پارس ناز پورتال

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید 

دوبی لاکچری ترین مکان جهان هست که برترین امکانات جهان را در خود جای داده هست, امروز سفر می‌کنیم به دوبی و عجایب آن را با هم بازبینی میکنیم. دوبی همواره بعنوان بهشت گردشگر ها و شهری که در جهان بیشترین رشد و گسترش را داشته شناخته می‌شود.

 

آب و هوای مفید, آسمانخراش هاي پر زرق و برق و تکنولوژی نوین, میلیون ها نفر از سراسر جهان را به این منطقه ي کوچک جلب کرده هست. شمار زیادی از لوکس ترین هتل هاي جهان در این شهر واقع شده و مردم جهان آن را به دلیل ابتکار ها و پروژه هاي خلاقانه و مسحور کننده آن می شناسند. در طول دهه ي ۱۹۶۰, این منطقه بیابانی بود که تنها چند ساختمان در آن ساخته شده بود.

 

اما امروز شهری هست که بیش از هر شهر دیگری در جهان رشد کرده و چیزهایی دارد که شما را حیرت زده خواهد کرد. از ربات هاي شتر سوار تا اسکی در فضای بسته, شما را به آشنایی با 14 چیزی عجیب و غیر قابل یقین که در دوبی دیدن خواهید کرد دعوت میکنیم.

 

۱- حیوانات خطرناک و عجیب‌وغریب به جای جانور خانگی

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

در دوبی مرسوم هست که افراد ثروتمند, به دلیل موقعیت اجتماعی و ثروت چندان خود در همۀ ي عرصه هاي اجتماعی فخرفروشی کنند. انها معمولا در رسانه هاي اجتماعی خود عکس هایي از جت هاي شخصی, اتومبیل هاي اسپرت گران قیمت و منزل هاي پرشکوه خود می گذارند. اما اضافه بر آن دیده می‌شود

 

که برخی جانوران خطرناکی مثل چیتا, ببر و حتی شیر را بعنوان جانور خانگی نگه داری کرده و همۀ جا همراه خود میبرند. به نظر می‌رسد که گربه سان هاي بزرگ حیوانات مورد علاقه ي این افراد باشند و همواره عکسهایی از خود را در حال کشتی گرفتن با این گوشتخواران وحشتناک در شبکه های مجازی منتشر می‌کنند. در بین گربه سانان نیز چیتاها از همۀ مشهور تر و مرسوم تر به نظر میرسند.

 

۲- آمار صفر در اساس ي جرائم شهری

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

در این شهر قوانین سختی توسط شیخ محمود بن رشید آل مختوم تعیین شده هست که کوچک ترین خلاف و جرمی را در شهر غیرممکن می سازد. هر شخصی که در هنگام انجام خلافی کوچک توقیف شود به حبس ابد یا دیپورت شدن از شهر مواجه خواهد شد. شیخ محمود بابت این موفقیت به خود بالیده آمار جرم در شهر را تقریبا صفر درصد اعلام نموده هست.

 

پلیس شهر دوبی اتومبیل هاي اسپرت گرانقیمتی در اختیار داشته که از انها می‌توان به فراری, لامبورگینی و استون مارتینز اشاره کرد که انها نیز به بازدیدکنندگان فخرفروشی میکنند. ارزش هر کدام از این خودروها معادل خرج ي تحصیل یک شخص در ایالات متحده هست.

 

۳- مهاجر بودن بیش از ۸۳ درصد جمعیت شهر

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

کارگرانی که در تولید آسمانخراش هاي بلند این شهر رویایی فعالیت میکنند خارجی بوده و معمولا از کشورهای هند, پاکستان و بنگلادش به این کشور می‌آیند. تنها ۱۷ درصد از ساکنان این شهر اماراتی و بومی این شهر میباشند. در این شهر کارگران خارجی معمولا در شرایط بدی زندگی میکنند

 

به گزارش پارس ناز اما اماراتی ها زندگی لوکسی دارند. به محض ورود به این کشور, گذرنامه تمامی کارگران ضبط شده و در صورت پرداخت تمامی بدهی ها و انجام کاری که به آنها محول شده هست پاسپورتشان را باز پس خواهند گرفت. شمار زیادی از فعالین دستمزد بشر در حال تلاش برای بهبود این اوضاع و کاهش سختگیری ها و تبعیض ها نسبت به کارگران خارجی در دوبی میباشند.

