پارس ناز پورتال

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

جنجال تجاوز به دانش آموزان معین همچنان ادامه دارد 

تجاوز به دانش آموزان مدرسه معین باعث شده تا همه ی افراد جامعه زبان به اعتراض شدید باز کنند از اینکه دیگر هیچ جا امنیت ندارند. نخستین گفت‌وگو با پدر یکی از دانش آموزان قربانی دبیرستان معین تهران را در ادامه می‌خوانیم. 

 

خبری تامل برانگیز و اذيت دهنده مبنی بر تجاوز به دانش آموزان دبیرستان معین تهران که در روزهای پیش منتشر شد یکی از اخبار ناراحت کننده ایران بود که تعداد زیادی از چهره هاي معروف و بازیگران و هچنین رهبر انقلاب به آن واکنش نشان دادند

 

و خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به این پرونده شدند. والدین این دانش آموزان همگی خواستار تعطیلی این مدرسه و عدم ادامه فعالیت آن شدند. این پرونده بالای 40 شاکی خصوصی دارد.در ادامه درمورد پرونده دانش آموزان دبیرستان معین تهران بیشتر می خوانید.

 

پرونده دانش آموزان دبیرستان معین تهران در غرب این شهر

والدین یکی از دانش آموزانی که در مدرسه‌اي غیردولتی در غرب تهران مورد تعرض قرار گرفته خواستار تعطیلی این مدرسه شد و گفت:‌ این پرونده بالای ۴۰ شاکی خصوصی دارد و طبق صحبت‌هایي که با دانش آموزان شده بین 18 تا 30 دانش آموز مورد تجاوز قرار گرفتند.

 

در روزهای گذشته خبر اذيت جنسی گروهی از دانش‌ آموزان یک مدرسه غیردولتی در منطقه دو تهران منتشر می شود و به گفته والدین این دانش‌ آموزان تا پیش از دستگیری فرد متجاوز، خبری دراین خصوص منتشر نمیشود تا اینکه فرد دستگیر و تحویل مراجع قضائی میشود.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

این مسئول مدرسه با پخش عکسهای مستهجن از طریق گوشی تلفن همراه بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است. اعتراض والدین دانش‌ آموزان در رابطه با این اتفاق تنها به دستگیری متهم ختم نشده و انها خواستار تعطیلی کامل این مدرسه هستند، چرا که حتی پس از اقرار متهم پرونده، این مدرسه به فعالیت خود ادامه داده است.

 

البته بعد از رسانه‌اي شدن موضوع آموزش و پرورش منطقه اعلام کرده که یکی از شاکیان این فرد است. همچنین حکم مدیر این آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده و مقرر شده‌است، با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای بازرسی منطقه تصمیم‌گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه صورت گیرد. وزیر آموزش ‌و پرورش نیز به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای اذيت و اذیت این دانش‌ آموزان دستور فوری داده‌است.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

بازجویی از ناظم دبیرستان پسرانه معین با حضور دادستان تهران پشت درهای بسته

 

رسانه‌ها روند پرونده را علنی کنند

والدین یکی از دانش آموزانی که مورد تعرض قرار گرفته درباره این پرونده گفت: مصرانه خواهان توقف فعالیت مدرسه‌اي هستیم که در آن به فرزندانمان تجاوز شده است. وی از رسانه‌ها تقاضای کرد که با علنی کردن روند پرونده، باعث تسریع در رسیدگی به این مورد خاص شوند. او در ادامه با اشاره به اینکه این اتفاق در اردیبهشت ماه علنی شده و تا پیش ازآن خانواده‌ها از این مشکل دانش‌ آموزان بی‌اطلاع بودند، اظهار داشت: فیلمی توسط یکی از دانش‌ آموزان ضبط شد که این دانش‌آموز فیلم رابه والدین خود نشان داد و بعد ازآن این مساله علنی شد.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

خواهان برخورد با مسئولان مدرسه هستیم

 

او در ادامه گفت: اول به مدرسه رفتیم و مدرسه شکایتی ترتیب داد. فرد خاطی «م. ح» به نقطه‌اي نامعلوم فرار کرد و پس از پیگیری‌ها او دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد. در حال حاضر نیز روند پرونده توسط اولیا در حال پیگیری است.

