پارس ناز پورتال

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

مجموعه : اخبار سینما
حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

 

در اینبخش با پرحاشیه ترین چهره هاي ایرانی درسال 97 آشنا میشویم. سالی کـه گذشت پر بود از حواشی سلبریتی هاي ایرانی، از جنجال هاي بحران آب تا ازدواج هاي پرحاشیه. اما اینبار ورق بازگشته و سلبریتی هاي پر ادعا هستند کـه سوژه میشوند. اینبار پادشاه جنجال هاي اینستاگرامی یعنی خانم بهاره رهنما خود سوژه فضای مجازی و وبسایت هاي داخلی شده اسـت، با پارس ناز همراه باشید.

 

پول کثیف

درحالی‌کـه عروس سفیر سابق، از الگوی مد و فشن سخن میگفت، پسر سفیر سابق، با همه ی سلبریتی­ها وارد جنگ لفظی شده بودو با پدیده ژن خوب آشنا شدیم، بحث پول‌هاي کثیف در سینمای کشور ایران داغ داغ بود.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

تقریبا تمام نشست‌هاي جشنواره فیلم فجر با سؤالاتی درباره سرمایه تأمین‌شده فیلم‌ها همراه بودو حالا حسین هدایتی ملقب بـه خودپرداز فوتبال، در حال محاکمه اسـت و یکی از آخرین سرمایه‌گذاری‌هایش «ماه تی تی»، ابوالحسن داوودی اسـت. «شهرزاد» هم کـه هنوز زیر سایه محمد امامی و اتهامات وی قرار دارد.

 

ازدواج، پشت ازدواج

مریم کاویانی کـه سال گذشته در مراسم ترحیم همسر رامین مهمان‌پرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه حضور یافته بود، بـه‌تازگی با مهمان‌پرست ازدواج کرد تا ثابت کند زندگی همیشه جریان دارد. این ازدواج هنری سیاسی با واکنش مهناز افشار هم همراه بود کـه خود قبلاً با ازدواج نیمه سیاسی‌اش حسابی جنجال بپا کرده بود.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

افشار در توییتر نوشت: “خدا رو شکر سیمرغ سعادت ازدواج سیاستمدارانه از روی شانه‌هاي مـن برداشته شد. ” الهام حمیدی و امیرحسین صدیق همدیگر بازیگرانی بودند کـه امسال ازدواج کردند، اما ازدواجشان آن‌قدر پرسروصدا نبود. پرستو صالحی هم تا مرز تأهل رفت و بازگشت. درست مثل پولاد کیمیایی کـه تا مرز خداحافظی از سینمای کشور ایران رفت و بعد پشیمان شد.

 

بهاره رهنما بانوی حاشیه‌ ها

بهاره رهنما هنوز با ازدواج جنجالی‌اش خوشحال و سرمست اسـت. بعد از انتشار صحبت‌هاي دختر همسر اولش در فضای مجازی کـه ادعا می کرد پدرش بـه او توجهی نمیکند، بعد از لایو‌هاي پشت سرهم اینستاگرام کـه قرار بود کتاب‌خوانی باشد.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

اما هر چیزی بود جز کتاب‌خوانی و بعد از آنکه بعنوان باسوادترین بازیگر سینمای کشور ایران برای چندمین بار توییت­هایش با نادرست املایی همراه بود، دزدی از خانه رهنما آخرین جنجال این هنرپیشه بود. دزدی کـه مخاطبان فضای مجازی مرحله‌بـه‌مرحله در جریانش قرار داشتند و ردپای دزد را هم دیدند. درنهایت هم خانم رهنما با تبلیغ یک شرکت خدماتی، مـا را در خانه‌تکانی عیدشان هم شریک کردند.

