پارس ناز پورتال

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

با پیشرفت با سرعت و زیادی که اکنون در سراسر جهان شاهد هستیم مطمئنا درسال 2100 شاهد موارد عجیبی خواهیم بود. شاید پیشبینی دقیق این‌که هفته آینده چه اتفاقاتی رخ میدهد نیز بسیار سخت ودر حد غیرممکن خواهد بود، چه برسد به این‌که در مورد یک دهه یا یک قرن دیگر صحبت کنیم.

 

اما بر اساس شرایط کنونی و روندی که در پیش داریم دست کم می‌توانیم شکلی که جهان در اواخر قرن بیست و یکم خواهد داشت رابه صورت خلاصه در ذهنمان تصور کنیم. زمانی که قرار است سال 2099 جشن گرفته شود دنیایی که در ادامه این پست برای شما ترسیم میکنیم به واقعیت پیوسته است.

 

1-درسال 2022 هند به پرجمعیت ترین کشور جهان مبدل خواهد شد

مدت دوران زیادی است که چین عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان را در اختیار دارد اما با روندی که اکنون در پیش است نباید انتظار داشت که حکم فرمایی یکجانبه آنها دراین عرصه دوام زیادی داشته باشد. یک مطالعه جامع توسط سازمان ملل درسال 2015 در مورد جمعیت جهان نشان می داد که در کمتر از یک دهه آینده،

 

هند جای چین را بعنوان پرجمعیت ترین کشور جهان خواهد گرفت. ابتدا تصور بر این بود که چنین اتفاقی درسال 2028 رخ میدهد اما تلاش هاي بی وقفه مردان و زنان این کشور در فرزندآوری نشان داده که چه بسا این رخداد بزرگ زودتر نیز رخ بدهد.

 

همینطور این مطالعه نشان میدهد که ایالات متحده در اسل 2050 دیگر سومین کشور پرجمعیت جهان نخواهد بودو نیجریه جای آنرا خواهد گرفت ودر واقع درسال 2050 نیمی از زادو ولدهای جهان در قاره آفریقا رخ خواهند داد.این رويدادها باعث خواهد شد که جمعیت کره زمین به شکل سرسام آوری افزایش یابد.

 

بدین ترتیب درسال 2050 باید منتظر کره زمینی باشیم که 9.7 میلیارد نفر انسان گرسنه را در خود جای داده است ودر پایان قرن بیست و یکم این شماره به 11.2 میلیارد نفر خواهد رسید. این اعداد باورکردنی نیستند به خصوص وقتی که دریابید درسال 1900 تنها 1.6 میلیارد انسان بر روی کره زمین زندگی می کردن ودر عرض تنها دو قرن 9.6 میلیارد نفر به این تعداد اضافه خواهد شد

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

2- در اوایل دهه 2030 روی مریخ خواهیم بود

از سال هاي دهه 1970 دیگر به مریخ سفری نداشته ایم اما این موضوع چندان جای نگرانی نیست. ما اکنون هدف دیگری را دنبال میکنیم و آن قدم گذاشتن روی مریخ است و این رویا به زودی محقق خواهد شد زیرا سازمان هاي بسیار زیادی در حال کار بر روی این طرح جاه طلبانه هستند و پیشرفت هاي شگرفی نیز داشته اند.

 

در 30 آگوست سال 2011، ده سازمان فضایی از سراسر جهان یک گروه مشترک فضایی تشکیل دادند تا برنامه هایشان برای ملاقات از سیاره سرخ رابا هم در بین بگذارند.

