پارس ناز پورتال

حس پشیمانی از کارآفرینی پس از چند سال

حس پشیمانی از کارآفرینی پس از چند سال

حس پشیمانی از کارآفرینی پس از چند سال 

کارآفرینی موفقیت آمیز ابتدا با تلاش هاي شبانه روزی آغاز می شود و با استمرار به موفقیت می‌رسد. اما اگر در انتها به پشیمانی ختم شد چه کار کنیم؟ خیلی پیش می آید که فردی وارد کسب و کار خود می شود و در اول کار انرژی و اشتیاق دارد. چند ماه یا حتی چند سال به دنبال رویاهایش می رود و هزینه می کند، اما سپس متوجه میشود که کارآفرینی شغل رویایی او نبوده هست. اگر این برای شما نیز پیش آمده هست، در این شرایط باید چه کار کنید؟

 

مرحله ۱. تجزیه و تحلیل.

ابتدا، شرایط را تجزیه و تحلیل کنید. کارآفرینان به سرعت فکر و حرکت میکنند، بنابراین احتمال دارد که شما از خودتان جلوتر پیش رفته باشید. آیا واقعاً در کل از کارآفرینی ناراضی هستید، یا آیا یک دوره استرس موقت را پشت سر می گذارید؟ آیا این نتیجۀ تجربه ناب هست یا آیا شما گذشته از شروع کار انتظارات بیش از حدی داشته اید؟

 

شما باید علل اصلی این احساس را تحلیل کنید. کارآفرینی مسئولیت‌هاي زیادی در بر دارد بنابراین نمی توان آن را یکدفعه حذف کرد. آیا یک مسئولیت یا یک ویژگی کارآفرینی شما را آزار میدهد؟ آیا میتوانید خود را بعنوان یک کارآفرین با یک شرکت دیگر شاد عکس کنید؟ بعنوان یک کارمند شرکت دیگر چطور؟

 

وقتی این پرسش‌ها را پاسخ دهید، می توانید انتخاب‌هاي خود را در نظر بگیرید.

 

مرحله ۲. تحول.

شما این قدرت را دارید که این شرکت و جایگاه خود را هر طور که می خواهید متحول کنید. با این که تغییر برایتان دشوار هست اما اگر این تغییر محیط بهتری را برایتان ایجاد کند، ارزش ریسک کردن را خواهد داشت.

 

مرحله ۳. انطباق.

بعد از این که تا حد امکان تغییر ایجاد کردید، ممکن هست هنوز از جایگاه خود بعنوان یک کارآفرین ناراضی باشید. اگر آن گونه هست، می توانید راهبردهای جدیدی را برای کنار آمدن با استرس و نارضایتی خود آزمایش کنید. باید مراقب جسم و ذهن خود باشید.

 

مرحله ۴. یک نقش اخیر را امتحان کنید.

اگر هنوز راضی نیستید، اما میخواهید این شرکت را حفظ کنید، بهتر هست یک نقش اخیر را امتحان کنید مثل:

 

شریک: می توانید یک فرد دیگر را برای کمک به مدیریت مسئولیت‌ها انتخاب کنید و مالکیت شرکت را با او تقسیم کنید.

 

مشاور: میتوانید نقش مشاور داشته باشید و به فردی که جانشین شما میشود، در خصوص بازاریابی یا برنامه‌ریزی مشاوره ارائه دهید.

 

کارگر: اگر می خواهید در یک حوزه اخیر کار کنید، سعی کنید ابتدا در شرکت خود کارگر باشید. در این صورت نیز احترام شما حفظ می شود و فقط مسئولیت‌ها و فشار کمتری را تجربه میکنید.