پارس ناز پورتال

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاین

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاین

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاین 

ربات ها در انجام کارهای خرده فروشی آنلاین در قسمت انبارها بسیار قوی و موثر عمل نموده اند. شما میتواند بعضی از تصویر هاي فعالیت آن ها را در زیر دیدن کنید. سوپرمارکت آنلاین اکادو (Ocado)، بزرگ ترین خرده فروش آنلاین مواد خوراکی در دنیا هست که به کمک انبارهای رباتیک مواد خوراکی اش در بریتانیا، سفارش‌هاي مشتریان را حاضر میکند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیک‌تر به این انبارها و ربات‌هاي مشغول به کارشان بیندازیم.

 

کمپانی Ocado سه انبار در بریتانیا دارد که بزرگ ترین آن‌ها در خارج از لندن، هرروز بیش از ۱.۳ میلیون سفارش مواد خوراکی را به مشتریان تحویل می‌دهد. در انبارهای روباتیک مواد خوراکی این کمپانی، از ربات‌ها، تسمه نقاله‌ها، ریل‌هاي انتقال و جرثقیل‌هاي گوناگونی برای آماده کردن سفارش‌ها بهره گیری میشود. با وجود این که حجم سفارش‌ هاي مواد خوراکی

 

کمپانی اکادو در بریتانیا به اندازه شرکت آمازون نیست اما به ادعای پل کلارک (Paul Clarke)، مدیر ارشد فناوری اکادو، انبارهای رباتیک مواد خوراکی این کمپانی بسیار پیشرفته‌تر و اتوماتیک‌تر از آمازون میباشند. کلارک در گفت و گو با وب‌سایت بیزنس اینسایدر با اشاره به برنامه‌هاي سوپرمارکت Ocado برای تولید چهارمین انبار مواد خوراکی‌ اش در سال 2018 اظهار کرد که Ocado پیشرفته‌ترین انبارهای اتوماتیک دنیا در اساس خرده فروشی مواد خوراکی را دارد.

 

نگاهی به انبارهای رباتیک مواد خوراکی کمپانی Ocado

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینبزرگ ترین انبار شرکت اکادو در خارج از لندن، در حدود ۳۲ هزار مترمربع مساحت دارد.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلایندر این انبار هرروز بیش از ۱.۳ میلیون سفارش به کمک تسمه نقاله‌ها و ربات‌ها، درون سبدهای نارنجی رنگ، به این سو و آن سوی انبار فرستاده میشود.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینپس از ثبت سفارش‌ها در وبسایت Ocado، کارگران مواد خوراکی را از قفسه‌هاي یک راهروی ۱۰۰ متری در این انبار برداشته و درون این سبدها قرار می‌دهند.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینسبدها به یک سیستم انتقال ۲۵۰۰ متری وارد میشوند. فعالیت کارگران در این قسمت بسیار اندک هست.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینمواد غذای درون قفسه‌ها از طریق یک سیستم هوش مصنوعی کنترل میشود. بعنوان مثال اگر مواد خوراکی موجود در قفسه‌اي رو به پایان باشد، سیستم هوش مصنوعی سیگنال مخصوصی را ارسال کرده و این قفسه سریعا پر میشود. از طریق بارکدهای موجود روی اجناس هم از درست بودن سفارش‌هاي حاضر شده اطمینان حاصل میشود.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینمواد خوراکی مثل سوشی یا توت فرنگی به سرعت خراب می شوند و باید در کمترین زمان ممکن به مشتری تحویل داده شوند. در انبارهای رباتیک مواد خوراکی کمپانی Ocado، کمترین زمان صرف شده از برداشت محصول از قفسه تا بارگیری در کامیون‌هاي حمل و نقل، ۱۰ دقیقه هست.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینبه کمک چنین ربات‌هایي، زمان پیدا کردن اجناس برای کارگران به حداقل می‌رسد.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلایناین ربات‌ها در سیستمی به نام کندو (The Hive) کار می‌کنند. در این سیستم، مواد خوراکی از طریق چنگک‌هاي روباتیک از محل‌هاي مورد نظر برداشته شده و در دسترس کارگران قرار داده می شوند.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلایناکادو با همکاری کادرهای دانشگاهی، بر روی پروژه تولید دست‌هاي رباتیک کار می کند.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلایندست‌هاي رباتیک مواد خوراکی حساس مثل تخم مرغ یا موز را با ظرافت بلند کرده و آسیب‌هاي حمل و نقل را به حداقل می‌رسانند.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلایندست رباتیک تنها محصول همکاری این کمپانی با دانشگاه‌هاي اروپایی هست، اما برنامه‌هایي برای تولید ربات تکنسین تعمیر و نگه داری که ظاهری شبیه به تصویر بالا دارد هم در دست بررسی هست.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینبه گفته کلارک، ۱۲ هزار کارگر در کمپانی اکادو مشغول به کار میباشند که در صورت نبود ربات‌هاي این کمپانی شغلی نداشتند.

 

به عقیده بعضی اقتصاددانان، سیستم‌هاي اتوماسیون تهدیدی جدی برای آینده شغلی افراد میباشند. شرکت مدیریت و مشاوره مکینزی (McKinsey) در گزارش سال 2015 خود، جایگزینی 45 درصد از شغل‌هاي موجود در بازار کار با ربات‌ها را پیش‌بینی می‌ کند؛ شغل‌هایي که بخش بزرگی از آن‌ها وابسته به انبارها میباشند.

حضور ربات ها در انبارهای فروشگاه های آنلاینانبارهای رباتیک مواد خوراکی اکادو در حال پیشرفت میباشند. به گفته کلارک با سرعت فعلی این ربات‌ها، تحویل سفارش‌هاي مواد خوراکی تازه با سرعتی هرچه اکثر درحال انجام هست.