پارس ناز پورتال

خانم ها با خوردن این دارو پسردار شوید

خانم ها با خوردن این دارو پسردار شوید

خانم ها با خوردن این دارو پسردار شوید 

محققان به تازگی به این حقیقت پی برده اند که خوردن یکی از داروهای پرمصرف احتمال پسردار شدن را در خانم ها افزایش میدهد. موسسه ملی بهداشت کودکان “کندی شرایور” به تازگی درتحقیقات جدیدی به این نتیجه رسید که احتمال پسر دار شدن زنانی که دارای سابقه سقط جنین بوده و پیش از رابطه جنسی آسپرین می خورند، افزایش می یابد.

 

این پژوهشها حاکی است که خوردن آسپرین احتمال پسردار شدن را یک سوم افزایش می دهد. یک نظریه علمی جدید نشان می دهد که خوردن آسپرین در اواخر بارداری موجب می شود زنانی که دارای سابقه سقط جنین بوده اند احتمال پسردارشدنشان درمقایسه با زنانی که به درمانهای جایگزین روی آورده اند، افزایش یابد.

 

دانشمندان برای آزمایش کردن این نظریه به 1228 خانم که سابقه سقط جنین داشتند پیش از رابطه زناشویی آسپرین با دوز پایین یا اسید فولیک دادند. نتیجه آزمایش نشان داد که 31 درصد از زنانی که آسپرین خورده بودند در مقایسه با 23 درصد که به استفاده از داروهای جایگزین روی آورده بودند، پسردار شدند.

 

پژوهشها حاکی است آسپرین – که از مواد ضد التهابی غیراستروئیدی است و برای درمان درد ، تب و التهاب به کار می رود – می تواند میزان باروری زنانی که به عمل لقاح مصنوعی روی آورده اند را افزایش دهد.