 

بازهم الهام چرخنده

الهام چرخنده هم کـه با چرخش ناگهانی‌اش خیلیها را متعجب کرد، هرچند وقت یک بار یک جنجال اساسی آفریده اسـت. اینبار، شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو بود کـه با افشاگری علیه چرخنده بار دیگر نام وی را بر سرزبان‌ها انداخت. شهربانو منصوریان ادعا کرد کـه چرخنده با قول پول و اتومبیل و امکانات مالی از او و خواهرانش خواسته اسـت تا چادری شوند و حجاب برتر را تبلیغ کنند.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

اما بعدا همه ی وعده‌هایش را از یاد برده اسـت. البته چرخنده هم ساکت ننشست و اعلام کرد کـه وعده‌هاي مالی‌اش صرفاً جنبه حمایت معنوی و روحی داشته اسـت و خواهران منصوریان بـه میل و اراده خود چادر را انتخاب کرده‌اند و حرف‌هایش را درست متوجه نشده‌اند.

 

هدیه تولد پاسپورت

وقتی بخش خبری ۲۰:۳۰ فهرستی بلندبالا از هنرمندان دو تابعیتی منتشر کرد، صدای اعتراض تعداد زیادی از این هنرمندان و بازیگران درآمد. فریبرز عرب نیا با انتشار ویدیویی سخنان تندی بـه زبان آورد و این رویکرد را زیر سؤال برد. مهراب قاسم‌خانی کـه نام برادرش پیمان دراین فهرست بود، دلیل تأخیر‌هاي همیشگی پیمان را شلوغی خروجی کشور آمریکا بـه اتوبان صدر دانست!

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

حمید فرخ نژاد هم کـه همیشه پست‌هاي اینستاگرامی­اش حسابی جنجال‌آفرین بوده اسـت، در گفت‌وگو‌اي اعلام کرد کـه نه‌تن‌ها سرمایه‌اي در ایالات امریکا ندارد کـه در هزینه زندگی خانواده‌اش در ایالات امریکا مانده اسـت و صحبت‌هاي بعدش و واکنش‌هاي تندی کـه دریافت کرد باعث شد کامنت­هاي پستش را ببندد.

 

سام درخشانی کـه بـه‌تازگی از عکسهای دخترش برکه رونمایی کرده اسـت، در برنامه‌اي گفت تولد فرزندش در کانادا هدیه‌اي بوده کـه بـه او داده اسـت. این صحبت‌هاي درخشانی هم واکنش‌هاي متفاوتی را همراه داشت و حتی احسان کرمی هم‌صحبت‌هاي وی را نقد کرد. شاید بد نباشد بدانید مهناز افشار، روناک یونسی و فریبا نادری چندتایی از سلبریتی­هایي هستند کـه هدیه مشابه درخشانی بـه فرزندانشان اهدا کرده‌اند.

 

فراستی علیه ضلی‌ ­پور

مسعود فراستی پدیده نقد چند سال اخیر سینمای کشور ایران، اینبار جلوی دوربین آرش ضلی­‌پور قرار گرفت، اما هیچ‌چیز آن‌گونه کـه فکر میکرد پیش نرفت. ضلی‌­پور کـه انگار خودش را نماینده همه ی سینماگرانی میدانست کـه حداقل یکبار قربانی تیغ تیز نقد‌هاي فراستی شده‌اند، با توهین‌هاي واضح و آشکار، حدومرز‌هاي یک گفتگوی تلویزیونی را کاملاً جابجا کرد.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

حاشیه‌هاي این برنامه آن‌قدر زیاد بود کـه عده‌اي از سینماگران از ضلی­‌پور حمایت کردند، برخی این رفتار را نتیجه بی‌تجربگی‌اش دانستند و برخی هم این بی‌احترامی‌ها علیه فراستی را محکوم کردند. درنهایت ضلی­‌پور توبیخ شد و از اجرا برکنار شد، اما فراستی در جشنواره فجر امسال کمی ملایم‌تر شد و حتی از چند فیلم هم حسابی تعریف کرد.

