پارس ناز پورتال

چگونه در هنگام خواب صحنه ها را کنترل کنیم؟

چگونه در هنگام خواب صحنه ها را کنترل کنیم؟

چگونه در هنگام خواب صحنه ها را کنترل کنیم؟ 

باید بدانید که می‌توانید در هنگام خواب و رویا صحنه را را در بازرسی خود بگیرید و بعضی از افراد میباشند که می‌توانند حتی خود را در خواب بیدار کنند.یاد گرفتن این که چطور رویاهایمان را بازرسی کنیم، بخش بسیار مهمی از رویای شفاف هست. تشخیص این که دقیقاً چه زمانی خواب می‌بینیم کافی نیست باید با قوانین دنیای خواب و رویا آشنا شویم.

 

شما میتوانید بااستفاده از تکنیک هاي خاص یادبگیرید که چطور در واقعیت مجازی دنیای خواب هر کاری را انجام دهید. پس بدون معطلی بیشتر، اجازه بدهید نگاهی به بعضی از متداولترین موضوعات مفید بپردازیم.

 

رویای پرواز

بیشتر افراد وقتی یاد میگیرند که رویای شفاف داشته باشند، به سراغ رویای پرواز می‌روند. این یک آرزوی متداول هست و مطمئنم که همه ي انها که اصول رویای شفاف را یاد گرفته اند، یک بار هم که شده این رویا را دیده اند.اما، نظارت خواب پرواز همه ي وقت هم آسان نیست. پرواز کردن در زندگی عادی امری عادی نیست به همین دلیل وقتی سعی می‌کنید خواب پرواز مشاهده نمایید، ذهن خودآگاه شما در باور آن کمی مشکل خواهد داشت.

 

ممکن هست متوجه شوید که خیلی بالا رفته اید یا خودتان را متقاعد کنید که حتماً پایین می افتید. این مشکل فیزیکی نیست، مشکلی ذهنی هست.به فیلم ماتریکس فکر کنید، وقتی که مورفوس از نئو می پرسد که چطور در جنگ واقعیت مجازی وی را میزند. آیا به دلیل این بود که در دنیای شبیه سازی شده، قوی تر، سریع تر یا شایسته تر بود؟ خیر. به دلیل این بود که واقعاً باور داشت که بهتر هست. در رویای شفاف هم وضع به همین صورت هست.

 

برای پروراندن این باور و مشاهده یک رویای پرواز بینظیر، باید تدریجی از پریدن هاي کوتاهتر شروع کنید و بعد تدریجاً به خودتان اجازه دهید که بالاتر بروید. باید همه ي وقت یادتان باشد که این یک رویاست و هیچ آسیبی نخواهید دید. با تمرین خیلی زود میتوانید مانند سوپرمن بالاتر از ابرها و روی شهرِ پرواز کنید.اگر می‌خواهید می‌توانید از کمک پرواز هم بهره گیری کنید. این کمک می‌تواند هر چیزی مانند بال هاي خیلی بزرگ یا یک جت یکنفره باشد، یا حتی نشستن روی یک اژدهای بالدار.

 

تغییر صحنه در رویا

ایجاد تغییر صحنه در خواب در جلوی چشمانتان کار دشواری هست. علت اصلی آن این هست که خودتان انتظار آن تغییر را ندارید.گرچه، وقتی صحبت از یاد گرفتن نظارت رویاها به میان می‌آید، همه ي وقت راهی وجود دارد. تحقیقات مربوط به خواب هاي شفاف راه هاي مختلفی را برای تغییر صحنه در خواب هاي آگاهانه کشف کرده هست.

 

من یک بار می‌خواستم در خواب چیزی بخورم اما در وسط یک مزرعه بودم. به دلیل همین یک کمی جادو و جنبل در خوابم راه انداختم. تجسم کردم که یک رستوران پشت سرم هست و وقتی یک ثانیه بعد سرم را برگرداندن، آن رستوران همانجا بود. بعد داخل شدم و یک غذای خیلی خوشمزه سفارش دادم.