 

امید بر این است که در اواسط دهه 2030 بتوانیم پای بر خاک مریخ بگذاریم. اکنون برنامه ریزی ها بر این است که اینکار به یکی از این دو روش انجام بگیرد: فرستادن دوباره فضانوردان به ماه یا این‌که یک ماموریت انسانی را ابتدا به نزدیکترین ستاره انجام دهند. هر کدام از این راه ها به فضانوردان کمک خواهد کرد

 

که تکنولوژی لازم برای پای گذاشتن بر این سیاره هاي سنگی را فراهم کرده و ابتدا با ماموریت هاي رباتیک وارد مریخ شد. در ادامه نیز رفتن فضانوردان به مریخ فراهم خواهد شد. هدف نهایی تمرکز بر روی مریخ بعنوان یک منزل جدید برای انسانها خواهد بود، چه زمین هنوز شرایط خوبی داشته باشد و یا خیر.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

3- یخ شمالگان در قطب شمال درسال 2037 تقریبا محو خواهد شد

وقتی که به قطب شمال فکر میکنید بی شک یخ فراوان نخستین چیزی است که به ذهنت ان خطور خواهد کرد. اما باید بدانید که این تفکر مدت دوران زیادی دوام نخواهد داشت زیرا قطب شمال به زودی ودر طی چند دهه آینده از یخ خالی خواهد شد.

 

بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن درسال 2009 به چاپ رسیده است سال هاي 2007 و 2008 یخ هاي قطب شمال بیشترین میزان از بین رفتن را داشته اند و با سرعتی که اکنون آب شدن یخ هاي قطبی در پیش گرفته درسال 2037 هیچ یخی دراین منطقه باقی نخواهد ماند.

 

بر اساس محاسباتی که دراین تحقیقات انجام گرفته درسال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمالگان وجود داشه که درسال 2037 این مقدار به زیر یک میلیون متر مکعب یا تقریبا صفر خواهد رسید. دراین مطالعه به این مضمون که چه زمانی این یخ ها بطور کامل محو میشوند اشاره اي نشده است و امیدواریم که این رخداد هیچوقت رخ ندهد زیرا دراین صورت به شدت به دردسر خواهیم افتاد.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

4- هوش مصنوعی درسال 2040 به اندازه ي انسان ودر سال 2060 باهوش تر از انسان خواهد بود

درسال هاي اخیر هوش مصنوعی بسیار باهوش تر و پیشرفته تر از قبل شده است اما هنوز نتوانسته به باهوشی انسان برسد هر چند فاصله زیادی نیز با ما ندارد. با این وجود بدون حضور انسان که اطلاعات رابه آن منتقل نماید، هوش مصنوعی در حال حاضر هیچ ندارد. البته با دقت به سرعتی که هوش مصنوعی در پیشرفت کردن

 

گرفته است دیری نخواهد پایید که به اندازه ما باهوش شده و حتی از ما نیز جلو خواهد زد. بر اساس محاسبات کارشناسان این حوزه، هوش مصنوعی درسال 2040 به اندازه ي انسان باهوش خواهد بود. این محاسبات بر اساس گفته هاي کارشناسان ودر نظر گرفتن قانون مور انجام شده که با دقت به آن کامپیوترها هر سال قدرتشان را دو برابر سال گذشته خواهند نمود.

 

بنابر این درسال 2040 به چنان پیشرفتی دست خواهند یافت که هوششان با هوش انسان برابری خواهد کرد و وحشتناک تر این‌که درسال 2060 هوش انسان را نیز جا خواهند گذاشت. البته هنوز خوب بودن یا بد بودن هوش مصنوعی در حوزه اختیار ماست و خود ما می‌توانیم تعیین کنیم که هوش مصنوعی آینده « Wall-E» باشد یا « Skynet».

