پارس ناز پورتال

تاثیر عالی جینسینگ برای درمان افسردگی

تاثیر عالی جینسینگ برای درمان افسردگی

تاثیر فوق العاده جینسینگ برای درمان افسردگی 

جینسینگ می‌تواند برای درمان مریضی افسردگی معجزه کند،مریضی که این روزها افراد زیادی را با خود درگیر کرده هست و باید مورد دقت برای درمان قرار گیرد. گاهی نوشیدن یک لیوان آب باعث سرحال آمدن می شود. پژوهشگران دریافته اند این شادی نتیجه آزاد شدن ماده‌اي به نام سروتونین در مغز هست.تجربه نوشیدن آب برای سرحال آمدن همه ي وقت جواب نمیدهد و همه ي وقت آب نمیتواند باعث آزاد شدن هورمون سرتونین در مغز بشود.

 

کمتر ماده‌اي در جهان یافت می شود که همچون گل سرخ و جینسینگ قابلیت آزاد کردن سرتونین در بدن را داشته باشد.ویژگی‌هاي خاص این دو گیاه بخاطر ترکیبات موجود آنهاست که با گنجاندن آن‌ها در برنامه خوراکی میتوان شادابی و افزایش حافظه را تجربه کرد.

 

گل سرخ؛ مُمّد حیات و مفرّح ذات

سنگواره‌هایي با شکل برگ گل سرخ که محققان یافته اند نشان میدهد این گیاه از چند میلیون سال پیش وجود داشته هست پس عجیب نیست که از جالینوس گرفته تا دیوسکوریه و ابن سینا و فخر رازی برای این گیاه ارزش طبی فراوانی قائل بوده‌اند.این گل در ۱۰ کشور کشور آمریکا، انگلستان، ایتالیا، ایران، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان بعنوان گل ملی گزینش شده باشد.

 

گل سرخ تقویت‌کننده و برطرف‌کننده تپش شدید قلب هست. عصاره گل سرخ بعنوان آرامبخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده و در شربت‌ها و غذاها کاربرد دارد. بر زمینه تحقیقات انجام شده روغن گل سرخ ضدافسردگی و شادی‌آور هست.کاسبرگ رز وحشی یکی از منابع سرشار ویتامین C در قلمرو گیاهان شناخته می شود و در قبل از کاسبرگ آن شربتی تهیه می‌شد که در زمان جنگ برای افزایش مقاومت بدن کودکان جیره بندی می شده هست.

 

جینسینگ؛ گیاه جوانی

 به گزارش پارس ناز در معرفی جینسینگ گفته‌اند بهتر هست آن را «گیاه جوانی» یا «نوش‌دارو» نامید.پژوهشگران دریافته‌اند هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می‌یابد بنابراین با افزایش سن این گیاه، خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

 

گیاه جینسینگ دارای اثر ضد خستگی «تقویت کننده قوای جسمی و فکری» هست.مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌ تعداد زیادی از اثرات ضد خستگی جینسینگ مربوط به اثر محرک آن روی سیستم اعصاب مرکزی هست زیر کافئین موجود در این گیاه باعث آزاد شدن هورمون سرتونین در مغز می شود.