 

هم آموزش و پرورش شکایت کرده‌است و هم والدین، اما خواسته والدین فراتر از این حرف‌هاست. والدین یکی از دانش آموزان مطرح کرد که خواهان برخورد با مسوولان مدرسه نیز هستند، چرا که تنها متهم در اینکار دخیل نبوده است.

 

او با اشاره به اینکه سالانه 15 میلیون تومان بابت شهریه از خانواده‌ها دریافت شده است، تاکید کرد: فقط به خاطر انتفاع معلم‌هاي باسابقه را از مدارس بیرون میکنند و یک سری جوان رابه مدارس می‌آورند که هیچ اطلاعی در رابطه با نحوه آموزش ندارند.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

متهم معاون آموزشی متوسطه اول بوده‌ است

 

او در ادامه با اشاره به اینکه گفته می شود این فرد نوه یکی از علماست، بیان داشت: امیدواریم که نسبت این آقا مشکلی در روند پرونده به وجود نیاورد و از جرم مبرا نشود. نکته قابل تامل این است، این فرد معاون آموزشی متوسطه اول یعنی کلاس هفتم، هشتم و نهم بوده که این مشکلات را برای دانش‌ آموزان به وجود آورده است.

 

پدر یکی از دانش آموزان در ادامه گفت: از دیگر والدین شنیدم که این فرد به قید وثیقه آزاد شده است، اما پس از پیگیری به ما اعلام کردند که او آزاد نشده است.

 

شرایط روحی دانش‌ آموزان مناسب نیست

او با اشاره به اینکه شرایط روحی دانش آموزان چندان مناسب نیست، گفت: چه بچه‌هایي که مورد تعرض قرار گرفتند و چه آنهایی که در دسترس تعرض بودند از این مساله ضربه دیده‌اند و استرس زیادی به انها وارد شده است. اگر رسانه‌ها قصد کمک دارند این قضیه را منتشر کنند تا جاییکه درب مدرسه را ببندند؛ نمیتوان دانش آموزان رابه مدرسه دیگر برد و دلیل آنرا تجاوز اعلام کرد.

 

ناصر کوهستانی «مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران» با اشاره به آخرین جزئیات از پرونده اذيت دانش‌ آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش‌ آموزان معترض انجام داده‌ایم، هیچگونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است. همانگونه که اولیا گفته‌اند؛ واقعا این‌طور نبوده، اما بهتر است مراجع قضایی بطور رسمی اعلام کنند تا فضا چند حرفی نشود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده بطور قانونی پیگیری می شود، ولی انچه که مربوط به ما در آموزش و پرورش می شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و زمان امتحانات با روانکاوی و مشاوره برای خانواده‌ها و دانش‌ آموزانی که احساس میکنیم در اینبخش آسیب دیده‌اند بطور گسترده‌اي انجام دهیم.

 

کوهستانی افزود: از همان روز اول تیم نظارتی منطقه در مدرسه حضور داشت و امتحانات را یکی پس از دیگری برگزار میکند. ضمن اینکه یک سرپرست را جای گزین مدیر مدرسه کرده‌ایم.ضمن اینکه ما بعد از امتحانات بلافاصله نتایج امتحان دانش آموزان را ارائه میدهیم.

 

وی تصریح کرد: برای بسته شدن مدرسه باید منتظر حکمی بمانیم که شورای کنترل و نهادهای قانونی آموزش و پرورشی باید صادر کنند. هر حکمی صادر شود ما آنرا انجام می دهیم و اگر حکم بر بسته شدن مدرسه باشد، دانش آموزان رابه فضاهای آموزشی دیگری منتقل می کنیم که تدارکش را دیده‌ایم.

 

او تاکید کرد: پرونده در شعبه مجتمع ارشاد با سرعت خوبی روندش را طی می کند و اقدامات قضایی در حال انجام است. ما هم از طرف آموزش و پرورش دراین مدرسه یک تیم روانکاو و روان شناس گذاشته‌ایم که روی خانواده‌ها و دانش‌ آموزان کار میکنند. ما نباید در خصوص مسائل تعرض و تجاوز پیش داوری کنیم.

