پارس ناز پورتال

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مجموعه : اخبار سینما
حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مرور حواشی سریال ستایش 3 

در اینبخش بـه مرور حواشی سریال ستایش 3 میپردازیم. فصل سوم سریال ستایش بالاخره بـه روی آنتن رفت از ابتدای پخش این فصل تمام فضای مجازی درگیر حواشی ریز و درشت این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار شد، از جوان شدن ناگهانی ستایش تا واکنش تهیه کننده و همچنین بازیگران جای گزین نه چندان مناسب! در ادامه تمام حواشی این سریال تا بـه امروز را بررسی می‌کنیم، با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

ماجرای جوان شدن ستایش در فصل سوم

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

در نقطه شروع فصل سوم «ستایش» چیزی کـه بیشتر از همه ی بـه چشم آمد، تغییر گریم نرگس محمدی بود. بلافاصله بعد از نمایش چهره این بازیگر، واکنش‌ها نسبت بـه آن شروع شد. نرگس محمدی کـه برای بازی در فصل دوم این سریال، با گریم سنگین، بـه زنی میانسال تبدیل شده بود، حالا در شروع فصل سوم در قامت یک زن جوان ظاهر شده اسـت!

 

 

برای خواندن بیوگرافی تمام بازیگران سریال ستایش 3 بر روی لینک زیر وارد شوید.

 


حتما بخوانید : بیوگرافی تمام بازیگران سریال ستایش 3 + عکس های سریال ستایش 3 و خلاصه داستان


 

 

ستایش ناگهان جوان شد!

آرمان زرین‌کوب، تهیه‌کننده سریال در پاسخ بـه اعتراض‌ها و شوخی‌هایي کـه درباره این تغییر گریم شکل گرفته، توضیحاتی بـه خبرگزاری مهر داده کـه هیچ‌کدام‌شان قانع‌کننده نیست. بیایید دلایل این تهیه‌کننده را بررسی کنیم.

 

نقل قول تهیه‌کننده:

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مـا «در فصل 1» با یک زن ۲۰ ساله روبرو بودیم ودر فصل دوم با یک زن ۴۰ ساله و حالا در فصل سوم کـه این شب‌ها روی آنتن شبکه سه میرود شاید در روند داستانی مـا تنها چند ماه از فصل دوم گذشته باشد. زمان پخش ستایش ۲ عده‌اي گفتند چرا ستایش پیر نشده و با یک عینک چهره‌اش تغییر کرده، اما اگر بـه اطراف خود نگاه کنید خانم ۴۰ ساله پیر نیست کـه بخواهیم وی را پیر کنیم!

 

تحلیل هفت صبح:

مشکل اصلی اینجاست کـه فصل سوم دقیقاً در ادامه فصل دوم شروع شده و بازیگر اصلی سریال نمی تواند یک شبه تغییر چهره دهد، بنابر این مخاطبان انتظار دارند ستایشی را ببینند کـه چند روز قبلش در فصل دوم دیده‌اند نه ستایشی با یک گریم متفاوت!

 

تغییر در عرض 5 دقیقه؟؟؟

حرف آرمان زرین‌کوب درباره این‌کـه خانم ۴۰ ساله پیر نیست کـه بخواهند بـه صورتش چروک اضافه کنند درست اسـت، اما اتفاقاً این سؤال را باید از خود این تهیه‌کننده پرسید کـه چرا در فصل دوم فکر می‌کرده چهره یک خانم ۴۰ ساله این‌قدر پیر و شکسته اسـت؟! در فصل دوم، چهره نرگس محمدی را زنی دیده بودیم با چین و چروک دور چشم و روی پیشانی کـه صورتش بی‌رنگ و رو اسـت و همیشه عینک روی چشم دارد.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

حالا یک‌مرتبه چطور میتواند با همان سن، یک‌شبه یا چند ماهه، این‌قدر جوان شده باشد؟ بنظر میرسد علت پخش نشدن خلاصه فصل‌هاي قبلی «ستایش»‌هم بهمین گریم برمی‌گشته. احتمالاً نمی‌خواسته‌اند گریم‌ها را پشت سر هم نشان دهند، چون در این صورت تغییرات خیلی بیشتر بـه چشم می‌آمده اسـت.

