پارس ناز پورتال

حضور ستاره های سینما در سریال عاشقانه

مجموعه : اخبار سینما
حضور ستاره های سینما در سریال عاشقانه

حضور ستاره های سینما در سریال عاشقانه 

سریال عاشقانه با حضور بازیگران و سوپر استارهای سینما ایران در حال ساخت است که طرفداران منتظر پخش شدن آن هستند. سریال خانگی عاشقانه یکی از سریال‌هایی است که تعداد زیادی از ستارگان سینما در آن نقش بازی کرده‌اند. کارگردان و تهیه کننده این سریال خانگی، منوچهر هادی و مهدى گلستانه هستند.

 

ترانه‌ای که باید «عاشقانه» بماند…

 

تازه‌ترین سریال شبکه خانگی «عاشقانه» نام دارد؛ سریالی کاملاً عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی مهدى گلستانه که هر دو در زمره کارگردانانی هستند برآمده از سینما که علاقه‌شان به داستان‌گویی و جلب مخاطب به‌وسیله موقعیت‌های بحرانی که شخصیت‌ها در آن قرار می‌گیرند حائز اهمیت است.

 

منوچهر هادی را به‌عنوان کارگردانی آثاری نظیر «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «زندگی جای دیگریست» و «من سالوادور نیستم» می‌شناسیم و مهدی گلستانه نیز تجربیاتی مانند ««نازنین» و «نقطه کور» را برعهده داشته است.

 

در مرور کارنامه این دو کارگردان تکیه بر موقعیتی خاص و پرچالش که کاراکترها را وارد مسیری تازه می‌نماید بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد و «عاشقانه» نیز از جمله سریال‌هایی است که می‌کوشد با تکیه بر همین موقعیت‌ها باشد که جلب مخاطب کند.

 

پر از ستاره
در این سریال طیف متنوعی از بازیگران زن و مرد سینما و تلویزیون حضور دارند؛ از محمدرضا گلزار، ساره بیات، بهاره كیان افشار و حمیدرضا پگاه گرفته تا حسین یاری، پانته آ بهرام، مسعود رایگان، هومن سیدی و مهناز افشار.

 

مهناز افشار و محمدرضا گلزار پیش از این در سریال «عشق تعطیل نیست» نیز به‌عنوان زوج هنری در شبکه خانگی حضور داشتند اما در «عاشقانه» این ساره بیات است که نقش پارتنر هنری گلزار را بازی می‌کند یعنی همان بازیگر زنی که با «جدایی…» اصغر فرهادی به ناگاه در کانون توجهات قرار گرفت.

 

سهراب ولدبیگی عکاس هنری طراحی پوستر رسمی «عاشقانه» را برعهده داشته است. سهراب ولدبیگی فرزند مسعود ولدبیگی چهره‌پرداز و برادر سحر ولدبیگی بازیگر آثار اغلب طنز تلویزیون است.سهراب ولدبیگی کوشیده پوستر «عاشقانه» را منطبق با حضور تقریباً تمامی بازیگرانی که در این سریال هستند طراحی کند.

 

هم فرزین می‌خواند و هم فریدون آسرایی
فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ در این سریال علاوه بر حضور به‌عنوان بازیگر، یکی از تیتراژهای سریال را هم خوانده است.دیگر تیتراژخوان سریال فریدون آسرایی است که در این سریال قطعه‌ای به نام «گیسو» را می‌خواند و جالب اینجاست که نام این قطعه نام کاراکتر مهناز افشار در سریال است.

 

هم قطعه‌ای که فرزین می‌خواند و هم قطعه‌ای فریدون آسرایی می‌خواند از ساخته‌های بابک زرین آهنگسار مطرح موسیقی پاپ هستند.جالب است که فرزاد فرزین که پیشتر در فیلمی به نام «پسران آجری» از ساخته‌های مجید قاری زاده نقش آفرینی کرده بود در این سریال برخی از ترانه‌های نام آشنای موسیقی پاپ و از جمله ترانه «نازی ناز کن»

 

ابراهیم حامدی را بازخوانی کرده است و انتشار کلیپهایی از این اجراها در فضای مجازی سبب ساز بالا رفتن کنجکاوی مخاطبان برای تماشای سریال شد.

حضور ستاره های سینما در سریال عاشقانه
«عاشقانه» اولین سریال ملودرام شبکه خانگی نیست.پیش از این سریال‌هایی مانند «قلب یخی» و البته «عشق تعطیل نیست» را هم در این مدیوم داشتیم که می‌کوشیدند کم و بیش از مایه‌های عاشقانه و خرده ماجراهایی که میان زن و مردان داستان پیش می‌آید برای پیشبرد درام استفاده کنند با این حال برخلاف ساخته‌های پیشین، «عاشقانه» کوشیده در کنار اله‌مان‌های عاشقانه، ساختاری قابل تأمل به لحاظ تکنیکی هم پیش‌روی مخاطبان بگذارد.

 

کارگردان «عاشقانه» منوچهر هادی از جمله فیلمسازان تجربه گرای سینمای ایران است که بیش از دانش آکادمیک این حضور در بطن سینما و حرکت تدریجی بود که اسباب بالا آمدن او را موجب شد.هادی کوشیده در «عاشقانه» به اندازه متن برای ساختار بصری سریال و سر و شکلی که بیننده با آن روبرو است وقت بگذارد و دقیقاً در همین راستاست که شاهد تصاویر خوش رنگ و لعابی از بازیگران در سریال هستیم.

