پارس ناز پورتال

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند 

برخی از رستوران ها در دنیا و به ویژه کشور چین میباشند که حیوانات را زنده برای مشتریان می آورند تا انها را میل نمایند. آدم‌ها دو دسته اند؛ دسته‌اي که دوست دارند به چیزهایی که با آن آشنا میباشند بچسبند, همان غذا هاي مادام العمر را از همان جاهای مادام العمر سفارش دهند

 

و دسته‌اي دیگر که عاشق ماجراجویی و آزمون کردن چیز‌ها و غذا هاي اخیر میباشند. گاهی اوقات این ماجراجویی به چیزهای عجیب و ترسناکی ختم می شود. در این مقاله حیوانات زنده‌اي را در بشقاب برخی از این افراد دیدن میکنید که قرار هست خورده شوند:

 

سان ژی ار «San Zhi Er»

اکثر ما وقتی موشی در رستوران ببینیم سریع می‌دویم و با مرکز بهداشت تماس میگیریم, اما برخی افراد نسبت به موش درون رستوران این احساس را ندارند. اصلا آن‌ها دقیقا به دلیل همین موش‌ها به رستوران رفته اند. اگرچه این یک غذای معمولی نیست, اما برخی از ساکنان استان گواندونگ «Guangdong»

 

چین از خوردن بچه موش‌ها لذت می برند. «سان ژی ار» به معنای «سه جیغ» خوراکی هست که بچه موش‌ها را زنده زنده و همراه با سس میل می کنند. علت نامگذاری این غذا سه جیغ بچه موش‌ها در این غذاست: نخستین جیغ وقتی گرفته میشوند, دومین جیغ وقتی در سس قرار داده می شوند و سومین جیغ وقتی هنگام خوردن گاز گرفته میشوند.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

سوپ ماهی زنده

اگر بچه موش دوست ندارید نگران نباشید. حیوانات دیگری هم میباشند که میتوانید به آن‌ها سس بزنید و زنده زنده بخورید. انتخاب دیگر که آسانتر هم تهیه میشود و برای مناسبت‌هاي خاص بهتر هست یک سطل ماهی زنده و یک کاسه سوپ هست. این شگرد سال قبل ازدحام به پا کرد,

 

زمانی که ویدئویی از جنوب چین منتشر شد که در آن چند نفر در کنار یک کاسه سوپ نشسته بودند و با بهره گیری از چاپستیک یک ماهی زنده را از سطل در می‌آوردند و داخل سوپ می‌انداختند و می خوردند.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

میمون

ممکن هست به میمون بعنوان یک منبع خوراکی نگاه نکنید, اما برای شمار زیادی از افراد دنیا, خوردن میمون مانند خوردن مرغ عادی هست. اکثر این افراد مانند افرادی که در جنگل‌هاي آمازون زندگی میکنند, در جوامع جنگل زندگی میکنند و میمون مانند هر جانور دیگری برایشان عادی هست.

 

اما حتی اگر خوردن میمون به نظرتان مشکلی نداشته باشد قطعا با خوردن میمون زنده دشوار دارید. ماکاک‌ها که نوعی میمون متعارف در کامبوج میباشند و کمترین سطح حفاظتی و نگرانی را دارند یکی از حیواناتی میباشند که زنده خورده میشوند. اما خوفناک‌ترین بخش ماجرا این هست که مغز آن‌ها را در حالیکه جانور هنوز زنده میباشند از جمجمه خارج کرده و می خورند.

 

مغز این میمون یکی از غذا هاي کامبوجی هست که هرچه تازه‌تر باشد بهتر هست به همین علت آن‌ها را می‌بندند یا به آن‌ها مخدر تزریق می کنند و سپس قسمت بالای سرشان را میبرند. آن‌ها میمون را زیر میزی که مخصوص خوردن سر میمون حفره شده قرار می دهند و سر میمون بعنوان کاسه‌اي

 

از مغز میمون عمل میکند. اضافه بر اینکه این روش تازه بودن آن را تضمین می کند, آن‌ها معتقدند که ترس باعث میشود گوشت جانور مزه بهتری داشته باشد.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوندمیگو

انواع گوناگون میگوی زنده یکی دیگر از غذاهایی هست که می توانید در ژاپن, چین و بخش هایي از ایالات امریکا سفارش دهید. این غذا بعد از خرد کردن سر میگو مستقیما و در حالیکه بدن و سر آن هنوز حرکت می کنند خورده می شوند. سپس مجدد سر‌ها را به آشپزخانه میبرند و این بار سرخ می کنند و مجدد می خورند.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

ساشیمی خرچنگ

باوجود همۀ شواهدی که از تنوع غذا هاي بی رحمانه در سراسر دنیا دیدیم, خرچنگ یکی از معروفترین غذا هاي بحث برانگیز در جوامع غربی باقی باقیمانده هست. ساشیمی یکی از غذا هاي ژاپنی هست که در آن گوشت یا ماهی تا حد امکان تازه, به قطعات نازک بریده شده, خام و در حالیکه هنوز حرکت می کند خورده می شود.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