 

مـا هم منطق داریم!

نقل قول تهیه‌کننده: «بـه‌نظرم عده‌اي کارشان این اسـت کـه بـه محتوا دقت نمی کنند و از تماشای سریال لذت نمی برند، البته مـن نمی دانم منظور این افراد برای انتقاد از گریم ستایش چیست، چون بنظر مـا این گریم خیلی باورپذیر اسـت.»

 

تحلیل هفت صبح:

زرین‌کوب طوری توپ رابه زمین مخاطبان معترض انداخته و گفته اسـت عده‌اي بـه محتوا دقت نمیکنند کـه انگار یک مسئله جزئی بوده و مخاطبان بـه‌جای توجه بـه محتوا، دنبال ایراد گرفتن بوده‌اند! گریم نرگس محمدی بـه‌قدری تغییر کرده و جوان شده کـه خیلیها فکر کرده بودند با دو گریم در دو نقش بازی کرده اسـت. در این صورت چطور می توان مخاطبان را مقصر دانست!

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مهدی سلوکی در واقعیت، یکسال از نرگس محمدی بزرگتر اسـت. آن‌ها در سریال «بوی باران» خواهر و برادر بودند حالا چطور می توانیم آن‌ها را کنار هم ببینیم و فکر کنیم مادر و پسر هستند! بالاخره هر چقدر هم کـه مخاطبان را ایرادگیر بدانیم، منطق آن‌ها راکه نمی توانیم زیر سؤال ببریم!

 

آرامش بـه‌جای بوتاکس

نقل قول تهیه‌کننده: «ستایش در فصل قبل مشکلات و نگرانی‌هایي داشت کـه در این فصل ندارد. او در این فصل زنی صاحب انگیزه اسـت، روابط، فرزندانش، زندگی روزمره و همه ی آنچه زندگی وی را در این فصل می‌سازد در فضایی آرامش‌دهنده اسـت و این ها باعث شده کـه او بشاش‌تر شود و مـا این بشاش بودن و آرامش را در چهره او ببینیم.»

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

کاش زرین‌کوب، بـه‌جای تحلیل‌هاي عجیب‌وغریب، یک جمله میگفت از گریم ستایش در فصل دوم پشیمان شده ودر فصل سوم تصمیم گرفته اشتباهش را جبران کند! در این صورت فقط بـه او میگفتیم اینبار هم اشتباه کرده اسـت و شخصیت‌هایش بـه‌لحاظ منطقی باهم هم‌خوانی ندارند و ماجرا تمام می ‌شد.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

حداقل کاش در گفتگو‌اش می گفت ستایش هم مثل خیلی از خانم‌ها صورتش را بوتاکس کرده و بـه این دلیل اسـت کـه چین و چروک‌هایش کمتر شده، نه این‌کـه بگوید تغییر چهره‌اش بـه‌خاطر آرامش اسـت! شاید می‌توانستیم بالاخره یک‌جور‌هایي با گریم ستایش در فصل سوم قانع شویم، اما این توجیه‌هاي تهیه‌کننده بـه هیچ‌وجه قانع‌کننده نیست.

