پارس ناز پورتال

این خانم ها عمر طولانی دارند

این خانم ها عمر طولانی دارند

این خانم ها عمر طولانی دارند 

عوامل بسیاری در طول عمر نقش دارد که بیشتر آن ها هم مربوط به سبک زندگی انسان ها می گردد.طول عمر در زنان با مردان هم متفاوت است. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنانی که اولین دوره قاعدگی را دیرتر تجربه می‌کنند و دوران یائسگی برای آن‌ها دیرتر شروع می‌شود، معمولا زندگی طولانی‌تر دارند و تا ۹۰ سالگی عُمر می‌کنند.

 

 یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنانی که اولین دوره قاعدگی را دیرتر تجربه می‌کنند و دوران یائسگی برای آن‌ها دیرتر شروع می‌شود، معمولا زندگی طولانی‌تر دارند و تا ۹۰ سالگی عُمر می‌کنند.علاءالدین شادیاب، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «مطالعه ما نشان داد زنانی که اولین دوره قاعدگی را در ۱۲ سالگی یا دیرتر از آن تجربه می‌کنند

 

و دوران یائسگی برای آنان از ۵۰ سالگی یا دیرتر از آن شروع می‌شود و بیش از ۴۰ سال دارای شانس باروری هستند، معمولا تا ۹۰ سالگی زنده می‌مانند. تیم تحقیقاتی ما به این نتیجه رسید که احتمال ابتلا به برخی مشکلات و بیماری‌ها مثل بیماری عروق کرونر قلب در این زنان کمتر است».

 

به گزارش مجله Menopause، این مطالعه شامل گروه‌های متنوعی از قوم‌ها و نژادهای مختلف بوده است و بر روی جمعیتی بیش از ۱۶ هزار نفر انجام شده است. ۵۵ درصد از این زنان، تا سن ۹۰ سالگی زندگی کردند.

 

نکته جالب دیگری که توجه محققان را در این مطالعه جلب کرد، این بود که دو عامل مخرب (بیماری دیابت و سیگار کشیدن) در بین این زنان کمتر از زنان دیگران به چشم می‌خورد. به نظر محققان، عاملی مثل سیگار شیدن می‌تواند به سیستم قلبی-عروقی و تخمدان‌ها آسیب برساند که همین مساله می‌تواند به یائسگی زودرس منجر شود.