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

5-هنگ کنگ و ماکائو درسال 2050 دیگر مستقل از چین نخواهند بود

بسته به این‌که در کجای چین زندگی می‌کنید ممکن است قوانین و حکومتی که بر شما مسلط است متمایز باشد. بهمین علت است که هنگ کنگ و ماکائو گرچه جزئی از خاک کشور چین به شمار می‌آیند اما قوانین و حکومت ناب و نسبتاً مستقل خودرا دارند. به لطف مبحث «یک کشور و دو سیستم»

 

کشور هنگ کنگ که تا سال 1997 جزیی از خاک بریتانیا به شمار می آمد اکنون که تحت تسلط کشور چین قرار دارد خود یک شهر سرمایه داری دریک کشور سوسیالیستی است در حالی‌که ماکائو تقریبا بطور کامل مستقل است و فرهنگ آن کاملاً تحت نفوذ پرتغال است که تا سال 1999 بر این منطقه حکومت می‌کرد.

 

اما هر کدام از این حکومت ها تنها 50 سال دوام خواهد داشت و بر اساس قراردادی که به امضا رسیده هنگ کنگ درسال 2047 و ماکائو نیز دو سال بعد ازآن به چین بازگردانده خواهند شد. بدین ترتیب آن دوران این دو کشور بار دیگر سوسیالیستی خواهند شد و تمامی قرادادهایی که قبلاً منعقد شده باید از نو در مورد انها گفت و گو کرد.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

6- موش ها، راسوها و دیگر جانوران موذی درسال 2050 در نیوزیلند وجود نخواهند داشت

جدای از بمب هسته اي، چیزهای بسیار کمی به خطرناکی حیوانات موذی برای محیط زیست وجود دارند که در جاهایی غیر از سکونت گاه هاي اصلی شان ظاهر شده و حیات وحش محلی را کشته و می‌خورند، در بین حیواناتی که آمادگی دفاع از خود ندارند عوامل بیماری زا پخش کرده و بهمین راحیت نظم طبیعت رابه هم میزنند.

 

بعضی مناطق مثل نیوزیلند اما سعی دارند بطور کلی این حیوانات موذی را از بین ببرند. اگر برنامه هاي دولت نیوزیلند دراین زمینه طبق برنامه تعیین شده پیش برود، درسال 2050 تمامی انواع جانوران موذی شکارچی از این جزیره رخ برخواهند بست.

 

این حیوانات حاوی موش ها، راسوها، موش خرماها و دیگر حیوانات موذی خواهد بود که در نقاط دیگر جهان وجود داشته اما نیوزیلند می‌خواهد کار انها را یکسره کند. بر اساس ادعای نخست وزیر این کشور، حیوانات فوق سالانه 25 میلیون پرنده بومی و نادر مثل کیوی را در نیوزیلند که سمبل این کشور به شمار می‌آید از بین می‌برند.

 

از این رو مقامات این کشور سعی دارند با کار گذاشتن تله هاي بیشتر و ریخت سموم بیشتر از آسمان بر روی زیستگاه هاي این حیوانات، در اوایل قرن کنونی نسل این حیوانات را از این کشور از بین ببرند. هزینه اینکار 6.2 میلیارد دلار برآورد شده است که درصورت اجرایی نشدن آن، این حیوانات موذی هزینه اي 11 بیلیون دلاری بر این کشور تحمیل خواهند کرد.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

7- لایه اوزون درسال 2075 کاملاً بازسازی خواهد شد

درسال هاي اخیر دیگر چیز زیادی در مورد لایه اوزون شنیده نمی‌شود اما در دهه هاي 70 و 80 قرن بیستم یک سوراخ بسیار بزرگ در اثر آزاد شدن کلوروفلوئوروکربن ها که موادی خطرناک بوده ودر اسپری ها، سیستم هاي تهویه و یخچال هاي ساخت می شد ایجاد شده بود.

 

این رخداد چنان سریع رخ داده و باعث آسیب دیدن لایه اوزون شد که بنظر می‌رسید به زودی نسل بشر به خطر خواهد افتاد. اگر این سوراخ بزرگتر می شد اشعه هاي فرابنفش خورشید بیش از پیش وارد زمین شده و انسانها زنده زنده کباب میشدند. اما خوشبختانه به محض این‌که دانشمندان علت این واقعه را کشف کردند گام هاي مهم و زیادی برای کاهش استفاده از این مواد شیمایی زیان آور برداشته شد.