 


 

در ستایش 2 چـه دیدیم؟

ستایش را تا آنجا دنبال کردیم کـه بـه میانسالی رسیده اسـت ودر شمال با نام ثنابانو، رستورانی را اداره می کند. پسر او با نام مستعار محمد رودباری بـه صورت اتفاقی پایش بـه ویلای حشمت فردوس باز میشود و بدون این‌کـه بداند چـه نسبتی باری دارد با پیرمرد حشرونشر پیدا می کند، محمد دنبال فردوس بـه تهران می‌آید و با علاقه اي کـه بـه نوه او پیداکرده اسـت، سعی می کند خود رابه این خانواده نزدیک كند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

در این میان پسر بزرگ فردوس، صابر نیز برای سرپوش گذاشتن بر عقده حقارتی کـه همواره نزد پدرش حس کرده اسـت و برای بـه دست آوردن جایگاهی بهتر وارد بازی زنی بنام پری سیما میشود. زنی کـه بخاطر کینه پدرش «صفایی» در واقع نه برای آبادی زندگی صابر بلکه برای خانه خراب کردن فردوس آمده اسـت. قصه آنجایی پایان گرفت کـه فردوس اموالش را در این بازی می‌بازد و وادار بـه ترك خانه میشود.

 

در ستایش 3 چـه می‌بینیم؟

فصل سوم ستایش کـه قرار اسـت برخلاف گذشته نه یك روز در هفته بلکه بـه صورت شبانه روی آنتن برود، قصه فصل دوم را بلافاصله ادامه می‌دهد. بـه گفته سعید سلطانی: حشمت فردوس در این قصه سعی می کند برای گرفتاری کـه دچارش شده، راه هاي پیش روی خودرا امتحان کند.

 

ستایش ۴ هم در راه اسـت؟

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

سلطانی در مورد احتمال ساخت فصل چهار این مجموعه بـه جام جم میگوید: این فصل را هم می توان در ادامه دو فصل پیش دید و هم بعنوان یك سریال مجزا بـه آن نگاه کرد. این‌کـه بعد از این نیز سریال ادامه خواهد داشت یا خیر سوالی اسـت کـه مـن هم هنوز بـه جوابش نرسیده ام. باید ستایش۳ دیده شود و بعد ببینیم این ظرفیت در آن وجوددارد کـه بتوانیم ادامه اش دهیم یا خیر.

 

اوضاع بهتر می‌شود؟

قصه ستایش در فصل ۲ از حیث کیفیت فاصله زیادی با سری نخست آن داشت. قصه این گونه کـه باید مخاطب رابا خود درگیر نکرد و ماجرا خیلی زود و بی فرجام بـه انتها رسید.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

حال بسیاری منتظرند با تغییرات ستایش در فصل سه مواجه شوند و ببینند آیا دوباره قصه پرغصه زندگی این شخصیت و خانواده اش اوج میگیرد یا خیر، سلطانی در این مورد اظهار می کند. فصل سوم قابلیت هاي زیادی از جمله اضافه شدن چند شخصیت تازه و خط قصه اي جذاب دارد. بهمین خاطر گمان میکنم این سری از فصل هاي قبلی پربیننده تر باشد

 


 

ماجرای جایگزینی بازیگران در سریال ستایش 3

در سری سوم سریال ستایش، چند بازیگر فصل هاي پیشین بـه دلایل متفاوت حضور ندارند و چند هنرپیشه تازه جای آن ها را گرفته اند. علاوه بر این شخصیت هاي جدید نیز بـه مجموعه افزوده شده اند کـه قرار اسـت بچه قصه هاي تازه اي رابه خط اصلی اضافه کنند برای مثال حدیث میرامینی از بازی در فصل ۳ کناره گرفت و لاله مرزبان بجای او ایفاگر نقش نازگل، دختر ستایش اسـت.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مهدی سلوکی اما با تغییر در شخصیتی کـه بـه ایفای آن می پرداخت از فصل یک بـه فصل دو آمد. او در سری نخست مجموعه نقش محمد برادر ستایش و رفیق طاهر را داشت ودر فصل دو بـه محمد، پسر ستایش مبدل شد ودر این فصل نیز قرار اسـت ادامه نقش خودرا ایفا کند. نقشی کـه در فصل گذشته، تاثیر زیادی در روند قصه داشت و احتمالا حلقه وصلی اسـت کـه سبب رویارویی دوباره ستایش و فردوس می‌شود.