سوسک

با رشد سریع جمعیت دنیا ممکن هست مجبور شویم به خوردن حشرات روی بیاوریم تا نیازهای خوراکی خود را برطرف کنیم. همانگونه که در حال آماده انواع خاصی از حشرات در برخی کشور‌ها یک میان وعده معمولی به حساب می آیند. اما در حالیکه حشرات پخته شده ممکن هست برای برخی افراد منبع مفید

 

پروتئین به حساب بیایند, برای برخی دیگر خوردن سوسک‌هاي زنده منبع خوبی از مار پیتون به حساب می آید. در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳۰ نفر در مسابقه خوردن سوسک در فلوریدا شرکت کردند و به برنده مسابقه یک مار پیتون پاداش داده شد. بدبختانه این رقابت مفید پیش نرفت, زیرا یک شرکت کننده ۳۲ ساله که ده‌ها سوسک خورده بود جان خود را از دست داد

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

خفاش

روباه پرنده ماریانا گونه‌اي از خفاش میوه خوار هست که در جزایر ماریانا یافت میشود. اگرچه زمانی شمار آن به 60000 شماره می رسید, اما جمعیت آن‌ها بعد از چندین دهه شکار توسط انسانها به چند صد شماره کاهش یافته هست. هزاران خفاشی که در این جزیره زندگی می کردند منبع غذای مناسبی

 

برای آدم‌ها و حیوانات به شمار می‌رفتند. معمولاً آن‌ها را در موقعیت‌هاي خاص سرو میکردند. در یکی از این غذاها, خفاش شسته و سپس در یک ظرف آبجوش انداخته می‌شد. سپس در یک کاسه شیر نارگیل انداخته و همۀ قسمت هایش به جز استخوان و دندان‌ها خورده می‌شد.

 

اما برخلاف اکثر غذا هاي این مقاله, این غذا ممکن هست واقعا کشنده باشد. بعد از جنگ جهانی دوم دانشمندان متوجه شدند که شمار زیادی از ساکنان گوآم به علت مریضی مرموزی جان خود را از دست میدهند. اکنون می دانیم که بین یک چهارم تا یک سوم از افرادی که مردند به علت مریضی ناشی از مصرف خفاش بوده هست.

 

خفاش‌ها عمدتا از دانه‌هاي سیکاد تغذیه می کنند که حاوی مقدار زیادی از سموم خطرناک میباشند و اگر در بلندمدت مصرف شوند موجب مریضی ALS در انسان میشوند

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوندمار ماهی

«ریموند بلنک» سرآشپز فرانسوی هست که برخی از برترین رستوران‌هاي بریتانیا را اداره می کند. همانطور که از سرآشپزی با این اعتبار انتظار دارید, بلنک به سراسر دنیا سفر کرده و همۀ نوع غذا هاي عجیب و نادر را آزمون کرده هست. از میان همۀ آنها, او میگوید عجیب‌ترین خوراکی که تا اکنون خورده یک کاسه

 

مارماهی زنده بوده هست. کاسه در وسط میز قرار داده شده و مارماهی‌ها از آن بیرون می‌پریده اند. باید آن‌ها را کامل قورت دهید طوری که لولیدن آن‌ها را هنگام پایین رفتن از حلق حس میکنید.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوندکبرا

همانگونه که برای خوردن خرچنگ میتوانید خرچنگ موردنظرتان را خودتان انتخاب کنید. در ویتنام هم میتوانید تجربه مشابهی داشته باشید و از قفس مارهای عصبانی, مار کبرای مورد علاقه تان را انتخاب کنید. وقتی مارتان را انتخاب کردید سرآشپز آن را میگیرد و روی زمین می‌اندازد.

 

آن‌ها معمولاً با لزرش دادن قفس یا سیخونک زدن به مار آن را عصبانی هم می کنند. شاید اینکار را به این دلیل انجام میدهند که قلب مار سریعتر بزند و بتوانید تجربه واضح تری از خوردن مار زنده داشته باشید.سپس مار از وسط نصف شده و بالای یک لیوان نیمه پر نگه داشته می شود تا همه ي خونش داخل لیوان بریزد.

 

سپس قلب مار که هنوز می زند درآورده و داخل همان نوشیدنی انداخته می شود. زهرابه یا صفرای مار را نیز داخل لیوان دیگری می‌ریزند. ابتدا لیوان اول در حالیکه قلب هنوز می زند را می خورند و به دنبالش لیوان دوم و سپس خوراکی که از گوشت مار به شکل خوراک یا سوپ تهیه شده را میخورند.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

کرم ویچتی «Witchetty»

کرم‌هاي ویچتی لاروهای بومی استرالیا میباشند و قرن هاست که جزئی از رژیم خوراکی بومیان به شمار می آیند. آن‌ها سرشار از پروتئین, مواد مغذی و ویتامین‌ میباشند؛ بنابراین یکی از برترین مناع خوراکی به حساب می آیند. طول ویچتی‌ها به ۱۲ سانتیمتر می رسد و معمولاً زنده خورده می شوند. مزه آن‌ها شبیه بادام و چسبنده میباشند. ویچتی ها را کباب هم میکنند که در این صورت مزه مرغ و تخم مرغ سرخ شده را دارد.

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند

این حیوانات باید زنده زنده در رستوران خورده شوند ،زنده خوردن حیوانات،درباره خوردن حیوانات در رستوران،زنده خوردن خرچنگ،زنده خوردن میمون