پارس ناز پورتال

در جمع های غریبه این گونه رفتار کنید

در جمع های غریبه این گونه رفتار کنید

در جمع های غریبه این گونه رفتار کنید 

شما وقتی درمیان یک جمع غریبه قرار میگیرید چگونه رفتار می‌کنید؟ بعضی افراد فورا سر صحبت را با همه ي باز می‌کنند و بعضی هم سکوت پیشه می‌کنند. امروز برای اولین بار جایی دعوت شده‌اید؛‌ فرض كنید مراسم نذری‌پزان یكی از اقوام، سفره ختم انعام و… اما هیچ‌یك از افراد جمع را نمی‌شناسید. طبیعی هست كه كمی اضطراب داشته باشید. اساس این اضطراب، عدم‌آشنایی شما با بقیه افراد و سردرگمی برای نحوه رفتار با جمع‌ هست.

 

برای غلبه به اضطراب‌تان راهكارهای مختلفی وجود دارد كه یكی از آن‌ها، آگاهی از نحوه برخورد و رفتار در این جمع تازه هست. به این نكته‌ها توجه كنید.

 

به چشم‌ها درود كنید

به جای اینكه در اولین برخورد سرتان را پایین بیندازید و از خجالت در خودتان فرو بروید، درود‌تان را با نگاه كردن به چشم دیگران همراه كنید. این برخورد، به شما كمك می‌كند تا هراس و اضطراب‌تان از بین برود. به این علت كه یكی از راه‌هاي ارتباطی مهم افراد با هم، ‌چشم‌هاست.

 

در اولین مكان ممكن

به جای اینكه به‌خودتان سختی بدهید و همۀ جای منزل را دور بزنید و بعد بنشینید، روی اولین صندلی‌ كه می بینید، بنشینید. این به شما كمك می‌كند كه زودتر موقعیت‌‎تان را تثبیت كنید. این ثبات مرحله اول برای تسلط به اطراف هست.

 

صحبت نكنید

‌ هیچ اجباری نیست كه شما آغازكننده حرف باشید. این به اضطراب شما اضافه می‌كند. سعی‌كنید ابتدا موقعیت‌تان را بسنجید و بعد به‌تدریج وارد صحبت با دیگران شوید. در این صحبت هم حتما درمورد مسائل عمومی صحبت كنید.

 

كمك كنید

كمی بعد از اینكه نشستید، سراغ میزبانی كه شما را دعوت كرده بروید. سعی كنید در كارهای باقی‌مانده به او كمك كنید. این كار باز هم به شما كمك می‌كند تا از فضای غریبه دور شده و با بودن در كنار فردی آشنا، آرامش پیدا كنید.

 

لبخند بزنید

خوش صحبتی و همراه كردن خنده دار و شوخی مناسب به كلام و رفتار، یكی از راهكارهای برقراری رابطه با دیگران هست، اما شاید در هر مراسمی جای شوخی، خنده دار و لطیفه گفتن نباشد. بنابراین سعی كنید خوشرو بوده و با لبخند از حرف و تعارف دیگران استقبال كنید. این كار به شما آرامش داده و اساس رابطه شما را با دیگران فراهم می‌كند.

 

سرگرم شوید

 به گزارش پارس ناز اگر حس كردید جو مهمانی برای شما سنگین هست، سعی كنید با بچه‌هاي فامیل سرگرم شوید. این كار هم به شما كمك می‌كند درضمن حضور در جمع، از رابطه مستقیم با افراد كمی فاصله بگیرید تا به‌تدریج با جمع احساس راحتی بیشتری بكنید.

 

همراه شوید

اگر در جمع تصمیم میگیرند فعالیتی انجام دهند، مثل بازی‌هاي خانوادگی، قدم زدن و بیرون رفتن از منزل، تماشای فیلم و… حتما با گروه همراه شوید. این كار راه ارتباطی خوبی بین شما و افراد غریبه خواهد بود.