 

زندگی خصوصی رامبد جوان

رامبد جوان هرچقدر سعی میکند زندگی خصوصی‌اش را خصوصی نگه دارد، موفق نمی شود. جدایی پر سر و صدای او از سحر دولتشاهی و ازدواج مجدد وی با نگار جواهریان و ساخت فیلم «نگار» و تبلیغات دونفره‌شان برای این فیلم، نشان داد کـه شاید جوان خیلی هم دوست ندارد جزئیات زندگی خصوصی‌اش را از عموم پنهان کند.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

بـه‌هر حال، درست زمانی کـه شایعه جدایی نگار و رامبد بر سرزبان‌ها بودو حتی جوک‌هاي مربوط بـه این قضیه ردوبدل میشد، نگار جواهریان خبر از بارداری‌اش داد ودر پشت‌صحنه «خندوانه» هم جشنی بهمین مناسبت برای جوان برگزار شد و تمام این شایعات پایان یافت.

 

حامد بهداد آنتونی کوئین و پرویز پرستویی

ماجرا ازآنجا شروع شد کـه کمال تبریزی در حاشیه اکران «مارموز»، با تقدیر از قدرت بازیگری حامد بهداد وی را با آنتونی کوئین مقایسه کرد. مقایسه‌اي کـه رسماً داد پرویز پرستویی را درآورد و گفت با حامد بهداد کاری ندارد، اما از تبریزی خواست بـه‌پاس همکاری‌هایي کـه با هم داشته‌اند تن آنتونی کوئین را در قبر نلرزاند.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

حامد بهداد، در واکنش بـه صحبت‌هاي پرستویی گفت کـه اصلاً ناراحت نشده اسـت و حتی اینکه پرویز پرستویی بـه او توجه کرده اسـت را مایه افتخار خود دانست و نشان داد از حامد بهدادی کـه سال‌ها سعی میکرد شبیه مارلون براندو باشد فاصله گرفته اسـت.

 

عبدالرضا کاهانی و توقیف‌ های همیشگی

درحالی‌کـه «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا»، همان‌ گونه پروانه نمایش نگرفته اسـت و گفته می شود بـه‌هیچ‌وجه مناسب نمایش نیست، عبدالرضا کاهانی برای فیلم آخرش «وقت داریم حالا»، درخواست پروانه نمایش در گروه هنر و تجربه ارائه داده اسـت کـه با فهرستی از اصلاحات وارده مواجه شده اسـت.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

فهرست بلند بالایی کـه عبدالرضا کاهانی در اینستاگرامش منتشرش کرد و گفت بـه‌هیچ‌وجه چنین اصلاحاتی را در فیلمش اعمال نخواهد کرد. وزارت ارشاد هم در واکنش اعلام کرد کـه «وقت داریم حالا» پروانه نمایش نمی گیرد و نخواهد گرفت. همه ی این جنجال‌ها باعث شد تا مجتبی جباری، فوتبالیست سابق استقلال کـه سرمایه‌گذار فیلم کاهانی بوده بگوید این شگرد کاهانی اسـت برای پس ندادن پول او.

 

چه خوب که گران شد

بهنوش بختیاری همدست‌کمی از بهاره رهنما ندارد و هر روز حاشیه و جنجال جدیدی می‌آفریند. بختیاری طی چند روز گذشته در صداوسیما حاضر شد، در واکنش بـه خبر گران شدن بی‌سابقه گوشت در بازار و درحالی‌کـه مردم در صف گوشت یخ‌زده هستند دریک اظهارنظر عجیب گفت، خوب شد کـه گوشت گران شد.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

گرانی گوشت باعث می شود گوشت‌خواری کمتر شود. این صحبت بختیاری بیشتر از همیشه دوری سلبریتی­ها از زندگی مردم عادی را نشان داد. حالا فقط باید منتظر ورود ۲۰:۳۰ بـه ماجرا باشیم.