 

گاهی اوقات یک در جادویی پیدا میکنم و پشت آن می‌ایستم. مقصدم را پشت در تجسم می‌کنم. این کار را می‌توانید با آینه هم انجام دهید. آینه ها هم معمولاً به مکان هاي دیگری راه دارند و راهی برای تغییر واقعیت به حساب می‌آیند.مهم‌ترین چیز این هست که واقعاً باور داشته باشید که صحنه می‌تواند عوض شود.

 

درغیراینصورت با ذهن خودآگاهتان وارد جنگ منطقی خواهید شد. عادت کنید که هر از گاهی به خودتان بگویید که “این یک رویا هست” و خیلی زود یاد می‌گیرید که هر چیزی در رویا ممکن هست.

 

سفر در زمان

این یک راه خیلی ساده برای یادگرفتن بازرسی رویاست. تا بالاتر از ابرها پرواز کنید تا جاییکه که دیگر زمین دیده نشود. زمان و مکانی راکه می‌خواهید به آن بروید تجسم کنید و بعد دوباره به سمت زمین پایین بروید.یا وارد خودرو زمان شوید، همه ي دکمه ها را فشار دهید و همۀ اهرم ها را بچرخانید و خودتان را متقاعد کنید که دارید در زمان سفر میکنید و بعد دوباره از خودرو زمین بیرون بروید.هر دو این روش ها را می‌توانید برای تغییر صحنه و رفتن به یک مکان دیگر هم بهره گیری کنید.

 

پیدا کردن اشیاء رویایی

تحقیقات مربوط به خواب و رویا راه هاي بسیار زیادی را برای پیدا کردن اشیاء اخیر در رویا پیدا کرده اند. کلید کار تجسم هست. اشیاء نمی‌توانند جلوی چشمتان شکل بگیرند اما می‌توانید به دور و اطراف نگاه کنید و اشیائی پیدا کنید که قبلاً آنجا نبوده اند.می‌توانید اشیائی را در جیبتان، پشت سرتان، زیر یک تکه سنگ، در کشو کمد، پشت درخت، در یک جعبه و … پیدا کنید.باید راهی را پیدا کنید که بیشتر به دردتان بخورد.

 

حرف زدن با ذهن ناخودآگاه

وقتی بدانید که چطور میتوانید یک رویای شفاف مشاهده نمایید به ذهن ناخودآگاهتان هم دسترسی آسانتری خواهید داشت. می‌توانید مستقیماً با آن ارتباط برقرار کنید و بینش عمیق تری نسبت به خود و درک خود از جهان پیدا کنید.

 

وقتی آن گونه خواب مشاهده را یاد گرفتید ساده ترین راه برای ارتباط برقرار کردن با ذهن ناخودآگاهتان این هست که به آن جسمیت دهید. یک شخصیت رویایی بسازید انسان یا حیوان که از حرف زدن با او لذت می‌برید و بعد از او سوالات واضح و آشکار بپرسید. از خیلی پاسخهایی که خواهید شنید مطمئنا متعجب خواهید شد.

 

خواب مشاهده به همۀ ما این امکان را میدهد که با آرامش و اطمینان هر شب از زندگیمان دیوانگی را تجربه کنیم.ویلیام دیمنت

 

تحقیقات مربوط به رویاهای شفاف

 به گزارش پارس ناز همانگونه که می‌بینید یادگرفتن بازرسی رویاها درست مانند حرف زدن به زبان ذهن ناخودآگاهتان هست که گرچه همه ي وقت ترجمه دقیقی برای آن وجود ندارد.خیلی از کارهای بی نظیر و غیرممکن در رویا قابل قبول اند درحالیکه خیلی کارهای منطقی ممکن هست از شما فرار کنند. این هدف شماست که قوانین آن را کشف کنید و راه هاي اخیر برای بازرسی رویاهایتان پیدا کنید.