پارس ناز پورتال

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آن

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آن

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آن

یکی از ویژگی‌های جشن جالب بالماسکه شناخته نشدن افراد شرکت کننده در آن است. میهمانی‌ها و مراسم بالماسکه، دارای اصالتی تاریخی در قاره اروپا است و ریشه‌های آن به سده‌های میانه بر می‌گردد. در ادامه توضیحات و تصاویر این جشن را خواهید دید.

 

بالماسکه (Bal masqué) نوعی مراسم جشن است که مدعوین با لباس مبدل و نقاب در آن شرکت می‌کنند.جشن بالماسکه ای که در بین عوام رایج است در واقع اصلا بالماسکه نیست چرا که میهمانان می توانند نقاب از چهره خود در میهمانی بردارند.

 

جالب است بدانيد كه ويژگي اصلي و مهم ميهماني بالماسكه شناخته نشدن است. مهمانی های بالماسکه در قرون هفدهم و هجدهم در اروپا رواج بسیاری پیدا کرد.

 

تاریخچه جشن بالماسکه

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آن

 

عکس های جشن بالماسکه

در سال 1393 بود که اولین مهمانی بالماسکه برگزار شد و آن روز مصادف با 28 ژانویه بود که عروسی چارلز ششم فرانسه در آن روز برگزار شد، و در این مهمانی بود که این جشن برای اولین بار دیده شد.

 

به این صورت که در آن جشن شاه و پنج نفر از همراهانش لباس های جنگی مردان را به تن کرده بودند و در این جشن با این ظاهر شرکت کردند، هم چنین به دلیل نزدیک شدن به آتش در هنگامی که می رقصیدند باعث شد تا بعدها این مهمانی را با نام مهمانی رقص آتش بشناسند و آن را به این نام بخوانند.

 

البته در قرن پانزدهم مراسم بالماسکه پر رنگ تر شد و  مهمانی های بالماسکه در فستیوال های ایتالیا رواج پیدا کرد و بیشتر در طبقه اشراف ونیز دیده می شد و به این دلیل محبوبیت بسیاری پیدا کرد و رفته رفته فستیوال بالماسکه به صورت سنت درآمد. مهمانی های بالماسکه در قرون هفدهم و هجدهم در اروپا رواج بسیاری پیدا کرد.

 

گوستاو سوم، پادشاه سوئد، نيز در يكي از ميهمانی های بالماسکه به دست يك اشراف‌زاده ناراضي به نام جاكوب جانانكر استروم، ‌به قتل رسيد؛ اين واقعه بعدها به صورت نمايشي به اسم گوستاو سوم نوشته شد و جوزپ هوردي آن را به صورت اپرا در آورد.پ

 

“كنت جان جيمز هپژر” سوييسي با معرفي نمايش مد و رقص بالماسكه نيمه عمومي در اوايل قرن هجدهم در لندن به معروفيت رسيد. در طول قرن هجدهم، رقص‌هاي ميهماني بالماسكه در انگلستان و آمريكا محبوبيت پيدا كرد.

 

داستان “نقاب سرخ مرگ” ادگار آلن پو بر اساس ميهماني بالماسكه‌اي نوشته شده كه در آن شخصيت اصلي به شكل ملبس است كه در حقيقت نمايانگر شخصيت اصلي او است.

 

جشن بالماسکه

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آنتصاویر مراسم بالماسکه

 

 مراسم بالماسکه در انجمن های مخفی از قبیل فراماسونری و دیر صهیون جایگاه خاصی دارد چرا که در بالماسکه ی گروه های مخفی از روابط جنسی استفاده می شود. به عقیده آنها رابطه ی جنسی راهی به سوی متعالی تر شدن است.

 

در طی مراسم بالماسکه معمولا استاد اعظم با لباسی متفاوت از بقیه (معمولا افراد حاضر لباسی یک دست می پوشند) در وسط با شخصی مشغول به رابطه ی جنسی می شود و سپس اطرافیان که به صورت حلقه وار اطراف هستند لباس های خود را در آورده و مشغل به رابطه ی جنسی می شوند.

 

شرکت کنندگان در طول مراسم بالماسکه حق ندارند نقاب را از روی چهره بردارند و تنها چیزی که در مراسم حاکم است چیزی جز یک غریزه ی حیوانی نیست. مراسم بالماسکه معمولا در گروه های مخفی و یا خاندان های فوقالعاده قدرتمند جهانی برگزار می شود.

 

بالماسکه ای که در بین عوام رایج است در واقع اصلا بالماسکه نیست چرا که میهمانان می توانند نقاب از چهره خود در میهمانی بردارند و نیازی به روابط جنسی نیست در صورتی که ذات بالماسکه به ناشناخته ماندن و ایجاد رابطه ی جنسی است !!!

 

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آنتصاویر بالماسکه

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آنعکس های میهمانی های  بالماسکه

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آنعکس های مراسم بالماسکه

جشن جالب بالماسکه به همراه تصاویر آنعکس های بالماسکه