پارس ناز پورتال

خصوصیات عینک آفتابی استاندارد را بشناسید

خصوصیات عینک آفتابی استاندارد را بشناسید

خصوصیات عینک آفتابی استاندارد را بشناسید 

به شما خصوصیات یک عینک آفتابی استاندارد را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در هنگام خرید یک عینک مرغوب و خوب برای چشمان خود تهیه کنید. همه ي ما درمورد ضررها اشعه ماوراء بنفش روی پوست آگاه هستیم اما نمی دانیم که این اشعه به همان اندازه روی چشم ها نیز تاثیر می گذارد و اگر چشم در طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرد

 

دچار مشکلاتی چون آب مروارید، برف کوری و سرطان خواهد شد. حتی اگر چشم ها در کوتاه مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرد سطح رویه لنز چشم را می سوزاند. یک عینک آفتابی خوب ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوی تشعشع UVA و UVB را می گیرد. پس هنگام گزینه عینک توجه کنید تا از چشم ها به خوبی محافظت کنید.

 

۱۰۰ درصد محافظ اشعه UV
مهم ترین نکته اي که هنگام خرید عینک آفتابی باید در نظر داشته باشید برچسبی هست که نشاندهنده محافظت ۱۰۰ درصد عینک ها از اشعه ماوراء بنفش هست. اما کمتر کسی هنگام خرید عینک آفتابی به خودش زحمت چک کردن محافظت اشعه UV لنز عینک را می دهد.

 

عینک هر چه بزرگ تر باشد بهتر هست

هر چه پوشش عینک اکثر باشد آفتاب کمتر می تواند به چشم ها آسیب برساند. بنابراین هنگام خرید عینک سعی کنید عینک بزرگ گزینه کنید.

 

عینک هاي تیره تر درجه حفاظت بالاتر ندارند

تیره بودن شیشه عینک به این معنی نیست که از چشم ها اکثر در مقابل نور خورشید محافظت می‌ کنند.

 

رنگ لنز عینک اهمیت زیادی ندارد

برخی عینک ها شیشه سبز، خاکستری یا بنفش دارند. این عینک ها آنچنان که باید جلوی نور آفتاب را نمی گیرند اما کنتراست را بالا می برند و این برای ورزشکارانی که بیسبال و گلف بازی می‌کنند خوب هست.

 

لنزهای پولاریزه جلوی نور را می گیرند نه اشعه UV

 به گزارش پارس ناز عینک هاي پولاریزه تشعشع نوری که از سطوح صافی مانند آب و سنگفرش منعکس می شود را کم می‌کنند اما از چشم ها به اندازه کافی در مقابل نور خورشید محافظت نمیکنند اما رانندگی و رفتن به جایی که آب هست را امن تر و لذت بخش تر میکند.

 

قیمت فاکتور کیفیت نیست

یک عینک خوب لزوما قیمت بالایی ندارد. خیلی از عینک هاي ارزان قیمت میباشند که برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند که با وجود قیمت پایین به اندازه خیلی از عینک هاي گرانقیمت از چشم ها به خوبی محافظت می‌کنند. بنابراین هنگام خرید عینک گذشته از اینکه قیمت آن را چک کنید مشاهده نمایید آیا برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند یا نه. اگر نداشت آن را کنار بگذارید.