 

ازآن دوران تا کنون لایه اوزون به کندی اما به صورت مداوم در حال ترمیم خود بوده است. درسال 2014 گروهی از دانشمندان وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته افزایش محسوسی یافته است و هر چند این فرآیند به کندی صورت می‌گیرد اما تا سال 2075 تمام سوراخ ایجاد شده در لایه اوزون که روی جنوبگان قرار دارد ترمیم خواهد شد. قبلا مساحت این سوراخ 30 میلیون کیلومتر مریع بود که اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

8- 83 درصد از جنگل هاي بارانی آمازون تا سال 2100 از بین خواهند رفت

یکی از غم انگیزترین ضایعاتی که در طول قرن ها به زمین وارد شده ودر دهه هاي آینده نیز با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت از دست دادن جنگل هاي بارانی است و با شرایط کنونی نیز هیچ امیدی به بازگشت انها نداریم. به عبارت دیگر قبل از به نهایت رسیدن قرن بیست و یکم چیز زیادی از این جنگل هاي باارزش باقی نخواهد ماند.

 

بر اساس مطالعات اقلیمی که درسال 2009 در بریتانیا انجام شد مشخص گردید که درسال 2055 دمای متوسط کره زمین 4 درجه بالاتر خواهد رفت.این میزان تنها متوسطی است که ارزیابی شده ودر بعضی از نقاط جهان این افزایش بیش از 16 درجه سانتیگراد خواهد بود که به معناست زمین به زودی خواهد جوشید.

 

بدین ترتیب در اواخر قرن کنونی دیگر چیز زیادی از جنگل هاي بارانی باقی نخواهد ماند. بر اساس محاسبات یک موسسه آب و هوا شناسی در کشور آلمان در انتهای قرن کنونی دست کم 83 درصد از مساحت جنگل هاي بارانی از بین خواهد رفت و این شماره بر اساس بعضی خوشبینی ها ارزیابی شده است.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

9- صدها گونه از پرندگان زیبا و کمیاب تا سال 2100 منقرض خواهند شد

همه ی پرندگان را دوست دارند بغیر از تیپی هدرن بیچاره در فیلم «پرندگان». پرندگان موجوداتی بامزه و رنگارنگ هستند و همه ی از دیدن آنها لذت می‌برند اما با دقت به شرایطی که بدست خود ما رقم زده ایم تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که میبینیم بسیار کمتر خواهند بود. بر اساس مطالعه اي که درسال 2011 در مورد تغییرات آب و هوایی انجام گرفته،

 

آب و هوای ناخوشایندی که هرساله بدتر از سال قبل میشود، هم سرد و هم گرم، بی شک خیلی زود باعث مرگ پرندگان در مقیاس وسیع خواهد شد.بر اساس این مطالعات اگر دمای متوسط کره زمین 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد بین 600 تا 900 گونه از پرندگان بطور کامل از بین خواهند رفت. پس ازآن بالا رفتن یک درجه اي دمای کره زمین

 

باعث انقراض 100 تا 500 گونه دیگر بطور کامل خوهد شد و بیشترین تلفات به پرندگانی وارد می‌شود که سکونتگاه هایشان به ندرت دچار تغییرات شدید دمایی شده و به این تغییرات ناگهانی عادت ندارند. بدین ترتیب پرندگان قادر نخواهند بود با دماهای متغیر ناگهانی خودرا وفق داده و مرگ تنها گزینه پیش روی انها خواهد بود.

حقایق باورنکردنی درباره سال 2100 در جهان

واقعیت باورنکردنی درمورد سال 2100 در جهان ،تغییرات جهان درسال 2100،تغییرات جهان در قرن 21،رويدادها پیشبینی شده در 2100،درمورد وضعیت جهان در 2100