 


 

میزان محبوبیت سلبریتی ها در سال 97

 

اولین بار سال ۹۴ بود کـه فهرستی از پرفالوئر‌ترین سلبریتی‌هاي ایرانی در اینستاگرام را منتشر کردیم؛ آن‌هایي کـه نه بـه واسطه اینستاگرام بلکه در دنیای واقع و بـه واسطه هنر و مهارتشان دیده شدند و دنبال کنندگان میلیونی در اینستاگرام داشتند و دارند. در این جا بجای بررسی رتبه بـه رتبه، بر اساس سبک و سیاق کاری مشابه این سلبریتی ها، این رده بندی جدید را مرور کردیم.

 

استند آپ کمدین باش و تمام

در روزگاری کـه شبکه نسیم، یک تنه جور باقی شبکه‌ها را در رقابت با شبکه‌هاي ماهواره‌اي می کشد، خیلی عجیب نیست کـه رامبد جوان، مجری و مغز متفکر خندوانه، بعنوان یکی از محبوب‌ترین هنرمندان ایرانی در میان عموم مردم شناخته شود. در فهرست نوروز ۹۴ خبری از اینستاگرام رامبد جوان نبود، اما او توانست خیلی زود در تابستان ۹۵، با ۳ میلیون دنبال کننده، بـه رتبه هفتم این فهرست برسد.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

پخش مستمر خندوانه بر محبوبیت او افزود تا این کـه امروز او با ۷ و نیم میلیون فالوئر، رتبه دوم را توانست بخود اختصاص دهد. درکنار او باید بـه حسن ریوندی، استندآپ کمدین مشهور ایرانی هم اشاره کرد کـه یک تنه مدیای پارسی رابه چالش کشیده اسـت. او کـه در هیچ رسانه رسمی سینمایی و تلویزیونی حضور پیدا نکرده، صرفا با برگزاری کنسرت‌هاي شاد شاد توانسته رتبه مشترک چهارمی رابه دست آورد.

 

شکست خواننده‌ ها

معلوم نیست خواننده‌هاي ایرانی چوب چـه چیزی را میخورند کـه آن گونه عرصه اینستاگرام هم برایشان تنگ شده اسـت. شاید روحیه محافظه کارانه‌اي کـه بـه واسطه فشار‌هاي قابل درک و غیر قابل درک بـه آن‌ها می آید، خلاقیت شان را کشته، شاید هم مردم سلیقه شان تغییر کرده و …

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

در حالی‌کـه نوروز ۹۴، آرمین زارعی «۲AFM»، سیروان خسروی، بابک جهانبخش، یاسر بختیاری «یاس»، زانیار خسروی و محسن یگانه بـه ترتیب رتبه‌هاي چهار، هفت، سیزده، چهارده، نوزده و بیست فهرست بیست سلبریتی پرفالوئر ایرانی رابه خود اختصاص داده بودند، حال فقط آرمین زارعی با ۵ میلیون فالوئر در رتبه ۱۰ و یاسر بختیاری با 3/6 میلیون فالوئر در رتبه ۱۶ فهرست قراردارند.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

شاید این سوژه بدی برای یک تحقیق جامعه شناسانه ایرانی نباشد کـه خواننده‌هاي ایرانی چگونه قافیه رابه دیگر هنرمندان ظرف ۴ سال باختند؟ اگرچه نباید از یاد ببریم کـه پیج امیرحسین مقصودلو «تتلو» با 4/1 میلیون فالوئر همین نیمه آبان امسال بدلیل انتشار پست‌هاي نامطلوب از طرف اینستاگرام بسته شد.

 

بازیگران ماندن در اوج را بلدند

از چهار سال پیش تا کنون فقط بازیگران بودند کـه توانستند رتبه‌هاي بالای فهرست را بین خود جابه جا کنند، اما از این فهرست خارج نشوند. مهناز افشار با 8/1 میلیون دنبال کننده رتبه نخست بیشترین دنبال کننده ایرانی در کل مدیای پارسی رابه خود اختصاص داده اسـت؛ آن هم علی رغم تمام هجمه‌اي کـه این روز‌ها علیه او وجوددارد و جنجال‌هاي مربوط بـه همسرش.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

