پارس ناز پورتال

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید 

کشور چین با فرهنگ غنی کـه دارد سرشار از موارد دیدنی برای جهانیان هست, امروز بـه شـما حقایق جالبی درمورد این کشور بیان می کنیم. فکر می‌کنید درمورد چین همه ی چیز میدانید؟ اما شرط می‌بندیم کـه هنوز خیلی چیز‌ها درمورد آن نمیدانید. چین فقط اسباب بازی و غذا های عجیب نیست, یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین کشور های جهان هست. اما میخواهیم درمورد چیزهای عجیبی گفت و گو کنیم کـه امروزه در چین وجود دارد.

 

غارنشینان نوین

همه ی ي چینی‌ها در منزل ها و آپارتمان‌های جذاب زندگی نمیکنند, بلکه برخی از آن‌ها در غارهای حقیقی زندگی می کنند. غارهایی کـه مورد سکونت غارنشینان قرار میگیرند «یائودونگ» اسم دارند. ساکنان این سکونتگاه‌های عجیب میگویند کـه غارشان را با هیچ چیز دیگری در جهان عوض نمیکنند. حدود ۳۰ میلیون چینی در غار زندگی میکنند کـه برابر با جمعیت استرالیا هست؛ و مانند این می ماند کـه همه ی ساکنان استرالیا در غار زندگی کنند

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانیدساختمان‌های عجیب‌وغریب

اضافه بر این کـه چین سکونتگاه‌های عجیبی مانند یائودونگ‌ها دارد, برخی از عجیب‌ترین ساختمان‌های جهان را هم دارد. چین پر از هتل ها, ساختمان‌های اداری, آسمانخراش‌ها و دیگر ساختمان‌های عجیب هست. یکی از عجیب‌ترین ساختمان‌های چین هتل امپراطور هست کـه در تصویر زیر دیدن می کنید.

 

اگرچه در نگاه اول شبیه مجسمه عظیمی از سه مرد هست, اما در واقع هتلی با ۲۰۰ اتاق هست. وجود این هتل باعث می شود فکر کنید کـه معماران چینی افراد عجیبی میباشند

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

پارک با تم کوتوله

بـه نظر چه کسی کوتوله ها, چه خیالی و چه حقیقی, بامزه نیستند؟ چیزی در کوتوله‌ها وجود دارد کـه باعث می‌شود از آن‌ها خوشمان بیاید. اما بـه نظر میرسد چینی‌ها خیلی اکثر از همه ی ما بـه کوتوله‌ها علاقه دارند چون پارکی را بـه آن‌ها اختصاص داده اند. اسم این پارک عجیب قلمروی آدم کوچولوهاست. اما اگر کوتوله هم نباشید می توانید از این پارک دیدن کنید.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

منطقه زمانی عجیب

چین سومین کشور بزرگ جهان هست. احتمالاً فکر کنید این موضوع باعث می شود چندین یا حتی صد‌ها منطقه زمانی داشته باشد. اما درست نیست. چین بـه رغم وسعت زیادی کـه دارد فقط یک منطقه زمانی دارد کـه منطقه زمانی پکن نامیده می‌شود. این یعنی برخی مکان‌های چین تا گذشته از ۱۰ صبح طلوع خورشید را نمی‌بینند

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

سیستم طبقه بندی فیلم ندارد

چین فاقد سیستم طبقه بندی فیلم هست کـه تقریباً در هر کشوری وجود دارد. این یعنی کودکان چینی اجازه دارند فیلم‌های خشونت آمیز یا فیلم‌های بزرگسالان را تماشا کنند. هرچند چین این سیستم را ندارد, اما سانسور زیادی دارد. حتی یک کمیته مخصوص در چین وجود دارد کـه فیلم‌ها را گذشته از انتشار مرور و اگر لازم باشد سانسور میکند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانیدبزرگ ترین مرکز خرید جهان

چین کـه سومین کشور بزرگ و یکی از پیشگامان اقتصادی دنیاست می تواند ساختمان‌های بزرگی بسازد. این بسیار منطقی هست, اما مادام العمر نیست. چینی‌ها بزرگ ترین مرکز خرید جهان را ساخته اند. ممکن هست فکر کنید بزرگ ترین مرکز خرید جهان همه ی وقت} شلوغ هست, اما یقین کنید این طور نیست. این مرکز خرید با شکست مواجه شد, زیرا تنها چند مغازه در آن باز شد و اکنون هم خالی هست