 

فریادها این‌بار هم بلند و دلخراش است. مادری رو به روی دوربین گوشی، به مسئولین مدرسه میگوید: «ما بچه بزرگ کردیم. اومدن این جا آموزش ببینن، پرورش داده بشن، نه اینکه بهشون تجاوز بشه». خانواده‌ها خشمگین هستند و به اذيت جگر گوشه‌هایشان معترضند.

 

هرچند که خوشبختانه این‌بار شاهد اخبار وخیم قتل آتناها و ستایش‌ها نبودیم اما ابعاد فاجعه شاید به همان بزرگی باشد. ۱۶ نفر از دانش‌ آموزان مدرسه‌اي در غرب تهران، مورد تجاوز ناظم مدرسه قرار گرفته‌اند. خبری که به سرعت دست به دست چرخید و واکنش‌هاي بسیاری را برانگیخت. خبر اذيت جنسی به دانش آموزان که با بازداشت شدن ناظم متهم و تعلیق مدیر مدرسه همراه بود، واکنش‌ مقامات را برانگیخت و کاربران شبکه‌هاي اجتماعی رابه ابزار همدردی واداشت.

 

همه ی در حد شوخی بود

در نخستین خبری که بعد از این ماجرا منتشر شد، والدین یکی از دانش آموزان گفته بود که بدلیل پرخاشگر شدن نوجوان‌شان، وی را پیش روان شناس برده بودند که در جلسات روان‌شناسی مشخص شد که او مورد تعرض جنسی قرار گرفته است. بعد از پیگیری‌هاي خانواده‌ها، مشخص میشود که ۱۵ دانش آموز دیگر هم توسط یکی از مسئولان مدرسه مورد اذيت جنسی قرار گرفته‌اند. در حواشی این خبر،

 

گفته می شود که این معلم پیشتر در اردوهای مدرسه، به دانش‌ آموزان مشروبات الکی و سیگار تعارف می‌کرده و با نشان دادن فیلم‌هاي مستهجن، دانش آموزان رابه داشتن رابطه جنسی تشویق می‌کرده است. اما در ویدیویی که والدین دانش‌ آموزان، از فرد منسوب به متهم در شبکه‌هاي اجتماعی پخش کرده‌اند، او دادن مشروبات الکی و سیگار در اردوها را تکذیب کرده و تمام ماجرا را شوخی عنوان می کند. در زیر بخشی از این ویدیو را تماشا میکنید.

 

خبر دیگری که دراین جریان شایعه شد این بود که ناظم مدرسه با بیت مرحوم آیت‌الله حائری نسبت دارد و این موضوع باعث واکنش بیت ایشان به این خبر شد. در نامه‌اي که ایسنا به نقل از محمد حسن حائری منتشر کرده است، او انتساب بیت ایشان با متهم را تکذیب کرد.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

بعد از انتشار این خبر روز گذشته وب‌سایت رسمی رهبر انقلاب، متن نامه‌اي از ایشان به رئیس قوه قضاییه را منتشر کرد که در آن ضمن ابراز اندوه و تاسف، ایشان خواستار اجرای حدود الهی در مورد متهمان این پرونده شدند. از فرشته محمدی، حقوقدان در خصوص حدود الهی و مجازات آن می‌پرسم.

 

او پاسخ می دهد: «حدود الهی به جرایمی اطلاق می شود که به اصطلاح حق‌الله هستند و حاکم شرع برای تحکیم جامعه اسلامی آنرا اجرا میکند. حدود الهی به جرایم متعددی اطلاق میشود که فرد مکلف به دوری ازآن‌هاست. مثل روزه‌خواری. در مورد مسايل جنسی نیز حدود الهی بارها ذکر شده اند. دراین مسئله دانش ‌آموزان غرب تهران که معلم مدرسه بچه‌ها را واردار به رابطه کرده است، میتوان قیادت و لواط را برای این جرم درنظر گرفت.

 

قیادت به معنی مرتبط کردن یا وادار کردن عده‌اي به داشتن رابطه جنسی است و آن‌طور که من میدانم مجازات آن شلاق، تبعید یا زندان خواهد بود. اما در لواط، در صورتی که اکراه وجود داشته، حد آن اعدام است. اگر ثابت شود که این فرد به بچه‌هاي مدرسه تجاوز کرده است، حدود لواط برای او صادق خواهد بود. علاوه بر این حاکم شرع میتواند جرم افساد فی‌الارض را نیز برای مجرم تعیین کند.»

