پارس ناز پورتال

حرکات یوگا برای صاف کردن شکم شما

حرکات یوگا برای صاف کردن شکم شما

حرکات یوگا برای صاف کردن شکم شما 

حرکات یوگا برای صاف کردن شکم شما که برای تناسب اندام خود تلاش می کنید. تناسب اندام به وسیله یوگا بهترین کار است. مجبور نیستید برای صاف کردن شکم، فقط تمرینات کرانچ انجام دهید. یوگا نتایج بهتری برایتان دارد.هتر پترسون، مربی یوگا می‌گوید، اگر به هماهنگی تمرینات سنتی یوگا دقت کنید، درمی‌یابید که بر تعادل هسته مرکزی بدن و عضلات اصلی بدن تمرکز دارد.

 

اما هنگامی که پترسون از هسته مرکزی بدن صحبت می‌کند، فقط منظورش شکم و خوش فرمی آن نیست. او در ادامه می‌گوید، به هسته مرکزی در قالب مرکز قوه محرکه نگاه کنید، که از دیافراگم تا کف ران کشیده شده است و از عمق و سطح عضلات شکمی در اطراف بدن تا عضلات اطراف ستوان فقرات را در برگرفته است.

 

یوگا همچون یک بسته کامل است، موجب تقویت هسته مرکزی برای انجام صحیح فعالیت‌های روزانه و نیروی بیشتر است، و همچنین مزیت دیگر آن صاف شدن شکم است.پترسون این تمرینات هسته مرکزی را بر اساس برنامه‌هایی که در کورپاور آموخته، طراحی کرده است.

 

طراحی شده تا قدرت ۳۶۰ درجه‌ایی به هسته مرکزی ببخشد و به شما در تمرینات یوگا کمک کند و سلامت شما را در سال‌های پیش روی تضمین کند.

 

حرکت ۱: Horse
چگونگی انجام حرکت: پاها را ۹۰ سانت باز کنید، به حالتی که انگشتان پا به سمت بیرون و پاشنه‌ها به سمت داخل باشد. زانوها را خم کنید، و زانوها را در راستای مچ پا، در مسیر انگشتان پا نگه دارید. دست‌ها را پشت سر، در حالی که آرنج‌ها در اطراف سر باشد، ببرید. دم، به سمت راست بچرخید، بازدم، به سمت چپ بچرخید. ۲۰ تنفس و تکرار.

 

مزایا: پترسون می‌گوید، این حرکت نه تنها اندام کف لگن، زیر بنای هسته مرکزی، را قوی می‌کند، بلکه عضلات شکم، کفل، چهارسر و همسترینگ را تقویت می‌کند. از آنجایی که این تمرینات با نفس‌های کوتاه همراه است، عملکرد دیافراگم، که در بالای هسته مرکزی قرار دارد، را بهبود می‌بخشد.

 

حرکت ۲: Side Plank
چگونگی: در وضعیت Plank قرار بگیرید، پاشنه را به چپ و راست بچرخانید و بازوی چپ خود را بالا ببرید. پاها را جفت کرده و قسمت درونی ران‌ها را به هم بچسبانید. زانوها را خم کنید و انگشت شصت پا را با انگشت اشاره و وسط نگه دارید یا از یک بند کمک بگیرید. پاها را به سمت آسمان بکشید و اطراف کمر،

 

را مادامی که کف دست را به سمت پایین فشار می‌آورید، درگیر کنید و مفصل ران را بالا ببرید. اگر متوجه شدید که زیر بازویتان بیش از حد کشیده می‌شود، آرنج‌ها را خم کنید. به حالت سرپا دربیائید، و به سمت چپ حرکت را تکرار کنید. یک ست کامل شده، حرکت را دو تا چهار ست تکرار کنید.

 

مزایا: پترسون می‌گوید، این حرکت، اطراف کمر، جلو و عقب هسته مرکزی بدن را درگیر می‌کند، به شکم، ماهیچه‌ها و عضلات درون شکمی و ستون فقرات کمک می‌کند تا به طور فعالانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 

حرکت ۳: Boat to Superwoman
چگونگی انجام حرکت: برای این حرکت، از حالت نشسته شروع کنید، سپس زانوها را خم کنید و دست‌ها را پشت آن‌ها قرار دهید تا سینه را بالا ببرید و استخوان شانه‌ها را از پشت به یکدیگر نزدیک کنید. یک پا را بالا ببرید، سپس دیگر پا را بالا بیاورید، تا ساق پاهای شما با زمین موازی ‌شوند یا پاها را مستقیم بکشید

 

و بازوها را به سمت جلو ببرید. سپس، به حرکت superwoman بروید، با ضربدری کردن پاها، چرخیدن و قرار دادن دست‌ها بر روی زمین برای کشیدن پاها به عقب ادامه دهید.

 

مزایا: پترسون می‌گوید، حرکت boat بر روی قسمت جلویی هسته مرکزی بدن و عضله ران کار می‌کند، در حالی که حرکت superwoman موجب کشیدگی آن عضلات شده و بر روی پشت هسته بدن تاثیر دارد. حرکت به سمت جلو و عقب، تمرینات یوگا را شدیدتر می‌کند و به تغییرات ناگهانی حرکتی در طول زندگی روزمره کمک می‌کند.

 

حرکت ۴: Sphynx to Forearm Plank
چگونگی انجام حرکت: روی شکم دراز بکشید و جلو بازوها تا آرنج را زیر شانه قرار دهید. آرنج‌های را به طور موازی به سمت تشک خود بکشید، در عین حال و هم زمان حفره شکم را بالا بیاورید. به آرامی دنده‌ها، شکم، مفصل ران‌، ران‌ها و زانوها را روی تشک بلند کنید تا به وضعیت plank درآیید.

 

ادامه دهید تا دنده‌هایتان بالاتر روند، استخوان خاجی را به سمت عقب تشک بکشید و پاها را در هم گیر بیاندازید. سه تا پنج نفس نگه دارید و پشتتان را پایین آورده و در وضعیت sphinx قرار بگیرید. سه تا پنج ست تکرار کنید. برای چربی‌سوزی بیشتر، مانعی بین پاهایتان قرار دهید و داخل ران‌ها را لمس کنید و عضله کف لگن را بالا ببرید.

 

مزایا: پترسون می‌گوید، این حرکت بر خلاف جاذبه زمین است و عضلات بیشتری از هسته مرکزی بدن را درگیر می‌کند. این حرکت بر مجموع عضلات هسته مرکزی بدن تمرکز دارد تا درستی حرکات ضمن تمرین و زندگی روزمره تضمین شود.