پارس ناز پورتال

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید 

بعضی از هتل ها هستند که واقعا نکات مربوط به بهداشت را رعایت نمی‌کنند، اما بعضی از قوانین است که شما باید هنگام ورود به هتل به یاد داشته باشید. وقتی دریک هتل اقامت می‌کنید، حتماً میبینید که همه ی کادر خدماتی در تلاش هستند تا مسافران احساس سهولت داشته و خاطره‌اي خوب از اقامتشان در آن هتل در ذهن شان حک شود.

 

اما متاسفانه همیشه در اینکار پیروز نیستند و گاهی بعضی از کاستی ها چنان ملموس است که سبب ناامیدی و پشیمانی مهمان ‌ها از انتخاب آن اقامت‌گاه میشود.البته، مسایل مخفیانه دیگری هم در پس پرده هتل ها وجوددارد که با آگاهی از انها بطور کامل نظرتان در مورد آنها عوض خواهد شد. بطور مثال، باید این چالش را باور کنید که ملحفه هاي تخت

 

در اتاق هاي هتل گاهی عوض نمیشوند. یا مثلاً، لیوان ها ممکن است تمیز شسته نشود و این موضوع در مورد جامسواکی نیز مصداق دارد.از همه ی بدتر این که، وقتی آخر شب روی تخت هتل دراز کشیده اید و می‌خواهید از برنامه هاي تلویزیونی شهر مقصد لذت ببرید، باید بدانید که ریموت کنترلی که در دست گرفته و با آن کانال ها را عوض می‌کنید، آلوده ترین بخش محل سکونت شما قلمداد میشوند.

 

همینطور، سعی کنید هرگز پابرهنه و بدون دمپایی روی موکت هاي اتاق راه نروید، زیرا ممکن است هرروز جارو شود، اما ضدعفونی نمی‌شود و بستر مناسبی برای اجتماع میکروب ها خواهد بود.برای آگاهی با موارد دیگر از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را تا نهایت بخوانید.

 

وقتی اتاق را تحویل میگیرید، حتماً در مورد دیگر امکاناتی که اجازه استفاده از آنها را دارید بپرسید. این که آیا با هزینه اي که پرداخت کرده‌اید می‌توانید از استخر، باشگاه، مینی‌بار یا اینترنت هم استفاده کنید یا نه؟ گاهی مدیران و مسئولان هتل فراموش میکنند تا این اطلاعات را در اختیار مسافران قرار دهند.

 

باید این را درنظر داشته باشید که در بیشتر هتل ها، حتی آن هایي که چندین ستاره دارند هم به ندرت ملحفه و روکش بالشت ها تعویض میشوند

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

این مضمون رابه یاد داشته باشید که تمامی هتل ها موظف هستند برای ساحل یا استخر، حوله جداگانه اي در اختیار مسافر قرار دهند. پس لازم نیست از اتاق خود حوله بردارید، کافی است از پخش پذیرش بخواهید تا حوله تمیز بشما بدهد.

 

اگر می‌خواهید حوله حمام شما عوض شود، آنرا کف زمین بیندازید.

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

جالب است بدانید در بعضی از کشورها، مشابه انگلیس، بعضی از هتل ها اتاق شماره ۱۳ ندارند زیرا آنرا نحس می دادند. در بعضی از کشور های آسیایی مشابه چین هم اتاق شماره ۴ ندارند، زیرا تلفظ شماره ۴ در زبان چینی مشابه واژه مرگ است و بهمین خاطر آنرا بدیمن می‌دانند.

 

کادر خدماتی و مدیران هتل ها غالباً با مسافرانی که به صورت آنلاین هتل رزرو کرده اند، رفتار بهتری دارند زیرا می‌دانند این افراد به صورت آنلاین به انها رای خواهند داد. بنابر این، برای جلوگیري از رای منفی و انتقاد، همه ی تلاش خودرا میکنند تا مهمانشان راضی از هتل خارج شود.

 

به توضیحات و اطلاعات مکان هاي گردشگری که در هتل ها نوشته شده چندان اعتماد نکنید. انها برای تبلیغ مکان اقامتی خود، هرگز مسافت ها را بر اساس کیلومتر نمی‌نویسند ودر عوض فاصله زمانی را ذکر میکنند که چندان موثق و قابل اعتماد نیست. مثلاً وقتی میگویند این هتل تا ساحل دریا فقط 10 دقیقه پیاده راه است، باید مطمئن شوید که مسیری طولانی در پیش خواهید داشت.

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

لازم است بدانید در بعضی از کشورها باید مالیات گردشگری پرداخت کنید. این هزینه غالباً روی هزینه رزرو هتل لحاظ میشود. یا هنگام خروج از مسافر دریافت می‌شود. بطور مثال، در ونیز، اگر دریک هتل ۵ ستاره اقامت کنید باید ۵ یورو به ازای هر نفر برای هرروز پرداخت کنید.

 

اگر هتل شما حاوی صبحانه است و شما وادار هستید پیش از صبحانه به مقصد گشت شهری هتل را ترک کنید، می‌توانید از مسئولان هتل بخواهید تا باکس ناهار برایتان تهیه کنند. البته این تقاضای را باید از شب قبل به متصدی پذیرش اعلام کنید.در تعداد زیادی از رستوران ها هتل، غذا هاي باقیمانده را دور نمی ریزند، بلکه از انها در غذا هاي وعده هاي بعدی استفاده می‌کنند.

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

وقتی سفارش نوشیدنی می‌دهید سعی کنید، یخ تقاضا ندهید زیرا کیفیت آبی که یخ با آن تهیه می‌کنند، چندان تعریفی ندارد.جالب است بدانید که در اتاق هاي هتل وسایل و امکاناتی هست که مسافران میتوانند برای خود برداشته و به منزل ببرند. این موارد حاوی، وسایل حمام «شامپو، نرم کننده، صابون و ژل شست‌وشوی بدن»،

 

دمپایی یک‌بار مصرف، خودکار و دفترچه یادداشت با لوگوی هتل است. اما دیگر وسایل، جزو اموال هتل است و برداشتن آنها دزدی قلمداد خواهد شد.

حقایق تلخی که باید درباره هتل ها بدانید

قیمت اتاق هاي هتل در شرایط مختلف متمایز است. بهمین خاطر، بهتر است پیش از رزرو اینترنتی یک اتاق، مستقیما با هتل ارتباط بگیرید و مشاهده نمایید آیا پیشنهاد مخصوصاً اي برای شما ندارد؟ شاید بتوانید به این روش چند درصد در قیمت کرایه اتاق صرفه جویی کنید.بعضی از غذایی هایي که در مینی‌بارها وجود دارند شاید تاریخ گذشته باشند، حتماً پیش از استفاده تاریخ انقضای انها را چک کنید.

 

اگر به نیت استراحت و خواب به هتل میروید، حتماً امکانات آنرا از قبل چک کنید شاید مثلاً کلوب شبانه داشته باشد و سر و صدای آن سبب آزارتان بشود.در هتل هاي ۴ و ۵ ستاره افرادی هستند که در حمل چمدان ها بشما کمک میکنند.