رد کرد.

 

آرام جعفری و بیتا بادران هم که صورتشان را از ناحیه بینی جراحی کرده اند, علاقه اي به صحبت دراین زمینه نداشتند, چون به اعتقادشان عمل زیبایی صورت, یک دغدغه و مسئله شخصی است و به شخص مورد نظر تماس دارد.آنا نعمتی و بهنوش بختیاری بارها درمورد عمل بینی شان ابراز پشیمانی کرده اند و نعمتی این را هم در صفحه اینستاگرامش گذاشته است.

 

نیره فراهانی بازیگر میان سالی است که به علت عمل جراحی بینی مسیر بازیگری اش تغییر کرد و از مبدل شدن به چهره جا ماند.

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

کتایون ریاحی و افسانه بایگان بازیگران میان سال دیگری هستند که سال‌ها پیش دست به اینکار زدند. اما کسی مانند الناز شاکردوست انجام این عمل را تکذیب کرده است, که چندی پیش با انتشار یکی از تصاویر زمان دانشجویی اش توسط یکی از همکلاسی هاي قدیمی اش, موضوع فاش شد.

 

شیلا خداداد هم که پیش از ازدواج با پزشک فرزین سرکارات بینی اش را توسط ایشان جراحی کرد و دیگر از دست زدن به صورتش خودداری کرد, تا این‌که در اواسط فیلمبرداری سریال قلب یخی برای رهایی از اثرات سن و سال بوتاکسی خفیف و طبیعی انجام داد.نیکی کریمی و هانیه توسلی هم بازیگران دیگری هستند که به علت بوتاکس یا جراحی لیفتینگ صورت در مظان اتهام اند.

جراحی های زیبایی جنجالی بازیگران زن ایرانی

چند سال پیش مهناز افشار, قبل از تغییر در مسیر بازیگری اش, با تزریق ژل لب, شباهتش رابا فائقه آتشین بیشتر کرد, که بنظر میرسد اینروزها دست از تمدید اینکار برداشته است و به چهره طبیعی خودش برگشته است.حسام نواب صفوی هم یکیدیگر از بازیگرانی است که با دماغ عملی اش که خیلی هم به قول مشهور عمل تابلویی است, شباهتش رابا الویس پریسلی بیشتر کرده است.

 

حسین محجوب, سپند امیرسلیمانی و برزو محترم هم بازیگران دیگری هستند که تن به این عمل جراحی داده اند. حالا این‌که کدام یک از این دستکاری ها, صورت هاي این جماعت را شبیه به مجسمه و عروسک کرده است یا نه را شما محاسبه کنید.