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

چند خبر مفید برای معتادان تلفن همراه‌های هوشمند

آیا شـما هم یکی از معتادان تلفن همراه‌های هوشمندی هستید کـه نمی‌توانید بدون نگاه کردن بـه گوشیتان در خیابان راه بروید؟ اگر هستید شرط می‌بندیم کـه هنگام برخورد با افراد دیگر در موقعیت‌های ناخوشایندی قرار گرفته اید. این برای همه ی معتادان موبایل‌های هوشمند رخداد می‌افتد, بـه جز چینی ها! در حقیقت آن‌ها هنگام کار با موبایل و راه رفتن, با افراد دیگر برخورد نمیکنند, زیرا از خطوطی حرکت می کنند کـه برای آن‌ها تعبیه شده هست.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

ترافیک و راهبندان

راهبندان یک چیز عادی در چین هست و چرا نباشد وقتی سومین کشور بزرگ جهان هست کـه ۷۰ درصد جمعیت آن نیروی کار میباشند؟ اضافه بر این‌کـه چین تاریخ طولانی در ترافیک دارد, طولانی‌ترین راهبندان‌های ترافیکی جهان را هم دارد. طولانی‌ترین ترافیک تاریخ در شانگهای رخداد افتاد و ۱۲ روز طول کشید! اگر ما در چنین ترافیکی بودیم دیوانه می‌شدیم!

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

گربه‌های بیچاره

تقریباً همه ی ي میدانند کـه برخی چینی‌ها عدات خوراکی عجیب دارند. عادات خوراکی عجیب آن‌ها شامل خوردن حشرات تا خوردن سگ‌ها می شود. اما چیزی هست کـه چینی‌ها خوردنش را اکثر از سگ دوست دارند و آن گربه هست. چینی‌ها بـه طور متوسط بیش از ۱۹ میلیون گربه می خورند. فکر می‌کنم کسی باید این ستم بـه حیوانات را در چین متوقف کند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

پلی استیشن در چین

پلی استیشن یکی از پرطرفداترین سرگرمی هایي هست کـه تا اکنون نوآوری شده هست. هر شخصی بازی با پلی استیشن را دوست دارد, زیرا تجربه فراموش نشدنی و شگفت انگیزی برای همه ی ي هست, اگرچه بـه جز چینی ها! چینی‌ها پلی استیشن و سایر پلتفرم‌های بازی را محکوم میکنند. شـما نمی‌توانید در چین پلی استیشن, ایکس باکس و … داشته باشید. با این وجود نمی دانیم سرگرمی جوانان چینی چیست؟ احتمالا بـه صورت قاچاقی تهیه میکنند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

نفس کشیدن در پکن

حتماً می دانید کـه پکن اگر آلوده‌ترین نباشد یکی از آلوده‌ترین شهر های جهان هست. این شهر آن‌قدر آلوده هست کـه ما همه ی کسانی کـه در این شهر زندگی میکنند و آلودگی آن را بردباری میکنند تحسین میکنیم. اما آیا می‌دانستید کـه آلودگی پکن بـه حدیست کـه یک روز نفس کشیدن در آن معادل مصرف یک بسته سیگار هست

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

شرکت‌های خوراکی چین

چین هزاران شرکت مواد خوراکی دارد کـه عده ای ازآن‌ها بزرگ‌ترین کمپانی‌های غذای جهان میباشند. با این حال همه ی شرکت‌های خوراکی چین, غذا را بـه روش معمول و خوشایندی ساخت نمیکنند. چندین شرکت موادغذایی در چین محکوم شدند کـه محصولات گوشتی خود را در ادرار بز می‌خواباندند. هم چنین شرکت هایي بودند کـه متهم شدند با بهره گیری از فاضلاب توفو درست میکنند! خوفناک هست! فقط گوشت و توفو در چین نخرید!

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

آلودگی هوا

یک‌بار دیگر درمورد آلودگی چین گفت و گو می کنیم. یکی از غم انگیزترین حقایق درمورد چین این هست کـه یکی از آلوده‌ترین کشور های جهان هست. آلودگی هوای چین آن‌قدر خوفناک و گسترده هست کـه در واقع در اقیانوس آرام حرکت میکند و لس آنجلس و سانفرانسیسکو را آلوده میکند. در واقع آلودگی چین مسئول بیش از یک سوم آلودگی سانفرانسیسکو هست.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

