پارس ناز پورتال

جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان 

ستاره هایی که این هفته تولد خود را جشن گرفتند و ما از آن ها یادی می کنیم و مختصری از زندگی آن ها هم بیان می کنیم.

 

برد پیت 53 ساله شد
ویلیام بردلی “بِرَد” پیت (Brad Pitt) زاده 18 دسامبر 1963، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است که جوایز و نامزدی های متعددی بدست آورده که از آن جمله می توان به جایزه اسکار به عنوان تهیه کننده تحت کمپانی خودش، پلان بی اینترتینمنت، اشاره نمود. اولین فیلمی که باعث شناخته‌ شدن پیت شد، فیلم «تلما و لوئیز» محصول سال ۱۹۹۱ بود.

 

اولین نقش‌های اصلی وی در فیلم‌های «رودخانه‌ای که از آن میان می‌گذرد» (۱۹۹۲)، «مصاحبه با خون‌آشام» (۱۹۹۴) و «افسانه‌های خزان» (۱۹۹۴) بودند. نقش آفرینی وی در فیلم جنایی «هفت» و فیلم علمی-تخیلی «۱۲ میمون» تحسین منتقدین را برانگیخت و برای آن برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برنده یک جایزه گلدن گلوب شد.جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

فیلم «باشگاه مشت زنی» (1999) و فیلم موفق «یازده یار اوشن» (2001) و دنباله های آن، «دوازده یار اوشن» (2004) و «سیزده یار اوشن» (2007) از فیلم هایی بودند که پیت در آنها درخشید. ولی بزرگترین موفقیت های تجاری او فیلم های «تروآ» (2004)، «آقا و خانم اسمیت» (2005) و «جنگ جهانی زی» (2013) بودند.

 

این آقای بازیگر دومین و سومین نامزدی اسکارش را برای بازی در فیلم های «مورد عجیب بنجامین باتن» (2008) و «مانی‌بال» (2011) به دست آورد.تهیه کنندگی فیلم های «رفتگان» (2006) و «12 سال بردگی» (2013) که هر دوی آنها نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شدند و همچنین فیلم «درخت زندگی»،

 

«مانی‌بال» و «رکود بزرگ» (2015) که این سه نیز نامزدی بهترین فیلم را بدست آوردند، همه با کمپانی فیلمسازی صورت گرفت. جدیدترین پروژه او در سال 2016، فیلم سینمایی «متفقین» بود که در آن با ماریون کوتیار همبازی بود.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

به عنوان یک چهره اجتماعی نیز پیت یکی از پرنفوذترین و قدرتمندترین افراد در صنعت سرگرمی آمریکا محسوب می شود و از سوی رسانه ها نیز عنوان «جذابترین مرد دنیا» به او داده شده است. زندگی شخصی برد پیت همیشه سوژه داغ تمامی رسانه ها بوده است. وی پس از رابطه ای سه ساله با همبازی اش در فیلم «هفت» یعنی گوئینث پالترو،

 

تصمیم به ازدواج با جنیفر آنیستون گرفت و 5 سال از ازدواجش با او نگذشته بود که سر فیلمبرداری «آقا و خانم اسمیت» با آنجلینا جولی آشنا شد و به خاطر او از آنیستون جدا شد. زندگی مشترک این زوج که رسانه ها لقب «برنجلینا» به آنها داده بودند، در سطح جهانی مورد توجه همه بوده است.

 

آنها ۶ فرزند به نام های مدوکس، پکس، زاهارا، شایلو، ناکس و ویوین دارند که سه تا از آنها را از کشورهای مختلف به فرزندی پذیرفته اند. جولی و پیت در اوت 2014 در مراسمی خصوصی در شاتو میراوال فرانسه ازدواج کردند و در سپتامبر 2016 جولی درخواست طلاق از پیت داد و دلیلش را اختلافات آشتی ناپذیر عنوان کرد.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