 

۴- بردباری نداشتن در مورد بدهی

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

دوبی به شدت شهروندانش را از بدهکار شدن و عدم توانایی در پرداخت خرج ها بر حذر می دارد. هر شخصی که اکثر از درآمدش خرج داشته باشد و بیش از پشتوانه مالی اش از کارت اعتباری خود خرج کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد. این افراد ممکن هست برای مدت طولانی به حبس افتاده و یا اخراج شوند.

 

از آن جاییکه اجاره منزل, خرج هاي درمانی و خرج ي تحصیلات به طور کامل توسط دولت پرداخت می‌شود مردم این شهر زندگی مرفه و لوکسی را تجربه می کنندساکنین بومی شهر دوبی شغل هاي پردرآمدی دارند و از پرداخت مالیات بر درآمد نیز معاف میباشند. اما در طرف دیگر, شرایط برای کارگران خارجی بسیار سخت تر بوده

 

و جایزه بسیار زیادی به آنها پرداخت میشود. شمار زیادی از افراد خارجی از ترس تحت تعقیب قرار گرفتن املاک و اتومبیل هاي لوکس خود را جا گذاشته و به کشور خود فرار می‌کنند. معمولا پارکینگ هاي فرودگاه هاي بزرگ این شهر پر هست از خودرو هایي که صاحبانشان انها را جا گذاشته اند.

 

۵- دو گرم طلا برای دو کیلوگرم کاهش وزن در یک ماه

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

در شهر دوبی یک بحران تاسیس شده که به بحران « طلا به اندازه وزنتان» مشهور هست و دولت محلی قصد دارد با این بحران کودکان دو تا ۱۴ ساله را به کاهش وزن تشویق نماید. دولت این بحران را برای بهبود اوضاع سلامت و افزایش اطلاع از خطرات اضافه وزن تاسیس کرده هست.

 

هیچ محدودیتی برای اینکه چه اندازه کاهش وزن داشته باشید وجود ندارد اما پزشکان بین ۲ تا ۴ کیلوگرم را در ماه پیشنهاد میکنند. دولت محلی برای ترغیب کردن مردم به کاهش وزن به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن در ماه یک گرم طلا به فرد هدیه خواهد داد. هر گرم چیزی در حدود ۴۰ دلار ارزش دارد بنابراین برای نمونه اگر شخص در ماه دو کیلوگرم وزن خود را کاهش دهد ۸۰ دلار دریافت خواهد کرد.

 

۶- شهرت به دلیل تغییرات سریع

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

معمولا شهر دوبی را به دلیل تغییرات و گسترش بسیار سریعش در طول مدت زمانی کوتاه می شناسند. ۲۰ درصد از تمامی جرثقیل هاي بزرگی که در جهان وجود دارد در دوبی مستقر بوده و مشغول کار میباشند. رشد برای اقتصاد هر کشوری بسیار حیاتی خواهد بود اما به قول ي کارشناسان اقتصادی چنین رشد و گسترش بی رویه و فزآینده اي نیز میتواند

 

نتایج مخرب و افسوس باری در پی داشته باشد. مترو شهر دوبی که در سال ۲۰۰۹ تکمیل شد بیش از ۴۲ ایستگاه دارد و تمامی مراحل تولید آن در ۱۸ ماه به اتمام رسیده هست. همین طور بزرگترین پارک سرگرمی جهان در این شهر ساخته شده که «دوبی لند» اسم دارد.

 

در این پارک بزرگ جزایری وجود دارد که توسط انسان ساخته شده و در آن مکان ها و عمارت هایي برای افراد ثروتمند تعبیه شده هست. برای فرآوری این پارک بیش از ۹۴ میلیون متر مکعب شن لازم بوده که بخش اعظم آن از کشورهای همسایه وارد شده هست. این میزان شن دو برابر حجمی هست که ساختمان امپایر استیت در خود جای میدهد.

 

۷- وجود طلای فراوان در شهر

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

برج العرب یکی از لوکس ترین هتل هاي جهان هست که ظاهری شبیه بادبان کشتی داشته و بعنوان سمبل شهر دوبی شناخته میشود. این هتل بسیار لوکس بوده و خدمات بی نظیری در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. فضای داخلی این هتل با ۱٫۷۹۰ متر مربع طلای ۲۴ عیار تزیین شده هست.

 

۸- شتر سواری با روبات

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

یقین کنید یا نه, صنعت روبات هاي شتر سوار در این شهر میلیون ها دلار گردش مالی دارد. در قبل از کودکان بعنوان سوارکار شترهای بهره گیری میکردند زیرا سبک بوده و بسیار آسان تر می توانستند شترها را هدایت کرده و وزن کمتر به معنای افزایش شانس برنده شدن بود.