افشار در فهرست نوروز ۹۴، رتبه پنجم را داشت. بهنوش بختیاری کـه در آن زمان رتبه نخست را داشت حال با ۷ میلیون دنبال کننده بین رامبد جوان و حسن ریوندی، رتبه سوم را ازآن خود کرد. الناز شاکردوست هم از رتبه ۳ در چهار سال پیش حال با 6/3 میلیون فالوئر هم رتبه با ریوندی در فهرست نشسته اسـت.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

سحر قریشی با 6/1 میلیون دنبال کننده از رتبه ۱۱ بـه ششم فهرست رسیده اسـت. رضا گلزار «از رتبه ۶ بـه ۷»، بهنوش طباطبایی «از رتبه ۱۰ بـه ۸»، ترانه علیدوستی «از رتبه ۱۶ بـه ۹»، بهرام رادان «از رتبه ۸ بـه ۱۱»، رضا عطاران «از رتبه ۲۳ بـه ۱۵»، مهراوه شریفی نیا «از رتبه ۱۲ بـه ۱۷» و بهاره رهنما از رتبه ۱۵ بـه ۱۸»، باقی هنرمندانی هستند کـه تمام این سال‌ها، محبوبیت خودرا حفظ کرده اند.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

با این حال پرویز پرستویی با 4/3 میلیون فالوئر در حال حاضر، نشان داده با این کـه دیر بـه اینستاگرام وارد شده، آن قدر می تواند خوب نبض افکار عمومی را در دست بگیرد کـه رتبه مشترک ۱۱ رابا بهرام رادان ازآن خود کند. در انتهای فهرست ۲۰ سلبریتی محبوب اینستاگرام هم، نیکی کریمی و نسرین مقانلو «کـه در فهرست نوروز ۹۴ هیچ کدام حضور نداشتند» با 2/7 میلیون فالوئو، رتبه مشترک ۱۹ فهرست رابه دست آورده اند.

 

فوتبالیست‌ های دیروز کنشگران امروز

علی کریمی و علی دایی را همه ی می‌شناسند. دو بازیکن فوتبالی سرکشی کـه هر کاری دلشان خواست انجام دادند و می دهند؛ چـه در زمین فوتبال و چـه در دنیای واقع. حال این دو فوتبالیست کـه بـه نوعی اپوزیسیون درونی و البته معتمد بـه حساب می آیند، رده‌اي از میزان محبوبیت در اینستاگرام را برای خود کسب کردند کـه تا پیش از این فقط در دست بازیگران و خواننده‌ها بود.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

علی کریمی با 3/9 میلیون دنبال کننده و علی دایی با 3/8 میلیون فالوئر رتبه ۱۳ و ۱۴ محبوب‌ترین سلبریتی‌هاي ایرانی را در اینستاگرام بنام خود زده اند. اما باقی فوتبالیست‌ها و ورزشکاران ایرانی، راه دور و درازی برای اینچنین محبوبیتی در پیش دارند.

 

چرا اینستاگرام را زیر نظر داریم؟

تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام هیچگاه بطور دقیق اعلام نشد، اما در تمام این سال‌ها این روند رو بـه رشد رابا توجه بـه آمار نصب کاربران اندروید در کافه بازار زیر نظر داشتیم. ۵ میلیون نصب در نوروز ۹۴، ۱۲ میلیون نصب در تیر ۹۵ و حالا ۲۱ میلیون نصب در دی ۹۷، نشان از نفوذ بالای این شبکه اجتماعی در ایران دارد.

حواشی چهره های ایرانی در سال 97 | از مریم کاویانی تا بهاره رهنما

شبکه‌اي کـه این روز‌ها بیش از هر زمانی بحث فیلترینگش داغ شده آن قدر محبوب اسـت کـه رتبه ششم محبوب‌ ترین سایت در ایران را بنابر آمار الکسا بخود اختصاص دهد. آیا این آمار‌ها و میزان محبوبیت‌ ها نمی تواند آینه‌ اي برای میزان محبوبیت سلبریتی‌ ها در تمام کشور باشد؟