پارس ناز پورتال

جوش های زیر پوستی را چگونه درمان کنیم؟

جوش های زیر پوستی را چگونه درمان کنیم؟

جوش های زیر پوستی را چگونه درمان کنیم؟ 

جوش های زیرپوستی معمولا برای افراد دردسر ساز میباشند، زیرا حتی نمی‌توان آنها را فشار داد یا برای ترکاندنشان اقدام نمود. افرادی که پوستشان مستعد بروز جوش و آکنه هست، بعضی اوقات در ناحیه روزنه‌هاي پوستی دچار تجمع چربی می شوند و جوش‌هاي زیر پوستی را ایجاد میکنند. در چنین حالتی پاکسازی پوست از طرف دکتر برای فرد پیشنهاد میشود.

 

دکتر داودی، متخصص پوست و مو در این باره میگوید:انجام پاک سازی پوست نیاز به تخصص و مهارت دارد. پاکسازی پوست در اصطلاح علمی‌‌ همان تخلیه جوش‌هاي زیر پوستی یا کومدون هست. به صورت علمی و پزشکی این پاکسازی‌ها به گونه‌اي انجام میشود که کمترین آسیب به پوست وارد شود.

 

در بعضی موارد این چربی‌ها به بیرون راهی پیدا نمی کنند. در این حالت هست که به وسیله یک سوزن ظریف در محل تجمع چربی‌ها حفره ریزی ایجاد میشود تا از آن طریق چربی‌ها بتوانند به وسیله دستگاهی به نام پ. مدون اکستراکتور از زیر پوست خارج شوند.

 

پاکسازی و لایه برداری فرآیندی هست که باید به وسیله دکتر متخصص و در محیطی کاملا بهداشتی انجام شود. افرادی که تخصص و مهارت کافی در این اساس را نداشته باشند و اقدام به پاکسازی پوست کنند، میتوانند باعث وارد آمدن صدمات بسیاری به پوست شوند.

 

انجام پاکسازی‌هاي پوستی در مکان‌هاي غیر استاندارد می تواند باعث انتقال عفونت‌هاي پوستی از فردی به فرد دیگر شود. به همین علت تأکید می شود که اینکار به وسیله دکتر متخصص و ماهر انجام شود.در این اساس به افراد بسیاری برخورده‌ایم که پاکسازی پوست را در حالی انجام داده‌اند

 

که پوست آنها نیاز به هیچ گونه پاکسازی یا لایه برداری نداشته هست. آسیب‌هاي کوتاه مدت پاکسازی غیر استاندارد پوست، عفونت‌هایي هست که در مورد آنها صحبت کردیم. بعضی از این عفونت‌ها اضافه بر ایجاد ضایعات چرکی ممکن هست در صورت عمیق شدن باعث ایجاد چاله‌هایي در سطح پوست شوند. به صورت بلندمدت نیز می توان به باقی ماندن اثر همین ضایعات چرکی به صورت ناهمواری و چاله روی صورت اشاره کرد.

 

پاکسازی پوست در مرحله دوم شامل درمان جوش‌هاي زیر پوستی هست. در پزشکی روند کاری به صورت بهره گیری از درمان‌هاي غیر تهاجمی در حد ممکن هست. به این شکل که در مرحله اول از درمان‌هاي دارویی بهره گیری می شود. در صورت عدم جواب دهی پوست به درمان دارویی، در مرحله بعدی درمان‌هاي پیشرفته تری را آغاز میکنیم که گرچه به نسبت درمان دارویی و غیر تهاجمی، درصد بالاتری از آسیب‌ها و عوارض را در پی دارند.

جوش های زیر پوستی را چگونه درمان کنیم؟