پارس ناز پورتال

خطرات استفاده از عطر و ادکلن در حمام

خطرات استفاده از عطر و ادکلن در حمام

خطرات استفاده از عطر و ادکلن در حمام 

باید بدانید که بهره گیری از عطر در حمام کاری اشتباه هست،تعداد زیادی از افراد پس از اصلاح صورت و مرتب کردن ظاهر خود عطری راکه در حمام نگه داری میکنند همانجا بهره گیری می‌کنند تا راحت تر باشند. احتمالا شما نیز تجربه به دلیل آوردن بعضی از افراد به واسطه بوی خوبشان را داشته اید. یکی از خصوصیات منحصر بفرد افراد،

 

بوی خوبی هست که از انها به مشام می‌رسد و گاهی به اعتبار آن فرد نیز می افزاید. این قضیه خاصه در محافل رسمی از اهمیت بیشتری برخوردار هست.اما باید این نکته را نیز بدانیم که برای اثبات و بادوام کردن عطر، ادکلن و یا دئودورانت هایي که احتمالا انها را با پرداخت هزینه نسبتا قابل توجهی خریداری کرده ایم، استراتژی هایي را نیز داشته باشیم. در واقع آن چه از آن سخن میگوییم، اندکی علمی تر از تصورات ما از خوشبو بودن هست.

 

پزشک «مارلن هریسون»، از متخصصان پرآوازه عطر و ادکلن، اذعان می دارد که حمام، مکان مناسبی برای نگه داری انواع عطرها، ادکلن ها و افترشیوها نیست. وی در مورد ادعای خود می‌گوید: “حرارت و رطوبت، ترکیبات موجود در این مواد را شکسته و از بین میبرد. حتی میتواند بوی اصلی موجود در شیشه ها را تغییر داده و در کل محصول تغییراتی را به وجود آورد.”بنابراین این را مد نظر داشته باشید که برترین مکان برای نگه داری از عطر یا ادکلن پس از اصلاح، فضای داخل اتاق تان هست.

 

تفاوت میان ادکلن و عطر

در دنیای بو که خود جهانی بسیار گسترده هست، در بین مایعات خوشبوکننده که به ادکلن یا عطر شناخته می‌شوند، تفاوت هایي نیز وجود دارد. بعنوان مثال در بین آقایان انواع «ادکلن هاي پس اصلاح» و در بین خانم انواع عطرهای شناخته شده اي وجود دارند که میزان قدرت آن ها به مقدار روغن موجود در انها وابسته هست.

 

 به گزارش پارس ناز اگر بخواهیم به طور خلاصه به بسط این موضوع بپردازیم، میتوان ضعیف ترین مقدار روغن، با ۳ درصد از این ترکیب را به ادکلن ها نسبت داد. ادو توالت ها و عطرها نیز به ترتیب با ۱۰ و درصدی بین ۱۵ تا ۲۰ از چنین ترکیباتی روغنی تشکیل شده اند. در بعضی از انواع عطرها نیز این میزان تا ۲۵ درصد افزایش پیدا میکند.

 

انچه مسلم هست هر اندازه میزان ترکیبات روغنی موجود در عطری اکثر باشد، محصول از قیمت بالاتری برخوردار بوده و بنابراین دوام بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.