پارس ناز پورتال

دلیل جوان ماندن و لاغر بودن زنان ژاپنی چیست؟

دلیل جوان ماندن و لاغر بودن زنان ژاپنی چیست؟

علت جوان ماندن و لاغر بودن زنان ژاپنی چیست؟ 

زنان ژاپنی چهره هاي جوان و جذابی دارند و همین طور تناسب اندام خود را تا دوران پیری حفظ میکنند. راز این زیبایی آنها چیست؟ زمانی که به ژاپن سفر کرده و با مردمان این کشور نشست و برخاست می کنید نخستین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند این هست که چطور زنان ژاپنی با وجود لاغری عمده باز هم جوان به نظر می رسند

 

ژاپن کشور زیبایی هست. کوه هاي سبز دریای آبی فرهنگ پر جنب و جوش و غذا هاي بسیار لذیذ تماما باعث زیبایی این کشور زیبا شده هست.اما چطور زنان ژاپنی با وجود لاغری عمده باز هم جوان به نظر می رسند؟جواب این سوال کلید ریشه در نوع تغذیه و روش زندگی مردمان این کشور دارد. در واقع بیشتر غذا هاي ژاپنی به گونه ای تنظیم شده هست که به سلامتی و افزایش طول عمر کمک می‌ کنند.

 

در نتیجه، ژاپن در مقایسه با نقاط دیگر دنیا تبدیل به جایی شده هست که بیشترین افراد بالای 100 سال را در خود جای داده هست.

 

نوشیدن چای سبز
ژاپنی ها عاشق نوشیدن چای سبز میباشند. چای ماچا در واقع چای سبزی هست که از با کیفیت ترین برگ هاي چای بدست آمده هست و به صورت پودر در آمده هست.مردم ژاپن معمولا در مهمانی ها و همین طور جشن هایي که به مناسبت برداشت و ساخت چای ماچا برگزار می‌ کنند، این چای را با آب داغ درست کرده و می نوشند.

 

چای سبز عمده خوشمزه نیست، اما سرشار از آنتی اکسیدان بوده که باعث خروج رادیکال هاي آزاد شده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.درضمن، چای سبز به کاهش وزن کمک شایانی می‌ کند. علاوه برآن، مصرف مداوم چای سبز خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی را نیز کاهش می دهد.مطالعات نشان می دهد که ژاپنی هایي که هرروز 5 فنجان چای سبز می نوشند، تقریبا 26 درصد نرخ مرگ و میر در میان آنها کمتر از کسانی هست که چای سبز مصرف نمیکنند.

 

مصرف غذا هاي تخمیر شده
مردمان ژاپن اغلب غذا هاي تخمیرشده ای مثل کفیر، کومبوجا، کلم ترش، میسو، تمپه و کیمچی عمده مصرف می‌کنند.غذا هاي تخمیری در واقع به غذاهایی گفته می شود که طی فرآیندی بنام لاکتو ساخت می‌ شوند. در این فرآیند، باکتری هاي طبیعی، قند و نشاسته موجود در مواد خوراکی را خورده و اسید لاکتیک ساخت می‌کنند.

 

غذا هاي تخمیری عناصر خوراکی موجود در مواد خوراکی را نگهداشته و منجر به ایجاد آنزیم هاي خوب، گروه ویتامین هاي ب، اسیدهای چرب امگا 3 و انواع پروبیوتیک هاي خوب می شود.غذا هاي تخمیری دارای باکتری هایي اند که در روده باعث شکستن مواد خوراکی شده و در نتیجه به هضم و جذب بهتر غذاها و افزایش کارآیی دستگاه گوارش کمک می‌کنند که این خود در کاهش وزن بسیار موثر هست.

 

عادت همیشگی مصرف غذا هاي دریایی
برخلاف تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا، ژاپنی ها به غذا هاي دریایی علاقه فراوان داشته و از گوشت قرمز که باعث مریضی هاي مختلفی همچون چاقی شدید، کلسترول بالا و همین طور مریضی هاي عفونی می شود، کمتر بهره گیری می‌ کنند.

 

درضمن، اغلب اوقات در کنار گوشت هاي دریایی خود برنج و تره فرنگی نیز می گذارند. گرچه علاقه مردم ژاپن به غذا هاي دریایی تا حدی هم تحت تاثیر شرایط جغرافیایی این کشور هست که کاملا توسط دریا احاطه شده هست.بنابراین، در این کشور شما میتواند انواع ماهی ها از جمله سالمون، تون، خال مخالی و همین طور خرچنگ را به وفور مشاهده نمایید.