جذابیت برد پیت توسط رسانه های مختلفی از جمله مجله امپایر مورد توجه قرار گرفته است و در سال 1995 این مجله پیت را یکی از 25 ستاره جذاب در تاریخ سینما نامید. همان سال مجله پیپل وی را “جذاب‌ترین مرد زنده دنیا” نامید و در سال 2000 این عنوان برای او تکرار شد. در سال های 2006، 2007 و 2008 مجله فوربس پیت را در لیست 100 سلبریتی بانفوذ و قدرتمند خود در رتبه های بیستم،

 

پنجم و دهم قرار داد. مجله تایم نیز در سال 2007 او را در فهرست بانفوذترین افراد دنیا قرار داد.تابحال آگهی های بازرگانی متعددی با درخشش برد پیت منتشر شده اند. در بازار آمریکا، می توان به تبلیغات هیکن اشاره کرد که در مسابقات سوپربول 2005 پخش شد و کارگردان آن دیوید فینچر بود.

 

پیت در تبلیغات تلویزیونی آکورا اینتگرا، سافت بانک و ادوین جینز نیز حضور داشته است. دارایی خالص برد پیت و آنجلینا جولی با هم 400 میلیون دلار و دارایی خالص پیت به تنهایی 240 میلیون دلار برآورد شده است.

 

سیا 41 ساله شد

سیا کیت ایزوبل فِرلر (Sia Furler) زاده 18 دسامبر 1975 که به نام سیا شهرت دارد، خواننده، کارگردان موزیک ویدئو و ترانه سرای استرالیایی است که حرفه موسیقی را با خوانندگی در یک گروه موسیقی جاز محلی به نام Crisp در اواسط دهه نود در آدلاید آغاز کرد.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

وقتی این گروه موسیقی از هم پاشید، سیا اولین آلبوم استودیویی اش را با عنوان Only See در استرالیا منتشر نمود. سپس به لندن نقل مکان کرد و با Zero 7 کارش را ادامه داد. در سال 2000 سیا با Dance Pool تحت لیبل سونی موزیک قرارداد امضا کرد و سال بعد دومین آلبوم استودیویی اش را تحت عنوان Healing Is Difficult منتشر کرد.

 

سیا که از تبلیغات و ارتقای این آلبوم راضی نبود با Go! Beat قرارداد بست و سومین آلبومش را تحت عنوان Colour the Small One در سال 2004 منتشر کرد. این پروژه نیز چندان موفق نبود و سیا در سال 2005 به نیویورک سیتی رفت و تور کنسرتش را در ایالات متحده شروع کرد.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

چهارمین و پنجمین آلبوم او تحت عناوین Some People Have Real Problems و We Are Born در سال های 2008 و 2010 منتشر شدند. سیا مدتی بعد از این آلبوم ها، در کارش وقفه انداخت و روی ترانه سرایی برای هنرمندان دیگر تمرکز نمود که از آن میان می توان به ترانه Titanium برای داوید گتا، ترانه Diamonds برای ریحانا و ترانه Wild Ones برای فلوریدا اشاره کرد.

 

در سال 2014 آلبوم ششم سیا تحت عنوان 1000 Forms of Fear منتشر شد که در لیست 200 آهنگ برتر آمریکا، رتبه اول را بدست آورد و تک‌آهنگ Chandelier موفقیت عظیمی بدست آورد و موزیک ویدئوی مشهور آن با هنرنمایی هنرمند نوجوان مدی زیگلر، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

 

در سال 2016 هفتمین آلبوم او با عنوان This Is Acting منتشر شد که آهنگ Cheap Thrills در لیست برترین آهنگ ها قرار گرفت. سیا تابحال جوایز آریا و جایزه بهترین موزیک ویدئوی MTV را کسب کرده است. دارایی خالص سیا 20 میلیون دلار برآورد شده است.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

کریستینا اگیلرا 36 ساله شد

کریستینا ماریا اگیلرا (Christina Aguilera) زاده 18 دسامبر 1980، خواننده، ترانه سرا، بازیگر و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است که در جزیره استاتن نیویورک به دنیا آمده و در روچستر و وکسفورد پنسیلوانیا بزرگ شده است. او خوانندگی و بازیگری را از کودکی آغاز کرد و با انتشار آلبوم نخستش

 

که همنام خودش بود به موفقیت رسید. وی تاکنون هجده بار نامزد جایزه گرمی شده و 5 بار جایزه گرمی و یک بار جایزه گرمی لاتین را دریافت نموده و ستاره خودش را در پیاده روی مشاهیر هالیوود دارد. اگیلرا به عنوان یک پاپ آیکون شناخته می شود و در ابتدای فعالیت هنری‌اش لقب “پرنسس پاپ” و بعد از آن لقب “صدای یک نسل” به او اطلاق شد.