 

همین فرمایش موجب قاچاق کودکان از دیگر کشورهای آسیایی و آفریقایی بدین منظور شده بود. اما امروزه برای هدایت شترها از روبات هایي بهره گیری می‌شود که بین ۳۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ دلار قیمت دارند.

 

۹- دو بار دیدن غروب آفتاب در برج ولیعهد

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

برج ولیعهد با طول ۸۲۸ متر بلند ترین سازه ي دست بشر به شمار می‌آید که با بلندی نیم مایلی خود ۱۶۰ طبقه را شامل می‌شود. ساکنان طبقات ۱۵۰ و بالاتر میتوانند بیش از هر شهروند دیگری در دوبی شاهد آفتاب باشند. اگر بخواهید دو بار در روز غروب آفتاب را نگاه کنید می‌توانید با بهره گیری از آسانسورهای بزرگ برجه ولیعهد خود را به بالاترین طبقات برسانید و نظاره گر غروب آفتاب باشید.

 

این آسمانخراش در واقع به معنای حقیقی کلمه سر در ابرها دارد و بلند ترین سازه اي هست که بشر تا به حال ساخته هست و می‌توان از فاصله ي بیش از ۱۰۰ کیلومتری نیز آن را دیدن کرد.

 

۱۰- شهرهایی با شرایط آب و هوایی بازرسی شده

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

قرار هست در شهر دوبی مراکز خرید و تفریحی بزرگی ساخته شود که بتوان آب و هوای انها را بازرسی کرد. در این مرکز خرید, پارکینگ هاي داخلی, هتل ها, درمانگاه ها, سالن هاي سینما و امکانات یقین نکردنی دیگری وجود خواهد داشت. قرار هست این مکان تفریحی مساحتی برابر با ۴٫۴۵ میلیون متر مربع داشته باشد

 

و بر اساس برآوردها هر روز بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ نفر از آن دیدن نمایند. تمامی سطوح زیرین و کف این مرکز تفریحی و خرید به سیستم هاي تهویه تجهیز شده و بیش ار ۱۸۰ میلیون نفر در سال را جذب خواهد کرد.

 

۱۱- بزرگترین و برترین بودن در هر چیزی

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

این شهر ثروتمند بنا دارد که به بزرگترین و برترین شهر جهان تبدیل شود. شمار زیادی از هتل هاي این شهر هفت ستاره بوده و هیچ کسی بدون رزرو قبلی اجازه ورود به انها را نخواهد داشت. ۳۹ درصد از این هتل ها غیرقابل سکونت و تنها برای تظاهر و شهرت ساخته شده اند.

 

خرج ي اقامت در مرکز اقامتی شاهانه در برج ولیعهد شبی ۲۰٫۰۰۰ دلار خرج خواهد داشت که از درآمد متوسط سالانه ي یک کارگر آمریکایی نیز اکثر هست. این شهر هرروز مقدار زیادی نفت تولید میکند که حجم آن برابر با حجم ۴٫۴ میلیون استخر شنای مسابقات المپیک هست.

 

۱۲- بیشترین خرید و فروش طلا

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

مردم شهر دوبی علاقه ي زیادی به طلا دارند و به همین علت برای فخرفروشی هر چه که دارند را با طلا تزیین خواهند کرد. ثروتمندان شهر معمولا از طلا و الماس برای دیزاین دکوراسیون داخلی خودرو ها و سرویس هاي بهداشتی خود بهره گیری میکنند. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰ درصد طلای جامدی که در جهان خرید و فروش می شد

 

وارد دوبی شده بود. در واقع در این سال طلایی به ارزش ۷۰ میلیارد دلار خرید و فروش شد که وزن این مقدار طلا با وزن ۳۵۴ فیل آفریقایی نر برابری میکرد.

 

۱۳- بلند ترین زمین تنیس جهان

حقایق باورنکردنی درباره دوبی که نمی دانستید

شنیده ایم که بازی هاي تنیس باعث میشوند که تماشاگران در لبه ي صندلی هاي خود بنشینند اما در دوبی زمین تنیسی وجود دارد که تماشاگران و بازیکنان را در بلندی 321 متری قرار دارد. در واقع این زمین تنیس محلی برای فرود هلی کوپتر بود که برای یک مسابقه ي تبلیغاتی به زمین تنیس تبدیل شده و آندره آغاسی و راجر فدرر نخستین کسانی بودند که روی آن مسابقه تنیس برگزار کردند.