 

بازیگرانی کـه از ستایش جدا شدند

یکی از مشکلاتی کـه سریال‌هاي ادامه دار با آن مواجه هستند، تغییر ترکیب بازیگران آن ها اسـت. بـه این دلیل کـه در ابتدای راه تولید فصل یک عوامل تولید و بالاخص بازیگران از ادامه این سریال مطمئن نیستند و ساز و کاری هم وجود ندارد کـه با عوامل و بازیگران از همان شروع کار قراردادی را امضا کنند تا مشغول کار دیگری نشوند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

بهمین دلیل تعدادی از بازیگران، مشغول بازی در سریال‌هاي دیگر میشوند و امکان همکاری مجدد با گروه تولید قبلی را ندارند. در سریال «ستایش3» نیز این اتفاق رقم خورد و حدیث میرامینی کـه در فصل دو نقش نازگل دختر ستایش را بازی کرده بوده بـه دلایلی نامشخص از این سریال فاصله گرفت و لاله مرزبان بجای او در فصل سه ستایش بازی می کند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

همچنین رامسین کبریتی کـه در این سریال ایفاگر نقش صابر پسر بزرگ حشمت فردوس بود، درسال ۹۵ بـه شبکه جم پیوست ودر فصل سوم این سریال حضور ندارد و گویا بجای او از بدلی استفاده کردند کـه در بیشتر سکانس‌ها نمای پشت سرش را شاهد خواهید بود.

 

گریم‌هایي کـه واقعی نبودند

در فصل دو ستایش بنابر تعریفی کـه از قصه صورت گرفته بود، نرگس محمدی حدود ۴۰ سال داشت، اما طراحی گریمی کـه روی صورت او انجام شده بود، با سن او مطابقت نداشت و میانسالی در چهره او دیده نمی‌شد و بخش اعظمی از این گریم بـه تغییر رنگ ابرو و استفاده از عینک خلاصه شده بود.

 

لوکیشن‌‌هاي متفاوت ستایش۳

فصل اول سریال ستایش در تهران و بیشتر در لوکیشن‌هاي داخلی و خانه شخصیت‌هاي اصلی مقابل دوربین رفت و بیش از ۹۰ درصد از لوکیشن‌هاي فصل دو در شمال کشور واقع شده بود.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

اما در فصل سه برخلاف لوکیشن‌هاي محدودی کـه در فصل‌هاي پیشین دیده شده بود، بندرعباس نیز بـه این قصه خانوادگی اضافه شد و بنابر مقتضیات داستان در این فصل از ستایش، گروه تولید بـه همراه بازیگران اصلی بـه این شهر جنوبی کشور سفر کرده و عکسهای بکری را از این شهر بـه تصویر کشیدند.

 


 

ودر آخر از شمال تا جنوب با ستایش

قصه ستایش در فصل اول از تهران آغاز شد ودر تعقیب و گریزهای این شخصیت و فردوس بـه شمال ایران رسید ودر آنجا ماندگار شد. در فصل دوم اما دوباره ستایش از شمال بـه تهران آمد و قصه در تهران بـه اتمام رسید. حال در این فصل قصه علاوه بر تهران، در شمال ایران بـه رامسر ودر جنوب نیز بـه بندرعباس سرزده اسـت.

 

قصه جذاب تر میشود

قربان نجفی، بازیگر نقش صفایی در دو فصل گذشته سریال حضور داشت ودر فصل سه نیز همراه دخترش پری سیما آدم بدهای قصه را بازی می‌کنند. کسانی کـه باعث خانه خرابی فردوس شدند و اموال وی را تصاحب کردند. نجفی بـه جام جم می‌گوید تلاش کرده اسـت نقش را از قالب بك بدمن کلیشه اي خارج کند و رنگ خاکستری بـه شخصیت صفایی بزند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

