پارس ناز پورتال

حکم همخوابی دختر 14 ساله و پسر 17 ساله

مجموعه : حذف شده است
حکم همخوابی دختر 14 ساله و پسر 17 ساله

حکم همخوابی دختر 14 ساله و پسر 17 ساله 

مرز سنی رابطه جنسی در ایران بسیار پایین آمده است و حتی به سن 13 و 14 سال رسیده است که می تواند برای جامعه مضر باشد. 

 

یک دختر نوجوان 14 ساله به تازگی اعلام کرده که دوست پسر 17 ساله دارد و هفته ای یکبار با دوست پسرش رابطه دارد. پاسخ کارشناس در این زمینه در ادامه آورده شده است.

 

سوال کاربر

دختر چهارده ساله ای هستم. مدتی است با یک پسر 17 ساله ارتباط دارم. می خواستم در این امر راهنمایی ام کنید که آیا سرانجام تمام رابطه های قبل از ازدواج تباهی است؟

 

پاسخ کارشناس

به طور قطع داشتن رابطه در این سن برای شما مضر است و می تواند آسیب های بسیاری را به همراه داشته باشد. در این سن وضعیت رشدی نوجوان به گونه ای است که بیش از آن که نیازهایش واقعی باشد، کنجکاوی و میل به دانستن است. اگر از نوجوان سوال شود در پی چه چیزی در رابطه هستی معمولا پاسخی جز میل به کنجکاوی ندارد.

 

همچنین نوجوان برای شکل دهی هویت جدیدی که مستقل از کودکی باشد به این روابط متوسل می شود. بنابراین کنجکاوی خود را از روش های مطمئن همچون والدین یا مشاور مدرسه برطرف کنید. هویت خود را بر اساس تلاش هدفمند برای رشد توانمندی هایتان پی ریزی کنید.

 

به طور کلی روانشناسان و مشاوران خانواده توصیه می کنند وارد رابطه ای نشوید مگر آن که آن رابطه دارای اهداف روشنی باشد و از طریقی که مورد تایید جامعه و خانواده است پیش برود.آیا دختر نوجوان چهارده ساله یا پسر 17 ساله می تواند هدف هایی روشن و منطبق با واقعیت در برقراری ارتباط با جنس مخالف داشته باشد

 

و یا خانواده و جامعه چنین رویکردی را تایید می‌کنند؟ قطعا خیر. چنین روابطی می تواند نوجوان را در مسیرهایی قرار دهد که به آسیب هایی هویتی و عاطفی منجر شود. همچنین نوجوان را از فعالیت های مفید و مثبت همچون تحصیل و مشارکت در فعالیت های گروهی سازنده باز می دارد.