پارس ناز پورتال

خصوصیات کودکان شاد را بدانید

خصوصیات کودکان شاد را بدانید

خصوصیات کودکان شاد را بدانید 

البته اگر در خانه آرامش و صلح برقرار باشد همه کودکان محیطی برای شاد بودن دارند. والدین باید شادی را به کودک خود هدیه دهند. شادی مخصوص کودکان است و همه کودکان دنیا باید شاد باشند و بازی کنند. شادی کودکان، امروز تحت الشعاع زندگی ماشینی قرار گرفته و پدر و مادر های شاغل ترجیح داده اند برای کودکشان تبلتی بخرند و او را به این شکل سرگرم کنند.

 

اما دریغ از اینکه فردی میتواند در زندگی بر مشکلات غالب شود که در کودکی شاد بوده و دوستی داشته و با او دعوا کرده است، آشتی است، خندیده است و با او به رقابت پرداخته؛ در ادامه ویژگی های این کودکان شاد را بیان خواهیم کرد.

 

حمایت کودکان شاد ، توسط والدین از نظر عاطفی و تحصیلی
طبق بررسیهایی که روی والدین چینی و آمریکایی انجام شد ، محققان به این نتیجه رسیدند که والدینی که در زندگی عاطفی و تحصیلی فرزندان شان مشارکت داشته و فرزندانشان را از نظر عاطفی و تحصیلی حمایت میکنند ، جوانان کامل و با مهارتی را به جامعه تحویل خواهند داد .

 

کودکان شاد ، به اندازه میخوابند
طبق بررسی های بدست امده کودکانی که خواب کافی و مناسبی دارند از نظر فیزیکی سالم تر هستند . همچنین انها استرس کمتری دارند و شاد ترند . خواب نه کم نه زیاد ، بلکه باید در حد اعتدال باشد .

 

کودکان شاد ، در کنار خانواده و دور هم غذامی خورند
در کنار هم غذا خوردن خانواده ها باعث شادی کودک می شود . البته باهم غذاخوردن به خودی خود، زندگی کودکان را تغییر نمیدهد، درواقع ایجاد عادت های اجتماعی و سالم در کنار خانواده است که بر نحوه زندگی کودکان در آینده تاثیرگذار است.

 

کودکان شاد ، اهداف و خواسته هایشان را دنبال می کنند
طبق بررسیهای بدست امده ، بچه هایی که موفقیت بالایی دارند، در عین حال که باهوش و پرتلاش هستند، یک خصوصیت کلیدی دیگر نیز دارند و ان خصوصیت عبارتند از : دنبال کردن خواسته ها و اهداف توسط کودک با وجود مشکلات و موانعی که بر سر راه رسیدن به این خواسته ها وجود خواهد داشت .

 

کودکان شاد ، تعاملات اجتماعی خوبی دارند
طی مطالعاتی که در سال 2011 درمورد کودکان پیش دبستانی انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان شاد، تعاملات اجتماعی خود را زودتر از سایر کودکان آغاز می کنند و در واقع تعاملا ت اجتماعی قوی تری دارند .

 

کودکان شاد و والدین شان، از نظر فیزیکی فعال ترند

به عنوان مثال طبق بررسیهای بدست امده والدین پشت میزنشین که شغل آن ها فعالیت کمتری را ایجاب می کند دارای کودکانی با فعالیت فیزیکی کمتر هستند .

 

کودکان شاد ، خیلی تلویزیون تماشا نمی کنند

طبق امار بدست امده چاقی یکی از دلایل دوری از شادی کودکان است. همچنین به گفته محققان، مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر چاقی کودکان تماشا کردن بیش از حد تلویزیون است .