 

منوچهر هادی نشان داده که هم در نمایش مصیبت و گرفتاری مهارت دارد نظیر آنچه در «یکی می‌خوفد باهات حرف بزنه» دیده بودیم و هم در نمایش مایه‌های عطوفت باری که در شرایط سخت ممکن است کاراکترها را درگیر کند شبیه به «زندگی جای دیگریست»؛ این تجربیات به این کارگردان کمک کرده که بتواند

 

در سریالی که بناست اطلاعات را خردخرد و بی پرهیز از افشای ناگهانی در اختیار مخاطب بگذارد هم همواره نوعی مایه‌های انسانی که می‌تواند احساسات را درگیر کند وجود داشته باشد.هادی به مانند کارهای سینمایی‌اش «عاشقانه» را طوری ساخته که فارغ از جلب نظر علاقمندان محصولات تجاری طیفی از مخاطبان که با دیدن هر محصولی به دنبال پیدا کردن گاف‌های آن هستند هم قانع شوند و نتوانند به لحاظ تکنیکی ایرادی را به کار وارد کنند.

 

تکیه بر چهره‌ها برای جلب مخاطب اولیه
هم کارگردان و هم تهیه کننده «عاشقانه» هدفشان را بر این گذاشته‌اند که در قسمتهای ابتدایی سریال به واسطه حضور چهره‌های فراوانی که در سریال دارند توجه مخاطب را جلب کنند؛ این مسیر البته عقلانی هم هست.فارغ از سینما در تلویزیون نیز سالهاست که همین تکیه بر چهره‌ها و نامهای شناخته شده یکی از عناصر ابتدایی جلب مخاطب است.

 

اما «عاشقانه» مایه‌های دراماتیک جذاب و کم و بیش پرتعلیقی هم دارد که بعد از قسمت‌های ابتدایی سرمی‌رسند و کاراکترها را درگیر خود می‌کنند.پیش بینی تهیه کننده سریال هم این بوده که قسمت‌های ابتدایی به خاطر کنجکاوی دیدن کلی چهره روی پوستر و جلد محصول به خانه‌ها راه پیدا کند و قسمتهای بعدی به واسطه مایه‌های داستانی جذاب و تعلیق برانگیز.

 

گلزار برگ برنده است یا مهناز؟
در رأس بازیگران سریال «عاشقانه» محمدرضا گلزار قرار دارد که در همه این سالها برگ برنده‌ای برای فروش محصولات سینمایی بوده است و امسال نیز «خشکسالی و دروغ» و «سلام بمبئی» را روی پرده داشت که در این بین فروش «سلام بمبئی» فوق العاده بوده است و «خشکسالی…» هم محصولی استاندارد که با توجه به مایه‌های اقتباسی‌اش توانست توجه مخاطبان را جلب کند.

 

گلزار اما در شبکه خانگی کارنامه‌ای پرنشیب داشته که از عدم فروش «ساخت ایران» منطبق با پیش بینی‌ها تا شکست تجاری «عشق تعطیل نیست» را موجب می‌شود با این حال آنچه امیدواری به پایان خوش ترانه‌ای که «عاشقانه» کوک کرده را بیشتر می‌کند این است که منوچهر هادی کارگردانیست داستانگو اغلب فراری از کلیشه‌ها.

 

مهناز افشار دیگر بازیگر اصلی سریال نیز مانند گلزار کارنامه درخشانی در شبکه خانگی نداشته است اما باز هم شاید مایه‌های دراماتیک سریال کمک کند به اینکه افشار هم بتواند در درازمدت یکی از عناصر جلب مخاطب برای سریال باشد.

 

درست است که برخی آثار سینمایی هادی مانند «زندگی جای دیگریست» فروش فوق العاده ای نداشته‌اند اما نکته اینجاست که تقریباً تمامی آثار این کارگردان جزو محصولاتی هستند که می‌توانند مخاطب را تا دقیقه 90 پای فیلم نگهدارند و از همین حیث می‌شود امید داشت به اینکه «عاشقانه» هم بتواند تا آخرین قسمت‌های خود مخاطب داشته باشد.

 

امید به هیت شدن قطعات فریدون و فرزین
 به گزارش پارس ناز نباید فراموش کرد که در شبکه خانگی در کنار هیت شدن مضمون اثر و کاراکترهای بازیگران قطعات موزیکال هم می‌تواند نقشی راهبردی در کمک به موفقیت داشته باشد و سابقه‌ای که از فریدون آسرایی و فرزاد فرزین داشته‌ایم می‌تواند امیدی نسبی در این جهت هم باقی بگذارد بخصوص فریدون که فارغ از قطعات خاطره انگیزی نظیر «گل هیاهو»،

 

«فاصله‌ها»، «عشق یعنی…» و «سلام» در سالهای اخیر در مسابقه‌ای صدایابی با عنوان «شب کوک» هم به‌عنوان داور حضور داشته و همین می‌تواند پتانسیلی باشد برای جلب مخاطب بیشتر.