پارس ناز پورتال

دلیل خط داشتن کف دست ها چیست؟

دلیل خط داشتن کف دست ها چیست؟

دلیل خط داشتن کف دست ها چیست؟ 

تعداد زیادی از نشانه ها در بدن ما میباشند که از نظر علمی حقایق جالبی را در خود نهفته دارند،مثل اثر انگشت و رنگ عنبیه و خطوط کف دست ها.احتمالا با ما موافق هستید که بدن انسان بسیار شگفت انگیز و پیچیده هست و آفرینش هر کدام از اعضای آن، با هدفی مشخص صورت پذیرفته.

 

به طور مثال، حتما می‌دانید که همه ي انسان هاي جهان، اثر انگشت متفاوت از دیگری دارند و شاید بد نباشد اشاره کنیم که بافت و خطوط زبان هر شخص نیز با دیگری فرق دارد و هیچ دو انسانی را روی کره خاکی پیدا نخواهید کرد که اثر زبان نمونه داشته باشند.

 

از دیگر مصداق هاي پیچیدگی و جذابیت بیش از حد بدن انسان میتوان به چشم ها اشاره کرد که قادرند بیش از یک میلیون رنگ را از یکدیگر تمیز دهند. یا مثلا بد نیست بدانید که یک ساعت تپش قلب میتواند انرژی لازم برای بلند نمودن یک تن استیل را تا نزدیک به یک متری از زمین فراهم سازی کند.اما فارغ از تمامی موارد یاد شده، در این مقاله میخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که: چرا کف دست انسان خط دارد؟

 

ابتدا باید بگوئیم که این خطوط، زمانی که انسان در رحم انسان و حدود هفته دوازهم زندگی هست شکل می‌گیرند و چین هاي پوست انسان محسوب میشوند.این خطوط و چین ها کمک می‌کنند تا فرد بتواند به راحتی دست خود را باز و بسته نموده و اشیا و اجسام مختلف را به راحتی در دست خود بگیرد.

 

 به گزارش پارس ناز اکثر انسان هاي جهان با سه خط اصلی در کف دست به جهان می‌آیند که عمق، ضخامت و تعداد آنها به ژن هر فرد مربوط میشود.در موارد نادری دیدن شده که بعضی از افراد فقط یک خط عمیق و اصلی در کف دست خود دارند که پراکندگی آن ۱ در ۳۰ نفر هست و آن را «رشد تک خطی کف دست» می نامند.

 

با این که این اوضاع در حالت عادی نمی‌تواند نشانه مریضی خاصی باشد، اما در مواردی نماد مشکلاتی همانند سندرم داون، سندرم الکل، عارضه ترنر، سندرم قرمزی پوست و نشانگان آرسکوگ-اسکات به شمار میرود.