پارس ناز پورتال

جوجه های نر دیگر کشته نمی شوند

جوجه های نر دیگر کشته نمی شوند

جوجه های نر دیگر کشته نمی شوند 

سالانه میلیون ها جوجه نر پس از بیرون امدن از تخم به دلیل اینکه خروس خواهند شد , کشته می شوند . سالانه میلیارد‌ها جوجه در جوجه‌کِشی‌های جهان به‌خاطر “نر” بودنشان کشته می‌شوند. آیا راهی برای جلوگیری از این قتل‌عام وجود دارد؟ محققان آلمانی دستگاهی اختراع کرد‌ه‌اند که جنسیت جوجه را در تخم مرغ تشخیص می‌دهد.

جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندشرکت‌های جوجه‌کِشی سالانه میلیاردها تخم مرغ را در دستگاه‌های جوجه‌کشی به جوجه تبدیل می‌کنند و آن‌ها را به مرغداری‌ها می‌فروشند.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندمرغداری‌ها اما نیاز به جوجه‌هایی دارند که یا در آینده تخم‌گذار باشند و یا این‌که به‌عنوان مرغ گوشتی به بازار ارائه شوند.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندخروس اما مصرف اقتصادی ندارد. نه تخم‌گذار است و نه گوشت‌اش کیفیت مطلوبی دارد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندطبیعت اما راه خود را می‌رود. در میان میلیاردها تخم مرغی که در سراسر جهان تولید می‌شوند، بدون شک بخش اعظمی از جوجه‌ها جنسیت “نر” دارند. سئوال اینجاست که برای این جوجه‌ها که در آینده خروس‌ خواهند شد چه اتفاقی می‌افتد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندجوجه‌های یک روزه، به محض آن‌که سر از تخم در آوردند، تعیین جنسیت می‌شوند. نرها به یک کنار و ماده‌ها به کناری دیگر. نرها سپس به اتاق گاز فرستاده می‌شوند و با گاز دی‌اکسید کربن کشته می‌شوند. برخی از جوجه‌کِشی‌ها هم جوجه‌ها را با دستگاه‌های بزرگ چرخ‌گوشت نابود می‌کنند.تنها در آلمان سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون جوجه نر چنین سرنوشتی دارند.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندفعالان حمایت از حیوانات در مقابل سرنوشت غم‌انگیز جوجه‌های نر ساکت نماندند و در سال‌های گذشته بارها به این “قتل‌عام” اعتراض کردند. حالا قدرت فعالان محیط زیست و حامیان حیوانات در آلمان آنقدر است که کمتر دولت یا شرکت تولید کننده‌ای می‌تواند اعتراض‌آن‌ها را نادیده بگیرد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندبر اثر اعتراض‌ها یوهانس رمل، وزیر کشاورزی ایالت نورد‌راین وست‌فالن از حزب سبزها، کشتار جوجه‌های نر را منع کرد و به ۱۲ شرکت جوجه‌کِش تا پایان سال ۲۰۱۵ برای پایان دادن به جوجه‌کُشی مهلت داد.

 

این شرکت‌ها اما به دادگاه شکایت بردند و دادگاه هم حق را به ‌خاطر “به‌خطر افتادن بنیادین فعالیت‌های اقتصادی” به شرکت‌های جوجه‌کِشی داد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شونداما پیش از عمل یک‌جانبه دولت ایالت نوردراین وست‌فالن، دولت فدرال آلمان از سال ۲۰۰۸ با تعیین بودجه‌هایی به تحقیق در زمینه تشخیص زود‌هنگام جنسیت جوجه در تخم مرغ و پایان دادن به قتل‌عام جوجه‌ها اقدام کرد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شونددر روزهای گذشته محققان دانشگاه لایپزیک اعلام کردند که تحقیقاتشان به بار نشسته و با کمک اشعه لیزر می‌توان از طریق تمایز رنگ سلول‌های خون درون تخم مرغی که تنها سه روز در درون دستگاه جوجه‌کشی بوده، تشخیص داد که جوجه حاصل از این تخم در آینده “نر” یا “ماده” خواهد شد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندکریستیان اشمیت، وزیر کشاورزی دولت فدرال پس از گوش دادن به توضیحات خانم پرفسور”به‌آته شوکینگ”، رئیس دانشگاه لایپزیک و خانم پرفسور “ماریا کراوت‌والد یونگ‌هانس” گفت که همه آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌ و تا پایان سال ۲۰۱۶ اولین دستگاه تشخیص جنسیت جوجه در درون تخم مرغ ساخته خواهد شد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندقرار است با سرمایه‌گذاری صنایع آلمان تولید دستگاه تشخیص جنسیت در درون تخم مرغ تا سال ۲۰۱۷ به تولید انبوه برسد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندهنوز قیمت دستگاه‌ها مشخص نیست. با این حال شرکت‌های جوجه‌کِشی برای تامین هزینه خرید دستگاه‌ تشخیص جنسیت اعلام کرده‌اند که نیاز به کمک‌های مالی خواهند داشت.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندکریستیان اشمیت وزیر کشاورزی دولت فدرال آلمان اعلام کرده است که تامین هزینه خرید دستگاه‌های جدید کنترل تخم‌مرغ‌ها باعث افزایش جزیی قیمت هر تخم‌مرغ بین یک تا دو سنت خواهد شد.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندبا تشخیص جنسیت جوجه‌ها در درون تخم مرغ این امکان بوجود می‌آید که از تخم‌مرغ‌هایی که دارای نطفه “نر” هستند قبل از اینکه تبدیل به جوجه بشوند، در دیگر بخش‌های صنایع غذایی استفاده شود.جوجه های نر دیگر کشته نمی شونداین اختراع نه ‌تنها در آلمان حداقل جان سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون جوجه خروس را نجات می‌دهد، بلکه شاید بزودی از کشتار میلیاردها جوجه در سراسر جهان نیز جلوگیری کند.جوجه های نر دیگر کشته نمی شوندتحقیقات بر روی استفاده از تکنولوژی لیزر در صنایع غذایی در سال‌های اخیر در دانشگاه‌های آلمان با شدت پی‌گیری شده است. اکنون در دانشگاه “یاکوب” برمن محققان در حال کار بر روی دستگاه لیزری هستند که بتوانند پس از شلیک اشعه و عبور نور از درون نوشیدنی‌ها، ترکیبات آن را مشخص کنند.