 

به طور کلی، ماهی دارای پروتئین فراوان، اسید هاي چرب امگا 3 و همین طور فسفر بوده که برای اندام هاي گوناگون بدن مثل قلب و مغز بسیار خوب می باشد.درضمن، اسید هاي چرب امگا 3، به ویژه، در کاهش چربی ها و التهابات بدن موثر هست که در کل باعث قوی تر شدن اعصاب می شود.

 

اضافه بر این، اسید هاي چرب امگا 3 پوست را تقویت کرده و آن را هموارتر ساخته و از ایجاد مریضی هاي پوستی مثل دراماتیت التهاب پوست آتوپیک، صدفک، آکنه و سرطان ممانعت می‌کند.

 

پرهیز از پرخوری
اجتناب از پرخوری بخشی از فرهنگ ژاپنی ها می باشد. مردم ژاپن عادت دارند که غذا هاي خود را در ظرف هاي کوچک قرار داده و به این طریق از خوردن عمده پرهیز میکنند.در نتیجه، کالری کمتری به بدن رسانده و لاغر می مثل.در واقع، مواردی همچون پر نکردن ظرف ها از غذا، وعده هاي کوچک خوراکی، مصرف غذا هاي تازه و بهره گیری از چاشنی هاي گوناگون در فرهنگ خوراکی و اصول ابتدایی زندگی مردم این کشور می‌باشد.

 

پیاده روی فراوان
پیاده روی در ژاپن یک فرهنگ، عادت و سنت همگانی هست.پیاده روی نه تنها باعث تناسب اندام می شود، بلکه اوضاع قلب و عروقی اشخاص را بهبود بخشیده و همین طور انرژی و شرایط روحی آنها را بهتر کرده و استرس هاي افراد را کاهش می دهد.گرچه با دقت به حجم ترافیک و جمعیت عمده ژاپن، تعداد زیادی از مردم از دوچرخه برای رفت و آمد بهره گیری می‌کنند.

 

پرهیز از خوردن هنگام راه رفتن
وعده هاي خوراکی از دید ژاپنی ها، مقدس هست زیرا باعث سلامتی و انرژی در آنها می شود.به همین علت، حین غذا خوردن هیچ کاری اعم از راه رفتن، تماشای تلویزیون و یا کار کردن را انجام نمی‌ دهند؛ زیرا، اینکار را نشانه بی احترامی می دانند.درضمن بسیار آرام غذا خورده و اجازه می دهند تا سیگنال هاي مربوط به سیر شدن توسط مغز دریافت شود.

 

بنابراین، به دستگاه گوارش فشار زیادی نیامده و همین طور افراد دچار پرخوری نمی شوند. این موضوع نیز باعث تناسب اندام مردم ژاپن شده و آنها را سالم تر جلوه می دهد.

 

روشهای پخت و پز سالم
ژاپنی ها غذا هاي خود را با روشهای سالم مثل آبپز، گریل و کبابی آماده می‌کنند و حتی تا جایی که بتوانند بعضی از خوراکی ها را به صورت خام مصرف می‌ کنند.همین طور این روش تهیه غذا باعث می شود که طعم و مواد مغذی مواد خوراکی فراهم سازی شود.

 

ورزش هاي رزمی
یکی از مواردی که موجب خوش اندامی در ژاپنی ها شده، انجام ورزش هاي رزمی مثل کاراته، جودو، آیکیدو و دیگر ورزش هاي رزمی، هست.این ورزش ها نه تنها سیستم قلبی عروقی و تحمل آن را افزایش می دهد، بلکه قدرت ماهیچه ها و انعطاف پذیری آنها را بالا می برد.درضمن می توانند از وزن بدن کاسته و از فرآیند مسن شدن بکاهند.

 

چشمه هاي آبگرم
 به گزارش پارس ناز از آنجایی که ژاپن، کشوری آشتفشانی هست هزاران چشمه حمام آبگرم دارد و این چشمه ها طول عمر را افزایش می دهند.

 

دسرهای سالم
ژاپنی ها عمده علاقه ای به خوردن دسر ندارند و معمولا خوراکی هایي که دارای قند مصنوعی میباشند را نمی خورند.درعوض آنها ترجیح می دهند در پایان غذای شان، سبزیجات تازه مصرف کنند. حتی اگر دسری شیرین کنار غذای شان باشد، از آن بسیار کم می خورند.