 

نمایندگان مجلس هم بعد از انتشار خبر اذيت جنسی دانش‌ آموزان ، خواستار طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش شدند. به گزارش ایلنا، پروانه مافی، نماینده مردم تهران گفت: «ما برای این موضوع قاطعانه پیگیر طرح سوال از وزیر هستیم، وزیر باید دراین خصوص پاسخگو باشد. این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند، چراکه این موضوعات شوخی‌بردار نیست و هیچگونه تخفیفی نباید صورت بگیرد. ما نسبت به موارد مشابهی که پیش آمده برخورد جدی نداشته‌ایم بهمین دلیل با افزایش آمار این اتفاقات در جامعه روبه رو هستیم»

 

طیبه سیاوشی دیگر نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم این اتفاق‌ها را باعث تشدید خشونت در جامعه عنوان کرد و بیان کرد که حاکمیت وظیفه دارد آموزش جنسی به فرزندان را درخانواده‌ها نهادینه کند.

 

همان‌ طور که انتظار می‌رفت، وزیر آموزش و پرورش همدیگر مقامی بود که به این خبر واکنش نشان داد. به نقل از روزنامه ایران، سید محمد بطحایی مشاور و بازرس خودرا مسئول رسیدگی به این موضوع کرد ودر نامه‌اي نوشت: «از آنجایی‌که فرد متخلف، نیروی غیررسمی بوده است لازم است نسبت به بررسی نحوه به‌کارگیری مشارالیه و رعایت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل‌آورد.»

 

مرتضی نظری مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش هم درباره آخرین خبر های مربوط به تعرض ناظم مدرسه میگوید: «یقیناً وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح ممکن به این پرونده ورود می کند و با این تخلف قاطعانه برخورد میکنیم و پرونده‌اي در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولین منطقه تشکیل شده است.

 

علاوه بر این نمایندگان مجلس هم نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند تا جاییکه پروانه مافی طرح سؤال از وزیر آموزش و پرورش را مطرح میکند و میگوید: ما قاطعانه پیگیر طرح سؤال از وزیر هستیم، وزیر باید دراین خصوص پاسخگو باشد. این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند، چراکه این موضوعات شوخی‌بردار نیست و هیچگونه تخفیفی نباید صورت بگیرد.»

 

من هم قربانی تجاوز هستم

جامعه شناسان معتقدند که انتشار اخبار این‌چنینی علاوه بر ایجاد نگرانی درخانواده‌ها باعث بی‌اعتمادی آن‌ها به افراد جامعه می شود و از طرفی دیگر بحث آموزش‌هاي جنسی در مدارس را پیش می کشد. از طرفی دیگر انتشار خبر های این‌چنینی، هربار داغ دل کسانی که خودشان را نزدیکانشان مورد اذيت قرار گرفته‌اند را تازه میکند.

 

در مهرماه سال گذشته آلیسا میلانو بازیگر آمریکایی برای نخستین‌بار از هشتگ metoo برای انتشار تجربه ناخوشایند اذيت جنسی استفاده کرد و از کاربران دیگر خواست که با استفاده از این هشتگ، در مورد آزارهایی که دیده‌اند صحبت کنند. این هشتگ به قدری فراگیر شد که به گزارش CBS NEWS ، در مدت کوتاهی بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار توییت از ۸۵ کشور دنیا با این هشتگ منتشر شد.

 

ر ایران هم پس از انتشار اخبار تکان‌دهنده قتل آتنا و ستایش، این هشتگ مورد استفاده قرار گرفت و این‌بار هم با انتشار این خبر، کاربران با این هشتگ توییت می کنند.

جنجال تجاوز جنسی به دانش آموزان مدرسه معین همچنان ادامه دارد

هرچند که به گفته نماینده مجلس در هر جامعه‌ اي افراد بیمار وجوددارد، این سوال مطرح است که چرا مسیر این افراد به مدرسه‌ها باز است؟ چه کسانی مسئول گزینش این افراد هستند و چرا مدرسه که بعنوان خانه‌ي دوم دانش‌ آموزان یاد میشود، چطور ممکن است که تا این حد نا امن و ویرانگر باشد؟