 

به دلیل تن صدای منحصر به فرد و قدرت صدایش از وی به عنوان یکی از بهترین آوازخوانان تاریخ موسیقی یاد می‌شود.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

تک‌آهنگ های Genie in a Bottle، What a Girl Wants و Come On Over Baby (All I Want Is You) در فهرست آهنگ های برتر بیلبورد بوده اند. در سال 2000، او دو آلبوم استودیویی منتشر نمود که یکی از آنها به زبان اسپانیایی بوده و MiReflejo نام داشت

 

و دیگری برای تعطیلات کریسمس بود و تحت عنوان My Kind of Christmas وارد بازار شد. وی کنترل آلبوم پنجمش، Stripped، که در سال 2002 منتشر شد را خودش به عهده گرفت که این آلبوم پنج آهنگ موفق داشت. آلبوم بعدی او، Back to Basics، در سال 2006 وارد بازار شد

 

که در چارت آلبوم های برتر ده کشور، رتبه نخست را به دست آورد. در سال 2010 آلبوم Bionic منتشر شد و همان سال کریستینا با شر در فیلم Burlesque بازی کرد.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

سال بعد، او در مجموعه مسابقه تلویزیونی The Voice کارش را شروع کرد و از آن پس در شش فصل از یازده فصل این برنامه حضور داشت. آلبوم هفتم اگیلرا با عنوان Lotus در سال 2012 به دست طرفداران رسید. وی در همکاری های موفق متعددی از جمله در آهنگ های Lady Marmalade، Moves like Jagger و Say Something بوده است.

 

آهنگ های اگیلرا تا سال 2014 در ایالات متحده بیش از 17.9 میلیون و تا سال 2015 در سطح دنیا 50 میلیون فروش داشته اند. در سال 2009 مجله رولینگ استون او را در رتبه 58 صد خواننده برتر تمام ادوار قرار داد و در نتیجه او جوانترین و تنها هنرمند زیر سی سال بود که این عنوان را بدست آورد.

 

بیلبورد او را یکی از 20 هنرمند موفق سال های 2000 نامید و مجله تایم وی را در سال 2013 یکی از 100 فرد بانفوذ دنیا خواند. جدا از کارهایی که در صنعت سرگرمی انجام می دهد، اگیلرا فعالیت های نیکوکارانه در حوزه های حقوق بشر، مسائل جهانی و غیره نیز دارد و سفیر سازمان ملل در برنامه غذای جهانی نیز هست. دارایی خالص کریستینا اگیلرا 130 میلیون دلار برآورد شده است.

 

استیون اسپیلبرگ 70 ساله شد

استیون آلن اسپیلبرگ (Steven Spielberg) زاده 18 دسامبر 1946، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی است که یکی از پیشگامان و بنیان‌گذاران عصر جدید هالیوود و یکی از محبوب ترین کارگردانان و تهیه کنندگان تاریخ سینما محسوب می شود. وی همچنین یکی از بنیان‌گذاران

 

استودیوی فیلمسازی دریم وُرکز است. حرفه او که بیش از 4 دهه ادامه داشته است، شامل فیلم هایی با موضوعات و ژانرهای گوناگون می شود. فیلم‌های ماجرایی و علمی-تخیلی «آرواره‌ها» (۱۹۷۵)، «ای.تی.» (۱۹۸۲) و «پارک ژوراسیک» (۱۹۹۳) رکورد فروش سینمای جهان را شکستند

 