سیاست تک فرزندی

همانگونه کـه ممکن هست بدانید چندین دهه هست کـه سیاست تک فرزندی در چین اعمال می شود, اما بـه زودی سیاست تک فرزندی ممنوع شده و با دو فرزندی جایگزین شده می شود. اما این هرگز اتفاقاتی کـه بـه علت سیاست تک فرزندی افتاده را جبران نمی کند. هزاران والدین چینی کـه دختر بـه جهان می‌آوردند آن‌ها را ر‌ها میکردند, چون پسربچه می خواستند. سیاست تک فرزندی چین هم چنین باعث میلیونها سقط جنین در سال می‌شد

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

پلیس چین و غاز‌ها

پلیس چین یکی از بزرگ ترین نیروهای پلیس دنیاست. ممکن هست فکر کنید پلیس چین از حیوانات گوناگون بـه عنوان حیوانات پلیس بهره گیری میکند, اما پلیس چین از سگ یا سایر حیوانات خطرناک بـه عنوان جانور پلیس بهره گیری نمی کند. بـه جای بهره گیری از این حیوانات, پلیس چین از غاز‌ها بهره گیری میکند. درواقع پلیس چین بـه دلیل تیزبینی و طبیعت پرخاشگرانه شان ازآن‌ها بهره گیری میکند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانیدتخم مرغ آبپز

درست مانند مردم سایر قسمت‌های جهان, چینی‌ها هم خوردن تخم مرغ آبپز را دوست دارند, زیرا منبعی سرشار از مواد مغذی مهم هست. با این حال عده ای از چینی‌ها دوست دارند تخم مرغ را بـه روش‌های عجیب غریبی بپزند. بـه جای طبخ تخم مرغ در آب, آن‌ها تخم مرغ را در ادرار پسربچه‌ها می‌پزند, چون از نظر مردم عده ای از قسمت‌های چین این روش لذیذ‌تر هست.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

اعدام

از زمانی کـه چین راه اندازی شده, اعدام در آن وجود داشته هست. چین یکی از نخستین کشورهایی بود کـه مرگ را بـه عنوان مجازات برخی اعمال خشونت آمیز معرفی کرد و هنوز هم در آن اعمال می‌شود. در واقع شمار اعدام‌های چین از مجموع همه ی نقاط جهان اکثر هست کـه آمار وحشتناکی هست. تنها در سال جدید بیش از ۵۰۰۰ نفر در چین اعدام شدند. این مجازات برای جرایم بزرگی مانند قتل و طفل آزاری در نظر گرفته شده هست.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

فستیوال سگ‌ها

چین فستیوال خاصی دارد کـه بـه سگ‌ها اختصاص دارد, اما این جشنواره برای قدردانی از سگ‌ها نیست بلکه برای خوردن آن هاست! این جشنواره کـه فستیوال گوشت سگ یولین اسم دارد درواقع عجیب نیست, چون چینی‌ها از زمان‌های بسیار دور سگ می خورند. در چین اعتقاد بر این هست کـه خوردن سگ گرمای داخلی را تحریک میکند و باعث خوش بختی می‌شود

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانیددولت در مورد فرزند شـما تصمیم می‌گیرد

هرچند دولت چین بـه زودی سیاست تک فرزندی را ممنوع و سیاست دو فرزندی را جایگزین میکند, اما این تنها روش نظارت جمعیت آن‌ها نیست. در واقع در چین شـما تا زمانی کـه دولت اجازه ندهد نمی توانید بچه داشته باشید. زوج‌های چینی باید برای گواهی برنامه ریزی خانوادگی اقدام کنند تا بـه آن‌ها اجازه دهند یک فرزند داشته باشند

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

همه ی ي جا با پیژامه

اگر تا اکنون بـه شانگهای رفته باشید احتمالا صد‌ها نفر را با پیژامه دیده اید کـه در خیابان‌های شانگهای راه میروند. در شانگهای پوشیدن پیژامه بـه عنوان لباس بیرون کاملا قابل قبول هست. حتی عده ای ازآن‌ها در رستوران‌ها و مراکز خرید هم پیژامه میپوشند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

مدفوع در همه ی ي جا

اگر یک طفل چینی را دیدید کـه در خیابان با کمک والدینش مدفوع می کند شوکه نشوید. کودکان چینی حق دارند هرجایی اینکار را کنند و حتی شلوارهای مخصوصی میپوشند کـه آسان باشند. با این حال والدینشان باید بعد از اینکار در مکان‌های عمومی آنجا را تمیز کنند.

حقایق جالب درباره کشور چین که باید بدانید

خوردن حیوانات در چین،کارهای عجیب مردم چین،عجایب در چین،درمورد کشور چین و کارهای عجیب‌وغریب