او کـه نقش پررنگی در این فصل دارد؛ نوید میدهد درصورت مهیا بودن شرایطی چون زمان پخش و.. سریال ارتباط خوبی با مخاطب برقرار خواهد کرد چون حتی از فصل یک قصه جذاب تری دارد. نجفی همچنین درباره پایان بندی ستایش ۳ و احتمال ساخت فصل ۴ عنوان می کند: هنوز صحبتی در این مورد نشده اسـت اما قصه هم قابلیت پایان یافتن وهم ادامه داشتن را دارد

 

یك خانواده تازه وارد

شهرام پوراسد از بازیگران گزیده کاری اسـت کـه بعد از مدتها با شخصیت آقای مظفری در ستایش ۳ بـه تلویزیون بازگشته اسـت. او جزو شخصیت هایي اسـت کـه در این فصل بـه قصه افزوده شده اسـت و با خانواده ستایش دچار درگیری هاي عاطفی میشود. پوراسد درباره این نقش بـه جام جم می‌گوید: خانواده مظفری کـه در آن مهتاج نجومی نقش مادر و مـن نقش پسر را بازی میکنم در این فصل بـه مجموعه اضافه می شوند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

مظفری، مردی نقاش و هنرمند اسـت و مـن مقایل شخصیت هایي کـه نرگس محمدی، کیهان ملکی، فرهاد جم و مهتاج نجومی ایفا میکنند، بازی دارم، خوبی این شخصیت این اسـت کـه با تعداد زیادی از شخصیت هاي سریال ارتباط دارد. از دیگر جذابیت هاي نقش برایم همین هنرمند بودن او بود؛ کمتر در آثار تلویزیونی، شخصیت اینچنینی می‌بینم.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

او همچنین دلایلش برای پذیرش این نقش را چنین توضیح میدهد؛ ستایش 1 و ۲ جزو سریالهای پرمخاطب بود، بهمین دلیل فکر کردم ستایش ۳ هم باید مورد اقبال عمومی قرار بگیرد. با آقای مطلبی و زرین کوب صحبت کردم و نویسنده معتقد بود فصل سوم بـه مراتب جذاب تر نوشته شده اسـت و قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت، پس این همکاری را پذیرفتم.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

پیشبینی این بازیگر برای فصل سه چنین اسـت: امیدوارم اتفاق خوبی برای فصل سوم بیفتد. متاسفانه بعد از مونتاژ سریال را ندیدم و فقط با دیدن بعضی از راش ها و صحبت با نویسنده و کارگردان می‌توانم بگویم خوشبینم کـه کار جذاب تر از قبل شده باشد ستایش ۳ در شهر هـای مختلفی مقابل دوربین رفته اسـت اما شخصیتی کـه پوراسدبازی می کند تنها در تهران حضور دارد.

 

این بازیگر بیان می کند: با این‌کـه شخصیت مـن فقط در تهران بازی داشت اما در همین تهران هم محل‌هاي داخلی و خارجی زیاد داشتیم؛ این تنوع برای بیننده ها جذاب خواهد بود. او ادامه می‌دهد: گروه بسیار منسجم و خوب بودو آقای مطلبی بسیار انگیزه داشتند و همراه بودند. بارها هنگام تصویربرداری بـه مـا سر زدند و نگران فیلمنامه بودند. آقای زرین کوب هم بعنوان تهیه کننده، کارنامه خوبی دارند.

حواشی سریال ستایش 3 (از جوان شدن ستایش تا ماجرای بازیگران جایگزین)

پوراسد در آخر عنوان می کند: مدت هاست امیدوارم تلویزیون سریالهای خوب بسازد، با کارگردان فرهیخته کار کند و عوامل آثار نمایشی از کارها سرسری نگذرند. فیلمنامه و بازیگران مجموعه ها را بادقت بیشتری انتخاب کنند و تهیه کنندگان فقط بـه جنبه مالی و سوداثر فکر نکنند. همیشه باید راه برای تازه نفس ها باز باشد و هیچکس نمی تواند جای دیگری را در هنر بگیرد.