و هریک از این فیلم‌ها پرفروش‌ترین فیلم دوران خود بودند. مجموع فروش فیلم‌های ساخت اسپیلبرگ تاکنون به رقم چشم گیر 5.8 میلیارد دلار رسیده است.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

در سال های اخیر، فیلم های او به موضوعات انسانی از جمله هولوکاست، خرید و فروش برده ها، حقوق مدنی، جنگ و تروریسم می پردازند و در فیلم های «رنگ ارغوانی» (1985)، «حکومت خورشید» (1987)، «فهرست شیندلر» (1993)، «نجات سرباز رایان» (1998)، «مونیخ» (2005)،

 

«اسب جنگی» (2011)، «لینکلن» (2012) و «پل جاسوس ها» (2015) شاهد به تصویر کشیده شدن این موضوعات بودیم. اسپیلبرگ تابحال شش بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی شده که دو بار برای فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» برنده این جایزه شده است.

 

همچنین هشت فیلم او نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شده‌اند، درحالی که تنها فیلم «فهرست شیندلر» برنده شده است.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

وی در سال ۲۰۰۷ از سوی مجله فوربس، در لیست بانفوذترین و قدرتمندترین شخصیت‌ها در رده دهم قرار داشت. همچنین به گزارش مجله فوربس در سال ۲۰۱۲، وی در رده دوم فهرست پر درآمدترین چهره‌های سرشناس دنیای هنر و سرگرمی با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد قرار گرفت.

 

بخشی از این درآمد به لطف پخش مجدد فیلم «ای.تی. موجود فرازمینی» به مناسبت سی‌امین سالگرد ساخت آن و همین طور نمایش نسخه سه بعدی «پارک ژوراسیک» به مناسبت بیستمین سالگرد اکرانش بوده است. اسپیلبرگ سهمی از درآمد شهربازی های کمپانی یونیورسال را نیز دارد. دارایی خالص استیون اسپیلبرگ 3.7 میلیارد دلار برآورد شده است.

 

کیتی هولمز 38 ساله شد

کیت نوئل “کیتی” هولمز (Katie Holmes) زاده 18 دسامبر 1978، بازیگر، مدل و فیلمساز آمریکایی است که به خاطر بازی در نقش جوئی پاتر در درام تلویزیونی «نهر داوسون» بین سال های 1998 تا 2003 به شهرت رسید. وی در سال 1998 در فیلم مهیج «رفتار آزاردهنده» بازی کرد و جایزه بهترین نقش آفرینی

 

بازیگر نوپا را از ام تی وی دریافت کرد. در سال 2000 هولمز در فیلم «پسران اعجوبه» بازی کرد که توجه مثبتی از سوی بسیاری از منتقدین پیشرو برایش به ارمغان آورد. در فوریه 2001 او مجری برنامه زنده شنبه شب بود.
جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان

هولمز در فیلم کمدی «تکه های آوریل» محصول سال 2003 درباره یک خانواده در روز شکرگذاری درخشید. در سال 2005 نیز او در فیلم «بتمن آغاز می کند»، موفق ترین فیلم دوران حرفه ای اش، نقش ریچل داوس، دوست دوران کودکی بروس وین را بازی کرد.

 

ازدواج هولمز با تام کروز و زندگی مشترکش با او بین سال های 2006 تا 2012 به شدت مورد توجه رسانه ها بود و این زوج آنقدر محبوب بودند که حتی برایشان لقب “تام‌کت” را انتخاب کرده بودند. کروز و هولمز در ژوئن 2005 نامزد کردند و در نوامبر 2006 در مراسمی در قلعه قرن پانزدهمی اودسکالچی در براچیانوی ایتالیا ازدواج کردند.

 

این دو دختری به نام سوری دارند که حالا ده سال دارد. نام “سوری” نام دخترانه ای به زبان پارسی به معنای “رز قرمز” و در زبان عبری از نام “سارا” مشتق شده است. در حال حاضر هولمز با جیمی فاکس رابطه دارد و مدتی است رابطه آنها سوژه خبری رسانه ها است. دارایی خالص کیتی هولمز 25 میلیون دلار برآورد شده است.

جشن تولد برای ستاره های مشهور جهان