پارس ناز پورتال

خاص ترین رفتارهای مشترک افراد ثروتمند را بشناسید

خاص ترین رفتارهای مشترک افراد ثروتمند را بشناسید

خاص ترین رفتارهای مشترک افراد ثروتمند را بشناسید 

افراد ثروتمند مطمئنا کارهایی را انجام داده اند که دیگران از آن ها غافل بوده اند و برای همین منظور می توان این کارها را در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم. این کاملادرست است که یک درصد افراد متفاوت فکر و عمل می کنند. در مطالعه سال ۲۰۱۵ میلادی که توسط یکی از روانشناسان آمریکایی به نام «بردلی کلونتز» انجام پذیرفت به بررسی تفاوت های رفتاری افراد بسیار ثروتمند آمریکایی پرداخته شد.

 

در این مطالعه تفاوت های رفتاری این تعداد که همان طور که گفته شد تنها یک درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می دادند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش حدود ۱٫۰۹۶ فرد با درآمدهای نجومی شان مورد بررسی قرار گرفتند. این گروه که به «فوق ثروتمند» شناخته می شوند در تحقیق کلونتز و همکارانش مورد مطالعه روانشناسانه قرار گرفتند.

 

درآمدهای سالانه آنها از ۳۷۰٫۰۰۰ دلار شروع و گاهی به حدود ۲٫۵ میلیون دلار نیز می رسد. برخی از این داده های رفتاری این پژوهش بازتابی از یادداشت های فردی این افراد بود.آنها بیشتر به آنچه خود انجام می دهند تمرکز دارند و کمتر به اینکه در نظر دیگران چگونه دیده می شوند اهمیت می دهند.

 

اما آنچه در این پژوهش بدست آمده افراد فوق ثروتمند بسیار مسئولیت پذیر هستند و کنترل بسیار خوبی بر زندگی شان دارند. انگیزه فراوانی دارند و بر این باور هم هستند که ثروت منجر به فساد نمی شود.آنچه در ادامه این نوشته خواهد آمد تفاوت های روانشناسانه رفتار این گروه کمتر از یک درصد را نشان می دهد. با هم این موارد را مرور می کنیم:

 

۱- آنها تصورات رایج دیگران در مورد اجتناب از ثروت فراوان را ندارند

افراد بسیار متمول کمتر از سایرین بر این باور هستند که ثروت می تواند سبب فساد شود. همچنین آنها بر این باور نیستند که افراد ثروتمند برای اندوختن ثروت بیشتر از دیگران بهره می برند.همچنین معتقد نیستند که داشتن پول کمتر را بتوان به عنوان یک ارزش تلقی کرد. علاوه بر همه اینها فکر نمی کنند که شایستگی داشتن این همه پول را ندارند.

 

۲- بر اوضاع و احوال زندگی خود کنترل بیشتری دارند

آنها در مقایسه با دیگران در مراحل سخت زندگی کمتر احساس ناامنی می کنند و مسئولیت کامل درآمدهای شان را بر عهده می گیرند. به توانمندی های شان برای حل مشکلات باور دارند و به هدف های شان دست پیدا می کنند.پژوهش ها نشان داده که این افراد کنترل بیشتری بر آنچه در زندگی برای شان روی می دهد دارند.

 

۳- آنها برای افزایش دارایی های خود و رسیدن به آمال شان انگیزه بیشتری دارند

این افراد در مقایسه با سایر جمعیت برای افزایش دارایی های خود انگیزه بیشتری دارند و برای جامع عمل پوشاندن به آمال و آرزوهای خود پرانگیزه تر هستند.

 

۴- از نظر آنها میان ارزش فردی و ارزش مالی که فرد در زندگی کسب می کند ارتباط تنگاتنگی وجود دارد

این افراد میان ارزش فردی و ارزش دارایی های فردی ارتباط تنگاتنگی برقرار می کنند. آنها موفقیت را با میزان درآمد در ارتباط می دانند چرا که آن درآمد و پول می تواند در داشتن یک زندگی خوب تاثیرگذار باشد.

 

۵- آنها کمتر اموال خود را به باد فنا می دهند و ولخرجی نمی کنند

افرادی که پول بیشتری بدست می آورند در مقایسه با دیگران ولخرجی کمتری می کنند و از برخی از کارها همچون قمار کردن پرهیز می کنند.به تقویت مالی دیگران مبادرت چندانی نمی کنند، آمال و آروزهای شان را روی هم انبار نمی کنند و کمتر هم پیش می آید که به یک بودجه بچسبند و با آن به مشکلی بخورند.

 

۶- به توانمندی های خود در سرمایه گذاری هایی که انجام می دهند اطمینان دارند

در این پژوهش نکته ای که در میان این افراد دیده می شد اعتماد و اطمینان آنها به سرمایه گذاری هایی بود که انجام می دادند. آنها در این مورد می گفتند که تنها در یک یا دو مورد در زمینه سرمایه گذاری مرکتب اشتباه شده اند.

 

۷- در برخورد با پول، هوشیارتر از دیگران عمل می کنند

آنها بیش از دیگران بر این باورند که پول باید سرمایه گذاری شود نه اینکه خرج شود. بیشتر هم نگرانی آن را دارند که به اندازه کافی پول نداشته باشند. علاوه بر این باور دارند که صحبت کردن درباره پول مودبانه نیست.